Rap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Rap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 22:01

Wie heeft er ervaring met rap. Hoe te behandelen en met wat. De duur ongeveer ervan?

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Rap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:19

heb ff gegoogled (klinkt raar )

hier even een site waar wat opstond

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eITID=6246

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... s/rap.html

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... nzoom.html

maar misschien had je t zelf ook al gevonde..zal welis aan me oma vragen, een ervan had t ook vorig jaar.

hier nog wat van een andere forum
scheren en 1 keer goed wassen met betadine scrub en dan goed afdrogen vervolgens 2 keer daags mokzalf erop doen met tetracycline (kun je bij je dierenarts krijgen)

er is 1 hele goede truc voor, 3 keer per dag inspuiten met natuurazijn ook help 1 keer per dag zeewater erover, maar dat moet je natuurlijk wel bij de hand hebben

Helosan, gewoon 2 keer per week opbrengen op de plekken. Ik weet dat er in de Friezenwereld ook veel gebruik gemaakt wordt van een mengsel van olie met zwavelpoeder (bij een drogist verkrijgbaar)

calendula-zalf

(ohja heb je nog ff gemaild voor hoe het heette en over mini)

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Rap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 23:48

De hoefsmid van Hoofcare is mijn hoefsmid. Heeft als idee gegeven dagelijks afspuiten en schoonmaken met betadine en dat uiercreme opsmeren.
Het grappige is dat ik mijn paarden nooit de hoeven invet terwijl dat door overmatig gebruik rap veroorzaakt
Het is wat met mijn mutske

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 00:04

ook raar dat ze t dan juist krijgt...zal morge nog wel even vrage wat me oma dr aan heb gedaan..wie heeft t ?je heb er zoveel

CooLLady
Berichten: 186
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Bobbelonia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 01:21

D-Tox van de paardendrogist reinigd je paard van binnenuit;je kan spullen aan de buitenkant erop blijven smeren maar mok en rap komen van niet genoeg antioxidanten in het paards bloed wat dus een uitwerking heeft van viezigheid die via de huid er weer uitkomt dus reinigen dat paard van binnenuit!En dan zorgen dat het droog blijft van buiten af of zink of vaseline idd..
Beterschap voor je paardje.
MVG Milena

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Rap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 04:23

Ze is pas nagekeken door Eric Laarakker en toen was alles in orde. Kan me nl. niet voorstellen dat het van binnenuit komt. Maar toch bedankt voor de tip

CooLLady
Berichten: 186
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Bobbelonia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:27

Hollistische veearts is Eric Laarakker he maar wat zei dan wel wat het was dan??

Zilion

Berichten: 646
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: In de buurt van Lutten (OV)

Re: Rap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:50

Heb Eric niet over de rap gesproken. Dat is pas later ontstaan. Dacht eerst dat het mok was omdat ze erg gevoelig is ervoor. Maar dat was dus helaas niet. Misschien neem ik even nog contact op met eric. Dat hij eventueel een idee heeft