nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:40

Ja der koppie zit ook niet mee hoor. Denk dat ze dat van de Jasper kant heeft.
Met springen zitten alle knoppen er op maar dressuur is saai denk ik. Zodra je der gaat uit dagen met bij traver of een keertwending heeft ze het nar 3 x in de gaten. Ze is alleen heel snel boos. En als je tegen die boosheid in gaat heb je een gevecht wat je niet gaat winnen. Ik krijg het voor elkaar om der te sussen waardoor ik uit eindelijk weer verder kan met mijn oefening. Maar ja tijdens je proef heb je die tijd niet haha. Een ander kan helemaal niks met der.

Zij heeft nooit te koop gestaan we haar dochter.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:48

Dan heb ik mij vergist sorry..
Wat je zegt een oefening na 3x is echt karandasj weet ik zeker.
Die van mij is echt super leergierig.. Idd 3x oefenen en het zit erop!
Leuk zeg..

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:53

Ja ze leert echt super snel maar ja daardoor ook de slechte dingen helaas!

Ik heb mijn eerste winst dus mag nu gaan springen met der. Zodra ik daar controle heb gaat ze als een trein. Ze vindt het zo leuk!! Is alleen even afwachten of haar been het aan kan.

Der dochter ik nog erg voorzichtig op de hindernis maar gaat ook steeds beter vermogen en techniek heeft ze wel haha

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:55

Mag ik vragen wat de jouwe had met haar linkerbeen?
Die van mij heeft zijn linkerbeen gebroken gehad op de groeischijf namelijk toen hij 2,5 jr was ongeveer..

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:04

Ze is in april 2012 geopereerd aan der kootbeen. Hier was een stuk vanaf gebroken.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:11

Oke dankjewel.. Toevallig dat het ook gebroken was.. En jij mag wel springen van de da?
Ik mocht geen parcoursen meer springen maar wel af en toe nog een balkje.. Nu spring ik niet hoor want wil zo min mogelijk risico lopen

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:30

Ja ik mocht gewoon alles weer doen. Het los zittende bot deel is verwijderd.
Lang moeten revalideren maar we mogen het oppakken.
Moet zeggen dat ik erg op mijn hoede ben nu met elk pasje dat ze niet zuiver lijkt te lopen.
Gister was ze in de galop niet zuiver nou dan schiet ik bijna tegen het plafond en vermoed dan het ergste.
Maar moet mezelf ook niet gek maken want de rest van de week was ze gewoon goed.
Kan van alles zijn natuurlijk.

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:50

Biesje: ik denk ook dat het merrie gedrag is hahaha die van mij doet het ook namelijk;) Weeeeeeeeeeken kan het inderdaad duren voordat ik haar eindelijk langs iets krijg. Vorig jaar was het erger.. Maar dit jaar heb ik het iets strenger aangepakt. Het is dus echt aanstellerij. Die van mij wordt ook snel 'boos' als ik door vraag.. Dan gaat ze echt staken. Volgens mijn instructeur ben ik veel te lief, dus vandaar dat ik niet zo vaak door vraag.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:10

Leuk dat die van jou het ook heeft, ben ik toch niet de enige haha!
Ik ben ook altijd te lief geweest. Ook een tijdje zonder instructie gezeten en ik denk wel dat het daardoor wel iets erger is geworden maar zo is ze altijd wel geweest.
Ze bokt of stijgert niet. Ze gaat alleen hard en heeft dan geen stuur of rem. Gooit dan ook vaak der hoofd in de lucht. Maar gemeen is ze niet.
Op stal is ze super lief en schattig en echt mijn kroel!
Vanaf het eerste moment dat ik op de zat was ik verliefd. Veel mensen verklaren me voor gek dat ik der nog steeds heb maar ze in mijn schatje!!!

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:33

Wat een rust hier.

Ik had nog foto's beloofd
Afbeelding
Als 3 jarige.

Afbeelding
In 2010

Afbeelding
in 2010 net zadelmak

Afbeelding
in 2010 half jaar onder het zadel

Afbeelding
uitgeput na een zware clinic!

met dat ik zo naar leuke rij foto's aan het zoeken ben kom ik er achter dat ik van de laatste jaren eigenlijk geen mooie foto's heb. Toch maar weer snel eens foto's gaan maken!

Gister had ik trouwens wedstrijd met Double Zero (tolan R x Karandasj) en ze gaat super!!
Eerste proefje was jury hokje nog wel heel even spannend dus was stelling naar buiten. Tweede proefje ging ze goed. Nog wat meer kracht krijgen en we spetteren!!
2 x 2de met 185 en 191!!! *\o/*

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:19

Leuk paard!! Ook vrij stevig gebouwd toch? De mijne heeft ook een best groot lijf haha.
Goed gereden, gefeliciteerd!! Leuk dat we allebei in de B rijden, kunnen we elkaar een beetje blijven volgen;) Ik ben nu B+5! Ik ga alleen niet zo vaak op wedstrijd. 1 x in de maand ongeveer.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:12

Ja klopt Liek. Ze is niet echt rank haha maar dat was haar moeder ook niet.

Met Double ben ik in feb begonnen en heb nu 4 wedstrijden gereden. Dus ook zo 1 in de maand.
Heb zelf ook niet veel wedstrijd ervaring en double ook niet. Dus we zijn lekker groen haha

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:59

Ik ook niet ik heb nu 3 wedstrijden gereden. Ik heb hiervoor nog nooit wedstrijden gereden. Mien wel tot L2, maargoed dan zitten alle knoppen er nog niet op;) haha.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:10

Ik meld me hier ook! Heb ook een nakomeling van Karandasj ( x Amulet ) waar ik echt super blij mee ben!

Ze is een merrie en heet Veyanetta Roses, ze is een te klein gebleven paard van 1.53 groot.. Ik heb haar altijd tussen de pony's gestart tot het Z2 en sinds dit jaar start ik bij de paarden in het Z1, wat super goed gaat.

Ik heb het topic een beetje doorgescrolld en zie veel spring- en cross talenten van Karandasj, Vaya kan ook super goed springen en met KNHS- instructieweek een paar jaar terug wat crosslessen gehad wat ze ook echt supergoed deed.. Alleen ben ik meer 'n echte dressuurmuts..

Qua karakter zag ik ook al vaak leergierig staan, wat ik inderdaad ook heel erg merk. Ook is ze heel erg werkwillig en traint ze liever 3 keer per dag dan een dag niet. Wel heeft Vaya een echte 'gebruiksaanwijzing', maar dat heeft misschien ook wat met vroeger te maken. Ze wil nog wel is naar je happen en onbekende rijden niet zo makkelijk met haar weg.. Maar ik ben echt super blij met 'r en kan prima met haar door een deur :)

Wat wij het liefste doen :D
Afbeelding

En wat zij heel goed kan, maar ik niet.....
Afbeelding

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:25

@ Liek. Maakt toch niet uit dat zij het al een paar x gezien heeft. De hele rit er naar toe en verder is gewoon heel leuk! Double is voor mij ook 3 x uitgebracht in de B. Maar met een andere ruiter er op is het toch anders. Het kan voor het paardje een positieve maar ook een negatieve ervaring zijn geweest.

Hoi Iris. Leuk nog een karandasj merrie!! Die van mij is ook niet zo groot hoor. Denk dat ze net de 162 red!
Wat fijn dat ze zo leuk in de dressuur loopt met je als je dat leuk vind en je paardje kan het en vindt het ook leuk moet de fok richting niet uitmaken vindt ik.
Die van mij beet vroeger heel veel maar met 3 jaar heeft ze dat zo ongeveer wel afgeleerd. Was voor haar ook een beetje aandacht vragen denk ik. Nu hapt ze alleen nog naar je met aansingelen en ze heeft een erg boze bui haha.
Ik kan er bijna niemand ander op zetten. Zijn er 2 die ik er mee vertrouw. Maar dat moet niet 2 of meer dagen achter een zijn. Andere durf ik er gewoon niet op te zetten ze neemt gelijk de benen met ze. Bokt en steigert niet maar gaat gewoon loei hard en heeft geen rem of stuur. Op een muur stopt ze ook niet dan gaat ze gewoon traves verder!

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:48

wat een leuke foto's Biesje en Iris! Enne, ik zou gewoon lekker af en toe een sprongetje blijven maken! ze vinden het zó leuk! hier een fotootje van B. in Markelo. helaas bleek ik al uitgesloten op waterbak, nèt toen ik hem er in m'n uppie in had gekregen
Afbeelding

En nog een onduidelijk fotootje van de dressuur in Markelo (had toen 200 pt. in een B-proef). Vroeger had B. echt een zwanenhalsje, maar er begint nu aardig wat front op te komen!
Afbeelding

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:21

MissyBay wow 200 punten! das niet niks! ik was al super trots op mijn 193 hihi.

Die van mij zijn maandag bij de osteopaat geweest. Zero wilde ik sowieso laten behandelen zeker na heer operatie en nadat ze tijdens het springen over de kop was geslagen. Ze was al een x behandeld door een masseur. maar merkte dat ze toch wel heel snel met der hoofd er uit kwam. der achterhand er onder vindt ze altijd al moeilijk maar werd ook niet beter. dus dcaht kan nooit kwaad is al weer lang geleden. En Double wilde ik laten checken of het nodig was.
Nou Zero zat behoorlijk vast op het laatste deel van der rug schoft en si gewricht. mag zaterdag weer voorzichtig gaan rijden ben erg benieuwd.
Double had alleen last van der si gewricht dus ook gelijk behandeld. ze vroeg of ze een smakker had gemaakt met der achterhand zo leek het er op. Nou dat klopt alleen dat was toen ze anderhalf was ongeveer is ze uit de wei gesprongen (1.30m) en uitgegleden op het beton. Daar heeft ze dus blijkbaar altijd op vast gezeten. Ben dus erg benieuw of het zitten en het sterk maken van de achterhand nu ook beter/sneller zou gaan.
Double mag ik morgen weer gaan rijden.
Gister los waren ze lekker aan het etteren lekker aant bokken hihi

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:21

ha biesje, maar B. wordt nu al uitgebracht in het M1 he? heb nog geen winstpunt gehaald, maar B. was als vierjarige in het B-dressuur nog een heel jong, bang en ielig dingetje hoor :). die punten komen vanzelf!

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:00

oh oke hihi nou toch knap zijn een hoop punten voor de B.
Double is ook echt nog ielig vooral der achterhand, krijg er ook niet echt makkelijk spier op. maar dat komt vanzelf wel haha

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:50



hier een filmpje van B. aan het crosslessen. als'ie eenmaal in het water is, is er niet zoveel aan de hand. hoe dan ook, ik zie nog allerlei verbeterpuntjes met rijden e.d., maar ben ook heel verliefd op mijn stoere paardje!

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:43

Missbay wat leuk!!!
Gaat lekker zo toch, zag dat hij in het begin nog wat kijkerig en heeft hij jou overtuiging nodig maar later is dat niet meer nodig.
Erg leuk om te zien.

Zero heeft een hekel aam water!! Gaat er ook echt niet door als er een omweg is en als het niet te breed is dat gaan we er over! Is het wel breed dat proberen we er over te gaan maar eindigen we met een hele natte buik terwijl als ze het voorzichtig doet allee natte voeten heeft!!!

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:57

ha biesje, als B. even de kans krijgt springt hij ook over een plas hoor. en ik zit nu zelf ook te dubben want het gaat ook niet echt de goeie kant op zo. als hij er eenmaal in is dan gaat het super. maar voordat je 'm erin hebt... moet je toch aardig boos worden. hoe dan ook, woensdag weer een les.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:13

Hartstikke netjes Mb!

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:41

Ik krijg die van mij er nog steeds alleen achterwaarts door..
Als ze er eenmaal in is kun je omdraaien en er vooruit uit rijden.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:57

Hahaha blijkbaar dus een Karandasj kwaal hahahah.

Ik weet dat hij onder het zadel ook echt heel moeilijk kon zijn.
Oude kennis van ons ging met Greve jr om zodoende hoorde je nog wel eens wat.
Hij heeft zelf op de trailer op het erf gestaan op de manege waar we toen stonden. Alleen een beetje jammer dat we dat niet wisten hahahah.

Onze Double vindt water niet erg. Banjert er gewoon doorheen ook wassen is niet erg. Touwtje over de hals en ik kan der in mijn eentje van top tot teen wassen.
Zero daar in tegen kan ik nu zelf vast houden en voetjes wassen. Maar als ik haar helemaal wil wassen moet ik het touwtje door de ringen halen en zelf vast houden en dan kan ik wassen. Vorig jaar kon ik der niet eens op de was plaats krijgen dus het gaat al steeds beter hahah
Toen ze 3 was sloeg ze het licht bijna uit mijn ogen toen ik de voetjes wilde wassen met een emmer en een spons.