Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:53

marleen5 schreef:
en nog een foto:
<script src='http://img846.imageshack.us/shareable/?i=img0063kc.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Afbeelding</noscript>


Oowh die van mij lijkt echt heeeeel erg op die van jou! :oo

Heb geen foto van de zijkant van dr hoofd, alleen van de voorkant maar van de zijkant lijken ze als 2 druppels water op elkaar :j
Afbeelding

Agossielover

Berichten: 209
Geregistreerd: 05-12-07

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:57

bij mijn op stal hebben we ook 2 nakomelingen van sir oldenburger en 1 van hun lijken wel veel op de fotos die ik hier zie maar die andere echt niet wat grappig.
ze zijn ook 2jarige en ze zijn 1.66 en 1.63.

femkemaats
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-04-05

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:59

mnonn die vanjou lijkt ook erg op die van mij! grappig hoor

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:15

Papa heeft duidelijk zijn stempel gedrukt :)

Heb geen flauw idee hoe groot die van mij is, ze staat nu in het land dus is een beetje lastig meten. Zal ff proberen te schatten

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:28

Mnonn schreef:
Papa heeft duidelijk zijn stempel gedrukt :)

Heb geen flauw idee hoe groot die van mij is, ze staat nu in het land dus is een beetje lastig meten. Zal ff proberen te schatten



Zo mnonn die van jou is leuk geworden joh :D

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:01

Mnonn, wat heeft die van jou een grappige bles!

Ik vind dat ze wel wat de zelfde opdruk hebben, maar toch zijn ze allemaal wel verschillend.
Alleen sommige hoofden vind ik heel erg lijken.

Zoals die van Marleen over de deur staat, daar zie ik heel erg die van mij in.

Mara, ook Esprit is een merrie, dus ook voor ons gewoon stamboekopname.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:30

Goh allemaal mooie merries hier dus ;) Ik ga hem binnenkort weer opzoeken, dan maak ik ook weer even nieuwe foto's!

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:37

Ik zal van het weekend ook even het grote land in foto´s maken *-:)

Vind die van jullie wel allemaal veel meer paard dan de mijne, van die zijkant is die van mij nog echt ielig

@manueeltje die van jou kan lekker sjouwen! Die is zeker mooi gelukt :)

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:42

Mnonn, die van mij komt wel uit een TP-merrie (volledig Gelders bloed).

femkemaats
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:30

Ik heb gister weer wat foto's gemaakt van mijn inmiddels 2,5 jarige!
Krijgen jullie trouwens veel comentaar over jullie paarden hun aftekeningen? Ik krijg vaak te horen dat ze een lelijk hoofd heeft door haar bles :( . Ik vind het zelf niet lelijk

mooie meid!
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:37

Ik heb nog geen commentaar op mn paardje gehad, ze vinden het juist wel mooi getekend. Maar als ik zo de foto's van jou kijk, vind ik de bles helemaal niet storend. Hij loopt mooi evenredig naar beneden, zelf houd ik er persoonlijk niet van als de bles heel breed en ongelijk is, maar dat vind ik bij die van jou niet van toepassing. Ik zou er niet veel van aantrekken hoor, het is jou paard, jij bent er gelukkig mee en smaken verschillen!

femkemaats
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:41

Tja een goed paard heeft geen kleur hoor ik ook vaak. Dus wat maken die aftekening uit? Ze is er in mijn ogen niet minder om.
Gaan er trouwens nog bokkers met hun Sir Oldenburg naar de keuring? Ik wil volgend jaar wel gaan. Ik ben nog nooit geweest maar lijkt mij wel leuk :P .(ondanks de bles :+ )
Mara schreef:
Ik heb nog geen commentaar op mn paardje gehad, ze vinden het juist wel mooi getekend. Maar als ik zo de foto's van jou kijk, vind ik de bles helemaal niet storend. Hij loopt mooi evenredig naar beneden, zelf houd ik er persoonlijk niet van als de bles heel breed en ongelijk is, maar dat vind ik bij die van jou niet van toepassing. Ik zou er niet veel van aantrekken hoor, het is jou paard, jij bent er gelukkig mee en smaken verschillen!

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:37

Ze vinden juist vaak dat die van mij een mooi hoofd heeft en die heeft veel meer wit dan die van jou! Ze hebben dara gewoon geen smaak :+

Ik wil met die van mijn naar de Gelderse keuring in Didam, maar ik wete nog niet of ze genoeg in het type staat.

femkemaats
Berichten: 205
Geregistreerd: 11-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:22

Precies, haha
Ik heb ook geen idee of het voor mij de moeite is om volgend jaar naar de keuring te gaan. Ik heb geen idee of ze daar goed genoeg voor is :P . Al vind ik haar natuurlijk prachtig

MariekeA schreef:
Ze vinden juist vaak dat die van mij een mooi hoofd heeft en die heeft veel meer wit dan die van jou! Ze hebben dara gewoon geen smaak :+

Ik wil met die van mijn naar de Gelderse keuring in Didam, maar ik wete nog niet of ze genoeg in het type staat.

manueeltje84

Berichten: 1231
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Lieshout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:12

Mijn SO heeft het minste wit als ik deze allemaal zo bekijk :=

Maar vind het wel gaaf veel wit, alleen die van mij liep helaas meer mama achterna kwa aftekeningen.

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:14

Als het hier nog eens een keer mooi weer wordt ga ik ook foto´s maken...het blijft maar regenen hier
Die van mij heeft ook heel veel wit, maar dat had mama ook :D Ik hou dr wel van :)

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:32


Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:48

Volgens mij zijn jullie beestjes allemaal wel groot aan de maat he? Is er bij jullie iets bekend over dat Sir Oldenburg ook laatbloeiers geeft? Of zijn er hier ruinen, die na hun castratie, nog een groeispurt doormaakten?

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie daar iets over weten of gehoord hebben.

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:58

Ik heb er niet wat over gehoord. Sterker nog, de meeste zijn allemaal toch wel aan de maat geloof ik.
Esprit is nu 167cm geloof ik uit mijn hoofd (heb het ergens opgeschreven), maar staat nu al wel een aantal maanden op de zelfde hoogte. Ik zie ook dat ze nu de breedte in gaat.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:18

Hoe gaat het met jullie Sir Oldenburgers? Die van mij word ook wel groot, geen idee hoe groot ze nu is maar wel +165 cm
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Mnonn

Berichten: 343
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Zoutkamp

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:38

Jeetje die is al aardig paard, die van mij is nog een halve pony. Denk dat ze nu rond de 1.60 nu zit (hoop ik haha) Naja ze mag nog even lekker doorgroeien :)

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:16

Mnonn schreef:
Jeetje die is al aardig paard, die van mij is nog een halve pony. Denk dat ze nu rond de 1.60 nu zit (hoop ik haha) Naja ze mag nog even lekker doorgroeien :)


Ik had zelf niet verwacht dat ze zo hoog zou worden, ik ben zelf ook nog eens maar 1.60 :+

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:58

Ik mag me hier ook melden met mijn topper! 1,5 jarig merrie pik zwart met achter 2 halve sokjes en een kolletje en een knuffelkont van een paard, foto's volgen nog :)

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:00

MariekeA schreef:
Ik heb er niet wat over gehoord. Sterker nog, de meeste zijn allemaal toch wel aan de maat geloof ik.
Esprit is nu 167cm geloof ik uit mijn hoofd (heb het ergens opgeschreven), maar staat nu al wel een aantal maanden op de zelfde hoogte. Ik zie ook dat ze nu de breedte in gaat.


ooh dat zijn mooie berichten :D
Ik wil graag dat ze mooi aan de maat word,
hoop toch wel dat ze sowieso de 168 haalt, het liefst 170 :D
aangezien ik zelf 182 ben ,haha

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:02

Mara schreef:
Volgens mij zijn jullie beestjes allemaal wel groot aan de maat he? Is er bij jullie iets bekend over dat Sir Oldenburg ook laatbloeiers geeft? Of zijn er hier ruinen, die na hun castratie, nog een groeispurt doormaakten?

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie daar iets over weten of gehoord hebben.


die van mij is wel een laat bloeier, begin nu pas de lucht in de schieten,
ze heeft heel lang nog de bouw van een veulen gehad en was ook vrij klein, is nu goed 1,5.
Wat heb jij trouwens een toffe kruizing special D!!
Ik zit er aan te denken die van mij over een paar jaar door die hengst te laten dekken