Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Van Gogh (Numero Uno x Bernstein)

 
Profiel   

Qua karakter lijkt hij me dan echt leuk :) lijkt eig zelf al wat op mijn eigen paard :) Altijd kop trekken op wandeling en eig ook redelijk alfa-merrie, als een ander paard haar niet aan staat laat ze het wel merken maar voor de rest is ze zoooooooooo lief :) Mijn merrie haar gangen zijn ook niet super maar ze heeft een hele goeie stap (meestal stapt ze minstens een pas over, dikwijls 2), haar draf valt nog wel mee maar aan haar galop moet echt gewerkt worden, daarom dat ik Van Gogh wel zag zitten, vind dat die wel nog een redelijk goede galop heeft. Qua springen is mijn niet slecht maar kan er nu niet meer veel van zeggen, heb ze enkel laten vrijspringen op 3 jaar en was wel super :)
Maar ik wil vooral voor mezelf fokken en wil gewoon een braaf paard (mag wel wat karakter hebben maar geen venijn) wat leuk loopt en ik nog veel mee kan gaan wandelen en les volgen en moest het ooit er van komen wat op wedstrijd gaan.
Bedankt voor je reactie, geeft me nog meer zin om Champion door hem te laten dekken.
Ohja, wel nog 1 vraagje, weet je of bij hem levend veulen garantie is?
Vind het niet dadelijk terug op de website.

Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-16 09:32 



 
Profiel   

Ik vind de stap van mijn merrie ook niet overweldigend maargoed het zal ook bij ieder paard anders zijn natuurlijk. Nu ze lekker door haar lijf begint te lopen worden de ganger ook steeds fijner en ruimer natuurlijk. Maar een uitblinker zal het nooit worden.

Over de veulengarantie kan ik je helaas niets vertellen. Mijn vriendin heeft haar gefokt in overleg met veearts Pieterse. Zou het kunnen navragen voor je maar wellicht is dat niet meer hetzelfde als voorheen.

Houd je ons op de hoogte mocht je deze keuze hebben gemaakt?! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-16 13:36 



 
Profiel   

Hey,

ik ga toch niet laten dekken door Van Gogh. Ik wil toch het veulen zelf houden en ik durf nog niet te springen en hoef dan ook geen krack. Ik ga haar wel laten dekken door een springgefokte hengst maar eentje die niet zo duur en bekend is. Ik wil volgend jaar nog een piste aanleggen en dan geef ik liever daar iets meer geld aan uit :) ik blijf in alle geval Van Gogh wel volgen en misschien later als ik meer geld heb en zelf wat durf te springen dat ik haar dan toch ga laten dekken door Van Gogh.
Toch bedankt voor de informatie en nog veel plezier met uw Van Gogh :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-16 09:59 



 
Profiel   

[ img ]

Inmiddels is El Fuego (a.k.a. Edje) alweer 7 jaartjes jong en eindelijk wat afgekoeld in de kop.
Het blijft een sensibel paard met karakter. Ik ben nu eindelijk, na bijna 4 jaar met hem op één lijn. Ik heb ook een nieuwe hele goede bijrijdster. Nu ook het springen serieus opgepakt. Ik hoop volgend jaar te kunnen starten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-16 11:25 



 
Profiel   

Dat klinkt bekend, dat karakter :')
Fijn dat het nu zo goed gaat!

Hier ook nog helemaal happy met onze Van Gogh <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-16 12:29 



 
Profiel   

Knappe beestjes!
Ik heb wel laten dekken van Lavillon want Van Gogh kwam me toch wat te duur uit en naar het schijnt ook te veel karakter voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-16 18:28 



 
Profiel   

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... 64039.html

Van Gogh als vader van alle markten thuis! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-16 13:23 



 
Profiel   

Dit topic ligt al erg lang stil, maar wil toch kijken of ik er weer wat leven in kan blazen.
Heb zelf dit jaar een mooi merrieveulen gefokt van van Gogh. Heb gefokt met het oog op de eventing, moeders heeft ook 2* gelopen. Zie dat er hier ook wat knappe eventers zijn.

[ img ]

Een mooi groot veulen, intelligent en attent, maar wel heel pittig soms. Galopperen doet ze het liefst heb haar de eerste maanden bijna niet zien draven :Y) . Ze neigt soms naar wat te brutaal, dus hou mijn hart wel een beetje vast hoe ze is als ze zadelmak wordt gemaakt in de toekomst. Nog mensen die dingen herkennen in hun van Gogh?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 23:19 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier <3 Ben benieuwd hoe ze uitgroeit en het in de sport gaat doen.

Onze Van Gogh is ondertussen 11. Galoppeert inderdaad ook erg graag en is hondsbrutaal, maar wel op een leuke manier. We zijn nu net Z2 en hij springt vrolijk rond in het L. En af en toe een crossje of training vindt ie ook prachtig.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 23:24 



 
Profiel   

Knap veulen! Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn Van Gogh! Loopt Z1, we springen af en toe in de B en hebben een flinke bak winstpunten in de B SGW. Het is jammer dat ik zelf niet zo’n held ben, hoog klasseren is niet mijn doel. We hebben wel veel plezier :D En blijven ons ontwikkelen!

Hij is idd wat brutaal, razendsnel, galoppeert graag en zadelmak maken was ook best een uitdaging hier :o Zie filmpje in mijn profiel. Het verraderlijke is dat hij heel lief en ontspannen kan zijn en dan ineens schiet hij omhoog, opzij of naar voren. Hij is inmiddels 12, maar nog steeds zo razendsnel. Maar ook heel safe in de cross, mensgericht, vrolijk en dapper. En makkelijk en fijn in het lijf, heb er nog nooit een fysio of osteo bij hoeven halen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:24 



 
Profiel   

Toch dit topic weer eens omhoog halen. Zo leuk om te zien hoe allround jullie paarden zijn, Shirley en Sofie, hoop van harte dat ik over een tijd ook zo lekker rond rijd!

Hier is mijn veulen intussen een stuk gegroeid :D , goedgekeurd op de rontgen en wordt inmiddels zadelmak gemaakt.

[ img ]

Heb gekozen voor iemand die het wat "alternatiever" aanpakt met veel grondwerk en werken vanuit ontspanning. Ik denk een hele goede keuze geweest, als je haar gaat dwingen dan wordt ze boos }:0 . Merrie kan nog steeds wel brutaal uit de hoek komen en soms wat sensibel zijn, maar doet geen gekke dingen, als het even teveel is kan en mag ze even stil staan om af te koelen.

Ben ook wel benieuwd hoe het met alle van Goghs uit dit topic is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 00:19 



 
Profiel   

Leuk, weer leven in het topic!

Wat is die van jou mega chique, Eef_Bam :j Wat zijn je plannen met haar?

Onze Van Gogh is nog steeds geweldig <3 Inmiddels bijna tien jaar van ons en we touren nog steeds heerlijk rond: dressuur, springen, crossen, buiten rijden, alles kan er mee. Foto’s staan nog wel in ons jaaroverzicht van 2021: [RIJ-ITP] 2021 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 17:28 



 

Gaaf allebei

Ik heb een mooie 2 jarige
Binnenkort eens foto’s maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 20:31 



 
Profiel   

Wat leuk dat er hier weer activiteit is! Ik heb in 2020 een veulentje gefokt van Van Gogh uit een Kennedy x Fruhling merrie.


Herken heel erg wat Eef-bam zegt. Zodra ze ergens niet mee eens is wordt ze heeel boos. Verder zo’n lief paard. Ben benieuwd hoe ze het volgend jaar gaat doen!

Meet Piña Colada :o



[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 20:55 



 
Profiel   

Ooh wat leuk dat dit topic weer actief is :D En heel leuk om meer Van Gogh’s te zien! De puntige oortjes hebben ze duidelijk allemaal van papa :j Knappe exemplaren hoor +:)+

Mijn Van Gogh is ook nog steeds fit, gezond en een tikkeltje irritant zo nu en dan :x We starten inmiddels (na een lange wedstrijdstop door de verbouwing van ons huis) Z2 en pakken na de winter het crossen ook weer op.

Hij doet alles fysiek erg makkelijk, maar zijn karakter blijft wel een uitdaging hoor. :') Ik moet erg consequent zijn en eisen dat hij wacht op de hulp. De dressuurwissel erop zetten was best een klus. In het begin was ik hem twee rondjes kwijt na een wissel, alsof hij zo trots was dat hij uit zichzelf een ereronde ging lopen :') Daarna hadden we de fases ‘wissel met bok’ en ‘ik wissel om de drie galopsprongen’ en ‘ik wissel helemaal niet meer’. Maar inmiddels is de wissel 9/10 keer goed +:)+ Dus we komen er steeds wel, maar ik moet altijd de weg om het karakter heen aanleggen ofzo. Herkennen jullie dat een beetje? Mijn Van Gogh is echt een gouden paard hoor, maar ook erg eigengereid en het lijntje tussen fijn scherp en een complete nutcake is erg dun :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 21:30 



 
Profiel   

Sofie: Wat een mooi overzicht, heerlijk om te zien! Mijn plan is deze winter haar dressuurmatig meer doorrijden na een kleine pauze in november. Ondertussen het springen rustig oppakken. Wanneer het springen genoeg bevestigd is wil ik ook met haar gaan crossen.
Kyra: wat een knapperd, ook typische van Gogh oortjes.
Shirley: wij zitten nog op een heel ander niveau, maar herken wel wat je zegt. De mijne is met nieuwe dingen ook heel creatief, geeft haar eigen invulling aan oefeningen die nog niet bevestigd zijn. Beloon je iets en heeft ze dat door, gaat ze het uit zichzelf aanbieden op momenten dat je dat niet wil :Y) . Is ze in een dwarse bui kan ze ook precies het tegenovergestelde doen van wat je vraagt, truc is om dan juist weer het tegenovergestelde te vragen en dan gaat ze doen wat je eigenlijk wil :') . Moet inderdaad om het karakter heen werken soms.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 22:31 



 

Lekkere duidelijke foto
Maar mijn 2 jarige merrie
Heul groot :D



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 21:15 



 
Profiel   

[***] schreef
Lekkere duidelijke foto
Maar mijn 2 jarige merrie
Heul groot :D



[ [url=m/zqApMe.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw dit is echt net Piña die blink en haar uitstraling! Die van mij is alleen heul klein :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 06:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 17 [ 418 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen