hoefsmeden altijd te laat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:07

Eerst had ik een hoefsmid die altijd op tijd was, maar wegens omstandigheden overgestapt op een andere.
Deze andere is een echte vakman. Maar, hij is of minstens 1.5-2 uur te laat, of hij komt gewoon niet.
Ik had deze week op de maandag een afspraak staan. Komt niet. Dus zou hij gisteren komen. Maar weer niet. En telefonisch kan ik hem niet bereiken. Mijn paard staat op ijzers, en deze moeten behoorlijk dringend vervangen worden (de hele hoef groeit er overheen). Normaal laat ik ijzers na 8 weken vervangen, maar nu zitten ze vanwege telkens nieuwe afspraken er al 10 weken onder. En het kan nu echt niet meer.
Hebben jullie hier ook last van? En wat doen jullie hier aan?

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:08

ik heb er 2, als de ene niet komt, bel ik de ander, geloof me, als ze dat weten, komen ze wel hoor

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:04

Ik ken het ook. De eerste kwam altijd op tijd en anders belde hij van tevoren dat hij niet optijd kom komen. Door omstandigheden ben ik overgestapt naar een ander. Zij kwam altijd op tijd of belde van tevoren dat zij niet kon komen maar kwam dan wel op de andere afgesproken dag. Door omstandigheden aan haar kant kon zij het niet meer doen. Toen kregen we weer een nieuwe. Deze kwam standaar te laat of moest het verplaatsen. Hij deed er echter geen twee weken over om te komen. Ik ben verhuisd naar de andere kant van het land en nu heb ik een smid die nooit veel te laat komt.

Misschien moet je of al een week eerder afsspreken of op een andere smid overgaan en als je dat niet wilt doen wat Dana01 doet. Ik denk dat dat echt wel gaat werken.

In ieder geval succs ermee!!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:09

Verschilt van hoefsmid tot hoefsmid denk ik. De mijne is ook weleens te vroeg. Dan begint ie alvast. Kan ook prima met mijn paarden. Als het veel later wordt belt ie even. Wel zo netjes vind ik. Het blijven natuurlijk dieren waar hij mee bezig is en ik kan me voorstellen dat je met sommige paarden langer bezig bent dan met andere. Heb ik ook geen probleem mee. Zomaar wegblijven zonder te bellen vind ik onprofessioneel.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:55

Mijn hoefsmid kwam ook altijd te laat. Er vervelend omdat ik er wel vrij voor moest nemen, wat daarna dus heel erg uitliep.
Inmiddels heb ik een andere hoefsmid, ze komt hoogstens 10 minuutjes te laat, maar daar zit ik echt niet mee. Helemaal top

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:59

Mijne komt eigenlijk altijd wel 10min te vroeg Enkele keer is het voorgekomen dat hij had gebeld dat hij wat later zou komen. Heel netjes dus.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:01

Die van mij is ook 9 van de 10 keer te laat. Vorige keer was hij gewoon naar een keuring toe ofzo

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:51

Ik had juist eerst een die altijd te laat kwam. Op een keer kwam hij helemaal niet meer en bleek hij in de gevangenis te zitten. Toen hebben we een ander opgezocht, die altijd op tijd komt en het ook nog eens veel beter doet. Hij zegt trouwens altijd dat hij tussen 2 en 4 komt bijvoorbeeld, of als hij het druk heeft: smiddags of smorgens. Dat is vrij ruim, maar we zorgen gewoon dat er iemand thuis is.

Ik zal als ik jou was gewoon bellen en zeggen dat hij zich aan zn afspraken moet houden en dat je anders een ander gaat zoeken. Laat hij maar zn best doen voor zn geld.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 17:36

Ik maak altijd direct als de smid geweest is een afspraak voor over 8 weken. Soms zet ik deze al op 7 weken. Het is dus niet zo dat ik op het laatste moment bel en verwacht dat ik er tussendoor kan.

Maar waar vind je weer een andere goede smid? Eentje die verstand heeft van warm en koud beslag, scheuren, enz, enz.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:54

Gelukkig met geen enkele smid die we hebben (gehad) last van gehad, lijkt me knap vervelend.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:14

Mijn smid is altijd en op tijd en in geval van nood er zelfs op zondag...
maar ja das ook niet gek als ze bij je op stal staat...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:45

ik heb ooit zoeen gehad en die kwam meteen de 2e keer niet opdagen.
had hij het fout in zn agenda gezet. Alleen was meneer heel verontwaardigd dat ik er wat van zei, en dat terwijl het mij een kostbare vrije halve dag had gekost!
Ik heb meteen een andere hoefsmid gezocht.

Nu heb ik een die super op tijd is. Als hij meer dan een kwartier te laat is, belt hij. En nog eens een super hoefsmid ook!

@germie
'k zag in je profiel waar je vroeger woonde. Woon je daar nog in die omgeving? volgens mij heb jij nu misschien wel dezelfde hoefsmid als ik vroeger. ja, hij moet wel heel goed zijn (als hij komt...)
pb anders maar even waar je nu woont. Misschien weet ik een goeie voor je.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 03-06-06 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:48

Mijne belt altijd als hij niet op tijd kan komen... Maar meestal is hij te vroeg.. Daarom kom ik nu altijd wat eerder dan we afgesproke hadde.... Hele aardige vent.. En lief voor me paardjes

Kady_

Berichten: 2041
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: was glen_vanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:51

toen ik de titel las dacht ik gelijk; ja
onze hoefsmid is dan wel niet zo giga te laat altijd, maar toch zeker wel een half uur/ 3 kwartier.. best vervelend maarja, als hij dan mijn paardjes netjes bekapt

Palomino26
Berichten: 9
Geregistreerd: 29-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:13

Mijn hoefsmid komt meestal wat te vroeg. En mocht het ietsje later worden dan belt hij van te voren. Super hoefsmid!

_Loes_
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Wilp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:16

Ik ga altijd naar mijn hoefsmid dus dan heb je daar geen last van
Tenzij hij niet thuis is natuurlijk maar dat is nog nooit gebeurd.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:03

ik zorg gewoon dat ik de eerste ben de dag dat hij moet komen, nooit probleemen altijd op tijd

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:08

mijn hoefsmid is altijd precies optijd en als hij later is dan belt hij

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:12

Als je een smid hebt die standaard te laat of zelfs helemaal niet komt, dan zou ik zeggen.. neem een andere smid. Er zijn er inmiddels genoeg, ook die zich wel aan afspraken houden en je paard goed beslaan! Dit laatste is ook nog wel eens een probleem.

De hoeven van je paard zijn het belangrijste onderdeel, ben daar dan ook zuinig op. Een hoef is zo verziekt, maar het repareren duurt veel langer! En ze zijn zo belangrijk!!!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:16

Mijn huidige smid komt nooit te laat. Is er altijd op tijd en belt als er een reden is om niet te komen. Maar dan komt ie daarna altijd zo snel mogelijk.

Hiervoor een smid die vaak te laat was of ook gewoon niet kwam opdagen. Zonder te bellen oid en dan ook niet bereikbaar zijn of terugbellen als ik voicemail in had gesproken. Je krijgt bij mij 2 kansen en de derde keer lig je eruit. Zo ook bij hem.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:59

Ik heb er inderdaad ook een paar gehad die of helemaal niet kwamen of minstens 1 รก 2 uur te laat.
Inmiddels heb ik er al heel veel versleten (niet alleen omdat ze te laat komen hoor )
En mijn huidige hoefsmid is wel op tijd

juffie25
Berichten: 315
Geregistreerd: 30-12-04
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:00

Ik heb gewoon een hoefsmid op stal

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:02

De mijne komt altijd keurig netjes op tijd, soms zelfs iets te vroeg.

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:54

De smid waarbij ik mee loop is bijna altijd optijd. Vaak zelfs nog even te vroeg, of maximaal een kwartiertje te laat (het kan wel eens zijn dat je niet zo'n lief paard tegen kom waardoor het iets uit loopt).
Word het meer belt hij altijd even, of als hij extreem veel vroeger is, dan belt hij ook altijd even.

Myrte_

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:55

die van mij was laatst een kwartiertje te laat, maar hij belde wel netjes om te zeggen dat hij een kwartiertje later kwam!