Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 73 [ 1813 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

 
Profiel   

Ja hoor. Eigenlijk zou ik dit jaar een jonge Zhivago hebben. Maar mijn merrie heeft het verworpen ergens tussen de 100 en 120 dagen. Ik heb me blind gestaard op haar dikke schijn-zwangere buik. Maar goed. Ik kreeg een mooi aanbod en nu was ze in 1 keer dragend en komt er nog eentje eind mrt. Ik heb de no 5 gekocht. Ik vond haar zoooo mooi en over 3 jaar zie ik wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-09 22:29 



 
Profiel   

Ha even voor de mensen die een nakomeling hebben of verwachten van de hengst zhivago :D
Omdat mijn merrie volgend jaar een veulen verwacht van deze wereld hengst heb ik een pagina geopend op hyves onder de naam Zhivago1.
Mijn doel is foto`s een verhalen verzamelen van mensen met een zhivago nakomeling dus mocht je dit leuk vinden dan kun je je aanmelden ik ben erg benieuwd naar andere nakomelingen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-09 13:19 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Mijn doel is foto`s een verhalen verzamelen van mensen met een zhivago nakomeling dus mocht je dit leuk vinden dan kun je je aanmelden ik ben erg benieuwd naar andere nakomelingen!!


Wellicht is het eenvoudiger dit topic even door te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-09 13:47 



 
Profiel   

liliputter schreef
Aaaahhh :D!


Weten jullie wanneer de facturen van de dekkingen van Van Uytert toekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 07:18 



 
Profiel   

Als het goed is rond Oktober, dan worden de meeste merries nog gescand op dracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 07:45 



 
Profiel   

liliputter schreef
Als het goed is rond Oktober, dan worden de meeste merries nog gescand op dracht.

En wat gebeurt er als de merrie niet drachtig is, wat moet dan betaald worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-09 16:51 



 
Profiel   

Mijn Zhivago is onlangs door een erg goede fotograaf op de foto gezet. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 12:18 



 
Profiel   

Wauw wat een gave kop zeg..of moet ik hoofd zeggen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 13:11 



 
Profiel   

Thanxs! Chique koppies hebben die Zhivago's wel!
Die kop :+ van die van jou is nl ook niet verkeerd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 13:25 



 
Profiel   

Ja, wij hadden ook een zhivago uit een elite wellington merrie.

Prachtig hengstje, alleen echt een laat bloeier, hij was in het begin klein en propperig (of hoe je dat zegt) met super grote gewrichten en een raar in verhouding lijf |( , maar werd ineens na een maand of 4 á 4,5 groot en lang zijn benen begonnen te groeien en kreeg super slanke lange benen en van die gewrichten zag je niets meer, zijn koppie werd mooi en zijn karakter was altijd al super lief maar nu ook met een tikkeltje ondeugd, hahaha, hengsten hé. Hij werd echt een prachtige hengst :D

Maar helaas, wij hebben pleen plaats om een hengst te kunnen houden dus hij is verkocht. Maar hoop hem natuurlijk over een jaar of 3 wel terug te zien bij een keuring ofzo....of weer een paar jaar later in de sport. Maar dat is volgens mij de droom van iedere fokker, hahahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-09 13:33 



 
Profiel   

Wat voor een merrie heeft Zhivago nodig ?
Jullie als Zhivago kenners weten hier vast wel raad mee !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 15:44 



 
Profiel   

Om het KWPN te quoten:

Citaat
2007:
Zhivago kan de stap, de galop, het model en de instelling verbeteren in de dressuurpaardenfokkerij. De aan te bieden merries moeten een goede bovenlijn hebben.


En een foto van 'm onder het zadel:

[ img ]

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 21:38 



 
Profiel   

smeetjoew schreef
Om het KWPN te quoten:

Citaat
2007:
Zhivago kan de stap, de galop, het model en de instelling verbeteren in de dressuurpaardenfokkerij. De aan te bieden merries moeten een goede bovenlijn hebben.


:)


Intussen is er een afstammelingen keuring geweest en zegt Arie Hamoen zelf dat Zhivago tegen valt in zijn nafok. Ik heb niet voor niets het niet aangedurfd om het nog een keer te doen, ondanks de bloedmooie zoon van hem die ik fokte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 22:12 



 
Profiel   

Naar aanleiding van zijn afstammelingenkeuring is het denk ik raadzaam om te kijken hoe zijn afstammelingen zich ontwikkelen. Op dit moment zou ik ook niet gauw dekken met Zhivago, hoe blij ik ook ben met mijn jaarling van deze hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 10:10 



 
Profiel   

Nou ja misschien wordt het het omgekeerde van zijn bijna broer Vivaldi, mooi in de luier, lelijk in de sluier

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 11:12 



 
Profiel   

de tijd zal het leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 11:33 



 
Profiel   

Ach ja..er worden een tiental veulen beoordeeld en dan fokt de hengst niet goed. Ik heb er zo mijn bedenkingen bij. Uiteindelijk gaat het om de bruikbaarheid toch? Zhivago wint alles en kreeg een 9 voor zijn rijbaarheid. Mijn Zhivago veulen is de braafste van de wereld, werkt aan alles mee. Is nergens bang voor. Deze instelling is de basis voor dressuur. Hier kun je een 2-eenheid mee vormen. Een paard die voor je gaat. En daar gaat t toch om ! (..en goed lopen kan ze ook nog).
Ik weet zeker dat de Zhivago veulens echt nog hun stempel gaan zetten- alleen niet nu blijkbaar. Dus laat ze maar kletsen. Ik geloof erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 19:12 



 
Profiel   

Ik denk dat de mening van Hamoen wat genuanceerder is dan de mening van een eigenaar gebaseerd op een veulen.

Maar we moeten idd de uitgroei afwachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 19:18 



 
Profiel   

Een sportpaard maakt nog geen dekhengst. In het geval van Zhivago heb je een goed sportpaard, wat uit kan groeien tot een heel goed toekomstpaard. De veulens waren over het grootste gedeelte genomen niet veelbelovend, dat maakt Zhivago in mijn ogen op dit moment geen toegevoegde dekhengst aan de fokkerij. Maar inderdaad, de tijd zal het leren en laat de veulens eerst maar eens uitgroeien. Ik zie zelf graag veel kwaliteit bij veulens, maar zo veel verwachting dat er was van de veulens van Vivaldi, zo weinig verwachting is er nu nog voor de 3 jarigen eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 19:26 



 
Profiel   

Hoe oud zijn ondertussen de oudste nakomelingen van Zhivago , 2 jaar ?

Is de mening van Hamoen nog altijd terecht, of is hij op zijn woorden moeten terugkomen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-11 21:39 



 
Profiel   

De mijne is nu inderdaad twee jaar. En is 164,5 cm en wat zei Hamoen precies?
En er zijn ook al wat Zhivago's op de eerste bezichtiging geweest dus er lopen al driejarigen rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-11 22:36 



 
Profiel   

Wij hebben een vos van 2 en een zwarte van 1.. Beide wat grovere paarden, maar dat heeft moeder ook. Vooral de vos is echt een stoer paard, goed gespierd nu al en al redelijk aan de maat. Ik heb hem niet gemeten, hij loopt buiten met de andere hengsten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-11 22:44 



 
Profiel   

Ik heb uit mijn eigen merrie een veulen van 6,5 maand van Zhivago en ben er erg tevreden mee.
Super bewegen ,mooi hoogbenig, grote maat,
niet te iel en een super mooi klein koppie met veel uitstraling.
Ze ziet er nu niet uit met al dat haar maar ze blijft geweldig en ik ben erg benieud hoe ze uit gaat groeien.
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar foto`s van andere Zhivago nakomelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-11 09:02 



 
Profiel   

Kajanus schreef
De mijne is nu inderdaad twee jaar. En is 164,5 cm en wat zei Hamoen precies?
En er zijn ook al wat Zhivago's op de eerste bezichtiging geweest dus er lopen al driejarigen rond.


Hamoen zei na de afstammelingenkeuring dat de nafok van Zhivago niet mee viel ?
Daarom was ik wel benieuwd hoe de veulentjes ondertussen zijn uitgegroeid.
Zou hij nog veel dekken ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-11 09:22 



 
Profiel   

Leuk dat we weer leven hebben in dit topic.
Mijn Zhivago is officieel ook 2 en doet het prima. Chique en kan goed bewegen. Stokmaat heb ik geen idee van, maar zeker niet klein.

Ben ook wel benieuwd hoeveel hij nog gedekt heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-11 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 73 [ 1813 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen