Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 19 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Odermus R

 
Profiel   

hoi allemaal, heb al heel lang niks meer van me laten horen, dus kom ook weer even langs :-)

Utopie, gefeliciteerd met je veulen! en hoe gaat het met jou? kun je zelf alweer meer doen met Utopie?

Hahah, die Ed met z'n slingers, dacht zeker rust te hebben terwijl je op vakantie was ;-)

Vivace, gaat het alweer de goede kant op met de jouwe?
Hier ook zoiets, was net lekker aan het opbouwen na de winterstop heeft mevrouw (waarschijnlijk door een glijpartij in de wei) een (kleine) blessure in d'r heup opgelopen. Komt bijna nooit voor volgens de DA, maar bij haar wel. Lijkt gelukkig niks enstigs te zijn (ze is ook niet stokkreupel, aleen wat onregelmatig in draf), waarschijnlijk een spierscheurtje, dus nu 2 weken hele dag in de wei en geen werk. Als ze het korte draaien in d'r gekke buiten achterwege laat, moet het dan vanzelf weer weg gaan.
Klein ongemakje dus maar als ik sommige van jullie blessures lees. Verder alleen maar goed nieuws; ze pakte het rijden weer super op na de pauze van afgelopen maanden :-) Heerlijk werkwillig paard!

leuk om weer foto't te zien Lielle en Sannee!
(ben fan van Ukkie, maar natuurlijk niet helemaal objectief met dat herkenbare hoofd van d'r ;-))

Hopelijk bij iedereen verder alles gezond/ snel herstellende!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-11 12:37 



 
Profiel   

Hallo allemaal
Ik ben hier nieuw op bokt ik heb zelf ook een paardje :Vivace ze wordt bijna negen en ik heb haar met mijn moeder stiefvader en 2 zusjes jammergenoeg heeft ze nu een blesure




Groetjes Selbelie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-11 16:08 



 
Profiel   

Zo een tijd geleden dat hier iets gepost is.
Hoe gaat het met de andere Odermusjes?
Hier alles prima, zie topic:
[ITP] Verkeersles voor 2 jarigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-11 21:50 



 
Profiel   

Helaas kan ik nog steeds zelf niet rijden en daar baal ik behoorlijk van |(
Utopie loopt op dit moment veel aan de longeerlijn. Dit kan ik zelf namelijk ;)
Met mijn nieuwe aanwinst gaat het uitstekend. Ze komt binnenkort dichterbij te staan en kan ik ook vaker naar haar toe.

Helaas zijn er dus weer veel van onze paardjes ziek. Ze zouden eens iets voorzichtiger met zichzelf moeten zijn!!!

Hoe gaat het verder met iedereen???

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-11 10:32 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Hier gaat het weer aardig. Ben weer langzaam iedere dag een 30min aan het rijden. Meestal lekker buiten in het weiland. Vind Vivace ook erg leuk. Soms iets te leuk, dat hooo plotseling niet meer hooh is , maar vrolijk doordenderen.mmmm...........
Erg leuk de foto s van de verkeersles !!! Wat een schatje !

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-11 13:48 



 
Profiel   

utopie schreef
Helaas kan ik nog steeds zelf niet rijden en daar baal ik behoorlijk van |(
Utopie loopt op dit moment veel aan de longeerlijn. Dit kan ik zelf namelijk ;)
Met mijn nieuwe aanwinst gaat het uitstekend. Ze komt binnenkort dichterbij te staan en kan ik ook vaker naar haar toe.

Helaas zijn er dus weer veel van onze paardjes ziek. Ze zouden eens iets voorzichtiger met zichzelf moeten zijn!!!

Hoe gaat het verder met iedereen???


Pff wat erg dat je nog steeds niet kunt rijden! Wat is de verwachting?

Edje is de laatste tijd ook niet zo fit geweest. Zat ineens onder de bulten ( schijnen eiwit of haverbultjes te heten). Is waarschijnlijk een allergische reactie op iets in het nieuwe hooi geweest. Hij heeft een injectie met ontstekingsremmers ( denk sterioden) gekregen, en het was binnen een dag weg. Ik vond hem ook wat sloom, dus de vee arts heeft gelijk een mest onderzoek gedaan. Bleek vol te zitten met eitjes... IEGH! Dus kuur gehad, en hij is nu een stuk fitter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-11 14:30 



 
Profiel   

Ze weten het nog niet, de komende tijd in ieder geval nog niet rijden |(
Dat met die bultjes ken ik ook, was Utopie ook altijd erg gevoelig voor. Ook als hij in het begin van het seizoen weer voor het eerst hele dagen op de wei mocht. Ik moet hem altijd in de gaten houden!
Hopelijk voor jou dat hij het niet te vaak heeft, Utopie kan namelijk ook niet al het voer verdragen. Moet hij weer iets aparts hebben :o
Die wormeitjes is wel balen, hoe kan dat nu?

Ik ben ook wel benieuwd, hoe het met de anderen gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-11 10:07 



 
Profiel   

utopie schreef
Ze weten het nog niet, de komende tijd in ieder geval nog niet rijden |(
Dat met die bultjes ken ik ook, was Utopie ook altijd erg gevoelig voor. Ook als hij in het begin van het seizoen weer voor het eerst hele dagen op de wei mocht. Ik moet hem altijd in de gaten houden!
Hopelijk voor jou dat hij het niet te vaak heeft, Utopie kan namelijk ook niet al het voer verdragen. Moet hij weer iets aparts hebben :o
Die wormeitjes is wel balen, hoe kan dat nu?

Ik ben ook wel benieuwd, hoe het met de anderen gaat


Pff balen zeg... Duurt wel erg lang op deze manier....

Bultjes zijn nu weer helemaal weg. Hou hem goed in de gaten.
Die eitjes schijnt wel een beetje bij jonge paarden te horen. Die krijgen sneller worm besmettingen. Helemaal als zijn weerstand al lager was door die allergische reactie schijnt dat in korte tijd te kunnen gebeuren. Baalde er wel van, dit voorjaar had hij al een flinke besmetting met rode bloedwormen, ook helemaal niet fijn.... Maar hij is de laatste dagen weer erg fit, fris en vrolijk dus heb het gevoel dat hij prima in zijn vel zit nu. Hij moest van de da ook vitamientjes extra krijgen, door de diverse wormbesmettingen die hij nu heeft gehad. Dat doet hem ook wel goed volgens mij.

Ik ben ook wel benieuwd naar de rest! Is stil hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-11 12:43 



 
Profiel   

Hoi! hier is alles goed
de kleine Odermus geniet van alle aandacht die ze krijgt en is braaf met rijden. Paard tevreden, dus baasje ook :-) En met andere paard ook goed, dus niks te klagen hier.

@Utopie, balen dat je nog steeds niet alles kan doen wat je wil; zit er wel vooruitgang in?

@ Viavce en Madelein; hopelijk nu alles weer de goede kant op met de gezondheid? Ik had de verkeersles foto's al gezien, goede oefening voor 'm! Gaat super zo te zien :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-11 12:06 



 
Profiel   

Tja helaas gaat het nog steeds niet hoe ik graag wil. Utopie staat nu sinds een tijdje lekker in de wei. Hij geniet erg van zijn rust en is op dit moment de leidende hengst. Eén nadeel hij gaat de merries dekken :D
En laat dat nou net niet de bedoeling zijn :(
Verder weinig nieuws en bij de anderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-11 16:55 



 
Profiel   

bij ons gaat het gelukkig weer goed, op een schimmeltje na dan..... In de hefstvakantie gaan we een week naar de sallandse heuvelrug en ben benieuwd of dit bevalt.
Hoop dat het snel weer beter gaat Utopie

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-11 18:51 



 
Profiel   

Hier in principe alles goed. Behalve dan dat Edje een abces heeft over gehouden aan de enting 3 weken geleden :(
Hij heeft nu dus een soort sinaasappel bij zijn borst hangen. Arm dier! Moet er nu een week trekzalf op smeren en als het dan niet over is: snijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-11 19:32 



 
Profiel   

@ utopie; wat vervelend voor je :( nog steeds de naweeen van het ongeluk?

Hier alles goed, met de trailer-troubles van de kleine Odermus gaat het dankzij Petra Vlasblom de goede kant op en verder lekker met allebei de paardjes aan de gang. Nog een tijdje een 3de paard getraind (zie onderschrift) dus hoef me niet te vervelen :-)

Fijne vakantie alvast Vivace!
en hoop dat Edje z'n borst snel weer normaal is! heeft ie dat altijd met enten of gewoon pech deze keer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-11 12:36 



 
Profiel   

@ Jolo: Super he dat die trailer toestand een stuk beter gaat!
Ed heeft nooit eerder een reactie op een enting gehad. Wat hij nu heeft is echt een ontsteking, zal morgen eens een foto maken, is wel indrukwekkend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-11 19:06 



 
Profiel   

Mijn lieve odermus staat helaas te koop... Grappig dat dit topic zoveel pagina's kent nadat ik het zelf in 2009 gestart ben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-11 16:15 



 
Profiel   

wat jammer, waarom (als ik dat mag vragen)? Ik ben absoluut niet op zoek naar een paard, maar ik zal het iig onthouden.

Hier gaat het trouwens voortreffelijk. In het naseizoen twee keer gecrosst (2 * prijs), 2 dressuurwedstrijdjes gereden (182, 192, 192 en 194) en een keertje gesprongen (dat was minder geslaagd, de halve pirouette in de dubbel kon ik niet uitzitten) dus ik ben helemaal blij. Binnenkort maar eens L2 starten, en hopelijk nog 1 keer crossen voor het seizoen erop zit.

en een heel kort filmpje
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-11 16:27 



 
Profiel   

@Lielle: Ik kamp helaas al heel erg lang met bekkeninstabiliteit en na een val begin dit jaar zijn die klachten nog heftiger geworden, officieel mag ik dan ook niet meer rijden van de fysiotherapeut en arts. Maargoed eigenwijs als ik ben het de laatste weken toch nog een paar keer geprobeert, maar ik kom er al haast niet op (nee ook niet met krukje) :') dus ik ben inmiddels tot inzicht gekomen dat er voor mij echt niet meer inzit dan rustige hobbelritjes met mijn andere trouwe viervoeter. Alsnog heel lang getwijfeld.... Maar nu mijn man sinds kort met een burn-out thuis zit is het voor ons financieel niet meer te behappen om onze 'grasmaaier in sportuitvoering' te onderhouden... Waardoor ik nu definitief afscheid moet gaan nemen. Doet me heel veel verdriet, want het is zo'n mega-fijn, lief en werkwillig paard... maarja ;(

Mochten jullie iemand voor haar weten; Pb-en staat vrij :) Het is echt een leuk paard en ze verdiend een fijn plekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-11 16:57 



 
Profiel   

hey Pinda-dipje, ik had je al even ge-pbt, maar nogmaals succes! Als ik iets hoor laat ik natuurlijk weten. Jammer dat ik zelf geen stal vrij (en geldboompje) heb, want lijkt me een fijn paard!

Ah, daar is de dubbelganger van mijn Odermusje weer met Lielle :) ziet er goed uit en fijne resultaten! Ach, ja, die pirouette... een soepel paard kan ook zo z'n nadelen hebben....

Hier ook alles goed, na (te) lange periode met te druk met werk, andere paarden etc weer wat meer tijd en enrgie in m'n Odermus-dame aan het steken *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-11 12:54 



 
Profiel   

Wat naar Pinda-dipje! Ik hoop dat je snel een goede nieuwe baas vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-11 10:34 



 
Profiel   

Dit is mijn Odermus R
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-11 16:10 



 
Profiel   

Leuke odermus Cresendo! Lijkt wel wat op mijn modelletje :D

Hier weer een periode van minder goed nieuws...
Afgelopen 1,5 week waren wij op vakantie, en kregen het nieuws dat Eduardus een flinke, nare, wond op zijn voorbeen had. Het is toen gehecht, zowel onderhuids als bovenhuids. Hij moest complete boxrust houden omdat hij dat been niet mag buigen ( zit boven de knie).
Gisteren waren we bijna thuis, toen de staleigenaar belde dat meneer zijn achterbenen over de rand van zijn deur had gegooid ( waarschijnlijk gebokt). Hij heeft met dit grapje zijn achterbenen opengehaald. Met name 1 plek op zijn been ziet er naar uit.
Vanmorgen moesten we het verband van zijn voorbeen wisselen. Het zag er naar uit, hechtingen waren uitgescheurd, en het stonk enorm. Dus de dierenarts er bij gebeld. Bleek afgestorven weefsel te zijn, met wat ontstekingingen. Ze heeft al het dode weefsel weggesneden, gelukkig zat daaronder weer goed, gezond weefsels.
Het is allemaal weer verbonden. Het nare is alleen nu dat het 4-6 weken gaat duren voor het genezen is ( doordat het nu een open wond is). Al die tijd moet hij dus in zijn box blijven... Arm ding!!

[ img ]
Pff wat een pech jaar hebben wij zeg! We zijn sinds mei al af en aan bezig met blessures van hem en mij. Hij heeft in mei en juni 2x zijn achterbenen flink geschaafd, daarna kreeg hij een zwelling op zijn borst wat een kneuzing bleek te zijn. Toen brak ik 5 weken geleden mijn teen, en nu dit weer! Ik vind het nu wel genoeg geweest...
Nog even wat foto's van 2 maanden terug:
[ img ]

[ img ]


Ik heb foto's gemaakt van de wonden, voor degene die het interessant vind hier de link: ( let op, zijn wel wat bloederig!)
https://picasaweb.google.com/sannemadel ... vember2011

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-11 18:17 



 
Profiel   

Hoi iedereen,

Lang niet gereageerd. Maar mijn jongen is met vervroegd pensioen. Hij geniet nu 24 uur per dag op de wei en vindt het allemaal prima. Hij was al een tijdje dwars tijdens het rijden en na onderzoeken blijkt dat het niet meer verstandig hem te rijden. Ik kon hem nog niet laten inslapen, omdat hij alleen veel pijn heeft tijdens het rijden. In de wei gaat het goed, mits het niet te koud is. We moeten van het winter dan ook nog maar even kijken hoe het gaat.

Helaas is mijn sportpaard nu met pensioen en kan ik hem niet bewonderen in de ring. Zelf ben ik ook nog steeds aan het revalideren en kan ik alleen nog maar heel af en toe een stukje stappen op een heel braaf paard. Vindt het wel heerlijk, alleen de pijnreactie naderhand is echt wel minder.

Heb wel een nieuwe aankoop gedaan. Een hele mooie merrie van Lord Leatherdale. Zij is nu een half jaar oud en ben wel super trots op haar. Ze staat nu lekker in de opfok een drie kwartier van mij af. Ga er regelmatig even kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 12:51 



 
Profiel   

PindaDipje, dat zijn vervelende redenen! Ik had je topic over de situatie van je man gelezen, maar even de link niet gelegd. Ik zal het iig onthouden, als ik zelf iets zou zoeken, was ik zeker geinteresseerd.

Jolo, is die van jou ook zo wit aan het worden? Ukkie is echt al duidelijk een stuk lichter, helaas.

Cresendo, dat zijn de betere klappers! vertel eens wat meer?

Madelein, dat is waardeloos! Wat zijn de prognoses? Die tweede foto is gaaf trouwens.

Utopie, ook al waardeloos nieuws. Wat een ontzettende pech, maar je nieuwe aanwinst klinkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 13:33 



 
Profiel   

@utopie: Balen zeg... Wel fijn dat je hem nog bij je kan houden. Succes met je nieuwe aanwinst, klinkt goed!

@ Lielle: Prognose op zich goed omdat het alleen een vleeswond is. Kan wel een naar litteken worden, daarom moet hij nu echt rust houden. Maar het zit gelukkig niet bij bot of pezen.
Achterbeen kan hij nog wel even last van houden, en als het botvlies geraakt is kan hij daar een schiefel krijgen. Nou ja afwachten maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-11 14:57 



 
Profiel   

pfff, als ik jullie verhalen lees ben ik super tevreden met mijn gezonde dame (en heer)! (afkloppen....)

@Utopie, wat balen van Utopie... hoop dat je nog van 'm mag genieten en hij zich goed voelt in de wei. En dat je zelf ook weer helemaal opknapt, zo te horen ben je nog niet de oude. Wel gefeliciteerd met je nieuwe merrie!

@ madelein, ik had je al even gesproken, maar hoe gaat het nu? nog steeds rustig op stal en de wond(en) beter?

ziet er goed uit Cresendo! leuk nog een Odermus erbij :)

@ Lielle, ja, klopt, ze wordt ook elk half jaar lichter. Valt niet zo op als je ze elke dag ziet, maar als ik foto's filmpjes zie van vorig jaar of eerder, wat een verschil! Vooral op d'r lijf, wit hoofd heeft ze altijd al gehad. Ik zal ook weer eens foto's maken.

Hoop dat jullie allemaal weer goed/leuk nieuws hebben de komende tijd, succes met alles :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 19 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen