Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 37 [ 915 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Daily Diamond nakomelingen

 
Profiel   

Lekker bezig allemaal! En mooi dat je Mac ook tijd geeft om nog wat door te groeien Moniek.

Hier heeft Prolinde even vrij gehad i.v.m. de warme dagen. Gister heb ik haar weer opgepakt en gepoogd of ze al wat in de longeerpositie zou kunnen stappen. Deed ze super braaf! Vrijdag gaan we daar weer mee verder. Vandaag is de Haflinger weer aan de beurt en morgen zijn ze beide vrij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 08:02 



 
Profiel   

Eindelijk weer het vertrouwen terug en we rijden nu zelfs buiten.. Zo blij met mijn meisje.
Binnenkort een keer op vreemd terrein oefenen en ons doel is de Ibop rijden. Nog nooit gedaan dus moet mij er nog even in verdiepen. Dus tips zijn welkom!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 11:07 



 
Profiel   

Kiko , wat goed van je .. de Ibop is eigenlijk heel simpel .. de proef mag worden voorgelezen en je bent in eerste instantie alleen in de baan.
Voor een 4 jarige moet je dacht ik een stukje wijken.

Mac en ik gaan zondag een rondje M proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 15:55 



 
Profiel   

Wat fijn Kiko dat je weer het vertrouwen terug hebt. Mooie merrie zo vanaf de foto.
Ibop proef zelf is niet zo spannend. De merrie moet alleen wel goed kunnen bewegen en je moet een beetje het paard kunnen presenteren. Met braaf een rondje bak haal je het niet.

Succes zondag Moniek.

Hier gaat de 3 jarige Daily thuis ook erg goed. Eerste paar dagen waren intens maar inmiddels is ze nu top braaf. Heel ongecompliceerd.
Oktober wordt ze zadelmak gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 16:57 



 
Profiel   

We zijn nu met wijken bezig.. gaat steeds beter maar nog niet goed genoeg. Daarom wil ik pas in december gaan en niet in oktober want wil haar wel netjes kunnen voorstellen. Het is geen Totilas die de benen naar voren strekt maar ze kan straks wel goed gaan verzamelen. Is achter heel sterk.
Ze gaat steeds constanter lopen en er zitten al mooie stukken tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-22 19:12 



 
Profiel   

Simpie, dat klinkt goed , heerlijk als ze zo braaf zijn.

Kiko, dat doe je goed .. weet zeker dat je het gaat halen december is een mooi streven. Ze willen gewoon een lekker rondje paardrijden zien .. paard moet lekker door dr lijf lopen naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 06:28 



 
Profiel   

Dat ziet er heerlijk uit Kiko! Ik heb geen ervaring met Ibop's, dus daar houd ik me maar buiten.

Simpie, fijn dat die van jou ook zo goed gaat!

Hier zijn we ook begonnen aan het langzaam zadelmak maken van onze 3 jarige. Hij laat wel duidelijk merken dat hij dingen spannend vindt, maar hij accepteert het allemaal wel en van de meeste dingen heeft hij ook snel door dat het niet zo heel spannend is. Hij kent nu het zadel en hoofdstel, maar moet nu in het longeerwerk eerst wat meer bevestigd worden voor we verder gaan. Hulpen krijgen via een bit vindt hij namelijk nog maar een partij raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 07:02 



 
Profiel   

Bowo, wat goed dat jullie zijn begonnen.
Dat vinden ze allemaal wel gek die hulpen via het bit … lekker gaan longeren met touwtjes of bijzet. En dan als dat wat bevestigd is met dubbele longe dat helpt ook al voor het sturen als je erop zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-22 18:30 



 
Profiel   

Vandaag een telefoontje gekregen van de KNHS dat Mac en ik mogen starten op de Hippiade *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 20:26 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf!! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 20:48 



 
Profiel   

Tof Moniek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 21:27 



 
Profiel   

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 07:10 



 
Profiel   

Wat gaaf Moniek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 07:39 



 
Profiel   

Dank jullie wel

Ik vindt het ook erg leuk .. ik weet dat ik geen kans maak maar de hele ervaring is weer goed voor Mac <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 05:59 



 
Profiel   

Vandaag hadden Mac en ik ons M debuut,

Hij deed het weer top , de linker contra is wat lastig voor hem maar dit is een kwestie van kracht.
In de eerste proef sprong hij hierdoor ook om en toen viel hij eruit .. verder een fijne proef ( Ohja achterwaarts was iets te diep “ lees met z’n hoofd tegen z’n borst :')
Het resulteerde in een eerste plek en 206 ( 68.7%) en de 2e proef liep hij heel fijn voor mijn gevoel en liep hij ook goed de contra’s door ( gebroken lijnen ) en dit resulteerde in 201 (67% ).
Voor nu gaan we weer een paar keer oefenen op het wijken :(:)
Op onze vorige stal had een Mac een maatje Ted .. die kwamen we ook tegen op de wedstrijd <3

[ img ]

Nog een stukje van het lostijden.

https://youtu.be/pz3kDFRTgr0

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 16:56 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit!! Mooie punten ook!

Parker groeit lekker door. Hij doet het zo goed! Lekker wat met hem aan het spelen. Het is zo’n lief leergierig dier. Zo blij met mijn ventje <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:44 



 
Profiel   

Hij is zo knap Margo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 18:46 



 
Profiel   

Het zag er bijna naar uit dat ik niet naar de Hippiade zou gaan ..
Ze hebben alle 60 starts van het L2 in 1 baan gepropt .. tussen mij en de laatste start zit 5 uur :(:) en alle boxen zijn vergeven dus ik belde gisteren op ..
Ja ik zeg zo en zo is het geval , ik ga niet dat dier 5 uur op de kar zetten of erop en eraf en er weer op en er weer af .. het wordt 27 graden ..
Ja ja we hebben ons best gedaan , ik zeg “ maar alle andere klassen zijn wel over 2 banen verdeeld .. nou het kwam er op neer dat het gewoon heel jammer was voor me ..

Dus ik op FB een stukje geplaatst, krijg ik een belletje van een kennis dat zij in de buurt een box heeft en dat ik daar ook zeker weten heen kon. Ze ging voor me bellen en 2 uur later kreeg ik een belletje dat het geregeld was +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 10:51 



 
Profiel   

Wat fijn dat je toch kunt gaan! Belachelijk zeg dat je zo lang in die hitte zou moeten wachten! Gelukkig is het zo mooi opgelost!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 12:55 



 
Profiel   

Nou vandaag was de dag van de Hippiade , hij begon vanmorgen heel stress vol helaas .. ik zou om 08.45 vertrekken naar Ermelo maar mijn groom meldde mij om 07.00 dat ze geen vervoer had .. pff wat een stress.
Uiteindelijk heb ik mijn vader meegenomen en iemand die ik kon was daar en kon me wel voorlezen .. dus we gingen toch +:)+
Ik had namelijk al in m’n hoofd dat ik niet zou gaan ( een beetje van “ als het zo moet dan hoeft het van mij niet” )

Daar aangekomen snel naar het secretariaat om aan te melden en weer terug naar Mac want ja het was ondertussen ook al 28 graden.
Mac van de wagen en opgezadeld, was er iets eerder op gaan zitten want ik wist niet hoe hij op zo’n Entourage zou reageren ..
Nou Mac was wel een beetje onder de indruk hahaha, we gingen half in passage over het terrein naar de losrijbaan.

Met losrijden was hij gespannen maar deed het braaf.

De proef zelf had wat rommeltjes .. drukte een paar keer z’n neus eruit niet heel erg maar kwam wel een aantal keer tegen de hand.
Uiteindelijk wel fijn gereden, wat resulteerde in 65,8% en een 14e plaats ( van de 30 starts ) in groep 1 .. groep 2 is nu bezig en zoals het er nu uitziet horen we bij de beste 20 van Nederland **\O/**
Ik ben trots op Mac <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 15:34 



 
Profiel   

Mijn vader heeft gefilmd .. hij begon alleen te laat de eerste 2,5 onderdelen staan er niet op hahaha maarja beter iets dan niets.

https://youtu.be/AvOSfSIPHlk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 15:38 



 
Profiel   

Wat goed gedaan! Ondanks dat het stressvol begon toch lekker kunnen rijden! Filmpje ziet er heel netjes uit. En het is een jong paard, paard keer even neusje eruit is geen ramp. Lekker zo doorgaan, jullie zijn super bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 18:30 



 
Profiel   

Wat goed dat jullie toch zijn gegaan! Dat is geen fijn begin van je avontuur. Wat heb je een fijn paard zeg. Ik vind Mac heel fijn lopen in het laatste gedeelte van jullie proef. En dat hij dit terrein een beetje spannend heeft gevonden dat snap ik wel.

Er zitten echt wel hele mooie stukken in je proef. Zijn halthouden vind ik heel overtuigend en krachtig. Heel veel succes met de kilometers. Het is absoluut iets waar jullie trots op mogen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 20:54 



 
Profiel   

Mooie ervaring erbij zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-22 22:21 



 
Profiel   

Dank jullie wel , ik ben ook echt heel erg gek op hem <3

Klopt hoor Missvk, na de galop onderdelen werd hij fijner in de aanleuning… ik had gisteren ook besloten om de gehele proef door te zitten. Dit voelt toch stabieler en kan daardoor idd de overgangen terug beter rijden, de overgangen naar halt voelde ook erg fijn wel jammer van de laatste halt dat hij niet vierkant stond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 05:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 37 [ 915 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen