Easystift

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Easystift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 10:22

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de easystift? Voor informatie zie easystift.nl

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:23

Ik zal de informatie van easystift.nl hier even neerzetten...dat is misschien wel net zo makkelijk:

Je zult het vast wel herkennen, voor een wedstrijd wil je de stiften in de ijzers draaien en je ziet dat de stiftgaten vol zitten met mest, steentjes en zand, dus je begint met schoonmaken. Eindelijk heb je de stiftgaten schoon maar als je de stiften erin wilt draaien merk je dat de schroefdraad beschadigd is! Je pak de tap erbij en draait een nieuwe tapdraad,maar de stift past er nog steeds niet goed in, met als gevolg dat je de stiften kwijtraakt en je tijdens de wedstrijd minder grip hebt wat uiteindelijk het resultaat kan beïnvloeden.

Al met al, stiftgaten schoonmaken, een hoop stress voor ruiter en paard!

Nu zijn er producten op de markt die zeggen de oplossing te hebben, maar of ze zijn niet sterk genoeg, of blijven niet zitten, of steken uit en ga maar door!

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 22:37

Nou, ik geloof dat er niemand gaat reageren ook...ik heb de ruitersportzaak bij ons in de buurt inmiddels een e-mail gestuurd met de vraag of zij ze verkopen...Als ik er dan even mee om ben gegaan, zal ik wel even mijn bevindingen plaatsen...zo kunnen mensen die wel interesse hebben toch zien wat ik er van vind;)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:29

dit is heel interessant! Ik ga de website even lezen.
Heb je toevallig al reactie van de ruitersportzaak?

Edit: ik zoek namelijk naar een makkelijke oplossing, omdat ik zowat iedere dag (!!) stiften in moet draaien. En vaak alle frustraties tegen kom

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:03

Jahoor ik gebruik ze en ze zijn ideaal!! Nog nooit problemen mee gehad.
Je draait ze gewoon in na dat je de stiften eruit hebt gehaald en klaar is kees. Zeker voor dagelijks gebruik aan te raden!!
Koop er een klein schrievendraaiertje bij met zo'n klein bol handvat en je bent van lle gemakken voorzien!

Voor de duidelijkheid even een foto:

Afbeelding

Afbeelding

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:01

Het klinkt echt super! Ik denk dat ik binnenkort ook zo'n pakketje ga bestellen

SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:04

Wat kost zo'n setje? En zijn ze bij alle ruitersportzaken al te verkrijgen? Lijkt me super handig!!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:20

Ja je kan ze bijna overal kopen. Kosten ongeveer 12,50 euro

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 06:52

oké dan! Via de site www.easystift.nl zijn ze 11.50.
Maar ik weet niet of dat incl. of excl. verzendkosten is.

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 08:37

Hey, eindelijk iemand die ze al gebruikt...het duurde even, maar nu ben ik eruit!!! Ik ga ze toch maar gewoon halen, de sportzaak reageert nog niet dus misschien moet ik ze ook maar via de site bestellen. om even te reageren op mirkip...op easystift.nl staat onder de prijs dat het inclusief verzendkosten is. Er staat echter ook deze zin onder:

Vanwege de hoge kosten die TPG Post in rekening brengt ( 12 euro ) sturen wij niet meer onder rembours op.

maar nu weet ik niet wat onder rembours versturen precies inhoudt...(ik heb even op internet gezocht, maar kan het kloppen dat dat betekent dat je het binnen drie dagen thuis hebt en dat dat dan dus sneller is dan normaal?)

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:39

Onder Rembours betekend dat je betaald bij ontvangst en je dus zeker weet dat je het ontvangt en dus ook pas betaald als je het ontvangen hebt. Nu kan ik je zeggen dat dat voor zoiets ook volkomen onzin is. Het past gewoon door je brievenbus en als ze ze goed verpakken heb je ze dan gewoon de volgende dag in huis.
Bij www.allesvoorjepaard.nl (hippocare) kan je ze bestellen voor 9,90 (hier rekenen ze nog verzendkosten bij natuurlijk ern het lijkt erop dat ze 5,50 verzendkosten rekenen. Ze zijn daar wel prima dus als je ze belt denk ik dat ze ook wel gewoon de postzegels in rekening willen brengen). Bij Easystift zelf is het dus 11,50 incl verzendkosten

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:16

Ik heb ze besteld! Hopelijk dus vrijdag binnen, hemelvaart meegerekend.
Ik kan niet wachten om ze te proberen, volgende donderdag komt de hoefsmid nieuwe ijzers eronder zetten dan draai ik ze er meteen in!
Met deze ijzers heeft het niet veel nut meer... door een van de welgetelde problemen. (De schroefdraad zit niet goed meer en het gat is 'plat'gelopen waardoor de tap er niet meer inpast).

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Easystift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:27

Zijn die dingen er nog wel makkelijk uit te draaien als je ze er bv maar 1 keer in de maand uit moet halen? Roesten ze niet vast in de ijzers?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:54

op die site staat dat ze een bepaalde legering hebben samengesteld 10% ijzer en 90% nogwat, zodat het niet gaat roesten.
Of het in werkelijkheid ook zo is ga ik dus testen Maar ik denk wat dat ze de waarheid spreken daarover, anders zou het nog niet goed verkopen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:39

Ik zou ze er zelf geen maand in laten zitten. Ik denk dat als je ze er goed indraaid je ze er wel weer uitkrijgt maar ik heb het nog niet geprobeerd. De schroefjes lopen taps aan waardoor er op zijn minst wat zand tussen kan gaan zitten aan de bovenkant van het ijzer.
Ik vind het ook zeker niet echt nuttig om ze er een maand in te laten zitten. het is vooral erg handig als je vaker dan twee keer per week moet stiften draaien. Ik gebruik ze op die manier en dat werkt prima. Als ik een week niet rijd dan gaan ze eruit.
Maar het zou best eens kunnen dat het wel een maand erin kan blijven. Je moet je voorstellen dat het ijzer namelijk wel roest! Dus daardoor kan het schroefje maar zo vast komen te zitten.

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:23

even dit topic in de gaten houden

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Easystift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:30

Ik wil niet negatief doen over de werking van easystifts want daar heb ik geen ervaring mee, maar heb ze zo`n anderhalf jaar geleden via de site van easystift besteld en betaald maar helaas tot nu toe nog nooit ontvangen. Dus ik zou geen geld overmaken naar het rekeningnummer wat op de site staat maar ze gewoon zelf bij een ruitersportzaak in de buurt halen. Overigens lijken ze me heel erg makkelijk voor op wedstrijd! Heb tegenwoordig kalkoenen die een systeem hebben waardoor de kalkoenengaten zelf gereinigd worden, werkt prima en geen gezeur meer met een tap op wedstrijd.

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:50

Ohw nee he, komt ze nu mee:P Ik heb ze net van de week besteld...nu maar hopen dat ze echt komen.

Mirkip, waar heb jij ze besteld?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:22

Ach ik neem aan dat als je ze vaak genoeg beld ze uiteindelijk wel zullen komen toch? Hoeveel stappen heb jij ondernomen marije?
Overigens hebben ze ze in de meeste ruitersportzaken wel liggen!

Marije_1982

Berichten: 184
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Easystift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:55

Hmm ik heb zelf tig keer proberen te bellen naar het 06 nummer dat op hun site staat, kreeg hier nooit gehoor. Ook heb ik heel vaak gemaild naar hun maar als de reactie `zero` blijft dan stop ik op een gegeven moment ook wel. Kreeg uiteindelijk 3/4 jaar later wel een mail terug (zomaar uit het niets) dat ze een foutje hadden gemaakt en dat ik als goedmakertje 2 setjes opgezonden zou krijgen maar hier wacht ik nog steeds op. Dit is inmiddels ook alweer 3/4 jaar geleden en ook hier heb ik natuurlijk weer achteraan gemaild maar weer geen reactie.
Wel een goede, zal maandag meteen weer eens proberen iemand te pakken te krijgen daar. Maar het is absoluut niet zo dat ik geld naar een instantie overmaak vervolgs krijg ik er niets voor terug en ik denk `ach jammer`. Ben zeker van het actie ondernemen, maar kon helaas niet meer stoneren via de bank en kreeg maar nooit reactie, erg vervelend allemaal.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Easystift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:15

Marije1900 schreef:
Hmm ik heb zelf tig keer proberen te bellen naar het 06 nummer dat op hun site staat, kreeg hier nooit gehoor. Ook heb ik heel vaak gemaild naar hun maar als de reactie `zero` blijft dan stop ik op een gegeven moment ook wel. Kreeg uiteindelijk 3/4 jaar later wel een mail terug (zomaar uit het niets) dat ze een foutje hadden gemaakt en dat ik als goedmakertje 2 setjes opgezonden zou krijgen maar hier wacht ik nog steeds op. Dit is inmiddels ook alweer 3/4 jaar geleden en ook hier heb ik natuurlijk weer achteraan gemaild maar weer geen reactie.
Wel een goede, zal maandag meteen weer eens proberen iemand te pakken te krijgen daar. Maar het is absoluut niet zo dat ik geld naar een instantie overmaak vervolgs krijg ik er niets voor terug en ik denk `ach jammer`. Ben zeker van het actie ondernemen, maar kon helaas niet meer stoneren via de bank en kreeg maar nooit reactie, erg vervelend allemaal.



Goed bezig geweest!! Jammer dat het blijkbaar zulke amateurs zijn. Ben blij dat ik ze gewoon in de winkel om de hoek gekocht heb. Als het nodig is wil ik ze daar best voor jullie gaan halen en ze opsturen!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:24

ik heb het donderdag besteld via die site...!!! Ik hoop echt dat ze binnenkomen!!

Ik had al gevraagd maar bij onze ruitersport zaak hadden ze die niet, dus ging ik ze via de site bestellen.. pfff ik hoop echt dat ze binnenkomen!

Elmond

Berichten: 895
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Berkelland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:05

Precies hetzelfde verhaal als ik...en ook ik heb ze volgens mij donderdag (misschien woensdag) besteld. Ben wel flink geschrokken van de reactie van Marije:P Ik hoop ook maar dat ze alsnog binnen komen...anders zijn we gepiepeld:P

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:53

Ik heb ze ook al een hele tijd.

Ben er tevreden over. Ik draai ze alleen de dag voor de wedstrijd, na de wedstrijd niet meer.

Sommige gaan er niet helemaal in bij de ijzers van mijn pony. Na een paar keer indraaien zijn de gleufjes bovenop een beetje vervormd waardoor het indraaien moeilijker gaat. Laat ze er niet te lang vast zitten i.v.m. roesten en vast zitten.

De kans dat ze eruit gaan is i.i.g. erg klein.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:28

Als ze niet passen dan denk ik dat de smid er niet hele nette schroefdraad in heeft gezet of dat ze beschadigt zijn.