Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:06

Aangezien mijn paard moeite heeft met bekappen ben ik op zoek gegaan naar een hele goede en vooral begripvolle en geduldige smid.
Heeft er iemand ervaring met Ellemieke Fransen?
Andere ervaringen met goede en geduldige hoefsmeden zijn ook welkom, maar mijn paard is helaas echt een probleempaard geworden bij de smid door slechte ervaringen die ze opgelopen heeft voordat ik haar kocht.

Alle reacties zijn welkom.
Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik zit er enorm mee, want iedereen wil toch de allerbeste verzorging voor zijn/haar paard?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:38

Nou dan kun je die rustig laten komen. Ze is heel geduldig en rustig met de paarden. En ze is ook erg goed en neemt er de tijd voor.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:54

Misschien is het volgen van een bekapcursus een mogelijkheid, dan kun je zelf bepalen hoe, wat en wanneer (je laat je controleren door de hoefsmid). Een paard welke opgefokt is, valt niet te bekappen. De eigenaar is per slot van rekening de aangewezen persoon welke wel alle geduld en tijd van de wereld heeft (als het moet) met z'n/haar paard.

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:07

Dat is waar... Opala, daar zit wel wat in. Ware het niet dat ik het nu zelf ook eng vind...
Komt hierdoor:

Laat ik maar beginnen bij het begin.
Ik heb vorig jaar een paard gekocht die een hele tijd in een kudde gelopen heeft en waar jaren niets meer aan gedaan was qua hoefverzorging.
Toen ik haar kocht bleek dat ze rotstraal had. Dit is behandeld door de hoefsmid van de paardenkliniek in Heerde.
Feit is dat mijn paard (merrie, 1.73 m hoog) voor bijna geen voetjes wil geven en achter al helemaal niet. Ik weet de precieze reden natuurlijk niet, maar ik denk dat dat mede komt doordat er zolang niets aan is gedaan.
Toen ik bij de hoefsmid in Heerde was (ze werdt toen voor het eerst weer bekapt in jaren tijd) was ze flink onrustig. Ze is verder een hele lieve merrie, maar wat haar hoeven betreft vind ze het eng of wellicht buitengewoon vervelend.
Deze man nam absoluut de tijd niet voor haar, terwijl ik bij het maken van de afspraak duidelijk aangegeven had dat ze jarenlang niet bekapt was e.d..
Op een gegeven moment duurde het hem schijnbaar te lang en hij gaf mijn merrie een gigantische trap met zijn schoen met stalen neuzen in haar buik.
Dit vond ik absoluut niet kunnen en ben daar uiteindelijk met veel ruzie en vol angst weggegaan.
Nu zit ik met het probleem dat ik zelf zeer anstig geworden ben voor het bekappen van de hoeven van mijn merrie en dat zij haar voorbenen wel wil geven (deze kan ik uitkrabben, al moet het wel snel), maar haar achterbenen absoluut niet.
Inmiddels is zij echt weer aan een bekapping toe en ik wil ook graag van mijn angst af.

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:42

Och jee.. Wat naar. De enige manier is denk ik om hem lekker thuis (en niet op een 'enge' kliniek) met VEEL geduld Slapen en VEEL wortels Tong uitsteken te laten bekappen door een rustige, geduldige hoefsmid! Voetje pakken; braaf. Voetje weer pakken en krabben; braaf. Voetje weer pakken en straal snijden; braaf. En zo steeds een klein dingetje doen en goed belonen! Heel veel succes en ik hoop dat je eigen angst ook over gaat!

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 00:29

Ja, precies, zo ben ik ook begonnen en nog steeds bezig met haar voorhoefjes. Bloos
Bedankt voor jullie reacties!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:43

je kan met een gerust hart Ellemiek laten komen,ze is gewoon goed en neemt de tijd.Ze heeft zoveel ervaring met allerlei paarden ,dat het echt wel vertrouwd is.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:42

Quote van mezelf uit een ander topic:

Freggel schreef:
Ellemieke Fransen is pas bij mij geweest om mijn haf op easywalkers te zetten. Hiervoor was Siem altijd traditioneel bekapt en beslagen. Ontzettend leuk mens, wat ook veel wil uitleggen.

Ze is (omdat het de 1e keer was dat ze mijn paard zag) ruim 2 uur bezig geweest. En ik moet zeggen dat Siem prima loopt. Al heeft hij uiteraard in het begin eventjes moeten wennen.

Ze is zelfs nog eens op zondag langsgekomen om er nieuwe nagels in te slaan nadat mijn paard zijn schoentje er af had getrapt. Nou ja, niet helemaal eraf dus, alleen maar een paar nagels eruit.

Ondanks dat ze niet ver hoeft te reizen om bij mijn paard langs te komen vind ik dit toch zeer nette service.

Ellemieke mag zeker blijven Ja

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 01:56

Ik heb ook alleen maar zeer positieve verhalen over haar gehoord. Ze is kundig, geïnteresseerd en neemt de tijd voor zowel paard als eigenaar.

Een tijdje geleden heb ik (naar aanleiding van die positieve verhalen, o.a. van Freggel) een collega van mij naar haar doorverwezen, die was op zoek naar een smid die met kunststof beslag werkte. Paard staat nu op kunststof beslag en ook mijn collega is supertevreden over Ellemieke en haar werkwijze.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:44

Myfairytale schreef:
Inmiddels is zij echt weer aan een bekapping toe en ik wil ook graag van mijn angst af.


Ik kan mij er wat bij voorstellen. Toen mijn paard nog jong was, durfde ik het op een gegeven moment ook niet meer, dan durfde mijn dochter het gelukkig nog wel Clown . Toch moet je blijven proberen en dan komt er een moment dat je paard het niet meer eng vindt, hopelijk snel. Altijd zelf rustig blijven en zo gaan staan dat je zelf niets oploopt. Voet oppakken en direct op je voet, been of knie leggen, zodat je paard voelt dat het niet in de lucht hangt en dat soort rustige acties ondernemen. Het moet een routine voor je paard worden. Of een ander houdt je paard bij het halster vast en leidt het af met kriebelen op lip of noem maar op.

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 11:59

Ik wil jullie allemaal even erg bedanken voor jullie reacties en ik heb Ellemieke inmiddels benaderd. (da's stap 1 Knipoog )
Als ik jullie allemaal zo hoor dan heb ik er in ieder geval weer vertrouwen in! Haha!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:21

jemig, wat een (^&%%$^& die smid! je hebt 'm hopelijk wel zelf net zo'n rotschop terug gegeven? Knipoog

sterkte met je paard, hoop dat jullie gauw verbetering zien.

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:29

dierfysio schreef:
jemig, wat een (^&%%$^& die smid! je hebt 'm hopelijk wel zelf net zo'n rotschop terug gegeven? Knipoog

sterkte met je paard, hoop dat jullie gauw verbetering zien.


Bijna wel ja, ik heb m in ieder geval voor alles uitgemaakt wat maar lelijk was! En uiteindelijk heb ik een deel van de rekening niet betaald. Dat heb ik pertinent geweigerd en toen kwam hij over de brug zo van ja, dat had ik miss niet moeten doen, maar dan had je paard... bla bla bla.
Ik heb het nog zo gezegd tijdens het maken van de afspraak en ook nog eens toen we daar aankwamen. Je verwacht wel iets anders van zo'n paardenkliniek.

Maar bedankt voor je reactie, ik hoop ook op verbetering! Haha!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 01:18

natuurlijk had hij je paard niet moeten schoppen, erg fout. In plaats daarvan had hij simpelweg kunnen weigeren je paard te beslaan. Hij is tenslote geen trainer; hij word betaald voor het beslaan niet voor het africhten van je paard. Dat is JOUW verantwoording.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 01:24

als ik jou was zou ik sowieso overstappen op natuurlijk bekappen. hierbij een link van wat natuurlijke bekappers en informatie over natuurlijk bekappen viewtopic.php?f=99&t=599002&hilit=

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:04

Kuggur schreef:
natuurlijk had hij je paard niet moeten schoppen, erg fout. In plaats daarvan had hij simpelweg kunnen weigeren je paard te beslaan. Hij is tenslote geen trainer; hij word betaald voor het beslaan niet voor het africhten van je paard. Dat is JOUW verantwoording.

Wat een onzin. Een smid die er zo over denkt komt er bij mij niet in. Juist omdat een smid zoveel meer paarden ziet, zal hij ook goed met paarden om moeten kunnen gaan. Als ze al weg rennen omdat een paard een beetje lastig doet, is het voor mij een uitgemaakte zaak.

Walter was ook geen makkelijke met bekappen, ik kan het nog steeds niet zonder hulp. Voetjes vragen wel.
Ellemieke kan hem gewoon rustig bekappen, en zo niet, dan lost ze het zonder geweld op. Wel zo handig, een smid die ook echt wat met paarden kan....
Ik heb er ooit ook een andere bekapper bij gehad die zichzelf nota bene ook paardentrainer noemt, maar die kon dus helemaal niks met walter.

Ik zou Ellemieke zeker vragen, ik ben in ieder geval erg tevreden over haar!

p_ponypaard

Berichten: 611
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: hengelo (ov)

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:10

hallo, allemaal. (ben nieuw dus weet nog niet zo goed hoe deze site enzo helemaal werkt) heb een haflinger en hij heefd nog al last van zijn hoeven, hij heefd niet zulke goede hoeven en afgelopen x dat hij nieuwe ijzers kreeg was hij daarna kreupel, ik ga nu ook naar een andere smid toe want heb verschilende mensen laten kijken en die waren echt niet te spreken over hoe hij beslagen was. nu lees ik veel posietieve dingen over Ew hoefbeslag. wie kan mij iets meer info geven, bv wat kost het? en kennen jullie een goede!!!! hoefsmid in de omgeving van Hengelo (overijsel) bedankt!!! veel liefs Paula

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:30

Ik zou zeggen neem eens contact op met Ellemieke, http://www.hoofcomplete.com/ .

Zij doet sinds kort ook mijn haf en hij staat dus ook op EW. Zij kan je het beste de info geven. Echt een leuk mens wat veel uit wil leggen.

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:47

hee, freggel ,dat zelfde had ik haar al gepbd.Heb over je gehoord,leuk dat je dezelfde naam hebt als Ellemiek d`r vorige hondje.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:07

Ellemieke is een keer bij mijn paard komen kijken, geheel vrij blijvend, gewoon intresse, ik kon mn vragen stellen (twijfelde over wel of geen ijzers voor mn paard) vond haar heel aardig overkomen en ze kon goed met de paarden overweg! super

(heb dr alleen niet als smid omdat die van mij uiteindelijk toch op gewone ijzers staan en mn eigen smid die onder slaat)

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 23:43

Kuggur schreef:
natuurlijk had hij je paard niet moeten schoppen, erg fout. In plaats daarvan had hij simpelweg kunnen weigeren je paard te beslaan. Hij is tenslote geen trainer; hij word betaald voor het beslaan niet voor het africhten van je paard. Dat is JOUW verantwoording.


Klopt, maar helaas had ik haar dus nog geen week en er was al jarenlang niets meer aan gedaan. Goed lezen svp Knipoog

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:37

Ellemieke is echt super, ze neemt alle tijd, voor jou en voor je paard. Ze legt goed uit wat ze doet en waarom. Ze heeft mijn paarden los in de wei bekapt. Mijn pony is al op leeftijd en kan daarom niet zo gemakkelijk lang haar benen optillen. Ze nam alle tijd en gaf mijn pony vaak de gelegenheid om weer even op 4 benen te staan. Mijn paard wilt nog wel eens zijn hoef terugtrekken en dan heel hard wegrennen. Zelfs daar zag ze de lol wel van in, en werd er zeker niet boos om.

Echt een super smid!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:18

Kuggur schreef:
natuurlijk had hij je paard niet moeten schoppen, erg fout. In plaats daarvan had hij simpelweg kunnen weigeren je paard te beslaan. Hij is tenslote geen trainer; hij word betaald voor het beslaan niet voor het africhten van je paard. Dat is JOUW verantwoording.


dat had hij zeker niet moeten doen. het is wel waar dat hij betaald word voor het beslaan en niet voor het africhten van het paard. maar er is ook nog een andere mogelijkheid. je kunt het paard namelijk laten sederen. als de smid dan rustig werkt is er geen probleem. ik snap eigenlijk ook niet dat dit niet gebeurd is. het paard is notabene op de kliniek bekapt. ik begrijp niet dat er niemand op dit idee is gekomen. het is zo simpel. geen stress bij het paard en de eigenaar en de smid kan rustig zijn werk doen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:09

Ellemieke is zelfs een beetje tè geduldig. Tong uitsteken Ze heeft een keer ingevallen voor mijn normale smid en zette met engelengeduld elke keer de hoef weer terug op de steun in plaats van een keer duidelijk te zeggen dat het nu zat was. Het ging hier om een door en door ervaren paard dat gewoon een beetje aan het zieken was. Vork
Bij een getraumatiseerd paard zal zij heel goed zijn, daar ben ik heel gerust op.

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:14

Oh, op een gegeven moment zegt ze het paard echt wel de waarheid. Tenminste, de mijne wel.
Maar dat gebeurt dan niet met slaan, maar met wat meer nh achtige dingetjes