Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bretton Woods nakomelingen

 
Profiel   

Zijn hier nog mensen met een Bretton Woods nakomeling? Zelf heb ik een bijna vier jarige merrie van Bretton Woods, nu net zadelmak en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe is jullie Bretton Woods in de omgang, met rijden, op vreemd terrein etc etc en een foto is natuurlijk welkom!!

Mijn bijna vierjarige zwarte merrie is een Bretton Woods x Sandro Hit en ruim 1.70. Super braaf en nuchter met zadelmak maken en beleren ondanks dat ze behoorlijk bloederig is.

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-16 17:54 



 
Profiel   

Enigszins een late reactie, maar ik heb een bijna 5 jarige Bretton Woods ruin.
Vrij sensibel, maar heel braaf en meewerkend. Super vriendelijk karakter! Dol op aandacht.
Onder het zadel is hij pas net dus kan ik nog weinig over zeggen. Heb alleen even geen foto bij de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-16 21:30 



 
Profiel   

Ik heb even in je profiel gespiekt!! ook een knappe hoor!! ik zie wel veel gelijkenissen. Ook met de Bretton Woods die ik in mijn pb heb gekregen. Mijne is nu inmiddels iets langer onder het zadel, nu zo'n 40x gereden denk ik en doet het goed. Als ze het wat spannend vindt is ze wel sensibel en kan ze erg vlug zijn. Verder is ze nog wat gegroeid. Denk dat ze de 1.75 makkelijk haalt. Heb je bewust gewacht met inrijden tot hij vijf was geworden? Wat is hij van moeders kant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 20:16 



 
Profiel   

Van zijn moeders kan is hij van Rubinstein. Wat ik wel grappig vind is dat niemand bekend is met bretton Woods en er volgens mij niet zo heel veel veulens van hem zijn in NL.
Ik heb niet bewust gewacht, is een beetje zo gelopen. Hij is wel al 6 maanden onder het zadel geweest bij de fokker overigens.
Achteraf gezien is de rust niet erg, tis een onwijze laatbloeier. Begint nu een beetje uit te zwaren. Tis maar een klein paardje van rond de 1:60.
Hij is iets minder iel geworden, maar zijn kop is nog steeds puppy haha.
Ik heb hem nu 10 maanden in bezit, eerst zadelproblemen. Vervolgens ben ik er ietwat gelukkig af gevallen. Sleutelbeen daarbij gebroken. Vervolgens paard een blessure aan de rug.
Nu weer 9 keer onder het zadel geweest pas. Maar hij doet het goed vind ik zelf.
Superlief, rustig paard, wil graag meewerken, dol op aandacht. Alleen soms wat sensibel.


[ img ]

Dit is een foto van afgelopen zondag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 20:56 



 
Profiel   

Ik heb ook een Bretton Woods nakomeling, nu bijna 5.
Heerlijk paard, lekker nuchter, braaf op vreemd terrein behalve bij het opstappen, thuis geen probleem maar op ander terrein is alles zo interessant. Ze kijkt verder alleen, na een rondje of 2 is er niks meer aan de hand. Heb nu zo snel geen foto. Zal als ik tijd heb er een plaatsen.
We rijden nu L1, ze moet helaas na de zomer verkocht worden ivm dat mijn andere paard drachtig is. Vind het ergens wel jammer want ze is het makkelijkste paard wat ik ooit gereden heb, ook met inrijden nooit een stap verkeerd gezet. Hoop nog de L2 te halen voordat ze weg moet, en daar zijn we goed voor op weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 21:07 



 
Profiel   

Klopt ik vind ook niet veel nakomelingen maar hij heeft ook niet heel veel jaren ter dekking gestaan in Nederland. Hij is al vrij vlot naar Duistland vertrokken. Grote verschillen in stokmaat van de drie (van jou, van PB en de mijne) maar qua type lijken ze best veel overeenkomsten te hebben. Mijne is braaf met rijden maar als ze wat vind dan is ze wel vlug. braaf maar idd wel sensibel. tenminste tot nu toe dan he want zoveel kilometers hebben we nog niet gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-16 21:10 



 
Profiel   

Late reactie, maar had dit topic nog niet eerder gezien.
Ik heb sinds een jaar ook een Bretton Woods. Een lieve aanhankelijk merrie. Ze is nu 4 en we gokken 175 hoog. Ze is nog maar kort onder het zadel, maar doet het super braaf.
En inderdaad heel nuchter, totdat er echt iets is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-16 10:33 



 
Profiel   

Leuk!! zelfde oogopslag. wat mij opvalt is dat de meeste Bretton Woods nakomelingen behoorlijk groot zijn. Uit welke moederlijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-16 13:28 



 
Profiel   

Die van mij komt uit een OO Seven x Jazz x Doruto. Mams is (volgens horsetelex) 172.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-16 13:49 



 
Profiel   

Ik zelf heb nu een Bretton Woods nakomeling die van mei 1 jaar is. Het is een merrie uit een Daula - stam moeder. Een super lieve maar ontzettend grote vos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-16 11:15 



 
Profiel   

Leuk! Een topic over bretton woods nakomelingen!
Ik heb sinds kort een 5 jarige bretton woods x royal blend ruin. Superlief karakter, heel mensgericht en wil t liefst heel de dag aandacht, werklustig en braaf op vreemd terrein, kan in t begin wel wat kijkerig zijn maar is na een paar rondjes relaxt. Na een week niet rijden is t ook opstappen en wegrijden :)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 09:23 



 
Profiel   

Karakter is heel herkenbaar Annenas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 09:32 



 
Profiel   

In het kader van benieuwd zijn naar, en groot fan van deze hengst: Zijn er (inmiddels) meer Bokkers met een Bretton Woods nakomeling?

Ik was, inmiddels bijna 10 jaar geleden, aanwezig bij de PAVO finale in Ermelo. Gastruiters waren Seth Boschman en Carl Hester. Ik weet nog goed dat het publiek voornamelijk enthousiast waren over Bordeaux en Bon Bravour (ik geloof de 4-jarige paarden), terwijl mijn hart sneller ging kloppen van Bretton Woods :D

Ik ben zéér benieuwd naar nakomelingen en foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:56 



 
Profiel   

Ik ken er een aantal en die vind ik errrg leuk, dus hier ook een groot fan. Jeanine nieuwenhuis rijdt een hele mooie merrie van hem, die ken je misschien. Ik zie af en toe een foto van haar op instagram. De merrie heet great lady tc, hoe zou dat toch komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 16:24 



 
Profiel   

Mijn Bretton Woods ben ik nog steeds heel blij mee. Ze heeft een hele zware start gekend in haar leven, maar nu gaat het super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 06:23 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen dat alle nakomelingen ook zo mensgericht zijn.
Ik ben de eigenaresse van een 7 jarige Bretton Woods ruin. Voor mij het ideale paard. Heel erg werkwillig soms zelfs té en super mensgericht. Kan soms wel rillerig zijn op het lichaam, maar als je weet hoe daar mee om te gaan is er weinig aan de hand. Van dit soort paarden wil ik wel een stal vol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 07:44 



 
Profiel   

Mijn trots word dit jaar 5 en is een vosmerrie van dik 1.77 een bretton woods x Cabochon <3 .
Ontzettend slim , lief en heerlijk nuchter. Ze werkt zó ontzettend graag , zodra ze je begrijpt doet ze direct wat je van haar vraagt. Ze vind alles om haar heen 'gezellig' en is ook heel mensgericht :') .
Leuk om dit zo terug te zien , zijn jullie paarden ook zo lang en los in hun lijf?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-20 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen