nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Melis__

Berichten: 153
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Selfkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:52

Ik dan ook maar :P
Mijn Cliché (Karandasj x Julio Mariner) wordt in mei alweer 5 en begint al een echte man te worden!
We gaan beginnen met L1 starten en hebben maandag voor het eerst een oefenparcours gesprongen
Heb het eerste parcours 50/60 gesprongen... Hij was heel braaf, op een bijna weigering in de dubbel na...
De mevrouw die hielp zei aan het einde, doe maar 80 he het 2e rondje? Dus dat heb ik ook gedaan...


2e rondje liet ik het niet nog een keer gebeuren in die dubbel, moest wel lachen toen ik mezelf terug hoorde haha!


Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:07

Leuk paard Melis! springt ook goed :)
@Kylico: Jammer dat je jou paard weg moet doen, wel leuk dat iemand anders er mee in de sport gaat.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:21

Morris schreef:
Stroopwafeltje in de bocht :D
Afbeelding
Mijn kameel *D
Afbeelding
Hop hop hop in galop
Afbeelding
Nog galopje
Afbeelding
Een heeeeeeeele grooooote stap 8-) . Edit: wat een lang achterbeen eigenlijk :o
Afbeelding

MickeyenVici

Berichten: 4855
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: Reusel

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:36

Wat leuk dat het allemaal zo goed gaat met de Karandasj nakomelingen.
Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's plaatsen.

nikitaveijk1
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:35

Hallo ik ben de nieuwe super trotse eigenaar van caprice des negres (vader: karandasj)
De vorige eigennaar is de starter van dit toppic :marloesw
Ik ben hartstikke blij met mijn nieuwe paard die we sinds 3 maandjes hebben.
Caprice is echt een super merrie en heeft een goud eerlijk karakter.

Ik en mijn paardje zijn nou zo'n 3 maandjes aan het rijden en dit gaat erg goed. Toen ik haar 2 weekjes had hebben we een onderlinge dressuurwedstijd gereden wat ook erg goed ging. Deze maand beginnen we officieel met de dressuur wedstrijden tussendoor willen we ook oefenpacourtjes gaan rijden, zodat we misschien eind van dit jaar ook wel met springen kunnen gaan starten.
Iniedergeval ben ik heel erg blij met caprice en hoop ik dat ik met haar een mooie tijd mag gaan beleven.
Afbeelding
Omdat ik nog niet op het dressuur zadel gereden had en het dressuur zadel ook nog niet gepast had op caprice heb ik de onderlinge wedstijd op mijn vertrouwde springzadeltje gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:29

Hier ben ik weer, Kisjee, ik kon mijn oude account niet openen, dus heb ik een nieuwe aangemaakt.

Jeetje, wat zitten er mooie Karandasj'en tussen! Ik las ooit ergens dat Karandasj uit proportie zou fokken, maar dat vind ik helemaal niet! Hoe zijn die van jullie op wedstrijd?

Ik heb een 9 jarige Karandasj, een erg moeilijke merrie die héél snel van slag is,
hebben die van jullie ook veel last van stress?

Ik las iets over dat rillerige, ik kan wel zeggen dat mijn Karandasj héél erg gevoelig is, rillerig.
Maar ze pakt het zwaardere werk héél gemakkelijk en positief op, ja haar werk instelling is echt super!

Ik was wel genoodzaakt om een jaar thuis te trainen, omdat ze helemaal gek werd op concours.
Ze heeft moeite met véél drukte om zich heen, dus met andere springende paarden of de drukte opzich.
Gelukkig hebben we de juiste begeleiding (gehad) en kan ze haar kunsten nu weer laten zien.
(Ze zat haar eigen talent écht in de weg) we hebben de afgelopen wedstrijden weer veel goede punten en plaatsen gehaald, eindelijk is de rust wedergekeerd. Het is écht een geweldig paard, maar wel een echte laatbloeier.

Hier wat foto's van haar:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

:) Ik hoor graag wat van jullie over de karakters van jullie Karandsj'en!

:)

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:32

Die van mij is zeker niet snel gestrest, hij was me de afgelopen indoor te relaxed.
Wat wel lastig soms is, dat ie zo ineens kan ontploffen (bokken en rennen). Gelukkig doet ie dat nu niet vaak meer (nu 6 jaar).

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:36

Haha, dat deed mijne eerst inderdaad ook vrij vaak.
Maar ik las dat Karandasj zelf als jong paard ook lastig was, totdat hij je vertrouwde, dan deed hij alles.

En spring je ook met die van jou? Is hij daar braaf?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:42

Ik heb nog niet met hem gesprongen, wel soms een lage slagboom in het bos, vindt ie wel erg leuk. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede springinstructeur.

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:45

Onze Karandasj is heel makkelijk en relaxed.
Onlangs voor het eerst gecrost en ze kijkt nergens naar (op de waterbak na).

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:47

haha, waterbak is zo herkenbaar!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:54

Hoi Krisjee, hoe is jou Karandasj verder gefokt?
Misschien dat daar nog iets van het nerveuze vandaan komt want ik heb het maar een enkele keer eerder gehoord over Karandasj nakomelingen.
Die van mij was ook super relaxed en erg koel in het hoofd, pakte altijd alles super aan, niet kijkerig of nerveus.
Als ze in de ring kwam was ze wel altijd wat heter, maar daar hou ik wel van.
De Jaarling van Karandasj die ik nu nog heb is wel een wakker type maar zeker niet gestressed.
M'n vorige Karandasj had ook een groot hoofd, grote voeten en een beste bespierde achterhand, en dat enigszins uit proportie zijn heb ik bij Karandasjen wel vaker gezien, maar niet heel lelijk ofzo,
De jaarling is eigenlijk heel knap, maar dat was haar mama ook.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 23-10-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:56

Ah ja grote voeten, heeft ie van mij ook, wel goede kwaliteit.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:59

Ja goede voeten waren het wel, weet nog dat de kopers daar eerst over begonnen, tot ze haar zagen springen, haha.
Kan echt niet wachten tot de jaarling groot genoeg is :D nu al zin in!
Heb besloten voorlopig niet te dekken... anders zou ik zo weer voor Karandasj kiezen!

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:00

Ja, dat zou inderdaad wel kunnen. Ze komt verder uit de "molga" stam, schijnt een erg zenuwachtige stam te zijn. Maar hoorde onlangs dat Karandasjen daar ook wat van kunnen, vandaar mijn vraag eigenlijk.
Hmm, misschien ligt het dan voornamelijk aan de moederstam.

Die van mij is mooi in proportie, alleen toen ik haar kocht was ze circa 165 en inmiddels is ze uitgegroeid naar een flinke 176. Dus, dat had ik destijds niet zien aankomen! (ze was 5 toen ik haar kocht) :P

Haha, ja Karandasj zijn wel gouden paarden! Hoe is je jaarling verder gefokt?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:03

Die groei is ook herkenbaar, die van was op 4jarige leeftijd zo'n 167, en nu hij zes is meet hij 172. Maar ik vind het niet erg.

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:05

haha, grappig dat ze nog zo'n eind de lucht in schieten. Ik vind zo'n groot paard ook mooi, alleen ben zelf vrij klein dus was eerst wel even lastig! :P

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:06

Die van mij is niet breed, toen ik hem kreeg een iet wat verzonken rug. Maar de rug en schoft zijn mooi gegroeid.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:07

de jaarling is een Karandasj x Babelouba x Guidam uit de stam van Garavola (GP met Leon Thijssen)
Babelouba was een jonge Baloubet x Nimmerdor die helaas maar 5 is geworden, ook uit de stam van Garavola.
Een beetje inteelt dus, maar wel 4e generatie pas.

Goed om te horen dat ze nog zo door groeien, ze is nu 1 van de middel groten van het koppel

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:10

Oei, wat een mooie afstamming! Heb je een foto van hem/haar?
En wil je deze houden of is ze/hij voor de verkoop?

De kans is dus groot dat er nog een boel centimeters bij opkomen!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:14

Eigenlijk hou ik alles aan om zelf op te leiden, dan zijn ze wel een keer voor de verkoop.
Ga even een foto zoeken!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:32

Was even zoeken naar het verklein programma maar dit is ze afgelopen winter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:34

Die gaat straks uitgroeien tot een mooie merrie. Ik zie al de mooie lijnen, en dat bekkie om verlieft op te worden.

Krisisje
Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:34

Aaaaaah, wat een schatje! Mooie aftekening.. Haha, wel een boefje of niet?

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:41

Dankje Morris! Ze zijn net terug van de wei, bijna een jaar ouder en groter, en we hebben alles een huppel laten maken over een cavaletti en dat deed ze ook heel oplettend! Dus ik ben ook wel hoopvol over deze :o

Een beetje een boefje is het wel, ze is de lijder van het koppel, maar geen lastige hoor.
We hebben haar een keer overgezet naar een koppel waar steeds onrust was, vanaf dat moment was dat ook een hele evenwichtige groep.
Een speciale is het denk ik wel. ( Maarja dat denken we vast allemaal een beetje van onze jonkies ;) )