Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:45

Armaris schreef:
Tulandro schreef:
niet heel vervelend bedoeld hoor mariekie, maar meeuwis zegt bij ALLES wat er ook mankeert: zet maar op de wei.

Daarom raad ik je ook sterk aan om eens naar Wassenaar te gaan, daar behandelen ze zo veel peesblessures!


Waar heeft mariekie gezegd dat meeuwis haar paard behandeld?

En trouwens,zo'n DA wil ik ook,zulke supergoede DA's vind je haast nergens Knipoog

via pb Clown Tja.. het is een goede raad, maar alle blessures maar afschrijven onder het mom van: over een half jaartje van de wei afhalen, en dan kijken hoe het is, getuigt toch niet van professie.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:39

Tulandro schreef:
via pb Clown Tja.. het is een goede raad, maar alle blessures maar afschrijven onder het mom van: over een half jaartje van de wei afhalen, en dan kijken hoe het is, getuigt toch niet van professie.


En alle blessures laten herstellen op stal?Zulke DA's komen je vaak tegen.
Ik heb liever een DA die zegt om het paard op de weide te zetten en dan kan je alsnog beslissen maar je mag je paard op de weide zetten.Omgekeerd gaat dat wat moeilijker.

Maar nu gaan we offtopic!Weer on Vork

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:27

De mijne mag na een dikke maand boxrust stappen.
Het zag er goed uit op de scan.Nog slechts een lichte onregelmatigheid.
De DA verwacht geen kreupelheid meer, maar nu dus heel voorzichtig opbouwen met stappen. Juist in de opbouwfase schijnt het vaak mis te gaan.
Dus.......van 3 min stappen naar een half uur stappen in 3 weken.
Daarna de 3 e shockwave.

Littlee_one
Berichten: 103
Geregistreerd: 31-01-06

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:10

mijnes heeft al een halfjaar ongeveer een peesblessure hij heeft 4 maand op stal gestaan de laatse maand ben ik rustig begonnen met opbouwen hij was toen niet meer kreupel alleen zit er nog altijd een dikke bult op de knie stappen hield in rechte stukken langs de weg steeds opbouwen toen heb ik in overleg hem 2 maand op de wei gezet ga deze week weer beginnen met opbouwen haal de dierenarts er deze week nog ff bij maar hij is volgens mij niet kreupel heeft alleen een bult hij is aan het begin vd blessure na een maand op de scan geweest en had een scheurtje in zijn strekpees(oppervlakkig)
groetjes

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:19

ik heb een middel tegen beenblessures (onder andere peesblessures dus) misschien moet je daar eens naar vragen bij je dierenarts het heet: Twydil

Elisa2

Berichten: 37363
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:04

Ik heb 2 maanden gestapt met een paardje wat ik rijd,ik mocht er gewoon opzitten,en hij mocht ook de wei in.Lopen is goed voor een pees.Nu rijd ik hem alweer 2 mnd,we hebben het langzaam opgebouwd en dat gaat super.Moet ik wel zeggen dat hij een niet super ernstige peesblessure had.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:06

Mijn paard heeft ook een peesblessure, met daarbij een gebroken kootbeen. Ik maak me nu eigenlijk meer zorgen om dat been dan die pees...

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 22:22

Aan het einde van de maand gaat ze terug naar stal.
Weet nog niet of ik naar een andere kliniek ga, waarschijnlijk zien ze daar ook hetzelvde.
Hoop dat het nog goed komt maar ga maar van het ergste uit Boos!

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:06

mariekie schreef:
Aan het einde van de maand gaat ze terug naar stal.
Weet nog niet of ik naar een andere kliniek ga, waarschijnlijk zien ze daar ook hetzelvde.
Hoop dat het nog goed komt maar ga maar van het ergste uit Boos!

Je kan het op zn minst proberen, dan heb je in ieder geval alles er aan gedaan!! Altijd een 2nd opinion vragen ,vooral bij zulke belangrijke beslissingen. Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt!

Boundless
Berichten: 1188
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:52

Ik zou zeker voor en second opinion gaan, mijn ervaring is dat er toch vaak een ander oordeel uitkomt. Vandaag is de DA bij mijn paard geweest en ik mag het weer rustig gaan opbouwen HEERLIJK ze moet alleen ook afvallen maar liefst 100 kilo haha nou dat wordt nog een klusje maar dat zal makkelijker zijn als we weer gaan werken en als ze op stal gaan.

Joey_Diamond
Berichten: 344
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:20

de mijne moest eerst ook boxrust maar dat ging echt niet springen in de stal en korte rondjes draaien .. en dat voor een 22 jarige ..

nu staat ze met het lekkere weer dag & nacht buiten en dat gaat goed .. ze is buiten niet echt druk en tis een rustige groep dus ..

ik haal er der iedere dag uit en geef der een poetsbeurt en dn weer op de wei Haha!

einde van deze maand maar onder de scan en dan zien we wel verder ..

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:36

Santos heeft vroeger als veulentje in het prikkeldraad gezeten en daardoor heeft ze iets aan haar pees. Ze heeft er geen last van nu, maar vorig jaar oktober rende ze ineens hinnikend op 3 benen op me af. Toen heb ik haar op stal gezet, en was het binnen 3 dagen alweer over. Lachen Maarja, ik denk dat die van jouw paard nog vers is?

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:51

Mijn paard heeft ook een peesblessure, de DA zei dat het een oppervlakkige peesblessure is, een beetje overbelast.
Hij raadde aan om hem 4 maanden te laten rusten in de wei en af en toe korte stapritjes te maken.
Na die 4 maanden kan ik het langzaamaan weer opbouwen.
Moet wel zeggen dat hij niet kreupelt als hij loopt of als ik erop zit.
Alleen een beetje dik beentje.

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:43

Mijn paard heeft ook een peesblessure, in de aanhechting van de diepe buigpees onderin haar voet bij het straalbeentje. Ik moet haar 3 maanden boxrust geven, ze mag niet eens stappen. Maar dit heb ik 1,5 maand volgehouden en nu gaat ze overdag het land weer in. Ze werd veel te gek en ik zelf vind het veel te zielig om haar 3 maanden alleen maar op stal te laten staan. Dan duurt het maar langer voordat het over is, maar zo kan ze wel naar buiten. Ik heb haar wel op wiggen laten zetten en dat heeft bij haar goed resultaat gegeven omdat ze het op deze manier kan ontlasten.

Ik ben bang dat ik ook nog wel een half jaar verder ben voordat ik weer een beetje kan stappen met d'r ofzo.
Rotblessures zijn het!!

Thijs14

Berichten: 57
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Venlo

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:47

Doe wat Jits zegt Knipoog

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie zijn paard/ pony heeft ook een peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:04

Of het paard het land in mag verschilt per paard, die van een vriendin mag het land wel in en die van mij absoluut niet. We hebben de zelfde DA. Splash heeft haar ijzer verloren tijdens een trainingsrit en sindsdien had ze een 3x zo dik been maar was niet kreupel. Vochtverdrijvers gehad en gescand en helaas een dikke vette peesblesure. Het is de diepe buiger en ze mocht de eerste 3 weken maar max 100 m p/d stappen en verder volledige stalrust. Na 3 weken mocht ze 5 min p/d. We zijn nu ruim 3 weken bezig en nu begint ze het wel zat te worden. Is wel triest want ze heeft nog nooit zo'n goede top conditie gehad. over 5 weken moet ik terug komen voor een 2de scan maar hij verwacht minimaal 3 maanden omdat het een ernstige is. Ik sta niet verbaasd als het 6 maanden wordt. maar balen is het wel. Ze is buiten veel te speels en blijft rennen.