Stuk hoef lijkt los te laten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43473
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 13:07

Ik moet 10 ml per dag over t voer doen, en het is een fles van 1 liter, dus als t goed is kan je er 100 dagen mee doen. Dus t valt nog wel mee Lachen
Die doseringsdop is echt fijn!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:10

dat valt inderdaad erg mee ja Ja

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:16

ik heb ruim 4 maanden met de vorige fles gedaan, op een gegeven moment wordt het een erg plakkerig geheel en dan werkt het doseersysteem niet meer dan moet je gewoon gieten.... maar dan is ie ook wel bijna leeg, dan geraakt dat slangetje dat het oppompt niet meer bij de vloeistof (die vrij stroperig is)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:31

ik kwam het van de week ook tegen. Afbeelding
klik

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:47

jeetje Pel, hoe krijg je dat voor elkaar???
Heb je dat zelf uitgevijld?
Zou ik nooit durven, daar had ik de vakman voor laten komen......

Doe je het gat goed insmeren met hoef&zool of Dettol ivm schimmels die zich erin zouden kunnen nestelen, want als je dat eenmaal hebt, duurt het allemaal nog veel langer! Heb ik gehad met de nagelgaten, man man wat een ellende, ben er nu na 2 jaar eindelijk vanaf (van de schimmels dan , de nagelgaten zijn er allang uit)

SpikyBlue

Berichten: 1411
Geregistreerd: 29-06-06

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:16

Netjes gedaan, pellie!
Je ziet hier weer dat de wand te lang is. De wand moet érgens heen.. en klapt dus naar buiten waardoor er een scheur inschiet. Ik haal zelf meestal nog meer weg maar ik vind dat je het goed gedaan hebt!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:02

hij staat momenteel met opzet op een lange wand. zijn zolen zijn te dun, waarschijnlijk door diverse oorzaken, en deze moeten een tijdje bijkomen. die flares zitten er vanwege een stuk losgelaten wand. dit moet er ook rustig uitgroeien. en hij zit nu aan de homeopatische druppels om zijn stofwisseling weer goed te krijgen. ik hoop dus dat zijn hoefjes hiermee ook weer in goede conditie komen. daarnaast heb ik de tip van jackie uit een ander topic opgevolgd en formula 4 feet besteld (ik zie niet dat ik daar een dikke maand mee doe voor 80.- Bloos! ) om het hoornkwaliteit te verbeteren.

de scheur zat er in voor ik er erg in had, ik ben de laatste tijd ook niet echt structureel aan het onderhouden geweest, en het gevolg is te zien dus. Bloos!
bedankt voor de complimentjes, het was wel zwaar voor ons om te doen, ik werk niet zo snel dus gam was er al gauw flauw van. hij stond constant te zuchten Rolleyes hihi.

maar bedankt voor de tip els, had ik weer niet aan gedacht dat er schimmels in kunnen kruipen. zijn dat de enigste middeltjes om het een beetje buiten te houden?

vergeet wel te zeggen dat ik fred de bekapper even om raad heb gevraagd hè, hoe nu het beste te handelen. Haha!

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Stuk hoef lijkt los te laten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:06

Citaat:
zijn dat de enigste middeltjes om het een beetje buiten te houden?


vast niet, maar wel de enige die ik ken, stuur jackie ff een pb of mac, die heeft ook met schimmels lopen vechten afgelopen jaren.....