Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Illy_G
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-08-17

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:30

Hè! Super leuk Murosch! Ja dat viel mij ook wel op idd, over het algemeen lieve hoofdjes...Ojee ik had er foto’s bij gedaan, maar ik ben er niet zo handig mee,haha, ik ga het nog een keer proberen! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:32

Ach wat een lekker bekkie <3 Ook een mooie hond trouwens!

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:29

Leuke Flo's beide! Ze hebben inderdaad vaak wel een beetje hetzelfde in hun uitstraling :)

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:47

Het is lang stil geweest hier! Leuke paarden komen er weer voorbij.

Hoe gaan jullie paarden in het werk?

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:34

Mooie Flo's, allemaal met herkenbare koppies :)

Ik heb mij en mijn Flo gisteren ingeschreven voor onze eerste nationale wedstrijd. Ik vind het best wel een groot avontuur. Het gaat een heel ander niveau zijn dan wat we gewoon zijn.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:32

Spannend History! Zijn dat dan de prix st. george proeven?

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:59

De proef net eronder. De proef valt nog wel mee, maar de concurrentie gaat van een ander kaliber zijn. PSG is het ultieme doel maar eerst winstpunten verzamelen

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:01

Leuke herkenbare foto's! Bepaalde ruglijn en type! Wij hebben drie florencio's gefokt uit onze merrie, de oudste loopt PSG, de tweede (uit 2011) loopt z1 en de derde is nog een twenter dus die heeft nog een poosje. We hebben ze alledrie nog, met name de oudste en de tweede zijn wel heel verschillend!

Ik zal ook eens foto's opzoeken en filmpjes , en ik ben ook erg benieuwd naar meer foto's van die van jullie!

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:17

Lekker fanatiek zijn jullie met ze! Onze Flo heeft de afgelopen jaren de wei staan versieren. Ik heb hem in het verleden wel een tijdje gereden maar wegens tijdgebrek is er verder niet zoveel van gekomen (ik heb thuis 3 ook paarden en deze staat bij mijn ouders).

Aangezien ik de laatste tijd ook de paarden van mijn ouders verzorg omdat mijn moeder is overleden en mijn vader in het ziekenhuis ligt, vind ik het toch wel heel zonde dat hij loopt te niksen en heb ik hem vandaag voor het eerst sinds 5 jaar weer eens aan de longe gezet. Volgens mij had hij er wel plezier in :)

Beetje onwennig weer met hoofdstel aan
Afbeelding

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:36

Murosch schreef:
Lekker fanatiek zijn jullie met ze! Onze Flo heeft de afgelopen jaren de wei staan versieren. Ik heb hem in het verleden wel een tijdje gereden maar wegens tijdgebrek is er verder niet zoveel van gekomen (ik heb thuis 3 ook paarden en deze staat bij mijn ouders).

Aangezien ik de laatste tijd ook de paarden van mijn ouders verzorg omdat mijn moeder is overleden en mijn vader in het ziekenhuis ligt, vind ik het toch wel heel zonde dat hij loopt te niksen en heb ik hem vandaag voor het eerst sinds 5 jaar weer eens aan de longe gezet. Volgens mij had hij er wel plezier in :)

Beetje onwennig weer met hoofdstel aan
[ [url=m/inbjoh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik blijf het een mooi paard vinden. Kan me nog de rijfoto's van jou herinneren die waren toen heel mooi en volgens mij wel met actie in de benen.

Ik mag met mijn flo Z1 starten maar heb mijn startkaart opgezegd voor dit jaar. Heb het te druk met mijn opleiding en werk ernaast doe namelijk een BOL opleiding.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:17

Terug leven in het topic. Zelf zit ik eraan te denken om mijn Florencio te verkopen... heb geen plezier meer in het rijden en zelfs angst ontwikkeld, maar het is zo een schat van een paard in omgang dat ik het nog niet over mijn hart krijg... (in het verleden slechte ervaringen gehad met doorverkopen, en ik weet het is verkocht is verkocht maar zij is me toch wat speciaal daarvoor)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:25

Zo jammer Titsia, is ze zo moeilijk in het rijden? Ik herinner mij nog iets dat ze vroeger op wedstrijd veel stress had? Is toch echt een knappe merrie dacht ik hé? Koffievos?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:46

Heel knappe merrie, maar ze heeft angst voor andere paarden. Zij angst = ik angst = geeft blinde paniek, en zij is snel en ik traag... :D (denk dat er nog wel wat foto's in mijn profiel staan onderaan). Thuis is ze redelijk goed te rijden, maar ik lijk mijn doel wat kwijt te zijn sinds ik gestopt ben met wedstrijd rijden. het moeilijke is dat ze helemaal niet rot is van karakter, maar gewoon angstig en ik heb haar nooit die rust kunnen geven in de loop der jaren...
Oei photobucket ligt eruit, nou ja je hebt me wel op Facebook genoeg foto's daar :D

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:50

Ah wat balen Titsia! Maar als je er geen plezier in hebt dan is het ook zonde van alle moeite.

Mijn Florencio merrie is alweer ruim een jaar verkocht naar Oostenrijk. Heb sinds daarna niet meer gereden.
Nu een mini paardje om lekker mee te wandelen :)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:55

Ah ja juist, dat is echt lastig op die manier. Heb er vroeger ook zo eentje gereden en dan net wanneer die er door lijkt te geraken, passeert er iemand echt rakelings langs je heen en kan je weer van vooraf aan beginnen :( Als je ze niet wil verkopen, is het dan geen optie om op zoek te gaan naar iemand die haar bv wil rijden en verzorgen en dat jij af en toe ook nog eens kan rijden? Of heb je zelf echt helemaal geen zin meer om haar te rijden nu je geen wedstrijden meer start? Gewoon op de wei gooien is ook echt zonde natuurlijk van een fijn & gezond paard.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:58

De paarden moeten binnenkort ook weg bij mijn ouders (mijn vader heeft net diagnose jongdementie gekregen), maar ik ben ook net alleen gaan wonen, dus twee paarden op pension lukt me financieel echt niet... Dus ik ben alles maar aan het overlopen, probleem is dat ander paardje +30 is dus die kan enkel nog als gezelschap dienen.... Dus als ik fijn plaatsje vindt voor oudje, kan ik op zoek naar pension voor benthe en misschien bijrijder want het is idd zonde

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:02

Jammer dat je zo ver woont, anders mocht je Benthe wel brengen :D Florencio's zijn de max :D
Voor je oudje, hoe goed is hij nog? Mijn Virtuoos is met pensioen gegaan en staat nu bij jonge paarden mee in de opfok. Hij voedt ze op nu :) Kost mij niet zo heel veel per maand en hij kan daar winter en zomer op de weide of in een grote stal en krijgt meer dan voldoende hooi bij in de winter. Voor dat geld kan ik hem zelf eigenlijk niet onderhouden omdat ik ook zoveel weide niet heb.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:33

Hij kan stappen en nog een rare galop vertonen, beetje steigeren en happen maar voor de rest zal hij niet meer echt lopen (artrose). Ja lijkt me wel super oplossing voor virtuoos maar die is nog pak beter

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:47

Moeilijk is zoiets he Titsia, ik hoop dat er toch een passende oplossing komt waar je vrede mee kunt hebben. ook sterkte met de diagnose van je vader, dat is niet niks zeg..

Ik wou Flo dit weekend weer longeren maar daar dacht hij zelf helaas even anders over. Het is een heel gevoelig paard en hij spiegelt dan ook enorm. Meestal ben ik de rust zelve als ik met de paarden werk, maar nu had ik weinig tijd, was wat gestresst en dat werkte niet. Hij wou pertinent geen hoofdstel aan en liet me een paar billen zien in stal in plaats van zijn hoofd. ik besloot om hem te laten, want ik ken hem en ergens had hij gelijk. Hij neemt mijn stress over en dan gaat het niet werken. Dus komende week even opnieuw aan de slag en dan vanuit rust. Eens kijken waar we dan uitkomen.

Hij wou nog wel even mooi poseren, dat dan weer wel _O-

Knappe vent <3
Afbeelding

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:02

Ik wil mij ook even melden. Sinds een aantal weken zijn wij ook in het bezit van een Florencio x Johnson. Hij wordt binnenkort 3 en is nog niet zadelmak.
Aan de hand en op stal is hij heel toegankelijk en zoekt echt contact.
Hoe zijn de karakters van die van jullie en dan vooral onder zadel?

Dit is de onze en hij heeft nog 4 mooie witte beentjes <3

Afbeelding

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:22

Wat jammer dat hij al zo lang niks staat te doen Murosch?! Inmiddels wel weer wat met hem gedaan?

Wat een knapperd djoeka! Ben benieuwd naar een foto waar hij helemaal op staat.

Mijne is ook zo aanhankelijk, maar dat is de moeder ook, dus ik dacht dat het van haar kant kwam :D
Ik heb me hier nog niet echt gemeld, mijn Florencio is van 31 mei 2017 en zal dus een van de jongste zijn nog. Ik heb haar zelf gefokt :)
Afbeelding
Afbeelding
Maar ehm.. was die van jullie ook zo lelijk als jaarling? -O-
Spoiler:
Afbeelding

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:48

Welkom Djoeka en casca!

Leuk een beetje jonge aanwas. :D

Djoeka de mijne is redelijk ongecomliceerd en werkwillig. Mits je zelfverzekerd en duidelijk bent. Er kan gerust iemand op die minder ervaren is als je maar wel gewoon zegt wat ie moet doen. Anders gaat ie graag zelf een beetje pionieren en wordt er niet zo hard gewerkt en wil ie nog wel eens een spookje links en rechts zien }:) In de omgang is ie wel een echt ruin en soms wat lomp. Maar voor mijn gevoel komt dat ook omdat het een flessen veulen is en al heel jong heel veel in de hand is geweest waardoor zijn natuurlijke voorzichtigheid met mensen er niet echt is :=

Casca na de veulen foto dacht acht wat een mooi ding dat kan nooit zo erg zijn als jaarling. Maar het is idd niet de meest voordelige foto :(:) Hopleijk trekt die bovenlijn nog wel wat bij, die oogt zo wel erg schraal.

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:17

Dat is niet lelijk die ziet er gewoon erg slecht uit! Is ze ontwormd?

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:44

Ja hoor, goed ontwormd en onbeperkt hooi. Ligt ook goed in de groep, gemiddeld dus niet als laatste in rang.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:11

Heel mooi dier, djoeka!

Casca, ik heb ook foto's van mijn Flo als jaarling die ik liever nooit meer bekijk :+ maar in zijn geval is het goed gekomen dus nog niet wanhopen