hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:40


pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:47

Fijn beeld magootje! Is hij nog steeds zo braaf? Mijne was ook zadelmak geboren :D

Vandaag is er bij de wild card dag voor de selectie voor het WK in Verden ook een Valeron geselecteerd. echt een goed bewegend paard met veel actie in de benen, maar nog wel heel groen en veel karakter. Ben benieuwd hoe deze het gaat doen!

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:51

Welke is dat als ik vragen mag ??

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:56

beekelaars Diego, Valeron x may sherif, gereden door Stephanie Peters

Maseike

Berichten: 6340
Geregistreerd: 07-09-05

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:00

Das super en leuk voor papa Valeron natuurlijk.
Ben benieuwd :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:28

pajidin schreef:
Fijn beeld magootje! Is hij nog steeds zo braaf? Mijne was ook zadelmak geboren :D

Vandaag is er bij de wild card dag voor de selectie voor het WK in Verden ook een Valeron geselecteerd. echt een goed bewegend paard met veel actie in de benen, maar nog wel heel groen en veel karakter. Ben benieuwd hoe deze het gaat doen!

Dankje!! :D Ze is nog steeds superbraaf idd!! Ze had dinsdag toen deze foto's gemaakt zijn wel voor het eerst dat ze een beetje stout was, ze wilde een paar keer gaan rennen, ze voelde ook een beetje bol met opstappen dus ik had al een vermoeden dat er iets ging komen, maar ze was er vrij makkelijk doorheen te rijden ;) Kan ook komen door de harde wind en doordat ze heel erg hengstig was ;) Maar ik ben echt suuuuuper blij met hoe werkwillig ze is! Ik rijd haar niet vaak en ook niet lang, maar ze is zo leergierig, na 1 keer snapt ze het! :P Ik kreeg in mijn topic een hoop mensen over me heen dat het te vroeg was en dat ik veel te veel vraag van zo'n jong paard, maar ik vraag helemaal niks! Ik zit erop en zorg dat ik contact houd met de mond en ik stuur, de rest is aan Cookie ;) Wel jammer dat mensen gelijk denken dat je veel te veel vraagt omdat ze zo op de foto staat!

Gaaf dat er een Valeron door is naar de volgende ronde voor Verden!! Goede reclame :D Heb even een filmpje gezocht en jeetje, wel een ruige bok hoor!! :9

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:40

Wat leuk dat er een Valeron geselecteerd is! Heb jij toevallig de link naar dat filmpje?

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:18

Wat een gezeur in het topic van Cookie! De KWPN hengsten moeten nu een 70 dagen test lopen en moeten heel veel meer doen dan jij van Cookie vraagt. Je weet zelf wat je vraagt en je hebt het geluk dat jou paard het heel fijn oppakt. Maar pas wel op dat je niet te veel gaat doen, omdat je merrie het zo aanbiedt. Wees maar zuinig op haar! Dus max 3x per week en alleen beetje stap, draf galop en lekker voorwaarts rijden.
Maar volgens mij komt dat wel goed!

Ik kan me voorstellen dat ze wat fris was van de wind. Mijn Valeron die nu een jaar zadelmak is, was ook heel fris!

Don wilde afgelopen tijd de trailer niet meer in, waardoor we ook een poos geen wedstrijden gereden hebben. Maandag moet hij weer de baan in...ben echt benieuwd na zo'n 'lange' tijd (3 maanden). Hopelijk merk ik in de ring straks ook dat hij weer een stuk meer bevestigd is en scherper aan de hulpen.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:31

Nog even voor Margootje....ook mijn Valeron paktje het zadelmak maken en het afbuigen heel makkelijk op! Als ik foto's had gemaakt van de fijne stukken was Bokt vast ook over mij heen gevallen. Dus trek het je niet aan!

Volgens mij is dit filmpje van de 4e of 5e keer rijden op mijn Valeron, en de eerste keer galop onder het zadel. Hij is alleen als 4-jarige zadelmak gemaakt dus dan zeurt niemand :D

http://www.youtube.com/watch?v=2ISiOGlLUpo

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:21

Ja idd! Die hengsten moeten nu 70 dagen hard aan het werk! En die zijn al een dik half jaar in training en ook zadelmak, dus ja!

Ik ben ook heel erg zuinig op Cookie! Ik rijd haar 2x per week en soms 1 keer of 1 of 2 weken niet. Gewoon lekker op het gemakje! ;)

Die van jou was ook al zo braaf zeg!!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:11

Hier is dat filmpje van Diego ;) Op de VSN als 3-jarige

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:27

pajidin: Filmpje ziet er goed uit; lekker voorwaarts gereden, ook de overgangen!! Ziet er braaf en werkwillig uit, leuk! Succes maandag, laat je even weten hoe het gegaan is?

Magootje; dank voor de film; sjiek beest; ik ga hem volgen. Jouw foto's van Cookie zien er heel vriendelijk uit dus ik zou ook lekker zo doorgaan.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:38


ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:57

Wedstrijd gehad; voor het eerst buiten losgereden; heel braaf en ging beter dan de proef. De eerste ging nog redelijk goed, maar alles moet wat scherper gereden worden; 184 punten de tweede proef ging slordig; 174 punten; Hij was naderhand ook weer rustiger op de trailer dan de vorige keer dus dit gaan we lekker uitbouwen zodat we een kop koffie na de wedstrijd kunnen drinken; ook belangrijk!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:39

Gewoon veel ervaring op doen ;) En toch weer een puntje erbij, goed hoor!

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:55

ceylonsil schreef:
pajidin: Filmpje ziet er goed uit; lekker voorwaarts gereden, ook de overgangen!! Ziet er braaf en werkwillig uit, leuk! Succes maandag, laat je even weten hoe het gegaan is?

Magootje; dank voor de film; sjiek beest; ik ga hem volgen. Jouw foto's van Cookie zien er heel vriendelijk uit dus ik zou ook lekker zo doorgaan.


Het inrijden ging zo goed en fijn..maar toen we in de baan kwamen waren we het gevoel helaas weer kwijt en kreeg hij toch iets spanning. Het liep 20 minuten uit en Don was hierdoor ook behoorlijk leeg, dus ik moest er hard aan werken. Gevolg, slechts 181 punten. De tweede proef hem weer wat heter gemaakt en toen hadden we 191 punten en de eerste prijs.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 23:27

Wow 20 minuten is wel erg veel!! Logisch dat zo'n jong dier dan snel leeg is, nog nette punten hoor! ;)

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:51

Nou daar kan je gewoon weer trots op zijn. Zowieso ook moeilijk om na 20 min uitloop en een proef, nog een proef te rijden dus dan is die 191 helemaal knap!!! Ging het goed met uit- en in laden?

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:25

Even een schopje omdat het me niet nodig lijkt hier een nieuw topic over te beginnen!
Ga morgen topic even doorlezen,
Maar ook ik ga over 3 weken voor het eerst een jonge valeron merrie starten!
Is niet in mijn bezit maar mag haar op wedstrijd uit brengen voor een stal.
Ben er heel blij mee en het is een mega braaf en lief dier met een meewerkend karakter!
Ik zal morgen even foto's plaatsen

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:46

Leuk!! Nog een Valeron die de ring in gaat!! :D Ben benieuwd naar de foto's!

Ik heb Fortune Cookie opgegeven voor de merriekeuring op 11 juni in Roosendaal, ik ben benieuwd! :D

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:49

Leuk steeds meer Valeron's in de sport. Ietjelover heb je een foto?

Mijn topper had vorige week 2x 201 punten en 2e en 3e prijs. En afgelopen weekend hadden we onze laatste B wedstrijd...voor het eerst dit jaar buiten. Dat was volgens Don erg spannend, ondanks grote fouten (door enge wandelwagens) hadden we toch nog 191 en 190 en de 5e en 6e prijs.

Wat leuk dat Cookie voor de stamboekkeuring gaat! Ben benieuwd!

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:36


magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:11

Jij gaat goed pajidin!! Leuk hoor! :D

ietjelover: Leuk ding hoor! Is ze niet al 4 jaar, omdat ze met de E begint? ;)

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:25

magootie schreef:
Jij gaat goed pajidin!! Leuk hoor! :D

ietjelover: Leuk ding hoor! Is ze niet al 4 jaar, omdat ze met de E begint? ;)


ze wordt eind mei of begin juni 4 :)

zijn jullie paarden wel goed aan de maat of ook maar kleine paardjes?
Easy is namelijk maar 1.54.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: hengst, Valeron ( Sandro Hit x Houston)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 12:51

Ah ok, dan is ze bijna 4 idd!

Cookie is nu ongeveer 1.64 en is nog in de groei dus ik hoop dat ze rond de 1.67 word ;)