Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Florestan I

 
Profiel   

Heee,

Wie heeft er hier allemaal een nakomeling van de duitse hengst Florestan I?
Zou het leuk vinden om wat meer te horen over broertjes of zusjes van mijn paard..
Een foto van de grote Florestan in het echt: Haha!
[ img ]

Zelf heb ik een 8 jarige merrie van Florestan I. We gaan binnenkort onze eerste M2 wedstrijd starten..
Qua rijden is ze heel fijn, moet wel even op gang komen.. Maar als ze dan eenmaal de versnelling heeft gevonden dan gaat ze er ook echt helemaal voor Lovers En zo in de omgang kun je je geen makkelijker paard voorstellen..

Een paar foto's van haar:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-08 20:40 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft (voor ik haar kreeg) twee keer een veulen gehad van Florestan. Mijn merrie heeft een lief karakter, maar de veulens helemaal. De ene was een hengst (later geruind) superbraaf. de ander was een merrieveulen. die had die man nog lopen toen wij de merrie gingen bekijken. Ze was 3 jaar net zadelmak en gewoon zo lief. Braaf met rijden, lief in omgang. Mijn dochter mocht wel effe op haar rijden. en ik dacht nog: o nee, mijn dochter op dat ding wat net zadelmak is! Ik verwachtte een hoop spektakel. niet dus, gewoon braaf. Wij hebben de merrie 3 weken lang mogen rijden bij de vorige eigenaar( ze had nl. een veulen aan de voet) en al die tijd liep die 3 jarige dochter er ook nog rond. echt een knuffelpaard hoor. later is tie verkocht naar Amerika (zei hij). Mocht ik ooit besluiten om mijn merrie weer te laten dekken, dan staat florestan hoog op mijn lijstje! Ik weet wat er uit kan komen. Maar goed, ze heeft 5 veulens gehad, is inmiddels 18, dus ik weet niet of ze ooit nog een veulen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-08 11:38 



 
Profiel   

Qua karakter is hij inderdaad een van de beste, hij staat op het zelfde niveau als Donnerhall en Rohdiamant..
Een van onze merries is drachtig van Floresco, een zoon van Florestan, waarmee Patrick Kittel momenteel Grand Prix mee start.. Hebben we bewust gekozen voot het karakter..
Denk dat daar het KWPN toch ook eens wat meer aandacht aan moet gaan besteden, met Jazz,Ferro en Gribaldi kunnen de meeste mensen helemaal niets..

Het zou opzich nog kunnen met 18, zeker omdat ze al veulens heeft gehad.. Helaas moet je je merrie nu naar Warendorf brengen om nog gedekt van Florestan te krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-08 22:56 



 
Profiel   

Dan is de enige rechtstreekse Florstan die ik ken de uitzondering die de regel bevestigd. Mooie merrie, prachtig hoofdje, misschien iets te kort in het been, maar een absolute bom onder het zadel (bom als in been voelen = ruiter eraf, meerdere keren opnieuw).
Er is met de merrie dus niet doorgewerkt maar ze is de fokkerij ingegaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-08 11:27 



 
Profiel   

Misschien ligt dit aan de moederlijn?
Over het algemeen staat Florestan toch bekend als goede gemakkelijke paarden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-08 18:53 



 
Profiel   

Ik weet alleen dat het een oude Duitse stam was, ze was als veulen aangekoch in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-08 17:21 



 
Profiel   

ik heb er zelf ook een en die is net zo braaf als de rest. het is een merrie van 1.75 en pas 5 jaar oud. haar hele papier is te vinden op http://www.allbreedpedigree.com/fairlane5

ik ben nu helemaal weg van duitse paarden. karakter zijn gewoon iets werkwilliger dan de KWPN en dat is toch belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-08 13:37 



 
Profiel   

Ik ken er ook één, echt een schat in de omgang en als 7 jarige Z2 met winst.
Echt een super paard om mee te werken, loopt van zichzelf in de goede houding, en heeft er altijd zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-08 22:44 



 
Profiel   

Ik heb 1 van de oudste Florestans die er is uit zijn eerste jaargang volgens mij. Volgend jaar wordt hij 18.
Mijn ventje is inmiddels alweer 2 jaar gepensioneerd. Heeft succesvol Z2 gelopen met minstens 30 wp. (ben de tel kwijt geraakt) Ook heeft hij op de Hippiade in het Z2 meegedaan.
Schat van een dier in de omgang, met rijden kon hij heel onverwacht uit de hoek komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-08 10:26 



 
Profiel   

Ik heb in Barcelona gewerkt met een 4 jarige hengst (rond de 1.75m) van Florestan I. Erg mooi paard. lijkt qua kleur veel op jouw merrie. Braaf karakter. Hij stond al een tijd stil omdat hij al verkocht was aan mensen in de VS, maar wachtte op het transport. ik had wel een kettinkje om voor de zekerheid, maar hij heeft nooit wat raars gedaan. prachtig paard was het!
[ img ]
heb helaas geen bewegingsfoto's..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-08 10:37 



 
Profiel   

Mijn zus heeft een merrie in bezit met als opa Florestan 1

Helaas is dit jaar kissing spines bij haar ontdekt, en is ze niet meer berijdbaar. Wel wil ze volgend jaar een veulentje fokken met haar.

Verder is het een superlieve merrie, alleen wel een redelijk temperamentvol paardje.

foto's :

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-08 11:30 



 
Profiel   

Irene85 hier op bokt heeft (of had) een Florestan I.
Een vosmerrie met de naam Ivana. In haar profiel staan foto's van de merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-08 11:09 



 
Profiel   

Wennepen, wat een schatje Lachen Hoop dat hij het leuk heeft op zijn nieuwe plekkie..

Leuk paard Cheytjuh! Die blik op de laatst foto herken ik wel Haha!
Jammer van haar diagnose.. Is er met aangepast rijden ook niets meer mee te doen? Al een hengst in gedachte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-08 11:14 



 
Profiel   

Ach gewoon voor de aardigheid nog eens een schopje in dit topic.
Moest stiekem beetje lachen met welke foto's ik het topic gestart bent, haha. Inmiddels zijn we een paar keer Z1 gestart, met ongeveer iedere keer nog een wp. Het is nog even zoeken wat het beste werkt voor ons, doe heel veel bos en veld werk, zolang we de vooruit vinden kan ze echt ontzettend fijn lopen.

Nog wat fototjes:

Kusje voor het hondje:

[ img ]

Lekker buiten:
[ img ]
[ img ]

En het echte werk:

[ img ]
[ img ]

Zo en nu jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-11 21:45 



 
Profiel   

Mijn Florestan is helaas verleden jaar op 19-jarige leeftijd ingeslapen. Ik vind wel dat je steeds meer Florestans in het Z2 en hoger ziet lopen, terwijl destijds ik één van de weinige Florestans had die wat hoger liep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-11 10:14 



 
Profiel   

Ow wat vervelend Fitzroy, wat was er aan de hand?

Ja, Antoinette te Riele heeft nu ook een hele leuke Florestan merrie lopen in het hogere werk. Al zie je ze toch nog vrij weinig hier in Nederland verhouding met wat hij gedekt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-11 10:38 



 
Profiel   

Dolce Vita Biolley
Florestan I x Codex
(ondertussen mama van ggk hengst Bailamos Biolley)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-11 11:00 



 
Profiel   

[ img ]
Leuk onderwerp ;) wij hebben een volle dochter van Florestan staan, ze heeft de respectabele leeftijd van 19 inmiddels. Meisje is nog flink voorwaarts en mag nog heel graag werken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen