Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 25 [ 615 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Junior STV ?

 
Profiel   

Aangezien het meest recente topic uit 2006 stamt, open ik een nieuw topic.
Ik heb eigenlijk nog vrij weinig gevonden over nakomelingen van Junior STV hier op bokt en aangezien ik sinds een maand zelf een Junior heb, vraag ik me toch af wat jullie ervaringen zijn met zijn nakomelingen en vraag me ook af of er misschien vergelijkbare dingen zijn met mijn paard. Een foto zou ook leuk zijn Knipoog

Ikzelf heb een Junior STV x Sit this one out XX x Amor, het is een 11 jarige ruin van ± 1.78

[ img ]

[ img ]
Niet zn aller beste foto, maar geeft wel een zijaanzicht indruk

edit: foto bijgevoegd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-08 17:53 



 
Profiel   

Helemaal niemand?? Vriendjes zijn?


Dit is trouwens Junior STV:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-08 17:52 



 
Profiel   

Heeeeeeeee, dat is volgens mij Polmadant! Klopt dat?

Mijn merrie is een volle zus van de moeder van Junior. Dus Junior is eigenlijk het 'neefje' van mijn paard.
Maar zoek maar eens op Junior op Bokt. Er zijn volgens mij al genoeg topics over geopend. Ik heb Junior goed gekend, omdat ik jaren op de stal ben gekomen waar hij is geboren.

Leuk is dat jouw paard ook van die mooie zwarte manen heeft terwijl hij voor de rest wit is. Dat heeft Junior ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-08 17:30 



 
Profiel   

Jaa klopt, dat is polmadant! Hij gaat tegenwoordig door het leven als Dante Knipoog
Zijn niet zo veel topics over geopend hoor. Degene die er over zijn geopend zijn zoals ik in mijn begin post heb gezet uit 2006, dat is een beetje oud om nog een bericht bij te plakken Knipoog
Heb je mijn paard ook goed gekend dan? Ik dacht namelijk te hebben gevonden dat hij tot zijn 7e op stal heeft gestaan waar hij gefokt is...

Zijn manen zijn best apart ja, aangezien er op zijn stamboom staat dat hij vos geboren is. Best apart dat ze dan zwart zijn Clown

Edit: Typo

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-08 20:55 



 
Profiel   

Ja, ik ken Polmadant. Hij heeft dus ook op Stoeterij 't Vierspan (STV) gestaan, waar Junior geboren is. Polmadant is niet geboren bij STV, maar bij een klant van STV. En dan als veulen aangekocht. De moeder van Polmadant ken ik dan ook niet echt. Het kan wel ongeveer kloppen dat hij tot zijn 7e bij STV op stal heeft gestaan.
Lief paard, prachtig hoofd, lang slungelig geweest, maar dat is ook niet gek met zijn grootte.

Ik wens je heel veel plezier met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-08 22:26 



 
Profiel   

junior stv staat op dit moment bij fam. bosma een vriend van mij rijdt hem en brengt hem in jan. uit op wedstrijden in het z

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 17:40 



 
Profiel   

Hannii schreef
junior stv staat op dit moment bij fam. bosma een vriend van mij rijdt hem en brengt hem in jan. uit op wedstrijden in het z


Ken je toevallig ook nakomelingen van hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 17:50 



 
Profiel   

jaa bij hem thuis heeft hij allemaal nakommelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 18:26 



 
Profiel   

Hannii schreef
jaa bij hem thuis heeft hij allemaal nakommelingen.


Kan je daar misschien iets meer over vertellen dan? Hoe zijn de karakters, heb je wat foto's, hoe zijn ze onder het zadel en in de omgang etc. etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 18:45 



 
Profiel   

ik kan wel eens vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 18:46 



 
Profiel   

Hannii schreef
ik kan wel eens vragen.


Graag Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-08 19:10 



 
Profiel   

Hoi mijn paard zijn afstamming is onbekend, maar volgens mijn hoefsmid is het vast een Junior. Het is uiteraard een schimmel, heel gevoelig ding, houd niet van tutten en poetsen, spooky, super werkwillig. Herkennen jullie dit als een junior

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-08 19:17 



 
Profiel   

Mijn Junior is in omgang niet zo zeer gevoelig, alleen wel redelijk schichtig als vreemde mensen plotseling hun hand heffen. Denk echter wel dat dit andere redenen heeft. Ook aangezien de persoon die hier al eerder gepost heeft hem zo helemaal niet heeft gekend en denkt dat dit op later leeftijd is veroorzaakt.. Blijft gissen natuurlijk. Poetsen en tutten vind hij juist helemaal geweldig, kan uren met hem bezig zijn!
Tijdens het rijden is hij wel redelijk gevoelig, maar wel heel erg werkwillig.
Misschien dat je een foto hebt, kan je kijken of er gelijkenis is.
Vind persoonlijk dat je zo op karakter niet kan zeggen wie de vader is, maar wie weet Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-08 20:51 



 
Profiel   

Hallo TS,

Ik ben sinds 5 weken in bezit van een 10 jarige merrie, zij is volle dochter van junior STV verdere afstameling is orthos en debutant( moeders kant ).

Ik vind hier op bokt erg weinig informatie wat het karakter betreft van junior of de rest van haar afstammeling.

Jou paard lijkt erg veel op die van mij. Compact gebouwd en het hoofdje is bijna exact hetzelfde. Die van mij is alleen nog niet geheel wit heeft nog wat weg van een appelschimmel. Ze heeft super mooi beenwerk die van jou ook? Verder is mijn merrie best een moeilijk paard om te rijden, erg kijkerig maar goud eerlijk, doet geen vlieg kwaad maar neemt mij graag in de maling, zodra ik haar aan het werk zet is het afgelopen. (Ik rij haar nu 2 een halve maand en sinds 5 weken is ze eindelijk van mij). Ze is erg werkwillig, lekker voorwaarts en toont zichzelf zonder dat ik iets hoef te doen ( beenwerk bedoel ik hiermee). Naar horen zeggen hebben de meeste juniors een prachtig beenwerk, zijn kijkerig en zeer werkwillig.

Misschien leuk om wat vergelijkenissen te ontdekken ?

Groetjes Bianca

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-08 21:55 



 
Profiel   

Bianca1985 schreef
Hallo TS,

Ik ben sinds 5 weken in bezit van een 10 jarige merrie, zij is volle dochter van junior STV verdere afstameling is orthos en debutant( moeders kant ).


Wat leuk dat er eindelijk iemand is die ook een nakomling van Junior heeft!
Mijne heeft inderdaad ook super mooi beenwerk! Vandaag nog, hij had zin om te werken, nou showen dat hij kan! Het schijnt ook dat de Juniors hierom bekend staan Knipoog
De meestye juniors zijn trouwens niet zo groot als de mijne hoor Tong uitsteken
Hij kan je ook zeker in de maling nemen en is redelijk moelijk om te rijden. Niet heel erg kijkerig overigens, als hij "schrikt" is dat voornamelijk omdat hij geen zin heeft om er langs te gaan en probeert er zo onderuit te komen Clown Inderdaad als ik hem er dan via bijvoorbeeld een zijgang erlangs zet is hij daar zo druk mee bezig en heeft hij nergens last van. Hij vind het heerlijk om voor je te werken.
Hij heeft me echter wel echt uit geprobeerd, de joue ook?

Vind het wel heel leuk om nu zo gelijkenissen te horen! Daar was ik op uit met dit topic Knipoog
Heb je misschien nog een foto van jou paardje?

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-08 23:09 



 
Profiel   

Hoi,

Ja, dat doet die van mij dus ook, kijken naar iets wat ze eng vind en als je er niet op reageerd loopt ze er gewoon langs, en aan het werk zetten wil ook erg helpen.

Ze is me nog steeds wel aan het uitproberen maar niet gemeen. Ze wil niet echt door de hoeken en als ik haar erdoor heen krijg dan rent ze vrolijk onder me vandaan van oeee dat is eng :+ . Ze probeert nu hoever ze kan gaan bij me. In de vorm van: geen vast tempo aanhouden ( snel dan weer langzaam), stilstaan, schikken, niet door de hoeken heen gaan. Bokken heeft ze nog niet gedaan en steigeren al helemaal niet.

Mijn merrie vind het ook geweldig om te showen voor publiek vooral als ze los loopt in de bak maar ook wel onder het zadel.

Ik zal kijken of ik een duidelijke foto heb. Zijn geen rijfoto's helaas. We gaan het voorjaar foto's maken en dan zal ik je die ook wel sturen :)

[ img ]
Hier is ze beetje smerig hoor :o

[ img ]
nog x haar hoofdje


http://img504.imageshack.us/img504/7580/roksyqf6.jpg
Hier staat ze helemaal.

Als je naar haar bouw kijkt komen ze goed overeen alleen niet kwa kleur al was ze veel donkerder, ze word elk jaar lichter en haar manen donkerder. En het hoofdje op pigment vlekjes na lijkt het ook op elkaar kwa vorm en dat voorplukje hihi dun evenals haar manen.

Groetjes Bianca

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-08 19:55 



 
Profiel   

Ik heb een Junior STV x Ferro gehad, heeeeerlijk paard. Won er alles mee en was mijn beste maatje. 1.74m groot, best eenkennig, heel gevoelig en heel lief. Super wedstrijdpaard, heel relaxed. Uiteindelijk Z1 dressuur met 4 winstpunten geworden en toen werd ie verkocht.

Rainman's Mindfields

[ img ]

Hier op de Overijsselse kampioenschappen waar we wonnen in de M1 dressuur.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-08 20:01 



 
Profiel   

@ Bianca:

Ik zie inderdaad best wel wat gelijkenis! Dat koppie is echt bijna hetzelfde, alleen heeft jou merrie inderdaad pigmentvlekken rond haar oog.
Bouw is inderdaad ook wel redelijk gelijk, alleen zijn de benen van mijn paard (Dante) bijna 2 keer zo lang Clown
Ik vind haar nog redelijk wit hoor, toen je zei dat ze nog wat meer weg had van een appelschimmel had ik haar veel donkerder verwacht! Alleen haar benen zijn iets donkerder, maar dat kan misschien ook komen omdat Dante 3 hoge witte benen tot over de knie heeft, zijn niet witte been is ook wat donkerder dan rest, dat zie je alleen niet zo op de foto, komt door de zon denk ik Knipoog
Dante is wel zo'n beetje klaar met uitproberen bij mij. Heeft wel even geduurd voordat hij ermee begon, dacht haast dat ik helemaal niet uitgeprobeerd ging worden, maar na 5 weken ofzo dat ik hem had, begon hij er ineens mee.
Hij heeft echter wel al een paar bokjes gelaten en is een paar keer een beetje omhoog gekomen als hij ergens niet heen wou, misschien krijg je dit nog (ik hoop het niet voor je), of Dante is gewoon weer net wat pittiger als jou merrie Knipoog

@ Mindfields

Wat een prachtpaard zeg!
Heb ook even in je profiel gespiekt, hij heeft ook al zo'n mooi koppie!
Zo op de eerste foto, zijn houding en zijn hoofd, zo kan mijn paard precies ook lopen.
Vind het overigens wel grappig dat de nu 3 nakomlingen in dit topic allemaal Z paarden zijn, mijn paard heeft Z2 gelopen namelijk.
Of mijn paard eenkennig is weet ik niet, heb nu een beetje het gevoel van wel, maarja denk dat dat ook wel een beetje komt doordat ik nu na de verhuizing enzo de enigste ben die hij nu echt vertrouwd en die veel met hem doet..
Leuk dat je even hebt gereageerd trouwend Lachen

Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-08 11:49 



 
Profiel   

Ik ken Polmadant vanuit zijn 'latere' leeftijd, hij heeft bij de stal gestaan waar ik gereden heb(daar heeft ie een flinke tijd gestaan)en vervolgens is ie doorverkocht(heel wat keren) en uiteindelijk beland bij Remy Bastings(, waar ik hem toen opeens kon kopen voor 10x het bedrag waarvoor hij daar weggegaan is! (Je kan pm-en voor meer informatie, mocht je dat evt willen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-08 11:58 



 
Profiel   

Mijn paardjes moeder is van Junior. Van haar weet ik niet zo veel, alleen dat ze schimmel is, Picasso heet en de 1.60 niet haalt.
Mijn paardje (1.62) is braaf en makkelijk te rijden, wel heel gevoelig, en houdt ook niet van poetsen en tutten.
Ik vind dat de paardjes die in dit topic worden geshowd allemaal een lieve blik hebben.

[ img ]

[ img ]

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKQNTWBS.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-08 12:15 



 
Profiel   

venga schreef
Mijn paardjes moeder is van Junior. Van haar weet ik niet zo veel, alleen dat ze schimmel is, Picasso heet en de 1.60 niet haalt.
Mijn paardje (1.62) is braaf en makkelijk te rijden, wel heel gevoelig, en houdt ook niet van poetsen en tutten.
Ik vind dat de paardjes die in dit topic worden geshowd allemaal een lieve blik hebben.


Mooi paardje ook weer Knipoog
Ben het inderdaad met je eens dat ik tot nu toe alleen nog maar Juniors heb gezien met super mooie koppies! Al moet ik zeggen dat ik het hoofd van Junior zelf ook super mooi met een hele mooie uitstraling vind hebben.

@Somebody_:
Je hebt een pm Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-08 17:27 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft een gave Junior ruin te koop, hij staat te koop op sporthorses, loopt Z2 dressuur, en kan écht (extra) bewegen! Gaaf dier om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-08 22:07 



 
Profiel   

__Orlando schreef
junior stv staat op dit moment bij fam. bosma een vriend van mij rijdt hem en brengt hem in jan. uit op wedstrijden in het z

Dan heeft hij ook niet zo lang bij manuela Poulsen gestaan, of wel? Die site is al 2 jaar niet bijgewerkt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-08 22:14 



 
Profiel   

Mexxuna schreef
Mijn vriendin heeft een gave Junior ruin te koop, hij staat te koop op sporthorses, loopt Z2 dressuur, en kan écht (extra) bewegen! Gaaf dier om te zien.


http://www.sporthorses.nl/scripts/vrije_zoek_detail_adv.asp?zoekval=junior&taal=nl&advid=27594&pag=1&foto=3

Bedoel je deze?
Inderdaad een gave om te zien!
Zo op het eerste gezicht vind ik hem alleen niet zo heel veel weg hebben van de mijne, behalve dan weer zo'n mooi fijn hoofd. Al kan ik er natuurlijk niet zo heel veel van zeggen met deze foto's Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-08 23:41 



 
Profiel   

Ja klopt!
Het is echt heel erg gaaf, en lief! Lachen
Heb zelden een paard gezien dat zo makkelijk beweegt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-08 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 25 [ 615 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen