Wynton nakomelingen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynkeline

Berichten: 2748
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:53

Ik wilde Harry deze zomer voor de keuring doen, maar ga het toch via een andere weg proberen. Ze vind nieuwe dingen bests wel spannend eerst, dus was bang dat ze zich helemaal zou verkrampen op de keuring. Eerst maar wat meer oefenen op ander terrein.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:03

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?

Sinds half April rijd ik een 7 jarige merrie Wynton x Havidoff x Aktion. Ze is alleen nog wel zo groen als een 3/4 jarige.

Ik heb even een foto van Facebook gehaald (de kwaliteit laat te wensen over) maar even voor het idee. Ik hoop binnenkort wat betere foto`s te hebben :-)


Afbeelding

In de paar maanden dat ik haar rijd (waarvan ik zelf 3 weken nog op vakantie ben geweest) is ze al zo voor uit gegaan. Dat ik vorige week onze startkaart maar heb aangevraagd miv 1 Augustus *\o/*

Ik vind het erg leuk om ook al jullie Wyntons te zien zo op de foto :j

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:51

Welkom Odenxia! Mooi dier onder je kont! Heb je eerste wedstrijden ook al opgegeven?

Nynkeline: bij de mijne ben ik niet bang voor verkramping, meer dat ze misschien te bloederig is en niet spectaculair genoeg beweegt. Ik vind haar fantastisch bewegen, heel functioneel, soepel en met swung, drie sterke gangen..maar het is geen voorbeenzwaaier. Maar goed niet geschoten is altijd mis en wil het graag mee maken :D

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:30

urosa schreef:
Welkom Odenxia! Mooi dier onder je kont! Heb je eerste wedstrijden ook al opgegeven?


Nee nog niet O:) Ik ben zelf nogal een perfectionist en lichtelijk onzeker en meestal moet mn instructrice 10x tegen me zeggen dat ik echt al wel kan starten :')

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:34

Haha, ik ga meestal als ik ze thuis in alle gangen netjes rond sturen, zie wedstrijden ook als een mooie leerschool. Mijn bijrijdpaard PRE ben ik ook aan het optrainen, maar die is 14 en moet nu voor het eerst in zijn leven aan het werk. Wat werk te verzetten dus :+

Ook nog even Wynton spam
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:36

Ik kom ff spammen... :D Het zijn stils uit stukjes film vandaar dat de kwaliteit niet top is.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:42

Graag kom ik hier ook meekletsen, vandaag voor het eerst op 'onze' wynton gereden (van staleigenaar maar ik ga haar rijden en heb ook moeder al gereden). Heeft deze zomer in training gestaan en is nu voorlopig keur en sinds 2 weken zadelmak. Vandaah dus zelf erop en morgen mag ze mee naar huis.

Zie hier al knappe dieren voorbij komen, wel leuk te zien dat ze allemaal zo verschillend zijn.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:51

Welkom Haike,

Heb je wat foto`s van je Wynton? Was ze braaf met mak maken??

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:30

odenxia schreef:
Welkom Haike,

Heb je wat foto`s van je Wynton? Was ze braaf met mak maken??


Ja wat ik begrepen heb heel braaf, af en toe wat vlug maar niks geks. Gisteren zelf erop voor het eerst en vanmiddag weer even en nu is ze lekker thuis.

Foto's uit filmpje gisteren rn net thuis vanmiddag.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:38

Welkom Haike! Hebben wij ooit niet eens (een eeuwigheid geleden) in een topic gezeten van mijn man/vriend is militair? Mooie vos! Leuk ook dat je haar moeder hebt gereden!

Odenxia: ik vind de kwaliteit zeker voor stills goed, kropt ze zich zelf wat op?

Whinny heeft inmiddels het hoofdstel al 2x in gehad.. alleen stom.. van het ene merk was Cob te klein, dus nieuwe Full gekocht, is die te groot, heb nu een gaatje erbij gemaakt, volgende keer maar weer even proberen. Kan anders nog wel los een Cob kopstuk bestellen als het met het gaatje erbij ook niet wil, maar zonde geld :+ Ze was echt super braaf, net alsof ze altijd al bitje inkrijgt, wel druk aan het kauwen natuurlijk :')

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:34

Ziet er goed uit hoor Haike, leuk dier.

@ Urosa: Ja dat is ook het grootste probleem, het opkrullen. Je hebt sneller niets dan iets in je handen. Maar zo langzaam word het beter al zijn we er nog lang niet hoor. Het is ook wel een beetje haar hals (bouw) die het opkrullen veroorzaakt en er extra de nadruk op legt. Ach we zijn lekker aan het knutselen en dat licht gaat ze ooit echt wel zien ;-)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:13

Hallo Wyntonnetjes

Leuk te horen alle positieve verhalen en dat alles zo goed gaat bij iedereen. Ik ben benieuwd naar meer uiteraard

Loree
Berichten: 25
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:02

Hallo allemaal!

Ook ik heb een schat van een Wynton-dochter! Ze is van juni dit jaar 8 jaar geworden en ik heb ze nu een dikke 2 jaar! In het begin veel problemen gehad met blessures (barst kootbeen, te kort gekapt door vervang hoefsmid,...) dus het eerste jaar heeft ze veel moeten stilstaan helaas, maar nu zijn we helemaal op de goede weg, vanaf dit jaar ook officieel gestart met wedstrijden, met als laatste resultaat een 4e plek.

Danzas is een schat van een paard, maar wel heel erg dominant aan de hand, wat de nodige stress met zich meebrengt tijdens het opzadelen op wedstrijd :+ maar eens ik er op zit, wordt ze mijn klein meisje wiens handje ik nog moet vasthouden, het is nog zo'n baby <3 Voor ik haar had, was er overigens nog niet veel mee gedaan, toen we haar in Nederland gingen ophalen (ze staat nu in Belgisch Limburg) moest ze voor de 2de keer de trailer op en dan direct een rit van 2uur!

Danzas is een 'leuke' bangerik, als ze iets engs ziet dan blijft ze staan, ze zal nooit gaan lopen. Maar door haar nieuwsgierigheid wil ze uiteindelijk altijd haar angsten overwinnen :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:52

Urosa, dat kan goed kloppen, ondertussen nog samen met militair maar niet meer actief in het topic.
Fijn whinny het bitje goed aanneemt maar zonde van je hoofdstel. Ondertussen fijn passend gekregen?

Odenxia, is ze nig jong? En nog geen wedstrijden gestart begreep ik? Ze is wel erg chique!

Loree welkom! Dat remmen bij iets spannends en het daarna opzoeken om te bekijken, herken ik wel, deed ze hier ook al vanaf veulen af en merk nu met rijden ook zo reageert.

Wij ondertussen 3 weekjes verder en gaat echt boven verwachting. Ze was niet meer dan ruitermak en kon alleen (na lang longeren) over de hoefslag met mensen net longeer zweep in het midden. Ondertussen stap ik recht vanuit de stal op en heeft xe nog geen pas verkeerd gezet. Vanaf het begin zonder hulp vanuit midden bak gereden en eerste keren had dan nog zweepje nodig zelf maar kan nu prima op stem en been rijden. Ook stuurt ze heel simpel en is ze fijn in dr mond, dus heel blij mee en fijn aan het rijden!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:28

Loree wat een knapperd zeg :j


haike schreef:
Odenxia, is ze nig jong? En nog geen wedstrijden gestart begreep ik? Ze is wel erg chique!


Jong niet ze is al 7, maar er is eigenlijk nooit echt mee gereden. Ze is zadelmak gemaakt met 4 jaar en daarna hebben deze en gene er geprobeerd mee te rijden. Maar of ze poefde eraf of ze waren er bang van. En dat moet je bij deze nu net niet zijn. Daardoor stond ze eigenlijk iedere keer maanden stil en dat is met recht zonde van dit paard. Ik ben nu vanaf April ongeveer met haar aan het rijden en ze pakt alles erg goed op. September gaat ze voor het eerst mee naar een Clinic. Ben erg benieuwd hoe ze het doet op vreemd terrein. Daarna gaan we wat wedstrijdjes opgeven in de buurt om wat ervaring op te doen.
We hebben alleen nog een trailer probleempje. Ze is moeilijk te laden dus we zijn nu hard aan het oefenen. Thuis staat ze er met 15min op. Alleen de terug weg wil ze er niet in :Y) Morgen hebben we weer een oefen sessie, dan komt een vriendin me helpen. Ooit gaat vast het kwartje bij dr vallen, dat de trailer haar echt niet op eet :+ :+

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:00

Nou zaterdag hebben we weer een oefen sessie gedaan en dat ging niet slecht. Thuis duurde het een half uur, maar terug stond ze er met 5 min op. Was zo trots op dr *\o/*

Gisteren ingeschreven voor ons debuut :j Is tevens een selectie wedstrijd voor de herfstmeeting (verenigings equipe), ben benieuwd. Als ik twee proeven rond kom ben ik al happy :-)

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:45

Leuk Odenxia, komt helemaal goed zo te lezen!

Wij zijn inmiddels ook weer een paar maanden verder, en kan niets anders zeggen dan 'wat een top instelling hebben die Wyntonnetjes' :D Las het al wel veel in dit topic, maar het moet er toch nog maar even uitkomen. Heel werkwillig, eerlijk en nieuwsgierig. Echt leuk om mee aan het werk te zijn! Leert ook heel snel.

Bij deze ook even een fototje van ons wedstrijd debuut (waarbij hij zich trouwens ook keurig gedroeg 8-) ) Heel blij met dit fijne paard!

Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:13

Wat een plaatje is je paard zeg. Mooi ding :~

Leuk he! Die van mij is ook zo leergierig.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:37

YvonneAa: fijn dat je Wynton het zo goed doet, leuke foto!

Odenxia; mooi dat ze het zo goed oppakt allemaal, spannend debuut op de planning!

Haike: grappig haha, ik ben ook nog samen, maar hij is nu ex militair :o
Hoofdstel gelukkig passend met de extra gaatjes.
Ook mooi onderweg met de Wynton, wel grappig om te lezen dat ze allemaal het werk fijn aanpakken.

Welkom Loree! gaaf zo'n donkere vos! Mijne is ook wel een tikkeltje dominant haha... maar wel op een leuke manier

Ze staat er wat sullig bij, maar voor het idee haha :+ bultje op haar voorknie word gelukkig kleiner nu na 2 weken rust, nog 4 weken rust en dan weer verder. Nu maar gewoon dingetjes wennen, maar dat doet ze allemaal erg braaf. Dus blij als ik straks weer aan de slag kan :D kan ik deze tijd gebruiken om haar manen eens bij te werken want dat ziet er nu niet uit
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:49

Leuk Urosa! Wanneer is de planning erop te gaan? Ga je dr zelf mak maken of laat je het doen?

Fijn dat de blessure beter gaat.

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:24

Zoals het nu lijkt ga ik het zelf doen, wil dit jaar alles wennen en erop zitten.. en dan na de winter 2017 echt rijden.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:28

Ow lees net in je onderschrift dat ze pas 2 is :D

Leuk hoor zelf dr op. Ik begin er niet meer aan, vroeger genoeg paarden mak gemaakt, maar 2 jaar geleden zo hard van een afgevallen dat ik mn ribben gebroken en gekneusd had. Tegenwoordig geef ik mn portie wel aan fikkie :j

Ik stap er wel op als ze een beetje braaf zijn :')

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:16

urosa schreef:
YvonneAa: fijn dat je Wynton het zo goed doet, leuke foto!

Odenxia; mooi dat ze het zo goed oppakt allemaal, spannend debuut op de planning!

Haike: grappig haha, ik ben ook nog samen, maar hij is nu ex militair :o
Hoofdstel gelukkig passend met de extra gaatjes.
Ook mooi onderweg met de Wynton, wel grappig om te lezen dat ze allemaal het werk fijn aanpakken.

Welkom Loree! gaaf zo'n donkere vos! Mijne is ook wel een tikkeltje dominant haha... maar wel op een leuke manier

Ze staat er wat sullig bij, maar voor het idee haha :+ bultje op haar voorknie word gelukkig kleiner nu na 2 weken rust, nog 4 weken rust en dan weer verder. Nu maar gewoon dingetjes wennen, maar dat doet ze allemaal erg braaf. Dus blij als ik straks weer aan de slag kan :D kan ik deze tijd gebruiken om haar manen eens bij te werken want dat ziet er nu niet uit
[ [url=m/bGpVp3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Toch apart hoeveel ik van deze wynton herken!!!


Afbeelding


Afbeelding


Check haar mooie voorpluk


Heeft die van jou een brandmerk Urosa?

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:10

Odenxia: mijn onderschrift is verouderd, ze is nu 3 :+ heb het gelijk even weggehaald :Y)

Knert: knappe vossekind!ze ziet er goed uit :)
Ja, ze is een Hannoveraan, en daar als veulen ook op de keuring geweest met de fokker.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 09:24

Haha oke :D Wel stoer hoor dat je er zelf opgaat! _/-\o_