paard al 2 weken kreupel SPOED!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:57

Hai,

De eigenaar is het beu. paard loopt meer kreupel als dat er op gereden kan worden.
Het is altijd zijn witte achterbeen (hieraan is hij ook aan geopereed aan een of andere chip ofzoiets)
hij maakt een soort rond draaiende bewegingen afentoe. of hij loopt met zijn voet na binnen heel stijf.

hij is niet gemeen maar nog heel vrolijk. We hebben hem ingeschreven voor een dressuurwedstrijd. maar hij is nog kreupel en er komen wel is mensen kijken want hij staat te koop. En nou gaat die er verzekering werk van maken en wordt die misschien dood geschoten. [dezeweek]

Er is nog geen dierenarts bij geweest, hij zegt dat die het zonde vindt.
Het is een le mexico x voltaire. heel veelzijdig.
Maar misschien is het niet eens chronisch. en heeft die gewoon ruzie gehad in de wei waardoor die een pees heeft verrekt ofzo. En dat kost hem dan zyn leven.

Wie o wie weet wat? Hoe kan je zien of het chronisch of tijdelijk is?
http://valan.shutterbly.com/action een link van een training van hem en de andere verzorger.
Die heeft hem zelf ingereden enzo.

Ik hoop snel wat te horen. want de tijd dringt voor hem.

miranda1983

Berichten: 954
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:56

hey,

ik vind het sneu dat het paard er onder moet lijden nou omdat de eigenaar de dierenarts er niet bij wil roepen. wat nou zonde om dat te doen. dan kan hij tenminste kijken wat er is en wie weet vinden ze de oorzaak en kan hij beter worden.

ik zouecht als mijn paard al 1 week kreupel is en niet beter loopt de DA al bellen.

bedoel je dat die mensen hem aan gaan geven voor het hebben van een kreupel paard? in dat geval geef ik ze wel beetje gelijk. als het zo is. want iemand die een paard die 2 weken kreupel is en nogsteeds zegt dat het onzin is om een da erbij te halen die geeft gewoon niks om paarden.

maar ik vind dan niet dat het paard dan gelijk maar dood geschoten moet worden das onzin. zoek eerst eens uit wat het is. als het nou niet te fixen is laat hem dan gewoon inslapen. dat beestje heeft het ook niet verdient.

of bedoelde je dat de eigenaar er verzekerings werk van maakt? dan vind ik hem een loser en denkt hij alleen om het geld en niet om de paarden.

groetjes miranda

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:59

Als het chronisch is kan ik het begrijpen.
Nou als de verzekering zegt dat die in waarde is gedaald ofzo dan is het gebeurt voor hem maar hij was 1 week kreupel toen ging het beter, hebben we weer gereden en nu is die weer kreupel.

dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:41

Sorry, één oplossing: heel snel naar de DA!
Sterkte ermee!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:00

Maar het zijn dus niet myn paarden. Ik was er allang mee na de dierenarts gegaan.
Bedankt.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:08

mmm moeilijk moeilijk. ik heb met de verzorger vorige week geproken en die gaf toen al aan dat hij er vaker last van had en in het verleden een operatie aan zijn been heeft gehad en pas geleden kreupel was en nu weer (toch?)
Tjah.. het is een wat minder goede periode omdat hij net te koop staat, maar om hem ervoor nu af te maken? eerst even uitzoeken WAT hij heeft en dan pas actie ondernemen. die eigenaar is een soort semi handelaar die eigen aanfok verkoopt, dus stel het is iets simpels, dan kan hij er altijd nog geld voor vangen bij genezing. moet toch ook intressant zijn voor hem? als er echt iets ergs is, kan hij er altijd nog een einde aan maken, maar een leuk verder geonde 4 jarige afmaken zonder zekerheid? geen goed plan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:44

Paard is "pas" twee weken kreupel...wat is er aan vooraf gegaan dat de eigenaar nu zegt dat het einde oefening is? Wat is er met dat paard dat jij niet weet?

ingridge
Berichten: 286
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: noord-holland

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:04

Ik heb mijn paard kreupel gekocht (toen was ze al 2 weken kreupel) vervolgens thuis mijn eigen DA erna laten kijken en zij zei dat ze op rust moest (we konden niet uitmaken welk been het nu was). Merrie heeft 6 weken op rust gestaan en daarna nooit meer kreupel geweest (dat is nu 2,5jr geleden).

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:14

Oké, Klopt Lowara. De eigenaar durfde het de verzorger ook niet te vertellen( we verzorgen met zijn 2en) en ze is benieuwd warneer zij het hoort van hem. maar ze is er nu al goed kapot van Boos! Misschien is er bij die verzekering wel een dierenarts aanwezig. Ik weet het niet.

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:17

Cassidy schreef:
Paard is "pas" twee weken kreupel...wat is er aan vooraf gegaan dat de eigenaar nu zegt dat het einde oefening is? Wat is er met dat paard dat jij niet weet?

Ik ben er elke dag. Er is niks mee gebeurt. Alleen de meeste nakomelingen van zijn moeder hebben iets met achterbeen. (niet altijd zo) en met 3 jaar worden ze klinisch gekeurd en is die afgekeurd. geopereerd en weer opnieuw gekeurd en goed gekeurd. Hij heeft zichtbare vocht in achterbeen.
De eigenaar vindt hem ook een schatje. hij is +- 1.80 en heeft echt zo'n ponyhoofdje. (wel maatje full hoor Tong uitsteken) maar zo'n sneb en zo'n onderbroken bles . hij kan ook best een trap van de andere ruin hebben gehad in de wei.

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:43

Paard heeft dik voorbeen en loopt nog steeds kreupel met achterbeen en valt elke keer om. Op dit topic kan een slotje want hij wordt voor zaterdag opgehaald. Boos!

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:36

Heel veel sterkte dan hé.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: paard al 2 weken kreupel SPOED!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:48

Aangezien het paard blijkbaar niet meer te helpen valt, zal ik hier een slotje op zetten.