Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:41

Gewoon een keer zeggen (ja, met stem): en nu ophouden! volstaat, hoor. Daar is wat mij betreft geen woord NH aan, maar gewoon normale omgang/opvoeding. Mijn merrie is af en toe een wat pesterig paard, wat heeeeel zoetjes eens iets uitprobeert. Meestal met een snoet erbij dat je in de lach schiet in plaats van haar te corrigeren Duivel

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:44

Haha, ik zie het al voor me Haha!

chippie
Berichten: 53
Geregistreerd: 20-04-04

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:04

Sorry als dit topic al te oud is, maar ik las het net pas, en vond het eigenlijk het reageren wel waard Bloos

Ben ik nou de enige die me afvraagt hoe lang het paard in kwestie nu al niet bekapt is?

Uit eerdere post van de TS kan ik opmaken dat zij begin juni dit jaar, het paard al 3 kwart jaar heeft.
Dus op dit moment zal ze het paard ongeveer 1 jaar hebben.
Ook uit eerdere berichten begrijp ik dat ze het paard net een week voordat ie naar de smid moest kocht. Daar is het niet helemaal gegaan zoals gehoopt, en nu dus 1 jaar later, schrijf je dat je het paard nog steeds niet hebt geleerd om zonder problemen zijn voeten op te beuren?!?
En nú pas ga je op zoek naar een andere smid omdat het wel weer nodig is?!?
Sorry hoor, maar 1 jaar zijn 52 weken!!

En een smid die een paard een schop onder z’n pens geeft, doet dat niet zomaar.
Als een paard niet geleerd heeft van zijn eigenaren om een voetje te geven,
maar wel van de smid verwacht wordt dat hij kan toveren, vind ik dat een erg grove fout van de eigenaar.
Je scheef in eerdere berichten dat het paard lastig was bij zn achterbenen, dus ik neem aan dat de smid al erg veel geduld op heeft kunnen brengen, om zijn voorbenen te kunnen doen.
Als een paard vervolgens achter erg lastig is, en slaat naar de smid, is het niet meer dan logisch dat een smid níet zegt, brááf paard, maar gewoon paardentaal spreekt op dat moment, en gewoon optreedt zoals paarden ook onderling doen.
Een paard mag niet slaan, net zoals ie niet mag bijten.
Als een paard zelf het heft in handen/(hoeven Knipoog ) neemt, en er een spelletje van maakt, kan niemand wat mee beginnen met 600/700 kg!

Dus als ik jou was, zou ik alleen maar respect hebben voor een smid die met gevaar voor zichzelf onder een onopgevoed paard kruipt.
En dat je vervolgens ook nog eens de rekening deels niet hebt betaald vind ik al helemaal schande!
Dan had je eerst voordat je hem naar de smid bracht , moeten leren voetjes geven, maar goed, als we nu inmiddels een jaar verder zijn, en het paard nog steeds niet braaf zijn voetjes geeft… Clown

Maar goed, mocht Ellemieke Fransen je willen helpen, hoop ik, en hopelijk anderen met mij, te horen hoe het gegaan is Lachen

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 17:53

Sorry, maar dit is echt een reactie van niets. Natuurlijk heb ik haar geen jaar laten staan zonder te bekappen!
Alleen in tussenligggende tijd was het iedere keer een hel om het te laten doen.
Die smid had ABSOLUUT het recht NIET om zo met mijn paard om te gaan, ZELFS NIET als ze het wel bewust deed.
Dan had ie maar een ander vak moeten kiezen + het feit dat ik het hele verhaal heel duidelijk uitgelegd heb aal de telefoon.
En respect voor zo'n smid? Kom nou, laat me niet lachen!!
Het is ok dat je reageert, maar je moet niet zo'n onzin uitkramen!

Gelukkig was Ellemieke bereid om mij op een heel fatsoenlijke manier te helpen en ik hou haar zeker aan als hoefsmid!

Oh ja, zelfs zij zei dat ze totaal geen respect had voor zo'n "smid".
En uiteraard heb ik deels de rekening niet betaald! Lijkt mij niet meer dan logisch!

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:12

Wij zijn iig heel tevreden over haar!! Heel geduldig met de paarden!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:57

Das toch het belangrijkste!!!De paarden worden geholpen en de klant is tevreden.Wat wil je nog meer!!!!!!!!

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 18:24

Ja, precies! Daarom vraag ik haar ook weer! Haha!

Pomski

Berichten: 695
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Andijk

Re: Wie heeft er ervaring met Ellemieke Fransen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:57

Ellemieke is afgelopen week ook bij mijn merrie met HKO en artrose geweest, om er dynamix onder te zetten. Ik ben heel tevreden!