hoefsmeden altijd te laat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:09

Mijn hoefsmd is max een kwartiertje te laat, valt wel mee dus.

Hij moet wel van ver komen, dus soms duurt het even eer hij kan.
En als ik er niet bij kan zijn heeft hij er ook geen problemen mee, qua Lotje kan dat ook wel, hooguit neemt ze een hapje bil

Vorige week was het wel luxe, ik bel de ene dag, en hij kon de volgende dag al

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:27

Mijn eerste hoefsmid kwam vaak te laat of hij kwam helemaal niet. En als je dan belde beweerde hij dat de afspraak voor de volgende week was. Tjah dat kan 1x gebeuren, maar natuurlijk geen 3x.
En mijn huidige hoefsmid is er altijd al wat vroeger. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en in die tijd is hij nog maar 1x wat later geweest en toen was hij 20 min te laat. Dat is dus nog te overzien!

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:11

Ik had eerst ook zo'n vervelende smid, kwam rustig drie kwartier te laat. De smid die ik nu heb ik veel beter en altijd op tijd. Laatst was hij 5 minuten te laat, hij zich helemaal verontschuldigen! haha.Ben allang blij.

Anoniem

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:31

De smid die mijn paard doet, is meestal al op stal als de meeste mensen nog op 1 oor liggen... Hij weet echter waar mijn paard staat, dus hij pakt hem dan gewoon zelf. Dat is pas echt superhandig.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 15:33

Die van mij was van de week zelfs te voreg

Debortje_
Berichten: 4104
Geregistreerd: 06-05-05

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:42

die van mij komt meestal wel altijd op tijd

Deerne
Berichten: 698
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Provincie Gelderland

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:02

Mijn hoefsmid is eigenlijk nooit te laat. Hij heeft in al die tijd
dat hij mijn paard doet maar 1 keer een afspraak verzet.
Ik maak wel altijd gelijk een afspraak voor de volgende keer
dan staat het maar vast in zijn agenda en kan ik niet vergeten
om te bellen .

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:53

de hoefsmid die wij hebben is echt een super vakman maar wel altijd te laat of hij komt niet, en hij laat nooit iets horen, hij vind het doodnormaal als wij bellen om een nieuwe afspraak te maken. meestal zeggen we gewoon dat we ergens heen moeten met de paarden ofzo of dat er mensen langs komen, wed maar dat ie komt want stel je voor dat de hoeven er slecht uitzien, das natuurlijk slecht voor zn naam

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:59

Mijn hoefsmid belt zelf in de week dat het tijd is voor een afspraak. Ik hoef er ook niet perse bij te zijn maar ga wel altijd langs ook om te betalen. Hij smst me als hij onderweg is......

Superservice hoor, het komt regelmatig voor dat hij belt en ik denk....oh? is het nu alweer tijd? En dat klopt altijd.
Denk wel dat hij in de loop der jaren zo geleerd heeft te werken want anders krijg je zulke toestanden als hierboven beschreven. Ik snap best dat als je smorgens vier paarden plant en dan smiddags nog een aantal dat het moeilijk inschatten is hoe laat je ergens bent. Ik zie dat zo vaak bij ons op stal ook. Hij komt voor één of twee paarden maar er is er altijd nog wel één of zelfs twee die iets moeten weten/laten zien/herstellen etc. Dat kost tijd. En ik vind het prettig dat hij die tijd neemt, dus vind ik het ook niet erg dat hij dat tijdstip van arriveren wat in het midden laat en mij dus een sms stuurt!

Puera

Berichten: 8106
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:06

Mijn hoefsmid komt hooguit een kwartiertje te laat. Het is al wel 3 keer voorgekomen (verspreid over zeker 6 jaar) dat hij me vergeten was. Omdat ik toen nog maar 1 paard had, werd er wel eens wat geschoven, en dan verviel mijn afspraak. Maar de laatste keer dat het gebeurde kwam hij wel met een bloemetje aanzetten, dus toen was ik wel blij. Vaak is er bij mij wel iemand thuis dus ik hoef er niet voor thuis te blijven.

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:08

Mijn hoefsmid komt juist altijd te vroeg. Soms wel 3 kwartier te vroeg. Ik heb er zelf geen problemen mee omdat hij dan belt dat ie wat eerder komt

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:09

mijn nieuwe hoefsmid kwam een kwartier te vroeg

die ik daarvoor had kwam altijd keurig op tijd, kwam hij later dan belde hij altijd meteen

elinee_

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: De meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:26

Ik hbe mij hoefsmid nog nooit gezien
Hij zegt bijna nooit een tijd

Anoniem

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:50

Gelukkig heb ik hier dus geen last van!

Ik maak altijd direct een afspraak voor de volgende keer en hij is er altijd keurig op tijd of belt even als hij later komt!
Wel ken ik het probleem!
Je hoort het regelmatig en schijnt smid eigen te zijn....

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:56

Bij mij gaat dat dus andersom.....de smid is op tijd en belt dan hoe lang hij moet staan wachten......(gisteren de smid dus totaal vergeten!)

JackieLover
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-05-06

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:02

Hij komt eigenlijk altijd te laat maar ja een keer had ik wedstrijd de volgende dag maar mijn paard zijn ijzer lag er af kwamne we savonds om 9 uur of 10 uur achter en hij was thuis bezig zijn boot op te knappen in zijn vrije tijd nou hij kwam tog egt wel dat vind ik dan toch wel weer lief.

kevertje

Berichten: 51
Geregistreerd: 19-08-05

Re: hoefsmeden altijd te laat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:04

ook ik had een er een die de helft van de keren niet kwam opdagen, soms gewoon pas 1-2 wkn later! Dat werd eigenlijk steeds erger, toch jaren gebleven omdat mijn paard lastige hoeven heeft en hij het altijd wel erg goed deed... Nu hebben we hierom sinds 2 jaar een andere, ook prima en komt altijd als hij zegt dat hij komt. als er tussendoor ijzers afvliegen maakt hij altijd even tijd ze er weer op te zetten. helemaal goed dus! (had ik jarn eerder moeten doen!)