Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

 
Profiel   

Leuk leuk al die reacties :D

Over dat brutale karakter als veulen; Van Gogh is zelf ook hondsbrutaal op stal. Ben 2x bij hem bij stal geweest en hij vreet alles op, bijt in alles etc. Maar blijkt dat zijn nakomelingen op latere leeftijd erg fijne paarden zijn om mee te werken, daar hoop ik dan maar op. Mijn merrie heeft namelijk echt een topkarakter en dat moet wel zo blijven :+

Laten jullie even weten hoe ze met zadelmak maken straks zijn. Ik bedoel als je erop gaat! Ik ben erg benieuwd :D

Mijn merrie moest afgelopen zondag nog precies 2 maand... de tijd begint te tikken :):)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 09:42 



 
Profiel   

newt: Wat een ontzettend leuk dier! Wat een super halsje zit erop zeg! :~
Het kan maar zo zijn dat het het type is dat zomaar uit uitelkaar kan spatten. De moeder van onze Van Gogh heeft dit trouwens ook, dus ik hoop niet dat die van ons het teveel heeft :+.

diehdieh: Onze Van Gogh is ook vrij klein. Nou moet ik zeggen dat de moeder ook niet bijzonder groot was. Ik weet niet hoe hij zich verder zal ontwikkelen. Wel is alles van moederskant ook laat rijp, dus zal me niks verbazen als deze ook wat meer tijd nodig heeft.
Of het typisch is voor de hengst durf ik daarom ook niet te zeggen.

Jouw paardje is dus nog volop aan het ontwikkelen. Vind hem erg leuk. Wat een schattige kleine oortjes heeft hij.

rowo: Onze ervaring is ook dat hij geen maat doorgeeft. Waarschijnlijk zit je dus wel goed, al blijft het afwachten ;)
Jammer dat er niet veel met deze hengst gefokt wordt. Wij hadden in 2008 een merrie die niet drachtig werd van Van Goh. Aan het eind van het seizoen daarom met een andere hengst geprobeert (Ustinov) en dat was in één keer raak.

taraq: Leuk paardje hoor. Over het karakter: Die van ons heeft ook een heel vriendelijk karakter, maar was als veulen wel echt heel duidelijk hengst. Hij is niet saai in ieder geval.

Als ik jullie verhalen zo lees, heb ik er echt zin in dat die van ons ook naar huis komt. Altijd leuk om met jonge paarden aan de slag te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 10:38 



 
Profiel   

@ pollewoppy: dat geeft hoop voor ons veulen. Groter dan de 1.75 van de moeder hoeft ie echt niet te worden.

Overigens was het bij onze merrie wel direct raak gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 13:06 



 
Profiel   

Wow :wow:

Ik ben helemaal verbaasd door alle reacties haha, topic begint te leven *\o/*

Leuk veulen!! Ben wel heel benieuwd hoe hij er nu uitziet als 3-jarige, maar die foto's moeten we dus nog even op wachten haha. Hoe groot is hij nu ongeveer dan??

Ook grappig om te horen dat Van Gogh alles opvreet. Caramba wil ook alles vastpakken en bijten heeft hij inmiddels al wel heel aardig afgeleerd. Maar hij zit wel de hele tijd aan je te likken enzo, maargoed dat is lief dus dat mag hij van mij lekker doen :Y)

Ik ben uiteraard ook heel erg benieuwd naar alle mensen die voor het eerst op hun nakomeling gaan zitten!! Ik ga Caramba als alles volgens planning loopt van het najaar laten inrijden. Hij is echt nog heel jeugdig en vind hem echt nog een groot veulen momenteel, als hij er van het najaar ook nog zo uitziet wacht ik misschien nog wel wat langer. Wil graag alles zelf leren en op het moment van erop klimmen is de kans erg groot dat ik hem dan heel even naar een africhtingsstal breng. Die stal is heel dichtbij, dus dan kan ik hem wel elke dag zien.
Ik heb geen idee hoe de bloedlijn van mijn paardje is qua laatrijp of niet, maar ik blijf gewoon heeeeel hard hopen op laatrijp :o

Ook spannend dat er over 2 maandjes dus weer een nieuwe nakomeling van van Gogh rond zal hobbelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-10 19:37 



 
Profiel   

Whoeps en het leven is weer weg ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-10 12:02 



 
Profiel   

leuk, leuk! een topic over Van Gogh!

Heb net een Van Gogh gekocht! een merrie van 3 jaar!
heel mooi lijkt echt op dr vader! ze is Van Gogh X Indoctro

Zou wel een foto willen plaatsen maar snap niet hoe dat werkt!
als ik het door heb zal ik ze plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-10 17:46 



 
Profiel   

Er is wel ergens te vinden hoe je ze kan plaatsen. Moet je even de zoekfunctie gebruiken. Het is mij ook gelukt ;)

Ik ben wel heel benieuwd naar die van jou :

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-10 17:48 



 
Profiel   

[ img ]

jeetje het is wel een gedoe maar het is gelukt!!

dit is mijn Van Gogh X Indoctro!! 3jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-10 18:06 



 
Profiel   

Mooi dat het gelukt is!
Ik vind het moeilijk om wat over deze foto te zeggen. Een paard met deken op is zowieso moeilijk te beoordelen. Vind haar hals zo een beetje iel lijken, maar dat kan heel goed komen door hoe ze staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-10 22:18 



 
Profiel   

En nog een van Gogh nakomeling :D

Leuk paardje, halsje is inderdaad nog wel een beetje iel. Maar die van mij heeft ook nog een iele hals, die is sowieso nog heel babyachtig. Is die van jou echt al 3? Of moet ze dit jaar nog 3 worden?
Wel een grote ook! Hoe groot was de moeder van jou paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-10 18:29 



 
Profiel   

En nog een van Gogh nakomeling :D

Leuk paardje, halsje is inderdaad nog wel een beetje iel. Maar die van mij heeft ook nog een iele hals, die is sowieso nog heel babyachtig. Is die van jou echt al 3? Of moet ze dit jaar nog 3 worden?
Wel een grote ook! Hoe groot was de moeder van jou paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-10 18:30 



 
Profiel   

ze wordt in april 3
halsje valt mee lijkt erger op de foto.
moeder volgens mij 1.68:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 19:12 



 
Profiel   

Had al zo'n vermoeden dat het kwam door de foto. Is niet helemaal ideaal genomen, maar geeft ons wel een mooi beeld van jouw Van Goghje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 20:49 



 
Profiel   

Was ook wel een grote moeder dus, jammer anders had ik weer extra hoop dat die van mij nog wel een stuk kan gaan groeien haha ;)
Jou paardje is dus iets ouder als die mij, kan ik eerst mooi jou ervaringen met het inrijden lezen haha.
Ziet jou paardje er nog heel jeugdig uit? Kan dat namelijk niet goed zien omdat ze op de foto een deken op heeft. Kreeg vandaag namelijk weer van iemand te horen dat die van mij echt nog op een groot veulen lijkt :(:) Maar eigenlijk ben ik daar alleen maar blij mee, hij zal als het goed is dus nog een heel stuk moeten ontwikkelen 8-)
Vandaag de eerste grondwerkles met Caramba gehad en hij was heel braaf :D Gelijk dus maar daarna een heel flitsend touwhalster voor hem gehaald :P Deze week ga ik proberen om hem op de wasplaats te krijgen en alvast kijken of ik een dekje op hem kan leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 21:29 



 
Profiel   

Super al die van goggie's hier ;).
Mijn van gogh is helaas bleseerd. Mevrouw heeft een gekneusde/gescherude dijbeen spier, lopen wil nog niet, moet flink op rust. Dijbeen zit vol met vocht/bloed arm ding, het is al zo'n schat.
We dachten eerst dat heer heup gebroken zou zijn, gelukkig uit foto's te blijken niet zo, anders had ik haar wel moeten missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 13:57 



 
Profiel   

Wat zielig :(:)
Wat is er met haar gebeurt dan??
Hopelijk is ze er gauw weer bovenop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 15:29 



 
Profiel   

Ah, arm paard. Dat is wel heel vervelend. Hoe gaat de komende tijd eruit zien? Moet ze lang op rust?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 16:22 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is ze uitgegleden op de uitloopplaats, we waren er niet bij. Dus precies weten we niet, maar dat kun je wel gokken. Ze staan met zijn 2en, en Pino wou wel mee naar binnen maar zij bleef roerloos staan.
Eerst een week box rust, en dan rustig aan beetje zien wat ze kan. Ik denk dat die week wel iets meer word aangezien nu het vocht pas overal gaat zitten in dijbeen en zakkende naar onderbeen. Bewegen van het been wil ook niet goed.. Volgens Boerema is zo'n prognose erg goed en lijkt het in het begin vaak erger dan dat het is. Ze zou als eenmaal het vbocht weg is weer de oude moeten zijn ;) ga daar dan maar van uit. Gelukkig is ze nog jong en heeft ze nog een lange groei periode te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 17:02 



 
Profiel   

Wel fijn dat de prognose zo goed is!
En inderdaad ze is nog lekker jong, daardoor is het herstel ook makkelijker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 17:05 



 
Profiel   

arm paardje.. hoop dat het gauw weer goed komt..

ben nog niet begonnen met beleren.. ze is er net een week en wil dr een beetje laten wennen. zal waarschijnlijk van de zomer er pas op gaan zitten.. eerst btje longeren enz..

ze staat nog wel vrij hoog op dr benen enzo.. maar verder ziet ze er al aardig 'volwassen' uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-10 13:13 



 
Profiel   

@ newt: Gelukkig zijn de vooruitzichten wel positief! Je zal wel enorm geschrokken zijn! Heel veel sterkte voor je babypaardje :D

@ Anne: Als je van de zomer in gaat rijden ben je alsnog wel eerder als mij. Ik heb in de planning staan om van het najaar er voor het eerst op te stappen. Maar mijn paardje is natuurlijk ook 2 maanden jonger en die is bovendien nog heel erg jeugdig. Ook moet hij nog helemaal opgevoed worden, pas als hij in de omgang rustig is wil ik erop. Maar is nog zoveel wat hij moet leren dat ik me zeker niet hoef te vervelen tot die tijd haha. Gisteren heb ik even een peesje bij hem omgedaan en dat vond hij prima, hij reageerde er niet eens op eigenlijk :+ Vanavond even kijken hoe hij reageert op een dekje. Spelenderwijs kan ik hem zo alvast laten wennen aan van alles en nog wat.
Ennuh als je nook nog een foto hebt van je paard zonder deken dan mag je altijd even spammen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-10 14:51 



 
Profiel   

Bij deze ook nog even een Caramba spam :o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-10 14:59 



 
Profiel   

Heb gister even m'n Van Goghje laten vrijspringen en ik ben trots op het resultaat :o
heb natuurlijk ook een foto gemaakt en dat is vrij goed gelukt!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-10 12:20 



 
Profiel   

Leuke foto's van de Van Goghjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-10 15:42 



 
Profiel   

is er nog iemand die wat weet van de wedstrijdresultaten van Van Gogh?? kan er weinig over vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-10 18:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen