Zachte verdikking tussen achterpijp en kogel,WAT NU!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Zachte verdikking tussen achterpijp en kogel,WAT NU!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 14:44

Ik heb mijn paardje nu vanaf Oktober en rijd er veel mee buiten, door het mulle zand, strand en bos,voordien werd er alleen mee gedressuurd, dus ik denk nu aan een overbelasting o.i.d.......
Er zit net boven de kogel, aan het achterbeen , aan de buitenkant een verdikking, is gewoon zacht, maar het is ook wel es dikker,dus de pijp is niets mee, maar richting de kogel waar het dan wat dikker is.
Na het rijden is het dikke meestal weg, maar de bult niet, lijkt wel een galletje.
Wat moet ik hiermee, veearts van ons scant zelf niet, maar dan toch maar erbij roepen, hij is trouwens niet kreupel......
Over 2 weken ga ik naar Drenthe, word het nog wat zwaarder, meer uren op pad, wat is wijsheid...............
Doordat hij niet kreupel is, denk ik weer dat ik te meutig ben, wie weet weten jullie meer
Moet er toch niet aan denken dat het iets met z'n pees is.....

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:13

Ik zou hem zeker op de scan laten zetten..
ik was er ook laat mee toen de peesblessure ontdekt werd, en toen was er al teveel bindweefsel om heen gekapseld..
Als jij denkt dat het een pees kan zijn, zeker bellen!!
Pezen zijn zoooooo rot te genezen!!

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:36

Dit lijkt enorm op een peesblessure,zeker scannen!

Paard op rust,zeker NIET meer rijden en wachten tot na de scan.

In afwachting kan je het betreffende been elke dag afspuiten

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Zachte verdikking tussen achterpijp en kogel,WAT NU!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 20:56

GELUKKIG!!!
Tís een galletje, wat wel gekomen is sinds ik hem heb, wel te verklaren met het vele buiten rijden in mul zand.......
Beetje aanpassen nu, afspuiten na het rijden en minder mul zand, dus ik ben blij dat ik toch ff de veearts erbij heb gehaald, jammer dat z'n benen niet zo mooi droog zijn, maar ja, ben al blij dat het geen pees ellende is.
Bedankt voor jullie reactie's......