Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 35 [ 853 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fontaine Finest x Samarant

 
Profiel   

Infuus mocht niet baten en vorige week zondag hebben ze links in het gips gezet. Rechts ging hij al snel goed op staan.
Gisteren is het gips er afgehaald en is het beentje mooi recht! Alleen zet hij hem zelf toch verkeerd neer en hebben ze besloten om het nogmaals in het gips te zetten, het had ook eigenlijk 10 dagen moeten zitten maar met zo’n dun veulenhuidje en drukplekken toch even gekeken.

Het is wel echt een wijsmannetje en ontzettend aanhankelijk en mensgericht. De artsen en medewerkers zeggen dan ook regelmatig hoe ontzettend lief hij wel niet is. Zijn moeder is ook enorm aanhankelijk en knuffelig maar zie van meerdere nakomelingen van Fontaine dezelfde berichten langs komen!
Het is bijna onmogelijk om leuke kiekjes van hem te maken want of hij zit in je broekzak of hij sjeest door zn box heen maar toch een paar zij foto’s weten te maken;
[ img ]

[ img ]

Hebben jullie al weer gedekt dit jaar? Ik zoek een soortgelijke hengst als Fontaine maar ben er nog niet over uit..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 13:01 



 
Profiel   

Fijn dat het de goede kant uit gaat Willemiens. Herkenbaar dat in je broekzak kruipen <3 . Ik zie wel echt overeenkomsten tussen de Fontaine’s qua bouw, fijn om te zien.

Martine die van jou is ook mooi! Mooie dikke manen ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:14 



 
Profiel   

Martine schreef
Jeetje Willemiens wat een verhaal! Hoe gaat het er nu mee?

Mijne is afgelopen week al weer 2 geworden.
Vandaag bij hem wezen kijken.
Echt onwijs blij met hem :D

[ [url=m/HzK0rE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7Ct2ev.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jJZ9ZG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knap ding zeg. Ziet er uit als een hele relaxte, coole meneer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:20 



 
Profiel   

Ik volg stilletjes mee. Mijn merrie is door Fontaine geinsemineerd. Hopelijk in één keer drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 16:15 



 
Profiel   

Willemiens wat word hij ontzettend knap!!! Hij ziet er goed uit. :D <3

Spannend AM_horses. Op wat voor merrie heb je hem gebruikt? Ik duim voor je mee :j

Philaina is ook een knuffelkont en lekker makkelijk in omgang. Maar er zit wel een kop op, net als moeders. :') Ze heeft ook veel manen en een dikke staart. En was afgelopen winter één bolletje wol. Haar heeft ze meer dan zat. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:56 



 
Profiel   

Mijn Jazz x Juventus is met Fontaine gedekt. Ik denk een goede combi. Haar dochter van gribaldi verwacht dit jaar ook een veulen van fontaine bij haar fokker.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 19:35 



 
Profiel   

Gelukkig Willemiens!

Die van mij lijkt idd een coole kikker te zijn.

Ik fok niet meer want dat is niet goed voor mijn stresslevel :+ :')
Maar als ik nog een keer voor een veulentje zou gaan zou ik Secret gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 08:42 



 
Profiel   

Mooie combi AM_horses!

Hahaha Martine _O- Philaina krijgt misschien als ze 4 is een broertje of zusje. Voor die tijd vind ik het wel prima :7 Ik ben weer lekker met moeders aan het rijden. En geniet van een Philaina die op groeit. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:20 



 
Profiel   

AM horses wat leuk een Fontaine op komst, hopelijk pakt het.

Ik fok voorlopig geen tweede veulen, ik doe dit puur voor de hobby en om een opvolger voor mijn eigen paard te produceren. Ik zou er echt weer in moeten duiken welk ik zou kiezen. Ik heb gekeken naar een hengst met 3 bovengemiddelde gangen, goed karakter en rijdbaarheid, gezond en een bouw met rechthoekmodel en schoudervrijheid, en de nakomelingen: veulens met een sterke rug, ruime gangen, een vloeiende rug/schoft/hals/nek en een ontspannen voorkomen.

Vorig jaar stonden op mijn lijstje:
Fontaine TN
Henkie
In Style
Lord Europe
High Five US
Just Wimphof

Deze paarden hebben gemeen dat ze goede basisgangen en een bewerkbaar karakter hebben en doorgeven. Daarnaast wilde ik geen klein of iel paard, mijn merrie mag best wat meer formaat hebben.

Weet niet of je hier wat mee kunt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle Fontaine’s?

Hier goed, groeit goed! Hij wordt nog een stuk donkerder, zijn neus begint al te verkleuren (nog geen foto’s van). Verder heel lief <3

Spam:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 13:52 



 
Profiel   

Mijn verstand had voor livius gekozen maar mijn hart lag bij de stabiele rust van Fontaine.

Mijn hart heeft het gehaald.

Het sperma was de eerste keer van slechte en de tweede keer van matige kwaliteit.
Nu maar hopen dat het gepakt heeft.

Ik volg graag jullie fokervaringen en hoop op vergrotend, gezond en nogal rustig karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 18:19 



 
Profiel   

Jammer,dat het slechte kwaliteit was, koend.

Onze Fontaine is afgelopen week ggk voor sport incl. bovenlijn *\o/* . Ik hield mijn hart al vast, want ze is net een paar weken 2 en nu al 1.68m en ik zag de grindbak in gedachten al voor me :x . Maar gelukkig bleek de angst ongegrond *D.

Haar moeder is maar 1.63m, dus Fontaine heeft duidelijk vergroot.
Ze heeft ook veel body, als ik je zou zeggen dat ze 3 is, geloof je het ook. Mooie voeten ook, niets mis mee :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 19:32 



 
Profiel   

Heerlijke foto's Grasje88! <3 <3

Koend dat zijn toch twee totaal verschillende hengsten! Wat jammer dat het superma zo slecht was.. Celina was in één poging drachtig van 2 :+ Hopelijk gaat het lukken dit seizoen! Met wat voor merrie fok jij?

Gefeliciteerd Ziolette!! Dat zijn goede berichten. Foto's maken is altijd ontzettend spannend. Gelukkig is ze compleet goed gekeurd! Heb je toevallig een foto van haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 20:35 



 
Profiel   

Mijn merrie is 4 jaar en te klein ( 160) alhoewel haar voorouders allemaal 168 of meer zijn.
Ze heeft veel bloed en is super actief, dikwijls overhaast en gespannen. Stilstaan is moeilijk.
Alleen is ze snel bang maar nu ik haar inrijd merk ik dat ze op wandeling overal door gaat en verbazend weinig reageert op dingen waar paarden traditioneel bang van zijn.
Hout vasthouden maar tot nu toe heeft ze niet gesteigerd en slechts enkele minibokjes gegeven. In het werk is ze voorlopig actief en vertrouwt erg op haar ruiter. De will to please is zeker aanwezig, zowel in het werk als in de omgang.
Haar stap is ruim maar eerder overhaast.
Haar draf is vrij ruim, en lichtvoetig maar mist wat knie in het voorbeen. Draf uitstrekken gaat vanzelf.
Haar galop is zalig om uit te zitten.
Ze heeft genoeg front, de halsvorm zou iets ronder mogen, maar de bespiering zal zich wellicht nog aanpassen.

Ik vond er genoeg kwaliteit in om er een veulentje uit te fokken. Ik veronderstel dat Fontaine haar het best kan aanvullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 18:03 



 
Profiel   

Balen Koend dat het sperma slecht was. Mijn merrie was in 1x drachtig van 2 eitjes ook :)

Voor zover ik aan het karakter kan merken van mijn veulen is hij zeker koel, nieuwschierig en dapper. Mijn merrie is te vergelijken qua karakter met die van jou.
Qua bouw durf ik nog niet veel te zeggen, hij staat namelijk nog in de kliniek vanwege een steltvoet en heeft infuus gekregen dus hij moet zich nog wel even ontwikkelen en is nu 3 weken oud.
Achterhand is wel erg mooi en stevig met lange benen. Merrie is redelijk lang gelijnd maar hij ziet er mooi compact uit.

[ img ]


Mocht ik nog weer gaan dekken denk ik toch voor Secret te gaan. Hij valt ook redelijk in het straatje van Fontaine en was vorig jaar eerste keuze maar ivm dekkosten en onzekerheid vanwege de voeten toen niet gedaan.
Secret lijkt ze allemaal poepie chique te geven maar toch ook robuust, ben erg van hem gecharmeerd en lijkt hij het fundament van de voeten niet door te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:47 



 
Profiel   

Koend dan kan ik snappen dat je fontaine wel zag zitten. Mijn merrie heeft van nature ook niet veel halsbespiering. Maar Philaina heeft die mooie ronde hals van papa gekregen ;)
Qua karakter is mijn merrie ook heet, scherp en heeft enorm veel go. Maar absoluut niet verkeerd. Alleen erg snel gespannen. Philaina lijkt een stuk stoerder en koeler als haar moeder. Maar hoe ze over een aantal jaren ohz loopt weet ik natuurlijk nog niet.
Qua gangen is ze vooral veel lichtvoetiger. Ze zweeft altijd door het land. Al vanafdag 1. Terwijl moeders nog wel eens wil stampvoeten :+

Hij ziet er goed uit willemiens! Knapt zijn pootje al wat op?

Ik had killian ook op het oog als toendertijd nr 2 voor Celien. Nu vind ik My blue hors Santiago ook een erg fijn paard. En ben ook wel fan van Serfaus :') Maar Celina is weer lekker in training. En dat gaat best goed.Philaina mag eerst nog wel even wachten op een broertje of zusje. Op dit moment hebben we in totaal 4 paarden, ik kan niet zo goed afscheid nemen, dus dat zijn er ook wel genoeg. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:19 



 
Profiel   

Gisteren uit het gips gegaan en hij staat er mooi op. Alleen is zijn andere been wat naar binnen gaan staan door het compenseren en staat hij nu op hoefschoenen.

Ik ben er overigens nog niet uit wat voor kleur hij nou zal worden >;)
Hij is donker maar ook hele lichte plekken en grijzige benen? Wat denken jullie?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:43 



 
Profiel   

Ja dan heb je dat natuurlijk weer.. Hoop en geduld hebben. Hij is in iedergeval in goede handen!

Philaina was ook zo'n toverballetje. Van muisgrijs naar helemaal bruin en toen naar grit zwart. Maar nu met een bruinige gloed. Of dat is oud dood verbleekt haar. :')

Je ziet er snel genoeg als zijn neusje begint te verkleuren wat er onder vandaan komt.

Klein weekje oud.
[ img ]

Ongeveer een maand oud.
[ img ]

Meest huidige kleur foto van 1 jaar oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:49 



 
Profiel   

Koens ga je het nog een keer proberen? Fontaine pakte vorig jaar bij mij ook in 1x. Ik herken me precies in jouw verhaal qua merrie. Ik heb geen seconde spijt gehad of gedacht ‘wat als ik een andere hengst had gekozen’.

Ik heb m gemeten, hij is nu ongeveer 110 met 3.5 week. Verder is hij super nieuwsgierig en koel. En echt een knuffel, mag overal aankomen en is heel speels.

Willemiens hij ziet er goed uit. De voetjes en beentjes trekken vast nog bij. Ben benieuwd welke hengst het wordt!

Ziolette wat bedoel je met grindbak?

Kevinsky ik verwacht dat Rivendell ook die kleur wordt, donker in ieder geval. Rond zijn neus is hij al asn het verkleuren.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 21:45 



 
Profiel   

Natuurlijk zet ik verder in op Fontaine, het seizoen is nog maar begonnen.

Blij dat jullie ook vinden dat F een goede keuze is voor mijn merrie.
Ondertussen volg ik jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 07:53 



 
Profiel   

Hier was de kwaliteit van sperma ook niet heel denderend. Nu denk ik dat hij het echt druk heeft dus heel wat porties nodig zijn. Dus doorverdunt wordt.

Willemiens ik denk gewoon zwart

Mijn merrie vandaag 19 dagen na laatste inseminatie weer gescand. Ze heeft meerdere cystes waardoor dracht vaststellen altijd weer lastig is. Nu is er met maandag en vandaag één gegroeid van 1.3 naar 2.2 dus voorzichtig positief dat dit een vruchtje is

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:29 



 
Profiel   

Zou Spielberg nog goede zwemmers hebben? In geval van nood is hij mijn backup bij TN.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 19:18 



 
Profiel   

Tussen alle kleine veulentjes even een Philaina spam. :+

<3 <3 <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ze staat elke dag van 11 tot 4 buiten. Maar door het slechte weer nog niet volledig op het land. Ja de dam is erg nat. Maar er achter is het land prima te doen. Maar daar ga je natuurlijk niet staan als blubber monster. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 19:55 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Vandaag dit topic gevonden. Erg leuk om mee te lezen en foto's te kijken.

Gister onze merrie weggebracht en laten scannen. Volledig ontwikkeld eitje en vandaag is ze geinsemineerd. Uiteraard Fontaine. Nu dus afwachten. Spannend!

Ik heb zelf niet zoveel verstand van fokken. Zeg maar gerust 0. Maar gelukkig goed advies gekregen over de hengst keuze bij vriendin die al jaren mooie en goede paarden fokt.

Het is de bedoeling dat dit veulen mijn paard voor de toekomst gaat worden. We hopen op een merrie. Die hebben vaak toch wat meer karakter en temperament. Daar houd ik wel van.

Leuk om hier te lezen hoe alle nakomelingen het doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 16:11 



 
Profiel   

Nu op 2 weken zit er een bevrucht eitje. Joepie.
Hopen op bevestiging binnen 4 weken ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 35 [ 853 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen