Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

 
Profiel   

Risico_T schreef
Wat een fijne merrie zeg ManonVegas. Leuk om te zien dat de van Goghjes zo goed gaan. Mijn eigen van Goghje is ook alweer een 4 jarige, wat gaat de tijd toch snel.

Jaa de mijne ook, maar ik heb me toch van die slechte periodes gehad. Echt een Van Gogh'je met eigen willetje... bokken, steigeren, vallen en opstaan ;) Gelukkig gaat het nu wel goed, wel afkloppen natuurlijk ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-14 11:17 



 
Profiel   

Het is een beetje stil hier :oo
Hoe is het met alle Van Gogh'jes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-14 18:23 



 
Profiel   

Hier meldt zich nog een van Gogh(je)!

Mijn bijrijdpaardje!

El Sumaro (aka Ellie) is een merrie en word dit jaar zes, ze komt uit een merrie van Natal.

Ellie haar moeder was ong. 1.65, en ellie is nu 1.73.. Dus wel aardig aan de maat geworden!

Ik rijd haar nu sinds eind juli, begin augustus. En sinds december springen we ook fanatiek, al is het er wel een met gebruiksaanwijzing.

Ze word wel snel heet, vooral met dingen die ze moeilijk vind en ook met springen, zodra ze een balk ziet na het inrijden gaat de kop erop en de oortjes naar voren. Daarintegen is ze wel fijn te schakelen en ze springt alles. Wat betreft haar gangen, de stap is prima, haar draf is niet optimaal nog (was beter, gevallen en rug zat vast, is behandeld maar moet nog bijkomen) en haar galop zit inderdaad ook heerlijk, naar maar ze heeft niet echt veel galop, in het parcours is het ook veel gas geven. Zodra je wat meer de lucht in gaat word dit overigens wel een stuk beter.

Binnenkort gaan we op oefenparcours en misschien nog een keer een oefendressuur mee pakken en hopelijk kan ik dan een startkaart aanvragen.

Leuk, ben benieuwd hoe het ook is om dit over een jaartje terug te lezen, ze doet namelijk wel erg haar best :D

Ik zal straks nog even wat foto's plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 18:22 



 
Profiel   

Hierbij de foto's, te beginnen met haar knappe koppie!

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/540/3s6VxY.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/912/rE8NmC.jpg

Een standfoto
[ img ]


En met haar kleine vriendje Joep
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 20:44 



 
Profiel   

Welkom in het topic! Leuk beest hoor! Zo op het oog een heel ander type dan mijn van gogh. Joep is ook echt een dotje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 21:19 



 
Profiel   

Welkom! Qua uitstraling vind ik jouw Van Gogh wel op de mijne lijken :j En een stoer vriendje heeft ie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 21:25 



 
Profiel   

Er liep vandaag een van Gogh mee bij het NK dressuur, klasse L2 :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 21:47 



 
Profiel   

Heb even een redelijk recente standfoto opgezocht, dit was de beste die ik kon vinden... Let niet op mijn houding en zit, gevalletje 'natte krant zit in de wacht-stand' :D Vind het altijd leuk om de van goghjes een beetje te vergelijken :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 23:02 



 
Profiel   

Hij zit mooi in z'n vel, Shirleyp! Knap paard is het :j

Hier wat recente foto's van Vic:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 23:17 



 
Profiel   

Thanks! Hij is nu iets hariger :D

Gave vrijspringfoto! Vindt Camaro denk ik ook fantastisch, helaas mag het bij ons op stal niet. In dat koppie van die van jullie herken in Camaro's koppie wel, leuk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-15 23:21 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reactie! :)

Ja Ellie is aan de schrale kant hoor, ook qua bespiering, dat begint nu pas echt een beetje te komen!

Ik zie opzich wel aardig wat van Goghjes die toch wel iets van Ellie weg hebben ook (hou regelmatig ook marktplaats enz) in de gaten.

Conarde is inderdaad een stuk 'voller' lijkt het, bij ellie blijven haar billen een beetje een 'dakje' om maar zo te zeggen..

Hier nog even een fotootje van gisteren:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-15 09:38 



 
Profiel   

http://www.hanshorn.nl/nl/nieuws/nieuws ... emselbach/
Hier had ik graag heen gewild, maar helaas kan ik niet. Wil Van Gogh nog eens in het echt zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-15 14:25 



 
Profiel   

Ik hou het ook wel eens bij hiero haha, en ik zie en hoor idd dat de meeste van goghjes wat aan de ranke kant zijn. Zo is het ook bij mijn Fiësta. Nu begint de bespiering langzaam op gang te komen, maar ze is 5 jaar (april) en ik vind dat het wel eens tijd word vinden jullie niet?
Toevallig gister gesprongen en heeft ook een mooi plaatje opgeleverd.
Omdat Fiësta een echte laatbloeier is zijn we nog nooit op concours geweest maar verwacht eigenlijk geen problemen hierbij, vrijdag ga ik voor de eerste keer een parcoursje springen ben benieuwd! :D [ img ]
En hier bijvoorbeeld vind ik haar toch weer wat aan de gespierdere kant:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-15 18:24 



 
Profiel   

Wat leuk!!! Wat lijkt ie op mijn Edje!!!
Quilfa schreef
Hierbij de foto's, te beginnen met haar knappe koppie!

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/540/3s6VxY.jpg

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/912/rE8NmC.jpg

Een standfoto
[ Afbeelding ]


En met haar kleine vriendje Joep
[ Afbeelding ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 00:03 



 
Profiel   

Ik heb ook weer bijgelezen! Welkom! Nieuwe Van Goghjes! Ik zie veel overeenkomsten met mijn Edje! Op dit moment rijdt ii zelf even niet ivm zwangerschap, dus vandaag even los laten springen!

ShirleyP: Ik zie bij jou ook een vliegennetje! Is die van jouw ook zo gevoelig op zn neus en oren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 00:08 



 
Profiel   

Ja! Oren iets minder, maar zijn neus is extreem gevoelig. Ik gebruik het neusnetje dan ook niet tegen de pollen, maar tegen de vliegen en regendruppels. Ik rijd er het hele jaar mee. Onze binnenbak heeft drie wanden met windgaas waar wel soms wat druppels regen of sneeuw door komen, moet je 'm zien aan de lange zijde waar de wind dan door komt 8)7 Longeren kan ik na het vliegjesseizoen zonder netje, aangezien ik dat alleen doe als het droog is :D Moet zeggen dat een netje een heel simpele oplossing is voor een klein ongemak.

Een borstel over de neus wordt ook echt niet gewaardeerd hier. Poetsen met een borstel is alleen ok boven de neusriemgrens. :roll: Prins op de erwt...

Vorige week ben ik wezen oefenspringen en deze week had ik crossles. Hij laat zich steeds beter regelen, maar hoeft nog steeds niet echt te werken voor een sprong. Het nut van benen vouwen ziet hij (op de voor mij comfortbale hoogtes :o ) echt niet in :')

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 10:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je zwangerschap, Jenga. Je van Goghje heeft genoeg vermogen!
Shirley: stoere foto's :j

Vandaag weer eens op springwedstrijd geweest met onze Van Gogh. Twee fijne foutloze rondjes (BB en B) en in de B ook nog een derde prijs met 74,5 stijlpunten. Was heel erg tevreden, hij ontwikkelt zich echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-15 20:58 



 
Profiel   

Edje deed met mijn bijrijdster mee met de Bit Talentendag. Nu lijkt het net een dressuurpaard!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-16 21:15 



 
Profiel   

Mooie foto! Hoe hebben ze het gedaan? Van Gogh'jes zijn gewoon van alle Marten thuis :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-16 00:47 



 
Profiel   

Papa Van Gogh doet het goed! *\o/*

[VN] Van Gogh succesvol in Hong Kong

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-16 13:27 



 
Profiel   

Ja, tof om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-16 23:25 



 
Profiel   

Hoi,

ik ben aan het overwegen om mijn merrie te laten dekken door Van Gogh.
Kunnen jullie me wat meer info geven over jullie nakomelingen? Heb al heel wat gelezen maar heb toch nog wat vraagjes.
Geeft hij zijn maat door? Mijn merrie is maar (denk ik) 162cm en is net groot genoeg voor mij maar wil later mss iemand anders op haar laten rijden die is al bijna 1,90m.
En hoe is hij van karakter? Valt het goed mee om op te leren en qua wandelen enzo?
Mijn merrie is eig doodbraaf als je zelf geen zenuwen hebt :) Helaas heb ik wel regelmatig hier last van en gaat het voor mij soms wat moeilijk (ben er ook afgevallen enzo).
Voor de rest echt een schat van een paard, kan je echt alles mee doen en daarmee ook dat ik haar wil laten dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-16 16:31 



 
Profiel   

Onze Van Gogh is uiteindelijk denk ik iets groter geworden dan z'n moeder, moeder is 1.64 en hij is nu rond de 1.66 denk ik. Maar wel een laatbloeier, wij kochten hem met 4,5 en hij is echt nog een paar centimeter gegroeid sindsdien (en flink uitgezwaard).
Hij is heel lief. Met buitenrijden heel makkelijk, hij was nog nooit van het erf geweest en wij gingen na 1,5 maand al alleen naar buiten. Met springen kan hij heet worden, maar hij blijft wel redelijk controleerbaar. Met dressuur heeft het even gekost voordat we elkaar goed begrepen en hij er lol in kreeg. Maar nu heeft hij goede looplust, zonder dat het te gek wordt. Bij spanning is het een binnenvetter. Hij lijkt als je hem niet kent relaxed, maar ik merk wel dat hij gespannen is. Maar geen gekke dingen verder, de hulpen komen alleen wat minder goed door.
Hij bokt niet onder het zadel, gaat er niet vandoor, komt terug als je dat vraagt en blijft bij je ook als hij iets heel eng vindt (wat heel zelden voorkomt).
In de omgang is hij soms wat lomp en ongeduldig, maar wel heel vriendelijk en hij luistert goed.

Al met al een erg braaf en betrouwbaar paard, maar zeker niet suf of saai. Iedereen vindt hem ook altijd leuk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-16 22:08 



 
Profiel   

ClaudineG schreef
Hoi,

ik ben aan het overwegen om mijn merrie te laten dekken door Van Gogh.
Kunnen jullie me wat meer info geven over jullie nakomelingen? Heb al heel wat gelezen maar heb toch nog wat vraagjes.
Geeft hij zijn maat door? Mijn merrie is maar (denk ik) 162cm en is net groot genoeg voor mij maar wil later mss iemand anders op haar laten rijden die is al bijna 1,90m.
En hoe is hij van karakter? Valt het goed mee om op te leren en qua wandelen enzo?
Mijn merrie is eig doodbraaf als je zelf geen zenuwen hebt :) Helaas heb ik wel regelmatig hier last van en gaat het voor mij soms wat moeilijk (ben er ook afgevallen enzo).
Voor de rest echt een schat van een paard, kan je echt alles mee doen en daarmee ook dat ik haar wil laten dekken.


Hele goede keuze als je merrie heel braaf is. Onze Ajonc merrie is vrij eigenwijs en is misschien niet de aller beste keuze geweest met Van Gogh. Onze Van Gogh heeft veel talent, haar karakter is wat minder. Ze is evengoed braaf in de omgang en is makkelijk overal mee naar toe te nemen zonder enige akelige blik. Ze kijkt ook heel attent, maar zodra je dichterbij komt kan ze wel eens boos kijken. Verder met rijden is het de afgelopen 3 jaar zwaar voor mij geweest. Bloed, zweet en tranen, maar inmiddels gaat het stukke beter! Ze heeft nogal de eigen wil, die mag je niet zomaar verstoren. Maar ik denk dat dit vooral merrie-eigen is. Fiësta is nu ongeveer 1.65m met een mooi postuur. Heeft ook goed gepresteerd op de IBOP ondanks ze een laatbloeier was. Ik zou in jou geval Van Gogh zeker aanbevelen omdat het veel goeds beloofd! Alvast heel veel succes en geniet ervan als Van Gogh jou keuze word!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-16 12:05 



 
Profiel   

ClaudineG schreef
Hoi,

ik ben aan het overwegen om mijn merrie te laten dekken door Van Gogh.
Kunnen jullie me wat meer info geven over jullie nakomelingen? Heb al heel wat gelezen maar heb toch nog wat vraagjes.
Geeft hij zijn maat door? Mijn merrie is maar (denk ik) 162cm en is net groot genoeg voor mij maar wil later mss iemand anders op haar laten rijden die is al bijna 1,90m.
En hoe is hij van karakter? Valt het goed mee om op te leren en qua wandelen enzo?
Mijn merrie is eig doodbraaf als je zelf geen zenuwen hebt :) Helaas heb ik wel regelmatig hier last van en gaat het voor mij soms wat moeilijk (ben er ook afgevallen enzo).
Voor de rest echt een schat van een paard, kan je echt alles mee doen en daarmee ook dat ik haar wil laten dekken.


Mijn Van Gogh is juist klein uitgevallen. Van Gogh 1.71 en moeder rond 1.65. Mijn merrie Evie is rond de 1.62 blijven steken en is inmiddels 6.

Kwa karakter ben ik heel blij met haar, altijd enthousiast en super werkwillig, de grootste knuffelaar van stal. Daar staat ze inmiddels ook om bekend. Iedereen vindt haar leuk. Wel verschrikkelijk eigenwijs!!! Ze heeft echt haar eigen wil. Dat lees ik hier al bij meer nakomelingen. Tijdens het rijden kan ze super koppig zijn. Gewoon lekker drammen en niet naar de hulpen luisteren. Met buitenritjes neemt ze graag de leiding ook al is de omgeving voor haar onbekend, ze zal ook nooit wegrennen of rare schijnbewegingen maken. Een echte durfal. Vriendelijk voor iedereen. Nog nooit van haar afgevallen en zelf op haar 3,5jr. beleerd. Alleen haar gangen zijn niet spectaculair.. daarin blijft ze erg mat.

Denk dat de karakters over het algemeen wel heel fijn zijn! Over de gangen durf ik het niet te zeggen..

Een paard waar je zeker een veulen van wilt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-16 11:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen