Ervaringen met een hanetred

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Ervaringen met een hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 17:12

Ik zou graag willen weten wat de ervaringen van bokkers zijn met een paard met een hanetred.

- Is de hanetred hetzelfde/erger/minder erg geworden nadat het paard ingereden was.
- Nare ervaringen in de sport (denk aan jury's die er opmerkingen over hadden of opmerking tijdens een keuring)
- Brengt een hanetred vervroegde slijtage met zich mee?
- Ik heb gelezen dat een hanetred ook op latere leeftijd kan ontstaan (bv door een ongeluk), wie kan mij zeggen of dit waar is?

Nog meer opmerkingen zijn altijd welkom.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:31


MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Re: Ervaringen met een hanetred

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:29

Hoi Chantal,

Mijn juf heeft SGW gereden met een paard met een flinke hanetred. Het paard had hier al last van toen hij als 4 jarige bij ons op stal kwam, denk niet dat dit overgaat met inrijden.

Zij had altijd een verklaring van de dierenarts bij zich, en een kopie uit het boek "paardenbenen" van Offereins. Dit omdat ze wel eens door de jury de baan uitgetuurd zou worden omdat ze dachten dat hij kreupel was... en dan nog nooit van hanetred hadden gehoord

Het paard had er bij het springen en crossen geen merkbare last van, hij heeft Z gesprongen en had ook Z mogen crossen. Wel zijn wij er van overtuigd dat hij door de hanetred eerder last heeft gekregen van slijtage, als ze het zo overduidelijk hebben zoals dit paard geeft dat toch wel extra belasting.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!

Nu ben ik niet nieuwsgierig hoor, maar heb je een paard op het oog?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 19:05

MissM, ik heb inderdaad een paard op het oog. En deze heeft een hanetred, ik pm je even.

MissM en Vief, iig al bedankt voor deze informatie!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:00

Ik heb zelf een tijd een paard gereden dat vreselijke hanetred had [veroorzaakt door een ongeluk]. Met aangepaste training kon ik het paard na verloop van tijd weer rad laten lopen en was er werkelijk niets meer te zien van de hanetred.
Toen de eigenarese het paard weer ging werken en klaar maken voor de wedstrijden werd de hanentred na verloop van tijd steeds erger. Daarmee was het paard onbruikbaar voor de wedstirjdsport.