Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwpn hengst Henkie (nakomelingen)

 
Profiel   

Onze Henkie moet nog 2 worden. Ze is nu 1.62 m met een moeder die nauwelijks groter is. Er is natuurlijk een kans dat het hierbij blijft, maar gezien de leeftijd is het aannemelijk dat ze haar moeder voorbij gaat. De verwachte stokmaat is nu tussen de (ruim) 1.66 m en 1.70 m. Ik hoopte zelf op minimaal 1.60 m, dus dat zit wel goed. Vooral met de body die ze nu al heeft.

We noemen haar overigens Boos/Bosie in plaats van Rosie. Als je personage Wednesday Addams kent, dan hebben wij die in paardenvorm. En dan niet eens vanwege de kleur. Een bijzonder contrast met onze Jameson, het aanhankelijke zonnetje in huis (maar niet zo onverschrokken als Boos). :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 12:23 



 
Profiel   

Mijne is nu 9 maand en ik schat haar al rond de 1,50… ook erg stevige benen er onder. Ben benieuwd. Ergens gaat het zo snel maar ook traag

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 18:33 



 
Profiel   

Mijn bijna 6 jarige is vorig jaar nog op 1.67 gemeten maar ik heb t idee dat ze weer gegroeid is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:03 



 
Profiel   

Twinklebel schreef
Mazzel en Ontario zien er goed uit.

Nijn gaat ook goed. Al is het absoluut geen makkelijke. Heeft een zeer duidelijke eigen mening over dingen, is over het algemeen erg rustig en nuchter, maar kan ook echt exploderen als ze iets spannend vind of niet begrijpt. [ [url=m/jDuKAO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mFPVUT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jcv2Kn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8UBEY1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik herken dit gedrag bij mijn Mila ook Fieke. Als zij iets vindt dat is het ook zo en ze wil altijd alles regelen en is dan soms erg moeilijk voor rede vatbaar. Ik wijt dat aan Vera (die was ook zo) maar als ik het zo lees is dat niet helemaal terecht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 15:05 



 
Profiel   

Hoi!

Ik overweeg Henkie te gebruiken voor onze Indiana merrie. Zij heeft een hengst nodig die echt goed kan stappen en dat ook door geeft. Zelf heeft ze voldoende maat, ze heeft een super karakter en een hele goede galop.

Voor de beeldvorming even een foto:

[ img ]

Hoe stappen jullie Henkies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 18:06 



 
Profiel   

Mijn antwoord had je al, Sophie!

Nu ik het topic weer omhoog zie komen, gooi ik mijn Henkie er ook weer even in. Ze is vandaag 2 geworden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 18:18 



 
Profiel   

@ sophievdv mijn Henkie kan goed stappen. Is zeker verbeterd vergeleken met zijn moeder. Die kon ook heel gespannen stappen.

@ lorette wat een plaatje! Prachtig hoofd. Ziet er goed uit.

Mazzel loopt ondertussen in het M1. En dat doet hij prima. Hij begint nu echt sterker te worden.
Foto van laatst een keer op wedstrijd.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 22:12 



 
Profiel   

Nijn heeft echt een hele goede stap, waar ik erg blij mee ben. Ze is nu ongeveer 1.64 met bijna 5 jaar, maar groeit nog steeds. Komt ook uit een merrielijn met laatbloeiers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 23:15 



 
Profiel   

Wat een plaatje Lorette!

Nijn is ook weer op de foto geweest.[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 23:19 



 
Profiel   

Onze merrie is in 1 keer drachtig van Henkie :D

Schitterende foto's van Nijn zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 09:44 



 
Profiel   

Mooie foto's van Nijn!

Sophie wat fijn jn 1x drachtig!

Mazzel gaat sinds vandaag door het leven als Ster ruin én met sportpredicaat *\o/*
Met een mooie 8 voor zijn stap.
Hij is gemeten op 1.66 m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 17:38 



 
Profiel   

mooi te zien hoe de nakomelingen het van Henkie doen,
vind het een geweldige hengst maar je hoort het heel weinig van?
iemand idee hoe het met hem gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-23 16:24 



 
Profiel   

ElsbethG schreef
mooi te zien hoe de nakomelingen het van Henkie doen,
vind het een geweldige hengst maar je hoort het heel weinig van?
iemand idee hoe het met hem gaat?


Ik had dat laatst nog eens gevraagd op de Instagram van Adelinde. Zijn psg debuut ging goed en nu trainen ze door naar het hogere werk. Hij had er een tijdje uit gelegen door hoornzuil geloof ik, voor die psg.

Mijne wordt deze week ook een jaar. Stapt zeker goed. Draf is wat gewoon en super goede galop. Had gehoopt dat Henkie de draf meer ging verbeteren vooral omdat ze benoemen dat hij het voorbeen gebruik bijna standaard beter maakt …

Ze heeft nu een halfzus uit dezelfde moeder maar met Benicio, dan zie je toch dat Henkie echt het fundament verbeterd heeft. De Benicio is bloederiger en fijner, langer gelijnd ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-23 10:05 



 
Profiel   

[ img ]
Erg leuk om al die Henkie nakomelingen te zien! Ik heb er zelf ook eentje sinds kort, Nickelback een Henkie x Ede (Groninger), heel lief en super braaf paard met zeer goede beweging, Nick is 5 jaar oud inmiddels en ik schat hem op zo’n 1,68.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-23 22:06 



 
Profiel   

Hallo Allemaal.

2 jaar geleden (maart 2021) heb ik een Henkie merrie gefokt uit m'n Gunner merrie die zelf 1.73 is. Ik heb dit topic sindsdien met een half oog gevolgt.
Ik zit met name met de hoogte. Ze ging de weide in met 1.52. Oke, ze hoeven van mij niet allemaal 170 te worden, maar een beetje paard is wel fijn. En mede door het lezen in dit topic dat ze niet allemaal even groot zijn had ik er wel wat bedenkingen bij.

Nu heb ik haar door omstandigheden eerder uit de weide moeten halen. Ze meet nu 1.57 dus daar ben ik wel heel er blij mee. Het duurt nog een jaar voor ze naar de keuring moet, maar toch duim ik voor minimaal 162. Kortom, mij misschien druk gemaakt om niks .

Ik zie allemaal knappe, maar ook wisselende type nakomelingen. Wat vinden jullie van de karakters?
De mijne is een snurker, maar laat zich wel goed leiden. Ze heeft niet veel geduld, beetje drammerig, daarin wel goed te corrigeren. Nu ze terug is toch ook maar een vliegen dekentje gekocht en dit liet ze echt fantastisch toe. Dan worden ze ineens toch wel echt "groot".
Qua beweging en model kan ik nog weinig zeggen. Ze zijn nog zo jong en dat veranderd nog, voor nu zou ik kunnen stellen dat de galop beter mag. Ze galopperen nu als een gazelle :D en ze meer lengte mag, maar dat zien we over een jaar wel weer.

Nou genoeg gesproken. Hier een paar kiekjes van Dawn. Laatste is de moeder, die overigens nu drachtig is van Odin <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

(EPTM ster d-oc) Gunner KS X (ster, vrl keur, PROK) Johnson
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-23 10:29 



 
Profiel   

newt schreef
Hallo Allemaal.

2 jaar geleden (maart 2021) heb ik een Henkie merrie gefokt uit m'n Gunner merrie die zelf 1.73 is. Ik heb dit topic sindsdien met een half oog gevolgt.
Ik zit met name met de hoogte. Ze ging de weide in met 1.52. Oke, ze hoeven van mij niet allemaal 170 te worden, maar een beetje paard is wel fijn. En mede door het lezen in dit topic dat ze niet allemaal even groot zijn had ik er wel wat bedenkingen bij.

Nu heb ik haar door omstandigheden eerder uit de weide moeten halen. Ze meet nu 1.57 dus daar ben ik wel heel er blij mee. Het duurt nog een jaar voor ze naar de keuring moet, maar toch duim ik voor minimaal 162. Kortom, mij misschien druk gemaakt om niks .

Ik zie allemaal knappe, maar ook wisselende type nakomelingen. Wat vinden jullie van de karakters?
De mijne is een snurker, maar laat zich wel goed leiden. Ze heeft niet veel geduld, beetje drammerig, daarin wel goed te corrigeren. Nu ze terug is toch ook maar een vliegen dekentje gekocht en dit liet ze echt fantastisch toe. Dan worden ze ineens toch wel echt "groot".
Qua beweging en model kan ik nog weinig zeggen. Ze zijn nog zo jong en dat veranderd nog, voor nu zou ik kunnen stellen dat de galop beter mag. Ze galopperen nu als een gazelle :D en ze meer lengte mag, maar dat zien we over een jaar wel weer.

Nou genoeg gesproken. Hier een paar kiekjes van Dawn. Laatste is de moeder, die overigens nu drachtig is van Odin <3


[ [url=m/e2ZL1o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4L0UzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jUB77z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QhWYOe.jpg]Afbeelding[/url] ]

(EPTM ster d-oc) Gunner KS X (ster, vrl keur, PROK) Johnson
[ [url=m/nJc6pr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn Henkie merrie komt binnenkort wrs te koop. Na 2 jaar van alles geprobeerd te hebben kan ik nog steeds niet omgaan met haar karakter ohz. Ze bouwt om diverse redenen vaak behoorlijk spanning op en ik ben te onervaren om hiermee om te kunnen gaan. Wat leidt tot nog meer spanning bij mij en vervolgens weer bij haar waarbij t afwachten is wanneer ze ontploft. Mensen met meer ervaring/durf hebben hier geen last van met haar en op de grond kan ik er nagenoeg wel alles mee. Maar ja ik heb geen paard om alleen mee op de grond te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-23 19:17 



 
Profiel   

Dat spanning opbouwen hoor ik vaker, de Henkie van een kennis van mij doet dat ook. Mijn Henkie heeft helaas Pssm2 (een erfelijke spierziekte). Hopelijk voor jullie heeft hij het niet van z’n vader, maar dat weet ik niet zeker want z’n moeder is niet getest. Qua karakter is hij niet heel makkelijk. Hij vindt veel dingen spannend en heeft ook een duidelijk mening. Wel heel mensgericht en nieuwsgierig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-23 12:42 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Dat spanning opbouwen hoor ik vaker, de Henkie van een kennis van mij doet dat ook. Mijn Henkie heeft helaas Pssm2 (een erfelijke spierziekte). Hopelijk voor jullie heeft hij het niet van z’n vader, maar dat weet ik niet zeker want z’n moeder is niet getest. Qua karakter is hij niet heel makkelijk. Hij vindt veel dingen spannend en heeft ook een duidelijk mening. Wel heel mensgericht en nieuwsgierig.


Ik wil mijn Henkie ook laten testen op Pssm2. Mijne is wel erg nuchter, wel wat gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-23 15:03 



 
Profiel   

Dan ben ik wel heel benieuwd naar de uitslag. Ik hoor het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-23 16:41 



 
Profiel   

De merrie die wij dragend hebben van Henkie is heel nuchter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-23 18:16 



 
Profiel   

maartje0987 schreef
Dat spanning opbouwen hoor ik vaker, de Henkie van een kennis van mij doet dat ook. Mijn Henkie heeft helaas Pssm2 (een erfelijke spierziekte). Hopelijk voor jullie heeft hij het niet van z’n vader, maar dat weet ik niet zeker want z’n moeder is niet getest. Qua karakter is hij niet heel makkelijk. Hij vindt veel dingen spannend en heeft ook een duidelijk mening. Wel heel mensgericht en nieuwsgierig.


Ja precies zo is mijne ook. Mag ik vragen wat de exacte aanleiding voor het pssm onderzoek is geweest? En welke moeder zit erachter?


Laatst bijgewerkt door Esther28 op 05-10-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-23 14:55 



 
Profiel   

Lisewiesje schreef
maartje0987 schreef
Dat spanning opbouwen hoor ik vaker, de Henkie van een kennis van mij doet dat ook. Mijn Henkie heeft helaas Pssm2 (een erfelijke spierziekte). Hopelijk voor jullie heeft hij het niet van z’n vader, maar dat weet ik niet zeker want z’n moeder is niet getest. Qua karakter is hij niet heel makkelijk. Hij vindt veel dingen spannend en heeft ook een duidelijk mening. Wel heel mensgericht en nieuwsgierig.


Ik wil mijn Henkie ook laten testen op Pssm2. Mijne is wel erg nuchter, wel wat gevoelig.


Ik ben hier ook wel benieuwd naar want dat geeft misschien voor mij aanleiding om mijne er ook op te laten testen. Is pssm erfelijk? Mijn Groninger merrie(de moeder van mn t paard waar t over gaat) gaf geen aanleiding op hierop te testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-23 14:57 



 
Profiel   

Esther28 schreef
Ik ben hier ook wel benieuwd naar want dat geeft misschien voor mij aanleiding om mijne er ook op te laten testen. Is pssm erfelijk? Mijn Groninger merrie(de moeder van mn t paard waar t over gaat) gaf geen aanleiding op hierop te testen.


Mijn Henkie heeft klachten en we kunnen niet achter de reden komen, is al door de medische molen geweest met foto's etc. Heb de test voor pssm2 de deur uit, moeder van mijn Henkie heeft ook Renovo in de lijn en blijken ook nakomelingen van pssm2 positief te zijn getest * ( zeg ik er wel bij dat niet bewezen is of het bij Renovo lag of in de moederlijn)

Nu dus test de deur uit en 19 oktober osteopaat erbij. Hopelijk laat de uitslag van de test niet te lang op zich wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-23 23:02 



 
Profiel   

Voor de gokkers die benieuwd zijn, mijn Henkie heeft geen pssm dus gaan verder puzzelen en onderzoeken waar zijn a typische gedrag vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 15:50 



 
Profiel   

Fijn dat je een onderzoek van je lijst kan schrappen, maar anderzijds jammer want nu moet je verder zoeken. Hoop voor je dat je het kunt vinden.

Ik ben met mijn twee jarige wat meer aan het oefenen en ze is ontzettend slim. Leert snel en ik zie ontzettend veel van haar oma er in terug, qua gedrag. Bijvoorbeeld zwaaien met haar kop, wanneer ze iets wil wat niet lukt en dan net zo lang zoeken tot het wel kan. Ik moet er soms wel om grinniken.

We gaan deze winter lekker zo door en breiden in het voorjaar het grondwerken uit. Zijn er ook Henkies die volgend jaar beleerd gaan worden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 26 [ 647 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen