Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siepjes
Berichten: 326
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:18

Ik snap alleen niet waar zhivago zo veel wit vandaan haalt in zijn nakomelingen. Iemand van jullie?? Die van mij staan nog op wei bij mijn ouders. Volgende week komen ze weer hier- dan maak ik foto's van de 2 knappe dames. Ik heb een jaarling en 2 jarige van Zhivago- beide merries.

Anneloes1991

Berichten: 165
Geregistreerd: 25-03-10

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:22

Komt het niet bij voorouders van Zhivago vandaan dat vele wit? Die van mij heeft kolletje, sneb en 4 witte voetjes, dus bij die van mij valt het wel mee. Ik vind wit wel mooi, ik heb ook nog een schimmel :P

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:27

Hmmm die van mij heeft ook maar 1 wit voetje.
Kan natuurlijk ook wel van de merrie af komen....
Hebben die van jou ook veel wit dan?

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:09

mijne heeft een druipkol en 2 witte voetjes, niet echt veel dus!
maar moeder was ook echt helemaal zwart dus daar kan t ook mee te maken hebben.

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 14:11

Mijn dame heeft een bles, half wit been en 2 witte voetjes. Geen enkele andere nakomeling van haar moeder had zoveel wit, in de merrielijn zit het dus niet als je het mij vraagt.
Misschien dat iemand weet waar bij Zhivago dit vandaan komt? Kajanus weet jij dit toevallig?

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:04

hey meiden,
zouden jullie de enquete in mijn onderschrift even in willen vullen, jullie helpen mij er heel erg mee.

ik wil volgende week weer naar mij jaarlingetje toen :) ben zo benieuwd of ze weer verranderd is. Vindt het echt zo jammer dat ze ver van huis staat.

Zijn er in dit topic ook al mensen met een 3 jarige ?

Anneloes1991

Berichten: 165
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:41

Heb de enquete ingevuld.

Nee ik heb een 2-jarige, was tie maar 3. Kan haast niet wachten om er mee te beginnen :D

Veel plezier bij je jaarling!

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:45

Dank je voor het invullen van de enquete,

Die van mij is pas 1, wou dat die ook al 3 was :P ik wou eerst graag een jaarling en nu heb ik er een en wou ik dat ze 3 was haha.

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:22

zoo ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest!
Jullie paarden worden groot en mooi :D

Die van mij heeft juist heel weining wit, terwijl zn moeder juist veel wit doorgeeft. Hij heeft 3 witte haren op zn hoofd en een heel klein randje wit bij zn achter benen.

Zie dat zhivago bij sommige van jullie ook al hele grote paarden geeft. Die van mij is net 2 geworden en nu al ruim 1.70m! En ik had hem express hengst gelaten met de hoop dat hij niet al t groot zou worden :P

Heeft iemand van jullie ook meegedaan aan het nakomelingen onderzoek naar OC/OCD? En wat was de uitslag? Mag ook via pb hoor :P

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:07

1.70 al? Wat een knoepert!
Hier geen uitnodiging voor het OC/OCD verhaal gehad, maar jij dus wel denk ik. ;)

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:11

1.70 das echt groot joh!

Mijne wordt ookecht groot is nu (als jaalring) al net zo groot als de meeste 2 jarige die er bij in de wei lopen.

Anneloes1991

Berichten: 165
Geregistreerd: 25-03-10

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:27

Ik heb die van mij in maart gekocht en heeft geen uitnodiging gekregen voor zover ik weet. Die van mij is bijna 2 en ook al rond de 1. 65. Er is dus wel te zeggen dat Zhivago groot fokt.

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:39

jaa 1.70! Of dat ik daar echt blij van moet worden :P
hij heeft wel een extra jaar nodig denk ik. In october haal ik hem naar huis, dan laat ik hem castreren aangezien wij 4 merries thuis hebben staan :P waarschijnlijk houdt ik hem in de winter thuis voor wat ligt werk,mocht hij dit niet goed aankunnen dan gaat hij nog een half jaartje de wei in.

Jaa ik heb een uitnodiging gehad toen hij nog een veulen/half jaar was! En ik was igg wel nieuwschierig wat er bij jullie uitkwam, maar zie dus dat er geen andere bokkers zijn die eraan mee hebben gedaan.

Anneloes1991

Berichten: 165
Geregistreerd: 25-03-10

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:16

@ odessa: 1.70 voor een 2 jarige is inderdaad wel groot zeg poeh! even offtopic zie dat je Odarel hebt gehad. Die heb ik ook gekend.

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:21

@anneloes1991: ja dat kan kloppen, hebben hem in schelluinen gekocht!
vlak bij jou dus :P

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 14:54

Heb afgelopen zaterdag een 3-jarige Zhivago gezien van 1.76 :+
Aardig aan de maat dus ook. Die had wel weer bijna geen aftekeningen, dat was naast de stokmaat ook opvallend. Exterieurmatig zat deze heel goed in elkaar :j

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:33

Frenka schreef:
Mijn dame heeft een bles, half wit been en 2 witte voetjes. Geen enkele andere nakomeling van haar moeder had zoveel wit, in de merrielijn zit het dus niet als je het mij vraagt.
Misschien dat iemand weet waar bij Zhivago dit vandaan komt? Kajanus weet jij dit toevallig?

Ik heb echt geen flauw idee waar het wit vandaan komt.. maar ik vind de vier witte voetjes wel erg leuk.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het oc/ocd verhaal van de Zhivago's zeker omdat het allemaal van die grote zijn en ze zeggen dat die er meer kans op hebben.. nu hadden wij een Sandreo die al dik 1.70 was toen hij nog maar 2 1/2 was en die was helemaal schoon.. dus allemaal maar duimen dat ze goed zijn. Laten jullie ze op 3 jarige leeftijd op de foto zetten??

Anneloes1991

Berichten: 165
Geregistreerd: 25-03-10

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:39

Nee ik laat hem niet op de foto zetten. Ik waag de gok, tenzij die ergens last van gaat krijgen.

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 08:15

Mijn troela gaat zeker op de foto. :j

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:47

Die van mij gaat ook zeker op de foto voordat we er mee aan het werk gaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist wel hoop dat die van mij ook flink aan de maat word maar ik vind het erg moeilijk om daar nu met 10,5 maand iets van te zeggen.
Voor de mensen die nu al een wat oudere Zhivago hebben....Hoe groot was die van jullie als jaarling en wat meet hij/zij nu?

EL4a1990

Berichten: 2149
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:36

Ik weet nog niet of ik die van mij over 2 jaar op de foto laat zetten. misschien wel niet als ze nergens last van heeft.

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:10

maar dat ze nergens last van hebben wil niet zeggen dat ze niks hebben hoor. Heb zelf een 3 jarige gehad, die nergens last van tot we de fotos zagen en hij OCD bleek te hebben. (hebben hem wel teruggedaan naar de vorige eigenaar)

@kajanus: kan je vertellen dat die van ons wel een afwijking van zn bot had bij zn knie. Zodra hij in oktober uit de wei komt, laten wij hem weer op de foto zetten, aangezien de DA aangaf dat het misschien een oneffenheid kon zijn in het bot en dit nog bij kon trekken. Als het toch een OC/OCD blijkt te zijn laten we hem gelijk opereren, hij moet toch onder het mes voor zn castratie.

Zou jammer zijn als er meer van Zhivago komen met zo'n afwijking. De moeder van mijn hengst is zelf helemaal prok goedgekeurd en heeft dus geen oc/ocd, nu kan het gewoon een toeval zijn, maar zou jammer zijn als het van Zhivago blijkt te komen

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:11

@ejesca: die van mij was als jaarling al ruim 1.60 en meet nu als 2jarige rond de 1.70m.
Nu was hij als veulen niet extreem groot, al had hij wel ontzettend lange benen :P

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:18

@odessa en dat is inderdaad ook de reden dat we die van mij ook op de foto zetten voor ze aan het werk gaat.
Het is ook zonde als er wel iets blijkt te zitten waar je bvb nu nog heel gemakkelijk iets aan kunt doen en waar je later veel schade van kan krijgen als je niets doet.
Die van mij is op zich nu met 10,5 maand wel aardig aan de maat maar niet heel groot wel heeft ze enorm lange benen.
Op stand zijn haar benen gewoon echt minimaal 5 centimeter langer dan haar vriendinnetje dat ruim1,5 maand ouder is.
Het is wel heel grappig om te zien want het is een heel chique lijfje op hele lange benen :)
Qua schoft zijn ze dan weer wel ongeveer gelijk maar je ziet wel duidelijk dat die andere een stukje kleiner gaat blijven.

odessa96

Berichten: 718
Geregistreerd: 04-03-08

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:49

@ajesca ja dat iss wel slim ja.
daarom laten ik de mijne ook gelijk nakijken als hij van de weide komt.
Ja zie idd wel meer zhivagos met lange benen!
Wel een mooi ding van jouw zeg als veulen zijnde :D