Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:57

Netjes gedaan.
Dat ze hem terug willen zien is wel positief puntje. :)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:14

Lui, hij is pas 4 geworden en lichamelijk te vergelijken met een normale 3jarige qua kracht ivm enorme groeispurten die hij heeft gemaakt het laatste jaar.

Ja Amigo, maar eerst nog lekker trainen en dat heeft tijd nodig met een hoge dosis geduld...ik heb liever "lang" plezier van hem dan keihard trainen en hem kapot maken.

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:17

Hij is groot. Een groot paard heeft meer tijd nodig dan klein/compact paard.

Geef je groot gelijk. Het moet leuk voor jou blijven en voor het paard. En het allerbelangrijkste is dat hij heel blijft.

Doe je hem eind dit keuringsseizoen weer voor de keuring of volgend jaar pas? En ga je ook nog iets van jonge paarden selectie rijden ofzo? (Pavo, Subli)

GJ9

Berichten: 4481
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:30

Mooie punten hoor Wittedirk!

Ja Esprit is ook een laatbloeier vanwege haar grootte. Ze is nu nog steeds in de groei, soms komen haar ribben er ineens weer uit. Ik doe rustig aan met trainen, wil haar ook liever niet overvragen.

Ze is vorig jaar naar de stamboekopname geweest en daar opgenomen in het stamboek met ext 70 punten, maar op beweging ook te weinig (na dat trailerongeluk).
Bedoeling was eerst om aankomende zomer naar de centrale keuring te gaan voor graadverhoging, maar omdat ze nog zo in de groei is en sommige momenten uit evenwicht daardoor, vind ik het nog te vroeg. Hoogstwaarschijnlijk gaan we in het najaar voor een aangespannen IBOP, als ze die haalt is ze ook ster.

Oja, over de springende SO's: lijkt me geheel niet vreemd hoor, dat ze dat kunnen. Bekijk de pedigree van SO maar eens, zit super veel veelzijdig bloed in. Hij wordt alleen als dressuurhengst voorgedaan, maar op basis van zijn voorouders moet hij ook wel een nette sprong kunnen maken lijkt me.

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:40

Jaa SO is idd springgefokt dus hij zou moeten springen.
Maar zo zijn meerde hengsten springt gefokt en die toch worden gezien als Dressuurhengst. Kijk bijvoorbeeld naar Flemmingh.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:07

Ah vandaar dat de mijne het springen wel leuk vindt en het ook zeker kan. Hij is een Sir Oldenburg x Special D x Flemmingh. Dus er zit dan zeker springbloed in, ik weet niet zoveel van de fokkerij/bloedlijnen af. Ik ken de dressuurhengsten (en sommige springhengsten)wel van naam, maar was er allemaal achter zit, dat is bij mij niet altijd bekend.

Mooie punten toch nog witte dirk, op de volgende keuring dan beter. Nu eerst even lekker rijden en spieren opbouwen.

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:30

oh leuk wittedrik prima punten gewoon lekker trainen nu en extra sterk terug komen. *\o/*
ik wil ook graag later nog eens een x een spronggetje maken maar nu eerst even focusen op de basis
ik ben ook nogsteeds helemaal in love met mijn so'tje! ben nu wat wedstrijdjes aan het rijden gaat wel lekker. Alleen hij is op de trailer nog niet zo braaf als het te lang duurt gaat hij vervelen en krijgt hij het voorelkaar om met 2 paarden op de trailer zich los te rukken en om te draaien. niet 1e x keek die vrolijk uit de achterklep de 2de poning keek in de trailer in en zag ik alleen maar 4 poten in de lucht... schrok me wezenloos haha... allemaal prima afgelopen gelukkig.

hier even een fototje tussen de 2 proeven door, druk aam het luisteren naar instructies haha :D :+

http://i41.tinypic.com/2hyw6s6.jpg

is trouwens sir oldenburg x kack c x flemming moeder is uit utopia stam..

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:34

Vanmorgen was duidelijk zichtbaar wat mijn paard gisteren in de weg zat waardoor hij wat strak door de keuringsbaan liep.
Thuis vlak na het inladen in de trailer vond hij het ineens eng en kwam daardoor op zijn kont te zitten.
Vandaag een duidelijke zachte bult, waarschijnlijk bloeduitstorting, te zien en te voelen bovenop zijn kruis/kont wat gevoelig is. Hij had zichzelf klem gezet tussen de achterste balk in de trailer tijdens zijn zitaktie.
Vanmorgen even rustig longeerwerk met hem gedaan en hij liep gelukkig heerlijk losjes en helemaal rad, eventjes de spieren loswerken na zo'n intensief dagje en de rest van de dag heerlijk in de wei. De komende dagen mag hij lekker rustig aan doen en lekker bijkomen.

Hieronder een filmpje van vanmorgen

http://imageshack.us/clip/my-videos/844 ... gmxvj.mp4/

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:15

Gelukkig is de schade meegevallen dus! Ziet er lekker uit op het filmpje, gelukkig maar.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:45

Jeej vanavond hebben we voor het eerst een 1e prijs gehaald! Zelfs met een nieuw record, 206 punten! Electro deed echt super goed zijn best! @ Trotsopmijnpaard!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:47

Whow Mara! Wat een punten! Gefeliciteerd! *\o/*

Mijn topper knapt op want de zwelling op het kruis neemt af, ben zo blij dat hij er geen last van heeft met het lopen en dat het nu al snel lijkt te herstellen.

Deze week rustig aan en hopelijk in de loop van volgende week er weer rustig op.

Ik heb nu al bijna 3 weken niet op hem gereden, laatste 2 weken alleen longeerwerk gedaan ivm keuring, geen zadelafdruk te zien/lichtere vachtkleur van het zadel, ideaal.

Ik heb zo enorm veel zin om weer te gaan rijden!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:02

Joehoe vandaag reserve kampioen van de kring geworden! Mag nu door naar de Overijsselse Kampioenschappen! 4 winstpunten rijker (196 en 202) en een 3e en 4e prijs! Super leuke dag gehad.

Hebben jullie nog updates?

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 01:15

Kijk! Zo hoort het ! Gefeliciteerd.
Waar zijn de Overijsselse?

De mijne is zo goed als verkocht. Hij moet gekeurd worden en is die goed dan gaat ie weg. Dan ligt er waarschijnlijk een springcarriere voor hem te wachten

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:12

17 augustus, dus duurt nog weer even.

Jammer dat ie verkocht is, maar dan heet hij nu wel de volle aandacht. Wat leuk dat de nieuwe mensen juist gaan springen met hem!We zullen duimen voor je dat ie goed gekeurd wordt.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:51

Zo wauw goede punten mara! Succes voor de kampioenschappen!

Horsess4ever
Berichten: 42
Geregistreerd: 08-09-12

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:41

Hallo,

Ik ben weg van de sir oldburgers die ik hier zie!
Ik had er ook bijna eentje gekocht, maar helaas was iemand mij voor.
Ik vroeg me af waar jullie ze gekocht hebben of dat jullie fokkers weten waar ik kan gaan kijken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Groetjes!

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:15

Paard nog niet gekeurd helaas. Hij heeft met een ander paard lopen donderen in de bak en heeft nu een dik achterbeen. Is dat eerst maar weer goed hebben en dan laten keuren.
Hij is er verder niet kreupel aan alleen dik..

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:26

Ik heb die van mij op sporthorses gevonden horsess4ever. Misschien even op google zoeken naar fokkers.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:16

Ik had hem ook bij een fokker vandaan via internet gevonden. Je moet even geduld en geluk hebben.

Oh lastig Amigo, hopelijk slaan de kopers nu niet meteen af en wachten ze het herstel rustig af.

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 21:44

Ik kwam de mijne zo tegen. Heb na de tijd ook genoeg op internet gezien :)
Maar als je er echt naar gaat zoeken vind je ze bijna niet. Het mooiste is dat je er tegen aan loopt
(das mijn ervaring dan ;) Dan zocht ik iets, kon ik het niet vinden. Dus dan toch maar voor iets anders gegaan en iets later ben je gewoon beetje rond aan het kijken en dat staat ie er ineens ;) )

Koper wacht rustig af. Twas net gebeurt voordat hij hem op zou halen voor te keuren. Het wordt gelukkig al wel minder!

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 18:58

Ik heb de mijne per toeval als veulen gevonden op marktplaats. Kende toen totaal Sir Oldenburg nog niet, maar na even googlen wist ik dat ook weer.

Ik zat net even te kijken en op sporthorses staan er wel een paar te koop: http://www.sporthorses.nl/zoeken/sir_oldenburg.aspx

Succes met zoeken verder!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:35

Horses4ever, al een leuke Sir Oldenburg nakomeling gevonden of bekeken?

Hoe gaat het met jou paard Amigo, is het been alweer klaar?

Nog wedstrijden gehad Mara?

De mijne loopt heerlijk, echt zo'n fijn dier! Eindelijk een fijne aanleuning te pakken met veel lichaamsgebruik, mij hoor je niet klagen! haha ;-)

Hoe gaat het met jullie SOtjes?

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:34

Nee blijft een bult op zitten. Is hard. Maar geen pas kreupel geweest.
Denk dat ik hem volgende week maar even mee neem naar stage. Kunnen we foto van maken en eventueel scannen..

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:29

Grote kans dat het een stukje verbening is (door een klap?) wat er altijd zal blijven zitten en meestal vrij onschuldig is ;-)

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:47

Ik denk toch dat het een flinke bloeduitstorting is geweest. Het wordt nu geleidelijk aan minder namelijk.
Van de week wordt ie gekeurd, ben erg benieuwd :)