Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odensie
Berichten: 231
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:39

VEGASS schreef:
Hoi mijn paard zijn afstamming is onbekend, maar volgens mijn hoefsmid is het vast een Junior. Het is uiteraard een schimmel, heel gevoelig ding, houd niet van tutten en poetsen, spooky, super werkwillig. Herkennen jullie dit als een junior

jaa ik herken het zeker wel!!

S123321
Berichten: 995
Geregistreerd: 25-11-11

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:14

Niet alle Juniors zijn altijd super werkwillig :D die van mij alleen op concours. Die heeft in Noorwegen nog 150cm gelopen met een YoungRider.
Scheelt misschien oof og je een merrie hebt, ik had een merrie.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:54

ja hij word zeker erg stoer! probeerd nu al de baas te zijn over een aantal 3 jarige hengsten.
maar voor mensen is het tot nu toe nog een schat, het is zon grote knuffelkont!!
hij is trouwens ook onwijs gegroeid is vorige week 2 geworden en meet nu al 1.63!
gelukkig hou ik wel van een groot paard en ben ik helemaal blij met hem! <3 <3 <3

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:40

Finesse is nu 2,5 en wordt steeds leuker.

Afbeelding

Afbeelding

Loontje1984

Berichten: 533
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:02

Leuk paard sizzle, hoe groot is ze?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:51

Geen idee, gemiddeld in vergelijking tot haar leeftijdsgenoten.
Niet bijzonder groot of klein.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 21:05

Wat een herkenbaar koppie heeft ze Sizzle!
Herken mijn eigen Junior er in haha!

S123321
Berichten: 995
Geregistreerd: 25-11-11

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:07

Mooi krachtig paard om te zien.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:17

Ziet er gaaf uit!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:38

Dank jullie :)
Ik ben ook erg blij met haar.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:49

Wat een leukerd, erg wit al voor 2,5!

Werkwillig is mijn junior wel, vooral bij bos en strand is ze niet te stoppen.

Ik zou junior nog graag eens in het echt zien maar hij staat zover weg.. was hij voor een demo in de buurt, heb ik het gemist :o

S123321
Berichten: 995
Geregistreerd: 25-11-11

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:58

Hij was bij de opening vd Voornruiters in december, klopt.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:52

heb al tijdje niks meer gehoord van dit topic dus ik dacht maar even een up-date!

mijn junior hengst is 2 weken geleden geopereerd aan 2 ocd'tjes in zijn linker achterkogel..
alles is helemaal goed gegaan, en als de foto's over 2 weken goed zijn(waar we natuurlijk vanuit gaan) dan is hij volledig goedgekeurd.. en heeft erg goede benen volgens DA....

door de operatie was het wel even spanning geblazen want nadat hij terug kwam van de kliniek, heb ik hem op mijn werk gezet en moest hij 2 weken boxrust(armding) en zijn verband mocht absoluut niet nat worden en hij mocht geen koorts krijgen... pfff.. viespeuk dat het is was dit nog een hele klus.
nu ondertussen het verband verwisseld en hechtingen eruit gehaald, en zag er nog steeds super uit zei de DA!:) yeeeh. maar nu komt het we mogen dus stappen, en meneer is behoorlijk fris! en jeetje wat heeft hij dan een kop erop... steigeren springen, en dan ook nog flink hengst aan het worden..nou vind ik dit alles heel logisch na zo lang niks doen, maar leuk is anders:) vraag me ondertussen ook af hoe het karakter is bij jullie junioren? want de mijne is wel heel sterk, als hij iets niet wil de wilt hij het ook niet, en dit is zo moeilijk op te lossen. want als hij bang is dan krijg je het nog voor elkaar maar als hij niet wilt dan hebben we echt een probleem! stiekem moet ik er wel heel hard om lachen, want je ziet zijn ogen gewoon vertrekken en dan doet hij gewoon niet wat je wilt... gelukkig tot nu toe wel nog alles op een rustige manier voor elkaar gekregen.. maar jeetje wat kan hij soms omdraaien!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:09

Ojeetje spannende tijd gehad dus.
Gelukkig dat het goed gegaan is.

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:29

heyhey!

heb toevallig net een mailtje gehad van Fam.bosma waar junior op het moment staat! en ze hebben 30 april een hengstenshow waarin ook junior geshowd word! en kwam erachter dat hoogst waarschijnlijk mijn paardje bij hun vandaan komt hihi!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 15:53

Leuk om te weten Jodyy!
Misschien even een bezoekje wagen bij de hengstenshow om Junior eens in real life te bewonderen!

Charlie1708

Berichten: 223
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Melsele, Belgiƫ

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:27

Hoi iedereen,

Mijn Junior zal tegen de zomer onder het zadel komen! Ben super benieuwd hoe dat gaat evolueren :-) De mijne is een vos en nogal zwaar van gestel, redelijk klassiek dus maar langs moeders kant (Donnerhall) zit dat er ook wel een beetje in natuurlijk!

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:38

Hun show is altijd op koninginnedag, jammer..

Misschien eens een junior dag?

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 13:24

Jammer dat het op koninginnedag is! Dat gaat hem voor mij niet worden....
Junior dag is leuk! Alleen zit ik met die van mij op het moment vol in een revalidatieproces (zie onderschrift) dus misschien ergens van de zomer? (mits er meer interesse is natuurlijk ;) )

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:36

Mn zus en ik hebben sinds iets meer als een maand een afstammeling van junior stv! ( Valdez x Oraya Junior STV merrie) Het is een bruinschimmel van 1.78 hij is nu 5 jaar oud!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:26

een junior dag wat superleuk!! maar inderdaad misschen na de zomer? aangezien er in het topic ook wat jonge junioren zijn.. en dan kunnen wij ook mee! ik ga denk ik maar wel even kijken 30 april!:)


leuk jessica_R! heb je ook een foto van hem?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:08

ja dat heb ik zeker! deze foto's zijn van afgelopen weekend! Afbeelding Afbeelding Afbeelding Het is een schat van een paard en in tegenstelling tot wat ik hier lees een ontzettende knuffelbeer. het is wel echt een diesel, duurt lang voor hij goed en lekker loopt. dat zal ook mede komen door zijn grote lange lijf :p

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:13

hey wat een leukerd zeg!!
en die van mij is ook een enorme knuffelkont! hoe meer aandacht hoe beter!
hij is wel echt mega groot, terwijl je dat zo op de foto's niet zou zeggen... mooi paardje hoor!

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:54

Jodyy93 schreef:
hey wat een leukerd zeg!!
en die van mij is ook een enorme knuffelkont! hoe meer aandacht hoe beter!
hij is wel echt mega groot, terwijl je dat zo op de foto's niet zou zeggen... mooi paardje hoor!

dankjewel! T is echt een poepie! Hij begint eindelijk een beetje paard te worden! Het is echt een laatbloeier, daaraan merk je wel dat hij zo groot is. Grote paarden zwaren vaak pas later uit! Maar we zijn fanatiek aant trainen dus dat komt helemaal goed! Ik hou jullie op de hoogte van onze ontwikkelingen!

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:47

heyhey,

het is wel heel stil hier! ondertussen ben ik aan de slag gegaan met mijn paardje.
zijn ocd operatie mag ik nu volledig geslaagd noemen!! en we zijn rustig aan aan het werk hij word over 2 maanden drie, en we zijn langzaam aan er naartoe aan het werken om erop te zitten. hij laat gelukkig zelf erg goed weten waar hij wel of niet aan toe is.
ik was eerder al begonnen en dit werd hem toen teveel. toen dus weer een maand lekker niks gedaan, en daarna wat rustiger opgepakt. ondertussen kent hij al een bitje in een singel reageerde hij eerst ook heel erg heftig op, na die periode van rust was er niks mis meer met het singeltje en kan ik hem zo aansingelen. ook zadeltje met beugels eraan heeft hij nog geen kick op gegeven! ik kan er zo tegenaan/half opspringen ook geen probleem! ben zo blij met hem. ben nu zo ongeveer 1 of 2 keer per week hem aan het longeren met touwtjes( heel slap) en dit doet hij ook erg goed, hij neemt de druk goed aan en gaat lekker nageven. op deze manier wil ik ervoor zorgen dat hij sterk genoeg is in zijn rug als ik erop ga zitten. ook is meneer alweer flink de lucht in gegaan en de laatste meting was hij 1.65 maar hij is alweer gegroeid gok hem nu zo rond de 1.67. afgelopen week heb ik wat foto's van hem gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hoe gaat het met jullie paardjes? lijkt me wel erg leuk om beetje bij te houden dit topic. en ook leuk om te zien hoe de jonge juniors zich gaanontwikkelen!