Wie heeft er ervaring met artritis bij z'n paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Wie heeft er ervaring met artritis bij z'n paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 09:12

Mijn paard heeft gewrichtsontsteking in het kootgewricht.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Wat was de behandeling ,afloop en wat kan ik verwachten?
Ik hoor graag wat jullie ervaringen hier mee zijn.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:00

hier zijn talloze topics over> ff zoeken op artrose en artritis.. inprincipe is artrose en artritis in wel gewricht dan ook op dezelfde manier te behandelen> te verzachten..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:17

En daar zijn weer medicijnen voor.
Bij MS & VD zijn al meerdere topics verschenen, even zoeken!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:42

Ik wilde graag persoonlijke verhalen horen...ik weet dat er suplementen zijn enz.
Maar de ervaringen van andere bokkers hoor ik graag.

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:57

mijn merrie heeft artrose in de kogel. we zijn er 1 jaar mee aan het dokteren geweest en toen was ik het echt zat en heb haar dag en nacht op de wei gezet en heb haar natuurlijk laten bekappen. na 2 mnd was ze weer goed en tot op de dag van vandaag nog geen pas kreupel gelopen. dit is intusse 4 jaar geleden. we hebben verder ook niks meer gegeven van supplementen ofzo. het kost veel en het resultaat is weinig tot niks. behalve als het echt weer gaat ontsteken, dan krijgt ze homeopathische druppels. verder dus onbeperkt weidegang en natuurlijk bekappen.

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:00

Bedankt voor je reactie...klinkt hoopvol.
Mijn paard staat nu nog op rust om het gewricht tot rust te laten komen ,woendag moet ik terug naar de kliniek om te kijken of hij verbetert is.
Mocht dat niet zo zijn dan gaat hij ook de hele zomer het land op en zien we wel wat we na de zomer doen!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:01

Is jou merrie ook ingespoten?

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:15

nee die is niet ingespoten. heeft verder wel alle andere rotzooi gehad die je kan geven. gooi hem idd lekker op het land zou ik zeggen, ze voelen zelf hoever ze kunnen gaan. als ie het niet gewend is om op de wei te staan zal ie eerst wel gek doen. maar gewoon laten doen rustig houden lukt je toch niet na een paar dagen is dit helemaal over.

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:18

jurrien hebben we ook laten inspuiten, werkt heel goed, maar wle heel kort. de pijn wordt weggenomen en als je dan rustig aandoet, en rustig rijdt, zodat je de doorbloeding en het been wel soepel en fit houdt (maar geen galop, want daar slijten ze sneller van) dan is de kans er dat het, als dat spul uitgewerkt is, het been goed blijft.

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:34

Daar gaan we op hopen alexandra!

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:37

Artritis en artrose zijn verschillende dingen. Het forum begon met een vraag naar artritis en er komen reacties op over artrose...
Letsgo, wat heeft jouw paard? Of heeft hij een artrose, terwijl er in dat gewricht nu ook een artritis zit?

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie heeft er ervaring met artritis bij z'n paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 14:32

Mijn paard heeft géén artrose ...de foto's zien er prima uit zelfs!
Hij heeft een irritatie/onsteking in het kootgewricht.
Hij is gevallen in de wei en heeft daarbij waarschijnlijk iets beschadigt in het gewricht (kapsel /kraakbeen) dat heeft voor een irritatie en later tot een onsteking geleid.
Hij is in maart ingespoten met Hyaluronzuur en dat gaf geen verbetering 2 weken terug heeft hij onstekkingsremmers in het gewricht gehad.
Woensdag moet ik weer terug naar de kliniek.
Als de onstekkingsremmers niet helpen dan wordt het wel een moeilijk verhaal de DA kan dan niet veel meer doen voor hem.
Ik vind zelf dat hij de laatste week weer de oortjes er op heeft graag stapt en geen pijn lijkt te hebben...dus ik hou goede hoop.
Het is wel zo dat artritis tot artrose kan leiden maar daar is nu nog geen sprake van.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:55

Ow... Als er op de foto's geen artrose te zien is en er enkel artritis is, dan is er zeker hoop. Al kan het wel heel lang duren. Maar zelfs als de DA zegt niks meer te kunnen doen, moet je de hoop niet verliezen!!!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 21:06

Dankje...

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:16

onze merrie heeft artritis gekregen door de artrose!
vandaar ook reactie met artrose patient.
verder ben ik het wel eens met nickeltje.
mijn keus zou toch echt zijn laat je paard lekker in de wei en laat hem een tijdje met rust (niet 10 min aan de hand stappen enz.).
laat hem gewoon paard zijn!!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 14:25

letsgo schreef:
Bedankt voor je reactie...klinkt hoopvol.
Mijn paard staat nu nog op rust om het gewricht tot rust te laten komen ,woendag moet ik terug naar de kliniek om te kijken of hij verbetert is.
Mocht dat niet zo zijn dan gaat hij ook de hele zomer het land op en zien we wel wat we na de zomer doen!

Ga ik ook zeker doen hoor...zie quote!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Wie heeft er ervaring met artritis bij z'n paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:06

Vandaag in de kliniek geweest...hij is verbetert
Liep rechtuit op het harde rat en linksom op de volte ook maar nu komt de maar...rechtsom niet !
Hij blijft ons verbazen.
Foto's zijn goed niets op te zien, dus toch besloten een scan te maken.
En dan valt alles op z'n plaats...het korte sesambeensbandje(aan de buitenkant) en de tussenpees hebben beide een oudere reactie (de structuur was licht aangedaan)
Hij hoeft geen shockwave en gezien de goede verbetering van de afgelopen 2 weken ben ik zeer positief gestemd.
Geen artritis dus ..wel nog rust en een voorzichtige opbouw.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:06

Ben blij voor je dat alles op z'n pootjes terecht komt... Beterschap voor je paard!!