Met ijzers het spoor over... iemand een tip?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Met ijzers het spoor over... iemand een tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:05

Rubber tussen het ijzer en de hoef helpt niet, want de ijzeren spijkers gaan door het rubber heen in de hoef. Hoefschoenen zouden inderdaad een goeie oplossing kunnen zijn.

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Met ijzers het spoor over... iemand een tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:14

Bij ons krijgen ze soms ook een schok, en de ene pony is daar gevoeliger voor dan de ander...
De ene gaat er dus ok echt niet meer normaal overheen, of rennend of eraf en ernaast lopen, de ander stoort zich er niet aan...

Wat je eraan kan doen, geen idee.....maar ervoor omrijden doe en kan ik ook niet, wil af en toe ook eens op de hei rijden ipv alleen maar bos.... Haha!

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Met ijzers het spoor over... iemand een tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:34

Branco vind het spoor ook eng. Als hij in de buurt komt, gaat hij al steeds langzamer lopen. Ik geloof eigenlijk niet dat hij ooit een schok heeft gehad (dan was zijn reactie op zo'n moment vast heel heftig geweest), maar eng vindt hij het wel.

Soms gaat hij er zo overheen. Soms moet ik er naast lopen. Dan probeer ik het zo af te passen dat hij niet op de ijzers stapt, maar er net overheen. Als ik er naast loop, dan lukt dat beter dan onder het zadel.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Met ijzers het spoor over... iemand een tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 14:44

Ik heb met mijn pony met ijzers ook een schok gehad op het spoor. Hij gaat er nu alleen nog maar overheen als ik ernaast loop en van harte gaat het zeker niet haha. Maar ik hoorde de tik door zijn ijzer en het spoor gaan, dus dit kan echt wel!.

Hoefschoenen zijn de uitkomt, alleen de angst in mijn pony blijft. Maar misschien is die van mij wel gewoon een mietje haha