Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jenga_8

Berichten: 1416
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:09

Leuk om zoveel gelijkenissen te zien! Van Gogh vererft waarschijnlijk erg goed!

Edje is nu 4,5 jaar en nog in de groei waardoor hij soms wat invalt op de flanken ik voer hem dus iets extra als hij werkt(5/6x in de week) dit krijgt hij:

2x pd flinke berg goede kwaliteit hooi op stal
2x pd 3/4 eko-brok (voedingswaarde tussen basis en sport)
In de paddock kan hij ook vrijblijvend hooi eten in de snackbar
http://i38.photobucket.com/albums/e144/ ... 4DE208.jpg

Na het werk krijgt hij: 1/2 schep gebroken mais, 1/2 schep subli omegamix en 1/2 schep muesli.

Hij zit nu mooi kort in zn vacht en glimt als een keutel in de maneschijn!

Onze startpas voor 2014 is aangevraagd! In januari start ik voor het eerdt dressuur... Ben benieuwd...

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:13

Hoi!
Ik ben de mede-eigenaar van Da Vinci van Sofie :)

Vic is erg relaxed op de trailer, maar het heeft een poosje geduurd voordat hij er normaal in ging. Nu vindt ie de trailer leuk en stapt vrolijk naar binnen.

Vorig jaar zat hij ook heel kort in zijn vacht 's winters, nu staat hij in een buitenstal en is hij toch wat pluiziger. Hij is in oktober al eens geschoren maar moet waarschijnlijk nog een keer. Hij glimt wel als een spiegel, dat doet ie het hele jaar door :))

Vic is wel nuchter, als hij iets een paar keer goed heeft bekeken is het niet eng meer. En buiten is hij ook heel stoer. Toch kan hij ook wel nerveus zijn, maar dat merk je vaak pas achteraf, als de ontlading komt. Hij is in elk geval erg levendig :)

Leuk om te lezen dat die Van Goghjes toch veel gemeen hebben!

anne_1988
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:19

Hoi iedereen,

Leuk dat dit topic weer actief is. Wij hebben thuis ook nog steeds de Van Gogh (x indoctro), ze doet het super. Ze springt makkelijk rond in de L en heeft 2x een b proefje dressuur gelopen met goede punten.
Ze is een echt Multi-talent. Helaas wel wat te gespannen over het algemeen, we voeren haar nu wat magnesium bij en dat werkt echt heel goed. Ze wordt er wat rustiger van. Nu willen we komend jaar misschien een veulentje met haar fokken, hebben jullie nog ideeën voor een goede springhengst die goed bij zo'n hete Van Gogh past?

Leuk om dingen over de Van Goghjes te lezen dus blijven posten!:)

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:48

Hoe is het met alle van Gogh'jes?

Vandaag die van ons weer eens laten vrijspringen. Hij had er zin in!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jenga_8

Berichten: 1416
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:59

Wow!!! ziet er goed uit!

Edje doet het ook goed! de eerste oefenparcoursen gehad. Eerst wat zoekerig maar altijd wel gaan!
Hij begint het spelletje nu ook wat meer te begrijpen en ook dressuurmatig begin ik hem ook meer te begrijpen. Wat een karaktertje!

Ook het eerste puntje in de B-dressuur is binnen. Misschien start ik iets eerder in de L. Het wijken zit er al in, nu alleen nog wat terreinervaring.

Ook gaan we vaak naar de hei. Lekker 2 uur actief, veel lange stukken draf en galop. Hij heeft een berenconditie!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:59

Leuk hoor, Jenga! Onze van Gogh heeft ook een berenconditie, haha :) En dat karaktertje klinkt ook bekend :P

We hadden gisteren weer een oefenparcourtje, als dat goed zou gaan wilden we de volgende keer B starten. Vic voelde super aan met warm rijden en ik had het idee dat het helemaal goed zou komen. Toen ik de ring in kwam was het fijne gevoel echter helemaal weg := Ik moest hem er vol van overtuigen toch de eerste hindernis te springen. Hindernis twee werd ik bijna gelanceerd, dacht dat hij zou weigeren, mar hij sprong toch. Hindernis drie was een weigering, dus toen heb ik afgegroet. Hij weigert namelijk nooit. Nog wel een hindernis gesprongen voor het vertrouwen. Het tweede rondje met Sanne (mede-eigenaar) ging eigenlijk heel netjes tot hindernis 6. Onder die hindernis was zo'n hekje en dat kent ie niet, dus daar wilde hij ook niet overheen :+ Kortom, het ging dus wat anders dan verwacht.

Thuis gaat het echt super, hij springt alles, twijfelt nooit en gaat voor je door het vuur. Op concours is hij alleen zo onder de indruk dat het lijkt alsof ie helemaal dicht klapt. Waar ie thuis gretig is, moet je hem op concours er vol van overtuigen toch te springen. Het materiaal thuis is oud en faal, dus dan zijn de fel gekleurde balken toch wel eng en de harde muziek is ook niet fijn, haha. We gaan iig veel kilometers maken. Zelf denk ik ook dat het wel scheelt als het outdoor is, dat galmt toch minder dan zo'n binnenbak. Misschien hebben jullie nog tips voor ons.

En nog even een leuke foto van training zaterdag met Sanne :)
Afbeelding

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:10

Zoo! Jullie Van Gogh heeft er wel zin in zo te zien! Gratis tip: Let wel op dat je mee blijft gaan met de sprong en je hand iets mee geeft, dan kan hij met beter ruggebruik gaan springen.

Camaro heeft dat ook hoor, hij is snel onder de indruk en ik kom dan gewoon niet altijd meer binnen. Hij sluit zich dan af en dan kan ik er moeilijk aan blijven rijden. Hoe meer hij ziet, hoe beter het gaat trouwens. Van het crossen wordt hij ook een stuk dapperder. Gewoon veel doen en hem vaak meenemen! Succes!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:34

Ik ben degene die er op de foto op zit. Je hebt groot gelijk Shirley, aan mijn houding boven de sprong valt nog flink wat te verbeteren. Hij springt af en toe zo explosief dat ik het niet goed meer uit kan zitten en achter raak in de beweging. Er wordt aan gewerkt :)

Fijn om te horen dat het wel beter wordt. Vic klapt op zo'n moment inderdaad helemaal dicht en je hulpen komen nauwelijks meer door. Maar we blijven gewoon rustig door oefenen, veel kilometers maken en hopelijk gaat het dan steeds beter. Hij kan het heel goed, maar op concours komt het er nog niet helemaal uit.
Dank je wel!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:52

Joh, voel je niet bezwaard hoor, uitzitten blijft een flinke klus soms... Camaro kan zich ook goed identificeren met het spreekwoord: 'een kat in het nauw maakt rare sprongen'. Wanneer hij loert op een suf sprongetje en ik zet er wat druk op krijg ik soms dit:
Afbeelding

Tja... Ga dan maar een sexy en soepel meezitten op de sprong :o :D Gelukkig worden die rare sprongen steeds zeldzamer tijdens onze ritten :+

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:32

Geweldige foto :')
Gekke van Gogh'jes ook :P

jenga_8

Berichten: 1416
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:14


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:43

Stoer!

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:57

Gaaf! Zag 'm voor zaterdag bij Schröder ook op de startlijst staan. Aangezien Tubbergen bijna om de hoek is (en er een feestavond na het concours is O:) ), ga ik maar even een kijkje nemen zaterdag.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:04

Gaaf zeg!
Leuk shirleyp! Ik wil hem ook nog graag een keer in het echt zien :)

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:16

Ben vorig jaar bij de Hengstenshow van de Wiemselbach geweest, was ook erg leuk! Van Gogh toen onder het zadel gezien, enkele nakomelingen en Numero Uno aan de hand. Daarna nog even een kijkje in de stallen genomen. Als je dan de pap en opa van je paard staat te aaien voel je je wel erg penny hoor, hihi! Maar echt een aanrader, was erg leuk!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:29

Leuk hoor! Weet je toevallig wanneer de hengstenshow weer is? Ik heb gezocht, maar ik kan het nergens vinden :(

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:03

Goede vraag... Weet nog dat ik vorig jaar ook vrij laat wist wanneer hij was. Op www.hanshorn.nl kan ik ook niks vinden, misschien kun je ze even een mailtje doen?

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:09


shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:37

Zag het!! Leuk!

Heb de mijne dit weekend voor het eerst mee gehad in het B-springen, ging top! Slechts één balkje. Hoe is het met jullie van goghjes?

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:47

Goed zeg!

Met die van ons gaat het goed :) Twee weken geleden had ie een virussen te pakken, hij was heel duf, de hele tijd gapen en hij gad dikke achterbenen. Hij heeft er medicijnen voor gehad en nu is het weer helemaal goed. Afgelopen week waren mede-eigenaar en ik op vakantie, dus paard had ook lekker lang vrij. Vandaag heeft Sanne voor het eerst weer gereden en hij deed heel goed z'n best. Hij is echt wel volwassen aan het worden, hij gaat werken steeds leuker vinden :j

Gier nog wat recente foto's:
[ITP] Vrolijke voto's van Vic!
[SGW-ITP] Vic op instructieweek

ManonVegas

Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Meijel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:56

Inmiddels is mijn Van Gogh topper een jaartje ingereden :)


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:02

Leuk hoor!

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:37

Wat een fijne galop Manon!

ManonVegas

Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Meijel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:47

yvonnepuntnl schreef:
Wat een fijne galop Manon!

Jaa zkr, haar galop is echt fijn. Eigenlijk zie ik dat ook bij elke Van Gogh, kan je uren op zitten :D

Risico_T

Berichten: 64
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:28

Wat een fijne merrie zeg ManonVegas. Leuk om te zien dat de van Goghjes zo goed gaan. Mijn eigen van Goghje is ook alweer een 4 jarige, wat gaat de tijd toch snel.