Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:43

Ik heb vandaag trouwens eens kopijzer maat van deze week en 3 maanden geleden over elkaar gelegd, maar dat had ik inderdaad niet echt kunnen voorspellen.
Ze is van een Medium naar Wijd gegaan (haast 4 cm breder) in 12 weken tijd %)
Ik had tussendoor al naar medium-wijd gewisseld maar dat was dus inderdaad ook al weer te klein.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:03

Jeetje sizzle das zeker veel veranderd!!
Ton de kok is inderdaad super heb daar ook mijn orun gehaald en 10 dagen stage lopen! Ik ga nu als alles Goed is 1x per maand bij hem lessen, hij had nog wel een plekje vrij voor mij. Dus ik ben blij!!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:34

Leuk zeg, dan zal je vast veel gaan opsteken daarvan :)

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:57

Dat denk ik wel sizzle!!

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:27

Vandaag geprobeerd schrik training te doen....was reuze spannend :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:35

ach... wat een schatje sizzle!
dat ziet er wel erg penny uit! hihi.
maar duidelijk is ze nog niet de verkoop in gegaan?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:10

Haha, ik ben af en toe ook gewoon penny :D
Nee, ik heb haar niet te koop gezet. Kan me er niet toe zetten.
Mocht echter iemand via via intresse hebben sla ik het ook niet perse af.

Rijtechnisch zitten we even een beetje vast. Ze wil het iets te goed doen en krijgt dan stress. Ben nu vooral vwnw aan het tuffen. Buiten is ze hartstikke braaf trouwens.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:57

hoe is het met de junioren?
gaat het alweer een beetje beter met rijden sizzle?

ik ben er met friet vooral achter gekomen dat hij erg dominant is, ook met rijden.
op de wei ad hand in de paddock is hij zoiezo altijd het baasje en erg dominant.
maar omdat hij je er nooit afgooit gaat rennen of iets dergelijks, altijd het idee gehad dat hij onder het zadel gewoon braaf was.
nou zei tonnie huberts op instructie week al dat hij dominant was, dit zei hij direct de eerst 5 minuten dat hij ons zag rijden! :')
maar ik begin het steeds meer te geloven. wanneer het ietwat moeilijker word heeft hij altijd wel een schuine oplossing om het niet te hoeven doen. daardoor ga ik steeds met alle rust weer opnieuw, maar hij komt er steeds onderruit.

hmmm... er begint steeds iets meer te dagen.
bijvoorbeeld. ik zet schouderbinnenwaarts in, eerste twee passen doet hij het, daarna steekt hij zijn neus naar voren, wat heb ik gedaan volte inzetten hem nageeflijk vragen, en nog een keer. maar al heel gauw kreeg ik door dat hij dit bleef doen en dus gewoon niet meet voor mijn binnenbeen opzei ging.
dus ik een keer bedacht ik zet gewoon door dan maar met zijn hoofd in de lucht. 1 keer gedaan, en vervolgens niks meer aan de hand gewoon mijn schouderbinnewaarts kunnen verder oefenen.

en niet dat ik constant SB aan het rijden ben hoor,maar wel wanneer er zoiets gebeurd.
gelukkig kan ik er wel een beetje om lachen!

ik ga as woensdag naar ton de kok, en we hebben 13 september weer wedstrijd! zin in!! *\o/* *\o/* *\o/*

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:07

Ja, gaat weer goed, dank :)

Het is gewoon een binnevetter ben ik achter gekomen. Nu ik dat weet kan ik het beter afvloeien. Eind van de maand gaat ze in springtraining.

Grappig hoe zo'n les soms een enorme eye-opener kan zijn he :D

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:11

Oh fijn dat he daar achter bent sizzle. Ja soms heel fijn soms erg frustrerend!hahaha

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:27

Heel fijn gelest vandaag! En hij schijnt typische junior te zijn! moeilijke paarden zei ton, maar welnee kwaliteit! Ik=blij!

val_90
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:15

Goedemiddag,

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn met junior nakomelingen en dan vooral hun karakter. Ik heb zelf een 9 jarige ruin laat in de hand gekomen en is een giga binnenvetter. Erg dominant en soms ook een echte stresskip. Maar ooh wat wil ie graag voor je werken. Zit zichzelf met dit alles soms erg in de weg. Heeft het bij jullie ook lang geduurd voor dat jullie junior zijn vertrouwen gaf? ik merk dat pas sinds anderhalf jaar. Helaas is het ook snel weg op het moment dat ie ergens van schrikt en kan ik weer van voor af aan beginnen. Buitenrit is top mits mijn vriend voor op fiets om alle engen dingen voor hem weg te jagen. (die er zeker niet zijn maar ja). Gelukkig is zijn reactie dan niet meer dan ik wil hier echt niet langs zowel in de rijbak als op buitenrit. Op buitenrit laat ik mijn vriend dan tussen hem en het ooohzo gevaarlijke monster in fietsen. En dan geen probleem em loopt ie erlangs alsof hij de grootste lefgozer is die je maar kan bedenken (mijn held op sokken) hahaha

In de hand is ie super lief en weet ie heel goed wat mag en niet. En als het hem te lang duurt dan gaat ie de grenzen op zoek. Grote grapjas is het.

Herkenen meer mensen dit in hun paard?

groetjes Valerie

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:24

Ik heb die van mij uiteindelijk toch verkocht een jaar of 3 geleden. Ze is een fijn en knap paard geworden maar ik moest er wel echt dagelijks mee aan het werken dat ging niet met de tijd.
Ze is is door haar brutale karakter ook flink bomproef en daarmee heb ik haar recreatief te koop gezet destijds. Voor de sport had ze wel een iets te sterke mening. Dat heeft super uitgepakt, ze woont nu in de jura en maakt lange tochten met haar eigenaar.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:17

Mijn junior is afgelopen Oktober overleden, ze is 24 geworden.
Het was in de omgang een vriendelijk paard maar, er zat ook een flinke kop op met de tijd.
Ik heb vaak gehoord, dat is zeker een junior..
Ze kon fantastisch lopen maar als ze in de stress schoot kon ze hier moeilijk uitkomen, dan sloot ze zich af voor hulp en was ze in haar eigen wereld. Dit leverde is sommige situaties nog wel eens gevaarlijke scenario's op.

Toen ze 17 was is ze met pensioen gegaan, ik heb haar bewust niet verkocht maar ze heeft een plekje op een paardenrusthuis gekregen. Tot het laatst was ze daar kuddeleider en liet ze zich nooit uit het veld slaan door jongere nieuwkomers. Ze liet zich niet meer pakken en leefde helemaal in haar eigen wereldje, voor haar heerlijk. Ze is helaas uitgegleden en brak daarbij haar schouder. Aftakelen was niks voor haar geweest, van het ene moment met de staart erop door de wei tot kort erna vliegen naar de groende weide's dat paste mooi bij haar..

val_90
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-09-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:33

Het klink erg herkenbaar. Ik zie die van mij ook zo gaan. Altijd de boel op stelte zetten in de wei. Meer maal al met complete paniek er bij staan kijken hoe idioot hij dan kan doen. Gelukkig nog nooit wat opgelopen. Het is dus wel een junior trekje sterke wil :+ :+ en soms een complete stresskip.

Die van ij sluit zich ook behoorlijk af zeker in de training thuis. Op wedstrijd slaat het dan om dat ie in hyper focus komt naar mij. dit maakt het lastig omdat ie dan ineens heel snel en licht is aan de hulpen en alles wat ik doe dan te groot is. Vaak aan het einde van de proef dan weer op elkaar ingespeeld maar ja dan zit het er al op. Gelukkig leren we daar steeds beter mee om te gaan. :knuffel: