Op een streng dieet van hooi...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mir28

Berichten: 111
Geregistreerd: 20-05-06

Op een streng dieet van hooi...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 17:13

Hallo bokkers,

Mijn pony is hoefbevangen. En staat op een streng dieet van hooi. Gisteren heeft ze in een klein deel van de wei gestaat waar ze ongeveer 5 happen moet nemen tot ze een echt hapje heeft.. Ik loop met haar steeds ongeveer 20 min. ( Wat een pokken werk ) En ja..! Het resultaat mag er zijn, ze begint af te vallen. Is niet echt kreupel meer, alleen op de harde ondergrond in draf. Ze is alleen nog erg stijf..

Jippie...

Mir28

Ps. Ze staat ook op zand in haar stal met wat stro...

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Op een streng dieet van hooi...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:04

Mir28 schreef:
Hallo bokkers,

Mijn pony is hoefbevangen. En staat op een streng dieet van hooi. Gisteren heeft ze in een klein deel van de wei gestaat waar ze ongeveer 5 happen moet nemen tot ze een echt hapje heeft.. Ik loop met haar steeds ongeveer 20 min. ( Wat een pokken werk ) En ja..! Het resultaat mag er zijn, ze begint af te vallen. Is niet echt kreupel meer, alleen op de harde ondergrond in draf. Ze is alleen nog erg stijf..

Jippie...

Mir28

Ps. Ze staat ook op zand in haar stal met wat stro...


Wat me meteen opviel was die commentaar om te stappen.Sorry hoor maar wat ga je doen als je paard bv een peesblessure heeft?Dan moet je elke dag wel stappen en door weer en wind

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:11

ah joh! zo zou ze het vast niet bedoelt hebben Via de comp komt het misschien gewoon wat harder aan.

Maarre dat stappen Blue_star , vind jij dat super leuk? Nou ik doe het met alle liefde voor mijn paard (peesblessure gehad), maar als je het al een maand of 2 lang doet, begint het toch wel te vervelen.

On-topic: Leuk voor je dat het weer beter gaat! Hoop voor je dat het snel beter zal gaan!, Was ze erg zwaar hoefbevangen?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:13

Kangaroo_Syl schreef:
ah joh! zo zou ze het vast niet bedoelt hebben Via de comp komt het misschien gewoon wat harder aan.

Maarre dat stappen Blue_star , vind jij dat super leuk? Nou ik doe het met alle liefde voor mijn paard (peesblessure gehad), maar als je het al een maand of 2 lang doet, begint het toch wel te vervelen.

On-topic: Leuk voor je dat het weer beter gaat! Hoop voor je dat het snel beter zal gaan!, Was ze erg zwaar hoefbevangen?



Sterker nog,ik deed het 7maanden,30min per dag
En ja dat begint jou en het paard te vervelen maar het moet nou eenmaal zo.Nu ga ik haast elke dag met hem wandelen en dat is meer dan een halfuur maar nu genieten we ervan

Mir28

Berichten: 111
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:17

@ Blue_Star: Op het begin gaat het maar later wordt het vervelend..

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:32

Mir28 schreef:
@ Blue_Star: Op het begin gaat het maar later wordt het vervelend..


Dan is het aan jou om dat leuker te maken

sammie_44
Berichten: 2376
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: Eelde, Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:18

Gelukkig dat het beter gaat !!
Ik moets ook een tijd met mijn paard lopen, vond het wel leuk op zich

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Op een streng dieet van hooi...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:00

Ik heb met mijn paard ook heel lang moeten stappen. Jammer genoeg had ze er een bloedhekel aan en je moest haar echt voorttrekken door de bak. Een stapmolen is dan echt een uitkomst!