nakomelingen karandasj

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:21

Wassen is geen probleem.
Plassen in de buitenbak ook niet.
Bij ons is het puur de waterbak...

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 16:21

ik ken je strategie wwr... ik heb B. er gisteren wel goed in gekregen en uiteindelijk ook van afsprongen (die hij afgelopen zondag absoluut niet wilde doen). ik ben dus heel benieuwd hoe het zaterdag gaat. volgende week naar Alice voor buitenrit naar Veluwemeer, week erop oefencross. en dan Snorrewind, dus we zullen zien.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:44

ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het voorbeen is bij jullie karandasjes en het achterbeen gebruik.

die van mij heeft een heel sterk achterbeen, maar is voor wat lui naar mijn idee.
we hebben afgelopen weekend wel wat mooie foto's geschoten en daarvan heb ik er al 1 gekregen als voorproefje, en die wil ik graag met jullie delen.

de rest krijg ik binnenkort als ze klaar zijn.
ohw ja let alsjeblieft niet op mijn verschrikkelijke hoofd! blehgg
Afbeelding

is ie niet knap?

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:48

Missybay. Drukke bedoeling de komende tijd voor jullie leuk hoor. Hoop dat het allemaal goed gaat!

My_precious. Zero vindt het achterbeen er onder zetten nog erg moeilijk. Voor heeft ze wel veel knieactie. En midden draf wordt steeds ruimer. Als we straks weer zijn opgebouwd zal ik eens foto's laten maken en plaatsen. Double heeft niet zoveel knie actie en is wat steiler in het voorbeen achterhand is ook nog niet zo sterk maar gaat al steeds beter!! Hihi zo leuk om der zo goed te zien groeien!
Ben benieuwd naar de andere foto's. Zo te zien is het kuis ook niet zo vlak.
Ik vindt hem knap hoor!! En je gezicht....... Ik heb ze erger gezien hoor ;)

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:53

ik heb dat met mijn vos ook hoor maar zijn voorbeen helaas weinig knie actie haha, en de middendraf is ook niet super, maar hij heeft wel een heel licht zweef momentje.. het begint te komen zeg maar. we trainen er hard naartoe.

zijn achterbeen is heel sterk ook omdat die er goed onder gereden wordt maar hij heeft er wel moeite mee.
hij is neerwaarts gebouwd en wat lang gelijnd.
hij moet gewoon wat harder werken dan een echt dressuurpaard hahaha.

biesje wat bedoelde je met het kuis niet zo vlak? ik neem aan het kruis.

erg he zo'n hoofd haha.. en nog steeds denk ik dat er geld te vinden is op de grond.. krijg altijd commentaar dat ik naar voren moet kijken maar het lukt me gewoon niet..en ik kijk altijd zo moeilijk haha.

ik kwam ook nog een spring foto tegen die zal ik even plaatsen, was vrij- springen 140/160m ongeveer.. echt al een tijd geleden hoor.
Afbeelding

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:01

ik leerde trouwens iets op stal van iemand.
die zij mij dat een spring gefokt paard een schuiner schouder heeft dan een dressuurpaard en dat daarom dressuur paarden die voorbenen veel verder naar voren kunnen zetten en beter optillen, die knie actie zeg maar.
ze zij me ook dat het achterbeen niet te ver achter de massa mag uitsteken tijden het draven.
en dat je dit bij springpaarden weer wel ziet omdat die vaak een langer achterbeen hebben en een kort voorbeen.
die van mij is er een goed voorbeeld van omdat die korte voorbenen heeft en een vrij lang en schuin achterbeen.
ik vind zijn kruis ook wel goed in verhouding staan, voor een springpaard dan.
en ik denk als dressuurpaard dat hij daarom wat meer moeite heeft met die achterhand er goed onder te krijgen.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:57

Je noemt inderdaad een paar goede verschillen tussen een dressuurpaard en een springpaard.
Wij hebben ons daar wel redelijk in verdiept door het fokken.
Springpaarden hebben inderdaad een steilere schouder zij hoeven hun voorbeen niet naar voor te strekken maar op stillen. Ze zullen met hard werken echt wel een mooie uitgestrekte draglines laten zien maar dat is vaak niet van nature.
Het kruis is baak wat plat omdat ze hun achterhand niet zover onder de massa hoeven te steken 50/50 is voldoende. Ze moeten een goede afzet laten zien. En dan draag je je massa anders dan dat een dresssuurpaard doet.
Ik heb me er altijd met plezier in verdiept.
Ook de hals aanzet is bij een springpaard vaak erg horizontaal terwijl deze bij een dressuurpaard graag opwaarts is.

Maar dat betekend niet dat een dressuurpaard niet kan springen en een springpaard niet kan dressuren er komt vaak alleen wat meer werk bij kijken.
En soms is het heel verstandig om er een x dressuur bloed door een spring lijn te fokken.
Hebben wij overigens nooit gedaan haha.

De fokker waar onze oude merrie vandaan kwam had een x een veulen gefokt van haar en vond het wel een mooi karren paard omdat hij zijn voornemen zo mooi op tilde. Uiteindelijk is hij als 4 jarige verkocht aan een springruiter die er nationaal mee heeft gesprongen hahahaha
Die ouwe man had er geen verstand van en vond de veulentjes zo leuk. En vroeg dan bij zijn buren ( hengstenhouderij) geef mij eens wat leuk sperma en dan had hij weer een veulen Hihi

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:49

ooh wel intressant om te lezen!
iemand kwam laatst ookal naar me toe : springbloed? haha
zou ook best kunnen omdat ze ontzettend druk is, meer hier?

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:26

Zero is ook altijd erg druk.
Ik kan makkelijk 3 uur rijden zonder dat ze buitenadem is of ik het idee heb dat ze moe is!
Ze is ook wel snel afgeleid.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 14:39

Afgelopen weekend gestart tijdens het Texelweekend.
Vrijdag 2 winstpunten in de Z2 gereden, ging heel fijn.
Zaterdag 2 x B gesprongen (2 jaar geleden laatste parcoursen gereden)
_Noor schreef:
Eerste parcours:[ Video ]
Tweede parcours: [ Video ]

Was vooral over het tweede parcours erg tevreden.

Zondag zou ik kür rijden, maar Jer raakte op het voorterrein en tijdens het losrijden dusdanig van streek dat het gevaarlijk werd en ik ben afgestapt. Jammer, was een leuk toetje geweest.

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:43

Leuke filmpjes Noor!
Herken Zero er wel in vooral eerste rondje op de dubbel sprong!
Ziet er naar uit alsof je hem maar net houd en hij na de sprong nog even aanzet. En bij de dubbel spong zie je dat goed.
2de rondje oogt hij wat kalmer.

Jammer van je kür! Wat ging er mis?

Super van je winst zeg!! Knap hoor doe het je niet na!!

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:53


Zero bitloos met halte :=


Double in december 2012 toen reed ik haar nog geen 2 maanden.
Duikt nog achter de teugel en op de voorhand. we zijn nog geen team hier.

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:55

Klopt, eerste rondje had ik echt mijn handel vol. Ook een beetje spanning van beide. Dan gaat hij echt.schieten op de sprongen. Daarom doen we in de les alleen maar laag werk op ontspanning en dat loont!

Kür was hij dus erg bang. Met.opzadelen al steigeren en draaien en later met losrijden ook gewoon omhoog en dan naar voren springen en weg rennen. Heel link allemaal.

Bedankt! Nog 1 puntje en dan mogen we zzlicht!! (droom)

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:06

Hihi klikt erg bekend!

Jammer van de kür maar paard over de toeren is ook niet leuk.

Wow zzl stoer hoor!!

Liek_Volan

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: Roosendaal

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:18

Wauw Noor.. knap van je gefeliciteerd!! ZZ licht lijkt me ook zo gaaf om te bereiken. Denk alleen niet dat het mij gaat lukken, haha.

MissBay

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-01-13

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:22

ziet er toch wel top uit Biesje! zo liep B. met twee maanden onder het zadel echt nog niet! B. is trouwens ook een paard dat snel achter de teugel duikt, heeft wel tijdje geduurd voor de echte aanleuning kwam (vaak boog hij wel een beetje af, maar gebeurde er feitelijk niks)

echt knap hoor Noor! ik hoop met B. ooit een keer Z te starten in de dressuur, maar daar is nog wel het een en ander aan training voor nodig. gelukkig is instructrice er wel van overtuigd dat we het kunnen... :D

hier trouwens een fotootje van onze cross in Renswoude afgelopen weekend. we hebben de eerste winstpunt in het B-SGW te pakken. één weigering, en niet eens op de waterbak!

Afbeelding

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:52

Oh MB. Ik rij haar daar 2 maanden maar toen was ze bijna een jaar onder het zadel. Zo bedoelde ik het.
Mooie crossfoto!

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:39

leuk om al die filmpjes te zien (: ziet er allemaal goed uit

https://www.facebook.com/update_securit ... =2&theater

vandaag voor het eerst wezen vrijspringen met Wessa, nog nooit een paard zo vrolijk gezien. Ik stond in het begin gewoon in het midden en zij vond het zo leuk dat ze zelf wel sprong. Erop snapte ze het laatst niet maar dit snapt ze goed genoeg. Later maar laten stoppen maar ik had haar eindelijk een beetje moe haha, record. Dus binnenkort met mij erop dus !

(hoop dat de link zo goed is)

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:42

<iframe src="https://www.facebook.com/video/embed?video_id=199840350164235" width="1280" height="720" frameborder="0"></iframe> *

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:49

Mijn Karandasj is officieel M2! Jeuj!

biesje

Berichten: 934
Geregistreerd: 22-09-08

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:13

Jammer yvet kan hem niet openen!
Ben wel benieuwd Miss thuis !!

Morris wow M² goed zeg!!
Wil ik ook nog wel graag naar toe!!

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:15

Gefeliciteerd Morris!
Filmpjes kan ik niet zien.

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: nakomelingen karandasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:44

Gefeliciteerd Morris!
Yvet: ik kan het filmpje ook niet openen..

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:15

gefeliciteerd Morris!

nu maar is uitzoeken hoe je hier een filmpje van facebook krijgt haha

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:19