3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 16:58

Ik heb een heel verhaal te vertellen, dus ik zal maar bij het begin beginnen.

In het schooljaar van '05/'06 heb ik op NHB Deurne gezeten, ik nam mijn paard, die ik toen pas een krap maandje in mijn bezit had, mee naar school toe. Na daar een aantal weken zonder enige problemen gezeten te hebben, begon mijn paard steeds beroerder te lopen. Ze begon tijdens de springlessen alles te weigeren, toen kreeg ik te horen ja sla haar er maar overheen! Ik dacht ja dikke toeter, ze stopt niet voor niks, en zo bleek dat er meer aan de hand was...

De DA op school had haar al helemaal nagekeken, die kwam met allerlei aparte verhaaltjes waar het volgens haar aan zou kunnen liggen (klopte dus totaal niet). Ik dacht dat mijn paard last had van haar rug, na enig gedoe met deurne over het laten langskomen van een fysio, kwam er dus eentje. Nah fijn, hij had haar nagekeken. Wat er precies aan de hand was kon hij niet zeggen, het had iets met haar rug te maken. Ze was ondertussen kats kreupel gaan lopen waardoor de fysio niks aan haar rug kon doen.
Nou goed de DA zou haar verder nakijken, na wat gepruts met verdovingen in de benen van mijn paard, om de pijnlijke plek te kunnen lokaliseren, werd de DA een aantal maal geslagen door mijn paard. Mijn paard heeft een soort van fobie voor naalden, dit was immers al bekend bij de DA op school. Nou goed, toen wilde de DA nog een paar injecties in de achterbenen spuiten, tussen de pezen in. Maar dat vond ik niet zo'n goed idee, omdat die van mij toch al niet van injecties houdt, en straks beweegt ze haar been en bungelt die spuit op een plaats waar ie niet moet zitten.
De DA gaf haar nog wel 1 injectie (niet tussen de pezen hoor), maar toen kreeg ze weer een klap en vloog een paar meter verderop tegen de muur. Nah fijn, de DA wilde mijn paard niet meer verder onderzoeken en ik zou dan maar doorverwezen worden naar een kliniek daar in de buurt.

Maar daar ben ik niet naar toe geweest, ik wilde haar liever door mijn eigen DA laten nakijken, maarja dat mocht dus niet van Deurne. Dus toen heb ik Odaymie mee genomen naar huis in het weekend. En dat weekend kwam toevallig mijn smid om Daymie opnieuw te beslaan. Hij zei dat het er van de 'buitenkant' goed uitzag, maar de smid haalde de ijzers er onderuit, pakt een vijl, en legt deze over de onderkant van de hoef, er zat serieus gewoon een cm verschil tussen de binnen en buitenkant van de hoef. Wat bleek nou, toen ze haar in Deurne beslagen hadden..hebben ze haar hoef aangepast aan het ijzer en niet het ijzer aan haar hoeven! Boos! En meteen liep ze weer vrolijk rond, niks meer kreupel of onregelmatig!

Daarna ben ik op stage gegaan voor 6 maanden, daar ging het met rijden al wel ietsje beter maar ik had nog niet het gevoel dat alles helemaal lekker zat. Ik kreeg door dat mijn zadel niet meer zo best lag, dus ik heb mijn dressuur en springzadel verkocht en daar voor in de plaats een nieuw Prestige zadel gekocht welke helemaal naar haar rug is aangepast. Dit was overigens ook het enige merk zadel dat wel goed ligt op haar rug, want ze heeft nogal een aparte rug.

Eenmaal weer terug van stage leek het rijden met dat nieuwe zadel al heel aardig te gaan, maar na een paar weken kreeg ik weer het gevoel van er klopt iets niet! En jah hoor ze begon weer te bijten. steigeren en te slaan met opzadelen/opstijgen/rijden.
Ongeveer een maand terug was ik op concours en toen zag ik een stand staan van sportmassages voor zowel mens als paard.
Er lag daar een foldertje met herkenningspunten van spierproblemen, er stonden zo'n 12 punten op en echt werkelijk allen kwamen overheen met mijn paard. Dus ik heb toen met mn ouders besloten om een afspraak te maken.
Afgelopen woensdag kwam ze voor het eerst, mijn paard bleek in haar schouders helemaal vast te zitten en ook in haar achterhand, haar spieren waren gewoon verzuurd. Natuurlijk was ik benieuwd wat de oorzaak was, misschien een verkeerde manier van rijden? Het kwam waarschijnlijk toch omdat ze verkeerd beslagen is in Deurne, je weet het natuurlijk nooit zeker maar het klinkt wel heel aannemelijk. Toen ze verkeerd beslagen was had ze gewoon zo'n pijn dat ze op een andere manier is gaan lopen en daardoor haar spieren verkeerd is geaan belasten.

De masseuse heeft mijn paard toen zo'n 2,5 uur behandeld, die dag erna moest ik haar longeren, en ik kon het al meteen merken! Ze was veel vrolijker, veel actiever en door de massage zijn haar spieren in haar achterhand losser geworden. Dus ze kan haar bekken nu weer normaal gebruiken en haar achterhand er nu weer onder gaan zetten. Daymie heeft dus meer als een half jaar gelopen als..ja als wat? Vergelijk het maar dat je je heupen/bekken naar achteren kantelt en dan met een holle rug loopt.

De 2e behandeling kreeg daymie afgelopen vrijdag en vandaag heeft ze de 3e en laatste behandeling gehad (de 1e 3 behandelingen moesten in 1 week). Ze is vandaag bijna 3 uur bezig geweest om Daymie te behandelen.
Ik heb na afloop ook een rapport gekregen met waar de probleem-zones zitten en wat ik er zelf nog aan kan doen. (iedere keer voor en na het rijden haar lendenen masseren en haar achterhand 'loskloppen'. Zodat de spieren als het waren al wat opgewarmt worden. En voor het opzadelen even de plekken waar de singel ligt met een vlakke hand masseren, omdat de huid daar zo dun is ontstaan er verklevingen en daardoor reageerde ze altijd zo heftig.

Maargoed haar rug is helemaal in orde!

Odaymie lijkt nu een heel ander paard, ze komt veel vriendelijker over, veel actiever enz. Dus ik ben benieuwd hoe het de komende 2 weken met rijden gaat. Ik heb er al een hele poos niet meer opgezeten (ja alleen gestapt) omdat ik wist dat Daymie pijn had.

Over 2 weken belt de masseuse mij op om te vragen hoe de stand van zaken zijn, of ik al veel verbetering zie. Mocht het nodig zijn dan komt ze de achterhand en schouders van daymie nogmaals onder handen nemen. En over 4 weken komt ze sowiezo terug voor een volledige behandeling. En daarna iedere 6 tot 8 weken.

Nu ik dit zo heb meegemaakt met daymie, valt het mij op dat er trouwens maar weinig mensen zijn die aandacht aan de spieren van een paard schenken. (Het was mij anders ook niet duidelijk geworden als ik toen die stand niet had zien staan op het concours) maar ik vind het nu toch wel een heel belangrijk onderdeel van de gezondheid van een paard! Ik vind het net zo belangrijk als een smid die om de zoveel weken komt! Aangezien het grootste deel van een paard toch uit spieren bestaat!

Ik zal vandeweek eens een standfoto maken van Odaymie, die zal ik eens plaatsen van voor en na de behandeling, er is dan echt een verschil te zien in haar bekken.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:31

Mijn stalhoudster heeft een achtergrond als masseuse en dat is echt handig hoor Haha!
Als mijn paard 'vreemd' doet aan de longe (zij helpt mij met de basis er goed in te krijgen) weet ze precies waaraan het ligt en dat is dus vaak omdat hij door een moeilijke spier heen moet Lachen
Sommige mensen hebben geen begrip en blijven hun paard maar pushen en dan zijn de gevolgen vaak vervelend. Je hebt heel goed geluisterd naar je paardje vind ik Ja

senriejetto
Berichten: 192
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: beuningen

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:24

heej veer fijn dat Daymie zo goed op de Fysio reageert!
Een Hoefsmid kan veel met je paard doen ja. Cadans heeft toen ook bij elkaar een jaar lang kreupel gestaan door het verkeerd beslaan. Heel veel succes verder met Daymie en hopen dat het nu maar beter gaat!

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:46

Wat fijn dat massage goed helpt bij paarden he! Het valt mij ook op dat mensen te snel denken dat het weer over is, ze hebben geen geduld om het paard te laten genezen!

MyWishMax

Berichten: 25369
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:54

Mijn pony wordt ook vaak gemasseerd. Hij is heel gevoelig voor verzuring en alles. Je ziet hem echt opknappen elke keer weer. De eerste 2 keren moest hij er niks van hebben, bijten en dreigen te schoppen (het zat echt goed vast, ik moest ook doorrijden en dat was niet helemaal goed gegaan wist ik zelf al) maar nu vind hij eht heerlijk.

Fijn gevoel geeft het he? Succes nog met je paardje!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:11

Er zijn idd weinig mensen die er rekening mee houden, toevallig ben ik nu weer op cruciaal moment met mijn training, trainen richting Z, veel meer oprichting en veel meer die achterhand erbij. We vinden het moeilijk en nu laat ik dan ook weer binnenkort Arthur komen die haar compleet controleert (kraken en accupunctuur) om te kijken of het goed gaat/of ze het aankan.

1e keer kwam hij nadat ze gevallen was toen ik ging kijken om haar te kopen (tsja met bijzets springen, had gevraagt of ik ze af moest doen, was niet nodig). Haar 2e en 3e nekwervel en atlas was geblokeerd en nog een hoop gevoelige punten.
Ze was erg gestresst net bij mij en hij gaf advies van als ze zo blijft, kun je het beter nog over 1jr ofzo laten doen, maar we zijn nu alweer 3 jr verder en ik heb nog steeds een soepel paard.

Sommige mensen kunnen wonderen verrichten Clown

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:49

Zo TS,wat een masseuse al niet kan doen!

Kan ik trouwens even haar naam?Desnoods per pm als je dat liever hebt!

Wat ga je nu doen met Deurne?Een klachtbrief vind ik wel op zijn plaats

lovemonami

Berichten: 499
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: velserbroek

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:21

ik denk dat ik ook maar eens een masseuze ga vragen heb gehoord zoals bij dit paard dat het goed werkt
Haha!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:25

een masseuse is wel even wat anders dan een dierenfysiotherapeut. het verschilt een jaar of 6 in opleiding en degelijke scholing Knipoog daarom mogen ook alleen dierenartsen en dierenfysiotherapeuten geblesseerde paarden behandelen. masseurs zijn er voor het preventieve werk (in dit geval is de masseuse dus eigenlijk buiten d'r boekje gegaan volgens de wet).
maar fijn dat je paard zo opgeknapt is!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:45

Is daar een wet voor dan Verward
Burgelijkwetboek a lá paard zeker... Tong uitsteken

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 15:35

@ Armaris: Deurne weet er alles al van, de DA daar wil er niks over horen, de smid die geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. En de decaan zou alles uitzoeken, maar ik ben bang dat ik er niets bijzonders van terug hoor.

http://www.hh-massage.nl/

Dit is de site, je kunt er ook een folder downloaden enzo.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:21

_Veronique_ schreef:
@ Armaris: Deurne weet er alles al van, de DA daar wil er niks over horen, de smid die geeft toe dat hij een fout heeft gemaakt. En de decaan zou alles uitzoeken, maar ik ben bang dat ik er niets bijzonders van terug hoor.

http://www.hh-massage.nl/

Dit is de site, je kunt er ook een folder downloaden enzo.


Ga je schadevergoeding eisen?
Bedankt voor je site,ga eens rondsnuffelen!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:29

Lekker zeg, ga je een dure opleiding doen, neem je je eigen paard mee en dan gaan ZIJ bepalen welke DA en hoefsmid aan jouw paardje mogen sleutelen?
Dat vind ik behoorlijk arrogant!

Maar goed, op zich herken ik wel wat; mijn paard heeft ook behoorlijk last gehad van haar rug, de DA heeft dat ook niet gevonden. De fysio wel; ze ging met een scheef bekken heen, de linker heup stond wel 3 cm lager, en ik kwam met een recht paard weer thuis.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:38

hemel en dat bij deurne!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:14

Ik heb deurne verteld dat ik er niet blij mee ben en verteld dat ik een vergoeding wilde (door deurne kon ik mn examen dus ook niet doen omdat mn paard kreupel was, uiteindelijk heb ik mijn dressuur examen op mijn pony gereden maar mijn springexamen heb ik dus niet kunnen doen).
Maar ik verwacht dat deurne niks meer zal laten horen, ik denk niet dat ze hun fout willen toegeven (de smid wel dan) maar ik heb ook geweigerd om de rekening van de DA op school te betalen, met haar gepruts.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:44

Die DA op school is 1 aanfluiting, medische fout na fout stapelen zich op maar school wil het gewoon niet inzien! Ik heb al lang geleerd dat als die van mij naar de DA moet dat ik dat dus nooit op school doe!
Wel super zeg dat Daymie zo opgeknapt is! ik heb ongeveer precies hetzelfde meegemaakt met Tink alleen bij haar is er chiropractie toegepast.. echt exact hetzelfde, van een zuur vervelend paard naar een super vrolijk pijnvrij paard! Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat je naar je paard luistert!
Hopelijk kan je snel Z gaan starten !

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 22:49

Ja inderdaad, fijn dat het met Tink nou ook zo goed gaat, Chantal!
Maar die DA op school, tis echt een ramp!! Boos! Ik ben blij dat ik er op tijd achter ben gekomen waar het probleem nu precies zat, zou er niet aan moeten denken dat het anders niet meer goed zou zijn gekomen...

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:54

Schimmelig schreef:
Is daar een wet voor dan Verward
Burgelijkwetboek a lá paard zeker... Tong uitsteken


nope, de Wet op de Uitvoering in de Diergeneeskunde (WUD).
en da's maar goed ook dat die er is, want daarin is alles vastgelegd wat je wel/niet met dieren mag doen. ook met tuchtrecht erbij etc., voor als het mis gaat.
beunhazerij kan zo een beetje aangepakt worden, alleen gebeurt dat helaas veel te weinig.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:39

dierfysio schreef:
een masseuse is wel even wat anders dan een dierenfysiotherapeut. het verschilt een jaar of 6 in opleiding en degelijke scholing Knipoog daarom mogen ook alleen dierenartsen en dierenfysiotherapeuten geblesseerde paarden behandelen. masseurs zijn er voor het preventieve werk (in dit geval is de masseuse dus eigenlijk buiten d'r boekje gegaan volgens de wet).
maar fijn dat je paard zo opgeknapt is!


M.a.w. zo'n massage zou in het uiterste geval meer kwaad dan goed kunnen doen??

Ik heb zelf bij de vrouw waar de masseur van de TS haar opleiding heeft gehad (snap je em nog) ook de basiscursis gedaan. En ik masseer mijn paarden nu ook. Dus vandaar ook bovenstaande vraag.

Sinds die cursus ben ik me ook veel bewuster van spierproblemen bij paarden. Bijna standaard ga ik een keer stevig met m'n vingers over de spieren heen van paarden die ik tegenkomen. En tot nu toe vallen bijna alle paarden die ik er dan tussenuit pik bijna op de grond van de pijn. Zeer sneu...

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:44

dit klinkt erg bekent met mijn paard. die ook misschien verkeerd beslagen is geweest en nu al 4 maanden kreupel thuis loopt.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 07:18

Vonnie84 schreef:
dierfysio schreef:
een masseuse is wel even wat anders dan een dierenfysiotherapeut. het verschilt een jaar of 6 in opleiding en degelijke scholing Knipoog daarom mogen ook alleen dierenartsen en dierenfysiotherapeuten geblesseerde paarden behandelen. masseurs zijn er voor het preventieve werk (in dit geval is de masseuse dus eigenlijk buiten d'r boekje gegaan volgens de wet).
maar fijn dat je paard zo opgeknapt is!


M.a.w. zo'n massage zou in het uiterste geval meer kwaad dan goed kunnen doen??


Ik heb zelf bij de vrouw waar de masseur van de TS haar opleiding heeft gehad (snap je em nog) ook de basiscursis gedaan. En ik masseer mijn paarden nu ook. Dus vandaar ook bovenstaande vraag.

Sinds die cursus ben ik me ook veel bewuster van spierproblemen bij paarden. Bijna standaard ga ik een keer stevig met m'n vingers over de spieren heen van paarden die ik tegenkomen. En tot nu toe vallen bijna alle paarden die ik er dan tussenuit pik bijna op de grond van de pijn. Zeer sneu...


juist!!! ik zie dat heel geregeld; paarden waar door feitelijk ongeschoolde 'therapeuten' of masseurs aan gesleuteld is, en die ze onbedoeld (tenminste, daar ga ik dan maar wel van uit...) van de wal in de sloot geholpen hebben.
het is immers niet voor niets dat een dierenarts en dierenfysio tenminste 6 jaar scholing hebben gehad. die kennis heb je echt nodig wil je een dier goed kunnen behandelen. zonder die kennis kan het zeker mis gaan.
zeker bij massage, wat zo onschuldig lijkt, kun je grove fouten maken als je eigenlijk niet weet waar je mee bezig bent. en wie is er dan de dupe? juist, het paard...
dat is precies de reden dat ik eigenlijk erg tegen dit soort cursusjes ben. mensen denken na het volgen ervan, dat ze met allerlei dingen aan de slag mogen waar ze de balle verstand van hebben, met alle gevolgen vandien.
geblesseerde dieren horen uitsluitend thuis in de handen van kundige mensen, met een wettelijk erkende, degelijke opleiding.
masseurs voor paarden zijn er om gezonde paarden, die helemaal niks mankeren, een massage te geven (net als bij ons in de sauna bijv., gewoon voor het 'lekker'). als ze tijdens zo'n massage iets vinden wat op een blessure lijkt, dienen ze de behandeling te staken, en het dier door te verwijzen naar een dierenarts cq. dierenfysio. alleen heb ik dat dus nog nooit meegemaakt; ze gaan er fijn zelf mee aan de slag; hartstikke link!

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:00

Ik vind dat je nu wel erg iedereen over een kam scheert. Het komt nu een beetje over alsof de meeste sportmasseurs zelf maar een beetje aanklungelen, ipv door te verwijzen als dat nodig is. Vergelijk het met sportmassage voor mensen, je kunt daar zeker heel veel baat bij hebben en het is dus niet alleen maar voor het lekker. In ieder beroep kom je mensen tegen die niet doen wat zou moeten(dus ook bij de fysio's), maar ik vind het niet helemaal eerlijk om dan maar gelijk de hele groep met de grond gelijk te maken. (zo kwam het op mij iig over)

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:09

het gaat me absoluut niet om mensen afkraken of over 1 kam scheren! niks irritanter dan dat...
het gaat me om het feit, dat sportmasseurs voor paarden dingen doen, die ze wettelijk niet mogen doen.
daar stoor ik (en vele collega's met mij) me stevig aan. het kan namelijk een paard behoorlijke schade doen.
dat kan -in mijn ogen- nooit de bedoeling zijn.
natuurlijk zullen er zeker goede masseurs zijn, maar daar gaat het me niet om. het gaat om of het mag of niet.
en ik heb inderdaad nog nooit gehoord van een masseur die een paard doorverwees naar een dierenfysio, terwijl ze dat wel zouden moeten doen in het geval van blessures. mijn ervaring is dat ze daar zelf mee aan de gang gaan (met alle gevolgen vandien).
maar hee; als iemand mij een masseur kan wijzen die wel doorstuurt naar dierenfysio's; daar ben ik erg nieuwsgierig naar! Ja uitbreiden van je kennis cq. netwerk is nooit weg Knipoog

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:18

Als het goed is doen sportmasseurs geen dingen die voor de wet niet kunnen. Het eerste wat je op cursus leert is dat je preventief werkt en geen blessures behandelt. het is duidelijk in je verhaal dat je slechte ervaringen hebt met een masseur en dat is jammer. Als het goed is doen masseurs en fysio's elkaars werk niet. Leg mij ook uit wat een masseur (die zijn werk GOED doet) doet wat wettelijk niet toegestaan is... Een sportmasseur voor mensen is toch ook niet illegaal bezig? Uiteraard zitten daar ook mensen tussen die hun vak niet verstaan, net als in iedere beroepsgroep.
Ik kan je zeker masseurs aanwijzen die je doorsturen naar een fysio, als voorbeeld geef ik je Angelique Schreurs van www.massagehippique.nl en dit is zeker niet de enige.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: 3 massage-behandelingen, mijn paard is als nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 23:00

als sportmasseurs doorverwijzen bij problemen heb ik er geen enkele moeite mee! het kan heel fijn zijn om eens goed doorgemasseerd te worden, juist als je niks mankeert.
alleen zitten er in het midden vh land een aantal figuren, die overal zelf mee gaan 'therapieen', en daar mag ik de rommel weer van opruimen. dat ergert me.
fijn te horen dat het elders in NL ook anders kan! Ja