Nakomelingen Junior STV ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VDWhorses

Berichten: 14
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:57


filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 21:46


Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:15

Ik wil dit jaar mijn merrie laten dekken door Junior. Ik ben erg blij dat hij eindelijk weer beschikbaar is voor de fokkerij, maar ben ook bang dat maar weinig mensen hem nog weten te vinden.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:20

Als ik een goede merrie zou hebben twijfelde ik geen moment. Wat heb ik een lol gehad van mijn Junior x Ferro! Heb ook nog een Junior x Cocktail gereden, was ook zo;n fijn paard. En een Junior x Cabochon was ook een superfijne merrie.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:27

Wat leuk Sizzle!
Ik hoop ook niet dat Junior in de vergetelheid terecht komt, vind het echt een goede hengst. Niks mis met een paard met karakter ;)

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:36

Ik heb hem een tikkie verder in de afstamming zitten, mijn merrie is een Scandic x Junior STV.
De moeder van mijn merrie komt van dezelfde fokker als Junior STV. Dus naast het feit dat het vader en dochter zijn, komen ze ook nog eens van dezelfde fokker :)

dit is mijn merrie: ©sophie fotografie
Afbeelding
Afbeelding

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 02:34

Hallo,.

Ik heb ook een Junior stv, (junior stv x zeoliet)

Odieta ster prok. ik start op dit moment z1. ze was eerst van mijn moeder maar Ze was niet makkelijk en echt een merrie mijn moeder klikte totaal niet met haar.. toen ben ik er voor de lol opgestapt en dat ging heel leuk. een jaar geleden b gestart.. na een heleboel bloed zweet en tranen.. soms echt een lastige merrie een hoop overwonnen.. vooral bij elkaar nu is ze echt mijn maatje !! (gekke merrie) ;)

hier wat foto's chio 2 de x m1, juni -08 foto's nootdorp september-08 1ste x m2
Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MYCENPRU.jpg

groetjes..

__Orlando

Berichten: 597
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Noordbergum.

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:59

op dit moment rijd een goede vriend van mij De hengst JUNIOR STV.
hij gaat hem dit jaar starten in het Z

het is idd een leuk paardje.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:15

Ik zou wel met hem willen dekken, maar ik heb niet zoveel zin in een schimmel... :D

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:24

__Orlando schreef:
op dit moment rijd een goede vriend van mij De hengst JUNIOR STV.
hij gaat hem dit jaar starten in het Z


Wat leuk, ik wil hem graag terug zien in de wedstrijdring, hij kan wel wat reclame gebruiken.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:01

@Odieta, jeetje wat lijkt die van jou op die van mij zeg! Die van mij was wat zwaarder en ronder gebouwd, maar herken er toch veel in. (staan wel foto's van hem in dit topic)

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:53

@midfields.. Nou idd had het al gezien !! Leuk hoor !! die junior zijn imago moet een beetje opgekrikt worden.. het zijn misschien niet de makkelijkste... maar dat is geen 1 paard.. maar wel goud eerlijk en extreem lief !!!

Sizzle

Berichten: 35702
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:00

Zou wel leuk zijn als hij even langs zou komen op de hengstenkeuring in den Bosch of zo. Het zou me niets verbazen als mensen niet eens weten dat hij weer beschikbaar is.

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:29

nou idd.. junior had ook gewoon een beetje pech dat ie in dezelfde jaargang als jazz zit.. zonde want vind het echt een gaaf beest!!!

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:19

Odieta schreef:
@midfields.. Nou idd had het al gezien !! Leuk hoor !! die junior zijn imago moet een beetje opgekrikt worden.. het zijn misschien niet de makkelijkste... maar dat is geen 1 paard.. maar wel goud eerlijk en extreem lief !!!


Die van mij was echt zoooo makkelijk overal mee, op cpncours nog wel eens in de losrijring een beetje stout, maar zodra we de ring inreden werd ie aan alle kanten 10 cm groter en breder en zei die: Wij gaan winnen let maar eens op! En dan kon ik hem op gedachten door de proef sturen.

Maakte nooit een fout dat paard.

Verder was het op stal echt een teut, knuffelig en lief, kon er een klein kind mee op pad sturen. Was nog wel Junior x Ferro haha

unoxpup

Berichten: 24
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:31

hey hallo,

ik heb ook een junior stv nakomeling
junior x sadenio.
helaas heeft die van mij hoefkatrolontsteking en heb ik veel met hem afgezien qua castratie.
het is een ontzettend lief beest van ruim 1.80 hoog (moeder was 1.87) en natuurlijk ook een schimmel.
hij heeft van mij de bijnaam knuffelpony gekregen.
had graag met hem de wedstrijden in gegaan maar door de HKO is dit er toen niet echt vn gekomen, al loppt hij nu met aangepast beslag super.
met rijden kan het af en toe een ontzettende draak zijn en hij is liever lui dan moe.
heb met zadelmak maken en dergelijke nooit geen problemen met hem gehad, altijd super braaf.

helaas weet ik niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus geen foto van hem

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 02:12

unoxpup schreef:
hey hallo,

ik heb ook een junior stv nakomeling
junior x sadenio.
helaas heeft die van mij hoefkatrolontsteking en heb ik veel met hem afgezien qua castratie.
het is een ontzettend lief beest van ruim 1.80 hoog (moeder was 1.87) en natuurlijk ook een schimmel.
hij heeft van mij de bijnaam knuffelpony gekregen.
had graag met hem de wedstrijden in gegaan maar door de HKO is dit er toen niet echt vn gekomen, al loppt hij nu met aangepast beslag super.
met rijden kan het af en toe een ontzettende draak zijn en hij is liever lui dan moe.
heb met zadelmak maken en dergelijke nooit geen problemen met hem gehad, altijd super braaf.

helaas weet ik niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, dus geen foto van hem


hey, je kan je foto op het internet plaatsen bijvoorbeeld op mijn album .nl dan op de foto rechter muisknop , eigenschappen en dan de link kopieeeren.. dan hier img toetsen boven aan en dan de link ertussen kopieeeren. succes!!

( p.s Die van mij was ook liever lui dan moe.. ze is nu veel vrolijker en werkwilliger. )

__Orlando

Berichten: 597
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Noordbergum.

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:09

echt een leuk beestje is het hij staat momenteel mij hengsten houderij bosma te kollumerzwaag.

__Orlando

Berichten: 597
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Noordbergum.

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:12

Afbeelding

zo is hij nu:D

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 17:20

Zo wat leuk ineens zoveel nakomlingen erbij!

Orlando, leuk dat je even een foto van Junior zelf plaatst! Wat lijkt mijn paard toch op zn papa.
Je zei een tijdje geleden dat er daar ook veel nakomelingen van Junior op stal staan, heb je daar toevallig al wat foto's of meer info van?

Jaimyliefje, Ik moet eerlijk toegeven dat ik jou paardje niet heel erg veel weg vind hebben van de rest. Misschien dat vaders toch iets meer invloed heeft gehad als moeders kant! Het is wel een leuk paardje om te zien, daar niet van ;)

Odieta, ookal is jou paard bruin, vind het koppie er toch weer uitspringen hoor!

unoxpup, het zou leuk zijn als het je lukt om een foto te plaatsen! Wel grappig dat jou paard weer liever lui dan moe is, mijn paard wilt juist graag werken, doe hem er geen plezier mee om hem een week stil te laten staan of tijdens het rijden geen oefeningen te vragen. Hij wil juist heel graag voor je werken!

Junior zelf mag inderdaad wel weer is in de spotlight komen, beetje reclame zou niet verkeerd zijn :)

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:41

filou schreef:
Zo wat leuk ineens zoveel nakomlingen erbij!

Orlando, leuk dat je even een foto van Junior zelf plaatst! Wat lijkt mijn paard toch op zn papa.
Je zei een tijdje geleden dat er daar ook veel nakomelingen van Junior op stal staan, heb je daar toevallig al wat foto's of meer info van?

Jaimyliefje, Ik moet eerlijk toegeven dat ik jou paardje niet heel erg veel weg vind hebben van de rest. Misschien dat vaders toch iets meer invloed heeft gehad als moeders kant! Het is wel een leuk paardje om te zien, daar niet van ;)

Odieta, ookal is jou paard bruin, vind het koppie er toch weer uitspringen hoor!

unoxpup, het zou leuk zijn als het je lukt om een foto te plaatsen! Wel grappig dat jou paard weer liever lui dan moe is, mijn paard wilt juist graag werken, doe hem er geen plezier mee om hem een week stil te laten staan of tijdens het rijden geen oefeningen te vragen. Hij wil juist heel graag voor je werken!

Junior zelf mag inderdaad wel weer is in de spotlight komen, beetje reclame zou niet verkeerd zijn :)


Amen.. :) Junior stv.. terug :)

wat zit er bij die van jou verder nog achter?? die van mij is soms liever lui dan moe... Vooral als ze hengstig is.. of nee op dr hoofd heeft staan... helaas blijft het dan ook nee.. Maar als dr oren de goede kant op staan.. dan gaat ze als een trein... of terwijl... echt een wijf;) hihi..

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 13:31

Er zit aardig wat bloed achter de mijne, dus af en toe heb ik wel eens een aanvaring met hem als hij geen zin heeft bijvoorbeeld... Maar wat het altijd weer goed maakt is dat als hij moeilijk doet, hij daarna nog 10x zo goed zn best doet :)

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=347808
Dit is de afstamming van mijn paard

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:47


filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:04

Jou paard heeft ook een mooie afstamming!

Je bent één van de weinige die als eerste reactie zegt leuke combi ;)
Heb heel vaak reactie gehad van oeh gevaarlijke combi, kan geen makkelijk paard zijn, waarom hebben ze in gods naam Junior als vader genomen en niet een wat koeler paard etc.

Zo leuk hoe die vooroordelen fout kunnen zijn.
Ja hij is wat heet op zn tijd, maar dat is in mijn ogen alleen maar goed als een paard dat heeft. En over het algemeen is het juist een heel koel paard met een ontzettende werklust. Dus in mijn ogen een perfecte combi! :)

Odieta

Berichten: 345
Geregistreerd: 03-02-09

Re: Nakomelingen Junior STV ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:25

Hahahah.. nou vind het echt een leuke combi... dat gemuts... is het zelfde als ze horen dat het een junior x zeoliet is en een merrie is het altijd van das moeilijk bloed.. of nou dan heb je het niet getroffen onzin.. heb het hardstikke getroffen.. wil ook met haar gaan fokken.. 1 veulen van vivaldi.. en toch 1 keer jazz ( zal ook iedereen me voor gek verklaren).. maar kwa bouw en beweging van die hengsten.. hebben ze alle verbeter punten die mijn merrie nodig heeft