paard deze zomer zonder ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:34

kimmy1986x schreef:
Ik heb nog en beetje zitten lezen over het natuurlijk bekappen, en nu hebben ze het overal over dat het dan belangrijk is dat je paard heel de dag genoeg beweging krijgt, nu is het zo dat mijn paard van de winter weer naar stal gaat en daar is weinig ruimte om me paard heel de dag buiten te zetten, ik ben ondertussen ook opzoek naar en andere plek waar ze wel heel de dag buiten kan lopen eventueel ook in de nacht met schuilstal ofzo maar zo makkelijk gaat dat niet.
Stel ze blijft op stal staan komt er gemiddeld 2 a 3 uur per dag uit zal dat dan voldoende.


nee als je NB wil laten slagen zal je ook de huisvesting moeten aanpassen, anders kun je er inderaad beter ijzers onder laten timmeren

angelaxx
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 10:52

Maar ik ben nu al een jaar aan het zoeken naar en plek waar mijn paard voldoende naar buiten kan die plek lijkt wel onmogelijk te vinden, ik ben nu met en plekje bezig maar dat is wel 20 kilometer van mijn woonplaats vandaan maar als dat is wat ik zoek dan heb ik het er voor over.

Als het nou van de winter nat is en de berm eigenlijk best drassig is glijden de paarden dan sneller met of zonder ijzers uit want moet dan wel gebruik kunnen maken van de berm

angelaxx
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:05

Nou de ijzers zijn er onderruit,ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ik heb net en rondje met haar gelopen en dat ging eigenlijk prima, morgen gaan we voor het eerst rijden .

liepen jullie paarden meteet gevoelig of kwam dat pas later?

a3a

Berichten: 160
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:38

Als ik wat teveel heb gestapt op het harde (ik mag alleen maar stappen ivm peesblessure) dan kan hij de dag erna gevoelig op steentjes en zo zijn. Dat kan ook meteen na het bekappen zijn, als hij wat te kort bekapt was. Kwam in het begin nog wel eens voor.
Dat andere effect dat hij had (van die hele warme voeten ivm ontwenning van de ijzers) kreeg hij na twee dagen.

angelaxx
Berichten: 491
Geregistreerd: 29-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:57

oke
mijn hoefsmi heeft de hoeve wat langer gelaten.
het gister met haar over het harde gestapt en ze liep goed

Mir28

Berichten: 111
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:58

Ik zal ze er zelf onderhouden..