scheur..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikita12

Berichten: 325
Geregistreerd: 23-01-06

scheur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 17:37

ik heb een vraag..
want mijn paard heeft altijd een paar weken ongeveer voordat hij naar de hoefsmit moet tussen zijn hoefballen een scheur, ik heb er ook al blauw spul voor gekocht, maar ik heb niet echt het idee dat het werkt, maar las hij naar de hoefsmit is geweest is het wel weg.
maar moet hij dan wat vaker ofzo naar de hoefsmit of hou ik het niet schoongenoeg ofzo?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:14

Mmm ik kan me er niet echt een voorstelling bij maken, tussen de hoefballen, en dan de hoef in? Wat zegt je hoefsmid hiervan? Hij kan het natuurlijk het beste beoordelen! Als ik jou was zal ik gewoon zodra je ziet dat het scheurt, direct de hoefsmid bellen, en vragen wat het is, en wat je er aan kan doen!

Nikita12

Berichten: 325
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 16:17

jaa het gaat zeg maar vanaf zn straal naar zijn hoefballen,

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:54

dryanka heeft ook een poos een scheur in haar hoef gehad... door een kleine dwars snee te maken is het niet verder uit geschurd

fries_lover
Berichten: 33
Geregistreerd: 16-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:54

dat is normaal bij paarden, ieder paard heeft dat. waarvoor dat is ik weet het niet, maar het zal wel een overblijfsel van de oerouders

Ver2006
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:19

Dat is idd normaal, volgens mij. Het ene paard heeft een diepere groeve dan de ander. Vooral goed schoon houden, dat is een perfecte bron voor hoefrot bacterien.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:43

Ik heb de hoeven van mn paarden eens goed bestudeerd, maar kan me idd niet voorstellen dat het een andere scheur is dan de ' scheur' die idd alle paarden hebben. Ik kan me niet voorstellen dat er een scheur in komt die er niet hoort, dat moet dan wel heel raar zijn gegaan. Maak er anders eens een foto van? Mijn pony heeft ze soms heel ondiep, en op dit moment zijn ze weer wat dieper. ik houdt het gewoon goed schoon, niets om je zorgen over te maken.