Mn paardje; hoefkatrolontsteking..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Mn paardje; hoefkatrolontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:46

Oke, zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen. Mijn levensloop van 2006..

Het jaar begon goed, 7 Januari meegedaan aan t nieuwjaarsfeest op de manege. Was wel laatste geworden maarja.. was wel de snelste..

Februari, Sven heeft waarschijnlijk vastgelegen in zn stal o.i.d. en heeft een schiefel. Da dr bij geweest, zei dat hij er geen last van had. Sven heeft toen zn jaarlijkse enting ook gehad.

Later in Februari; Sven krijgt bronchitis, moest 5 dagen boxrust.
Na die 5 dagen ik weer rustig aan beginnen met rijden, heel rustig opbouwen. Opeens liep hij kreupel. Dit had ik nog niet met hem meegemaakt, dus ik ben het been maar gaan afspuiten, en heb niet zoveel meer met Sven gedaan wat betreft rijden.

Maart; Sven loopt weer goed, dus heb hem samen met iemand anders beleerd voor de kar. 2/3 weken later liep hij weer kreupel, dus maar weer rustig aan doen.

April; Het gaat weer wat beter, dus maar weer rustige ritjes met het karretje, beetje door het dorp, beetje door de polder. Niks aan de hand.

Mei; Sven super kreupel! Vandaag is de da weer geweest, dit keer een andere. Waarschijnlijk hoefkatrolontsteking, we weten het niet 100% zeker omdat we voorlopig geen foto laten maken. Maar Sven is verdoofd en loopt nu redelijk. Totdat de verdoving is uitgewerkt natuurlijk. Moet nu iedere dag een stuk lopen, en de benen afspuiten. Ook moet hij medicijnen, maar die kan ik pas morgen halen. De voorraad was op..
Donderdag komt de hoefsmid voor speciaal beslag. Komt weer lekker goed uit want vrijdag was de smid ook al geweest voor nieuwe ijzers..

Zo heb je je pony 6 jaar en is er niks, en zo komt alles in 1 keer..

Mn paardje heeft nu volgens mij best wel veel pijn, en ik hoop dat alles snel weer over is. Al gaat hoefkatrolontsteking natuurlijk nooit helemaal over..

Harvin

Berichten: 275
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Lisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:51

Waarom laat je geen fotoos maken? want nu is het niet 100% zeker. Misschien is er wel wat anders aan de hand. Heel veel sterkte

svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:54

Bedankt voor je berichtje..

Ik laat voorlopig geen foto's maken omdat wij gewoon het geld er niet voor hebben nu. Mijn ouders liggen in scheiding, mn moeder kan niet werken, en al het geld dat mijn vader nu verdient gaat regelrecht naar de overheid en naar de advocaat. Vandaar..

Maar straks als alles rond is enzo, dan laten we wel foto's maken want mijn moeder vind het ook niks dat we het niet zeker weten..

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Mn paardje; hoefkatrolontsteking..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:16

Och meid het zit je niet mee, wat een ellende zeg!

toch zou ik je adviseren om even een kijkje te nemen op www.hoefkatrol.com daar zijn al vele paarden mee geholpen

svenlOver15

Berichten: 534
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Ien't Noorden..! ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:30

Dankjewel..
Staan veel interresante dingen op de site!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:58

jeetje zeg, wat een ellende! zou toch proberen zo snel mogelijk geld te sparen voor die foto's ivm het welzijn van je paard

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:16

Probeer idd echt elk dubbeltje wat je over hebt weg te leggen om foto's te laten maken. Pas als je weet wat er is, kun je je paard echt helpen.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:53