Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Utopia-stam

 
Profiel   

lindaeen schreef
Wie kent deze paarden, of nakomenlingen ervan?
Zus-utopia (Duc de Normandie) , daaruit zijn gekomen: Marron-utopia (Glendale), Rel-Utopia (Harcos) , Prill-Utopia (Harcos) en Tamar-Utopia (Cabochon)...
Rel-Utopia is sinds 2003 in mijn bezit, momenteel drachtig van Arco. Ben benieuwd naar zussen/broers neven nichtjes....
Wie kan me er meer over vertellen????


Heel oud topic maar dat houdt me niet tegen..
Inmiddels rijdt ik al bijna 3 jaar Tamar bij,
haar eigenaresse is ook in bezit van Lente Utopia (Expression x Cabochon) nakomeling van Tamar.
Tamar is een heel vriendelijk paard, en laat zich graag leiden.
Maar ze is wel een verschrikkelijke stresskip, soms kan ze vanuit het niks exploderen en is alles mis.
Je krijgt haar dan ook met geen mogelijkheid meer rustig..
Over het algemeen is het een heel erg vriendelijk paard die voor je door het vuur gaat en een enorme werklust heeft.
Helaas klampt ze met blessures waardoor ik niet weet hoe lang we nog kunnen blijven doorrijden.. Ze loopt vaak onregelmatig na het rijden, ook als de inspanning minimaal is...
Ik ben erg benieuwd of er nog mensen op gaan reageren:).
Vooral mensen die nakomelingen hebben van Tamar:
Zon van Sier (2004 v. Houston)
Avalanche (2005 v. disconto)
Case Utopia (2007 v. Dreamcatcher)
Escape (2009 v. Oscar)

Of mensen die idd broers/zussen hebben (of daar weer nakomelingen van), maar die staan hierboven al genoemd:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 23:32 



 
Profiel   

Ik was de eigenaar van Avalanche. Een heel fijn en werkwillig paard. Ik moest in het begin erg aan hem wennen, en hij net zo veel aan mij. Ik vond het een bijzonder paard. Helaas hebben we veel te kort van elkaar mogen genieten. Er is op 10 jarige leeftijd een abrupt einde aan zijn leven gekomen door een ernstige breuk in zijn been. Maar vergeten doe ik hem nooit❤❤❤

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:33 



 
Profiel   

Ik heb de merrie Urza Utopia gehad, een Kennedy x Duc de Normandie. Ik weet helaas niet waar ze is gebleven of nog leeft maar was een heel lief, fijn te rijden paard. Niet zo gek groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:09 



 
Profiel   

Ik heb vroeger een merrie gehad ook uit de Utopia stam.
Een Gribaldi x Hierarch x Adios x Duc de Normandië. :)
https://horsetelex.nl/horses/extended-pedigree/69588/5
Bloedmooi dier, helaas op 5 jarige leeftijd al afgekeurd vd sport,ontzettend triest.
Ik zie op horsetelex wel dat ze inmiddels dus 2 nakomelingen heeft. Jammer dat mensen zich dan toch niet aan hun woord houden en zo'n dier dus toch in de handel gaat dankzij het mooie bloedlijntje. Zou dr persoonlijk niet mee fokken aan de hand van wat ze heeft. Maar dikke kans dat ze dat er vast allemaal niet bij vermeld hebben. Hopelijk is haar verder leed ohz of in de sport bespaart gebleven -O-

Voordat er oordelen komen waarom zo'n dier dan verkopen. tja, mijn leeftijd destijds. Een paard wat toen imo nog te jong en te "goed" was om in te laten slapen, die nog prima als weide maatje kon dienen. En zo heb ik er ook een plekje voor gezocht destijds, naïef uitgaande van de goedheid vd mens, praktisch weg gegeven. Nu bijna 15 jaar later zou ik het in ieder geval nooit meer op die manier doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:26 



 
Profiel   

Ik heb Zon van Sier voor zijn eigenaar van zadelmak naar ZZ-licht gereden. Daarna is hij verkocht aan een jongen die van de manege kwam. Hij rijdt nu L1 met hem.

Ontzettend lief dier. Je moest soms wel wat voorzichtig met hem omgaan, omdat hij snel spanning opbouwde. Als hij je vertrouwde deed hij alles voor je. Kreeg in het ZZ-licht soms wel wat stress tijdens de proef. Het was echt mijn vriendje <3 .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 11:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen