Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:24

Deze merrie heeft een top karakter dus dat durf ik wel.
Ik kan er een kleuter op wegsturen, maar zodra ze aan het werk moet is ze er 100% voor je.

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:52

Hey wat gaaf zeg!!! ben benieuwd, denk dat het een schimmeltje word. hihi

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:06

Okee, dan zou ik de gok misschien ook wel nemen :j
Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:07

Lante schreef:
Ik zou wel met hem willen dekken, maar ik heb niet zoveel zin in een schimmel... :D


Ik ga (ondanks de bewerkelijke kleur) toch even bij hem kijken. Er zijn ook een aantal nakomelingen van hem te bezichtigen. Ik vind zijn nakomelingen qua type erg mooi; niet te groot, maar wel met genoeg lichaamsmassa en front, wat het toch weer tot imponerende paarden maakt. Goed bewegen en hij staat in de buurt. Mijn merrie is 21, nog goed gezond en vitaal, maar ik wil niet meer ver met haar reizen en zo vers mogelijk sperma, daar ze nooit heel makkelijk dragend is.
Het karakter waar sommige mensen zich negatief over uitlaten ben ik totaal niet bang voor.
Laatst bijgewerkt door Lante op 16-06-09 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:33

Ik heb zelf ook een uniform merrie, die S gelopen heeft in duitsland. Er wordt toch vaak wat overgereageerd met dat uniform bloed hoor... :-(

Het is (was) een goed sportpaard, ze heeft karakter (looplust, blijven werken, eenkennig) maar het is maar net hoe je er mee omgaat. Bovendien is ze ijzersterk op de benen, extreem goede achterhand erin, mooie bovenlijn, dat nooit getwijfeld heb van ermee te fokken.
Haar eerste veulen was van Depardieau en dit jaar van Quarterline. Dus ok, met die duitse bloedlijnen, ga ik wel voor minder hetere paarden (lees: gewoon nuchterder) en die combi met haar geven veulens die vanvoor goed wegkomen, massa en front hebben, chique zijn, en een goede achterhand hebben.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:39

Mijn merrie is een Hannoveraan (Airport x wendland II), dus ook Duits. De merrie zelf is heet en sensibel, en ook met een gebruiksaanwijzing in de omgang, maar erg werklustig onder het zadel en ook erg meewerkend.

De veulens zijn veel makkelijker; de 4 jarige Turbo Magic nakomeling uit deze merrie is heel makkelijk in alle opzichten, maar wel een echt bloedpaard om te zien met een hele goeie instelling. Die was als veulen wel erg onzeker en het heeft lang geduurd voordat ik haar zo kon pakken bijvoorbeeld. De Houston is brutaler, maar wel heel rustig. Die is een jaar en heel mak in de omgang vanaf de geboorte af aan al.

Ik ben daarom niet zo bang voor de karakters. Ik red me met de meeste paarden ook wel, dat hete, sensibele ligt mij wel.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:03

Mijn merrie is inmiddels dragend van Junior.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:39

Die van mij was het ei net af, nèt te laat dus. Over een dikke 14 dagen nog maar eens kijken.
Heb Junior nog wel even mogen bewonderen en een 5 tal nakomelingen daar op stal. Het waren allemaal mooi veulens met uitstraling en een heel mooi front.

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:24

ben benieuwd naar de veulens van Junior wel foto's plaatsen dan he ;)

__Joanna

Berichten: 119
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 19:41

Ik heb ook een volle zoon van Junior STV.
Zijn naam is Wadu, maar wordt Kinky genoemd.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:05

foto?

__Joanna

Berichten: 119
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:09

Afbeelding
Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:35

Mooi paard Joanna! :)

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:21

nog een junior nakomeling, Junior stv x Dutchboy, uit het P jaargang.

Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:52

Ik heb toch gekozen voor een andere hengst. Ik wil o.a. graag de bovenlijn van mijn merrie verbeteren en denk dat Junior dat te weinig zal doen. :)

Iedereen succes met de nakomelingen en de drachtigheidspericelen. ;)

schilderke

Berichten: 8
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:09

Hoi,

ik ben sinds vorige week in het bezit van Picasso, de moeder van Venga. ( zie eerder dit topic). Haar afstamming is Junior STV x Dublin, ze is klein ( ca 1,60 , misschien nog iets kleiner zelfs), heeft een heel mooi hoofdje en is echt een vrouwelijke uitgave van Junior vind ik. Voor zover ik nu kan zeggen is ze heel braaf en kan goed bewegen. Ze schijnt overigens ook goed te kunnen springen, maar dat zal ze meer van moeders zijde meegekregen hebben..

Hieronder een foto van toen ik er voor het eerst op zat. ;)



Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:44

Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuk paard!
Mijn merrie is inmiddels bijna aan haar 3 maanden echo toe.
Haar Houston veulen van dit jaar is een heel lekker ding geworden, het zal niet meevallen om dat te verbeteren, maar we wachten het rustig af.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:22

leuk paard schilderke, de junior erboven is een junior stvxdutchboy. APart dat ze toch allemaal ( vind ik ) wel wat dezelfde blik+uitstraling hebben.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:23

Er komen langzamerhand toch steeds meer Juniortjes op bokt ;)

sunflame
Berichten: 89
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:37

Hoi

Ik heb ook nog een Junior.
Het is een junior stv x sultan.
Ze heeft een vreselijk moeilijk karakter, maar het is toch ook wel weer een schat van een paard!

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:18

Op welke manier is het een moeilijk paard?

sunflame
Berichten: 89
Geregistreerd: 19-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:34

Het ene moment kan ze heel rustig zijn en alles voor je willen doen en het andere moment gaan dr benen alle kanten op ( omhoog, opzij, naar achteren) behalve de goeie kant.
Als ze iets niet wil, kan je dr maar beter laten gaan want dan gaat het toch niet lukken. ( en nee, dit is geen dominantie van haar).
Maar aan de andere kant is ze weer nergens bang voor.
Vreselijk ongeduldig en koppig is ze ook.
Ik heb meerdere paarden staan op stal, maar ik heb echt nog nooit zo'n paard meegemaakt

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:55

Dat is toch wel erg Uniform karakter wat je daar beschrijft. Ik heb een ultiem eerlijke en fanfare-proof merrie, maar als ze eenmaal over de rooie was was ze ook meteen goed over de rooie en kon ik beter de ring verlaten. Ze ging dan idd met de benen alle kanten op. Ik heb er lang mee getobt en ineens de knop gevonden, daarna heb ik nooit meer echte problemen gehad.
Het bleek voort te komen uit een te grote ijverigheid waardoor ze elke prikkel om wilde zetten in een actie wat dan wel eens uit de hand liep. pas toen ik standaard ben gaan belonen na een foutje in de proef (om te vertellen dat het heus niet zo erg is om een foutje te maken) verbeterde het enorm. Met springen bleef ze echter wel heel erg ongeduldig en trok enorm aan.
Ze is ook eigenlijk pas volwassen geworden toen ze 10 was en werd toen wat rustiger in haar hoofd zodat ze ook niet meer aan de lopende band de meest idiote capriolen uithaalde op de wei.

sunflame
Berichten: 89
Geregistreerd: 19-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:06

Dat herken ik inderdaad heel erg.
Zij is nu ook tien maar het wordt nog niet veel minder.
Met belonen gaat het inderdaad beter. De meeste mensen kijken heel raar als je je paard beloont voor dat soort dingen, maar goed het werkt.
Zij heeft het met springen minder. Bij dressuur moet ze zich volgens mij teveel concentreren en dat houdt ze nooit langer dan twee dagen achter elkaar vol.
Wel leuk om te horen dat meer dat karakter hebben meegekregen

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 00:04

sunflame schreef:
Het ene moment kan ze heel rustig zijn en alles voor je willen doen en het andere moment gaan dr benen alle kanten op ( omhoog, opzij, naar achteren) behalve de goeie kant.
Als ze iets niet wil, kan je dr maar beter laten gaan want dan gaat het toch niet lukken. ( en nee, dit is geen dominantie van haar).
Maar aan de andere kant is ze weer nergens bang voor.
Vreselijk ongeduldig en koppig is ze ook.
Ik heb meerdere paarden staan op stal, maar ik heb echt nog nooit zo'n paard meegemaakt



grappig om te lezen.. Mijn junior merrie is precies zo hahah ..

Zit geen kwaad in, echt een geweldig dier, maar als ze het ff kwijt is is ze ook echt ff de weg kwijt..

maargoed ik heb er een super fijne merrie aan.. :)