hoe voldoende beweging geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneke536
Berichten: 576
Geregistreerd: 28-07-06

hoe voldoende beweging geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 16:34

Hoi ,
Het is niet mn paardje dat gewond is, maar ik zelf : gisteren is meneer op mn voet gaan staan en heb ik mn kleine teen gebroken...
Nu heb ik een vraag : wat kan ik ondertussen doen om mijn paard genoeg beweging te geven?

Het zit namelijk zo : hij is een warmbloed en als hij 2 of meer dagen zonder beweging op stal heeft gestaan wordt hij enorm heet.
Ik heb een bijruitertje maar zij komt enkel op woensdag en zaterdag.

Ik had gedacht aan : hem los zetten in de piste en hem wat laten lopen ( maar meestal gaat ie gewoon liggen rollen), hem in de stapmolen zetten,eventueel longeren als ik langer als 5 minuten kan blijven rechtstaan,...
Hij staat op een manege en daar kunnen de paarden wel op de weide maar slechts een twee uurtjes per dag of zo, omdat de manegepaarden de rest van tijd op de weide staan. Dus dat is ook niet echt een oplossing...

Mijn instructrice heeft beloofd hem donderdag en zaterdag te rijden...
Heeft iemand nog ideetjes?

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: hoe voldoende beweging geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:25

Jammer dat hij niet de hele dag op wei kan, kun je dat niet toch voor elkaar krijgen? Misschien bij de manegepaarden?
Anders zowiezo in de piste loslaten als dat kan, hij zal vast wel wat gaan rennen als hij een paar dagen niet veel heeft kunnen lopen, misschien kun je hem daar dan los longeren, pak je er fijn een stoel bij en laat je hem op je stem wat rondrennen als ie dat doet.
Is er ook niemand anders die eens wil proberen te rijden?