ocd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pieno
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-08-04

ocd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:40

Hoi,

Ik heb een merrie van 8 jaar oud en nu is er door de dierenarts geconstateerd dat ze linksvoor een OCD-tje heeft. Volgens hem is de prognose gungstig en kan ze na een operatie weer volledig ingezet worden in de sport. Ik ga op zijn advies uit en ze zal dan ook na het weide seizoen geopereerd worden (ivm rust laat ik haar nu nog even buiten lopen met het mooie weer, ze heeft er geen pijn aan als ze niet bereden wordt).

Maar ik wil graag even van meerdere mensen horen die ook een paard hebben laten opereren aan OCD hoe die het nu doen onder het zadel?

Thanks alvast greetz Jess

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:56

meeste paarden doen het weer goed, mits er na of met de operaties geen complicaties zijn... waar zit de ocd?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:02

Als de ocd op een plek zit waar ze makkelijk bij kunnen is het herstel nagenoeg 100%..

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:14

Mijn jaarling is afgelopen donderdag geopereerd aan een flinke ocd in zijn rechter spronggewricht. Prognose dat het helemaal goed komt is 80 %. In zijn linker spronggewricht heeft hij ook een hele kleine afwijking, de dierenarts achtte de kans heel klein dat hij daar ook last van zou gaan krijgen, dus heb ik besloten om alleen rechts te laten opereren. Als hij later alsnog last krijgt van links dan kan ik hem alsnog laten opereren daaraan.

Na de operatie moet hij 4 dagen op de kliniek blijven. Maandag mag de mijn als het goed is naar huis, maar mag dan de komende 6 weken niet op de wei. De eerste 2 weken strikte boxrust, de volgende 4 weken een beetje mee stappen.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:32

Paard bij ons op stal 2 jaar terug geopereerd aan de OsteoChondrose. Na een paar weken rust loopt ze sindsdien weer helemaal super. Geloof dat deze OCD ook in t spronggewricht zat.

pieno
Berichten: 7
Geregistreerd: 02-08-04

Re: ocd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:22

De OCD zit links voor tussen de 2 onderste gewrichten, net onder de kogel. Bedankt voor jullie reacties denk als ik het zo lees dat ze over het algemeen weer voor 100% herstellen, idd mits er geen complicaties ontstaan ofcourse!