Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:26

Mijn Eduardus is vanaf vandaag officieel ruin...
Alles is goed gegaan, de bal die niet ingedaald was bleek 1/5 van de normale maat te zijn. Een raar niet ontwikkeld ding, volgens de DA was het maar goed dat ie vroeg gecastreerd is en dat ding eruit is ( ben eigenlijk vergeten te vragen waarom...) Morgen mag hij waarschijnlijk naar huis!!! :D:D
Hij was nu wel een beetje in de stress. Sederen was blijkbaar een flink probleem vanmorgen, en hij heeft flink huisgehouden. Dus daar zal hij wel een beetje last van hebben. Hij mocht ook nog niet eten, gemeen als de rest wel wat krijgt! Maar om 16.00 mocht hij weer wat hebben, dus inmiddels zal hij wel lekker een paar wortels hebben gekregen.
Hier wat foto's:

een zielig hoofdje...
Afbeelding

Grote box en een klein paardje
Afbeelding

Afbeelding

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:31

Utopie kun je alleen laden, maar toen hij jong was, was dit wel anders. De eerste ervaringen met laden zijn voor paarden erg belangrijk. Als dat goed gaat, komen er vaak weinig problemen. Echter als dat een keer mis gaat of een paard doet een nare ervaring op dan is het misse boel. En dit dan nog een keer extra bij een odermus nakomeling. Deze vergeten namelijk niet snel iets :o
Zijn zusje laad ook gemakkelijk, maar is erg moeilijk met opstijgen. Je kunt er gewoon niet opkomen :(

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:24

hey allemaal! weer even een berichtje na lange tijd :-)

Hoe gaat het met je gezondheid Utopie? nog niet zo snel als je zou willen???
Edje staat er een beetje zielig bij madelein, maar super dat de operatie goed gegaan is! Altijd fijn om het achter de rug te hebben!

tja, laadproblemen.... de mijne zou dus naar 't balingehof gaan, maar we krijgen 'r niet veilig geladen :-(
met of zonder verdoving, 2-paards met vriendje, helpt allemaal niet....
en Utopie je hebt helemaal gelijk; ze heeft toen ze 4 was een ontzettende rotervaring bij de fokker opgedaan :-(
en nu hoorde ik een paar weken geleden van iemand anders dat, niet de eerste keer was, maar dat ze zoiets ook gedaan hebebn toen ze 1,5 was.... dat zijn de enige trailerervaringen die ze heeft....
en zoals ze bij van het balingehof ook al zeiden toen ze bij ons waren; haar ervaringen in combinatie met haar sterke karakter maakt het extra moeilijk om het allemaal om te buigen....
ons nieuwe plan..... ipv concoursen starten komende half jaar gaan we maar buiten op de weg trainen om d'r verkeersmak te maken en dan maken we er in mei een mooi vakantieritje van naar Friesland :-D

Is heel herkenbaar Utopie, ze leren heel snel en met goede ervaringen gaan ondanks dat ze zo sensibel zijn, de dingen supergoed, maar een slechte ervaring of iets dat in hun hoofd zit stappen ze heel moeilijk overheen (zeker lastiger dan sommige andere paarden).

@evelienH, ik weet niet wat er aan moeders kant zit van je merrie? kan zo niet echt zeggen of Odermus een goede match zou zijn, maar het eerste wat er in me op komt (zonder exterieur etc in beschouwing te nemen) is dat ik zou kijken naar een hengst die cooler is in z'n koppie, want 9 vd 10 Odermus nakomelingen die ik ken zijn dat niet. Zoals madelein en Utopie zeggen, leergierig en slim, maar ook sensibel en snel 'verpest' .
Bij mijn merrie zit er veel bloed aan moeders kant, zorgt ook nog wel voor wat 'felheid', maar heb niet echt het idee dat Odermus over het algemeen coole karakters door geeft.
Zoek je specifiek springbloed voor je merrie?
Je zou ook conctact op kunnen nemen met stal Roelofs zelf.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:31

evelienH, ons schimmeltje is ook een Odermus R en ik bevestig het verhaal van Jolo volkomen. Ze zijn dominant, maar ook heel sensibel en een slechte ervaring levert je heel lang, zoniet voor altijd, ellende op. Ik ben waanzinnig blij met Ukkie, maar het is zeker niet het makkelijkste paard dat ik ken. Ze is trouwens wel cool op enge dingen, zeker aan de hand, maar ze kan ook heel heftig reageren. IK kan er de 18e nog wel wat meer over vertellen als je wil.

@the rest, ik ben er weer, beetje te druk de laatste tijd :oo

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:13

Is goed Lielle. Karakter en achterbeen is eigenlijk het enige wat ik wil verbeteren aan de merrie. Het is echt een nerveuse, kijkerige muts. :D Ze kan gruwelijk springen maar is niet te rijden in het parcours.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:36

Lastig Evelien, hou ons op de hoogte wat het gaat worden voor papa ;) Hieronder ook weer een karakteristiek Odermus verhaal trouwens....

Nou mijn Edje staat veilig en wel in zijn nieuwe huis. Het is wel een lang verhaal..."

Ik werd vanmorgen al gebeld dat hij niet te temperaturen was, omdat hij iedereen zijn box uit sloeg. Hij was niet te benaderen. Maar de wond zag er goed uit ( niet gezwollen), hij at, mestte goed en was fit. Dus hij mocht naar huis. Liefst zsm, want hij was super gestrest.
Dus wij snel in de auto, trailer huren, en rond 11.30 waren we in Bodegraven. Gelijk naar zijn stal gelopen, en kon hem gewoon aaien, geen probleem. Hoezo eenkennig en vertrouwen?!
Nou het moment van laden was gekomen, en helaas. De stress had ook de weerslag op het laden. Hij ging er niet in. Steigeren en heel bang. Dus wij terug naar de dierenartsen, om hulp te vragen. We hebben de trailer uiteindelijk aan het eind van een stalgang gezet, daar kon hij er aan de zijkanten niet langs. In de tussentijd ben ik heen en weer gaan stappen met hem, maar dat mondde uit in een drama. Hij was niet te hanteren, steigeren zo hoog dat zijn benen ver boven mij uit kwamen ( en dat terwijl ik toch 1.76 ben...). Toen ze ook nog gingen monsteren vlakbij hem was het hek van de dam. Hij steigerde en sprong gelijk naar voren, en zat dus over zijn touw heen met zijn voorbenen. Lekker... Gelukkig stond er net iemand naast die hem over kon pakken. Nou toch maar even terug naar zijn stal dus. Ketting onder zijn gedaan toen we hem weer gingen halen, dat werkte wel. Even de rust en leiding weer herpakken en net wat meer controle. Nou wij op naar de trailer, en weer steigeren. Helaas zat er nu een dak boven, dus hij stootte zijn kop... au... Maar wel met effect dat ie daarna gelijk de trailer op liep ;).
Hij heeft wat sedatie gekregen voor onderweg, en uiteindelijk zijn we veilig aangekomen in de stal in Nieuw Vennep. Uitladen was geen probleem.
Hij staat nu lekker in zijn box, heeft het hooinet inmiddels door ( dat was toch wel een erg raar ding in het begin) en staat lekker rustig, geen stress meer. Zijn buren heeft hij ook al een beetje leren kennen.
De komende 2 weken mag hij niet in een paddock of wei staan ivm met het zand wat in de wond kan komen. En 2 keer per dag stappen. Hopelijk wordt het snel minder koud ( ontploffingsgevaar ;))

Zo staat hij er nu bij, lekker vrolijk koppie:
Afbeelding

Afbeelding

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:16

Hoi allemaal, nou maar een heel tijdje dan ook weer een berichtje van mijn kant. Hoe gaat het stappen met je paardje madelein? Ook nu het zo koud is, want hij zal wel aardig wat energie hebben.

Met mij gaat het langzamerhand wel wat beter, maar het kost allemaal erg veel tijd. Loop nog steeds erg veel op het ziekenhuis en dit echt niet mijn hobby, maar we hebben geen andere keuze.

Utopie hebben we vorige week geschoren. Het laatste half uurtje ben ik erbij geweest, maar hij was erg mieperig. Hij wilde niet dat ze met het scheerapperaat bij hem in de buurt kwamen. Hij sprong lekker alle kanten op, maar was absoluut niet gemeen. Hij sprong gewoon steeds een stuk van je af, waardoor je bv steeds je krukje weer verder naar hem toe moest zetten. Hij sprong gelukkig niet naar mensen toe en sloeg ook niet. Maar uiteindelijk hebben we wel een praam moeten opdoen om de achterbenen te schreren. Hij ziet er nu wel heel grappig uit. Is een stuk lichter, maar wel met allemaal zwarte appeltjes over het lichaam. Ik hou eigenlijk helemaal niet van geschroren paarden, maar hij zat dit jaar wel heel dik in de vacht en we hadden dan ook geen keuze. :o

Hoe gaat die met de rest van de patienten??

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:32

Goed te horen dat het langzaamaan wat beter met je gaat Utopie.
Ik ben inmiddels weer aan het werk, dus gaat goed! Wel veel spierpijn na het werken, heb niet veel spieren meer over na 1,5 maand bank hangen ;)
Haha die utopie! Heel raar ook zo'n scheerapparaat! :D

Met kleine Edje gaat het heel goed. Het stappen was 1x een drama, maar hij is nu super braaf. Ik stap met een touwhalster, zodat ik wat meer te vertellen heb. Hij loopt rustig mee, al kauwend en soms zelfs gapend :D
Hij mag nu ook naar buiten met de rest. Maandag stond hij voor het eerst in de wei met een vriendje, ging allemaal prima.
Hij heeft wel veel stress gehad. De 2e dag probeerde hij over zijn box heen te springen. Heel naar, stond erbij en het was echt een rot gezicht. Hij bleef hangen in de hoek van de boxdeur met 1 voorbeen. Die draaide hij helemaal naar buiten. Dacht echt dat hij zijn been zou breken... Maar het is goed gekomen uiteindelijk, alleen wat schaafplekken. Hij heeft na dit feest 1,5 week met een bovenluik op stal gestaan. Het bovenluik heeft de staleigenaar ter plekke in elkaar gelast, van gaas en buizen, dus hij kon erdoorheen kijken. Super!
Inmiddels staat hij weer zonder bovenluik op stal, en het gaat heel goed.
Meneer kan ook al vast staan ( niet te lang want hij heeft natuurlijk nog maar klein beetje geduld ;)). Met stappen oefen ik wat dingen om het interessant te houden voor hem, dat vind ie ook erg leuk. Hij kan al achterwaarts, beetje zijwaarts op druk, halt op commando en stappen op commando. Ben trots!
Nu hoef ik niet meer 2x daags te stappen, dus laat hem lekker bijkomen. Alleen nog stappen als hij niet naar buiten kan door het weer, zoals gisteren. Was weer een ijsvlakte hier.

Nou ik ga weer naar stal toe!

Bodermus
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:01

Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik een drie jarige Odermus gekocht, Bodermus, maar bij mij heet ie gewoon Bo.

Wat ik hier terug lees op dir forum komt mij zeer bekend voor, alhoewel Bo echt helemaal nergens van schrikt, alleen als ie geen zin heeft. Dit had ook wel veel voordelen met inrijden, hier was ie ook niet echt van onder de indruk.

Wel heeft ie uitgevonden dat, als ie met opstappen rondjes om mij heen blijft draaien, ik niet op kan stappen. Maar zodra iemand hem vast houdt blijft ie keurig staan.

Verder is ie heel moeilijk te overtuigen om voor mij aan het werk te gaan, het liefst blijft hij in zijn eigen tempo rondjes door de bak lopen en probeert hij onder het werk uit te komen door te bokken.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel steeds beter voor elkaar krijg om hem te overtuigen dat ie toch echt moet doen wat ik wil. Al vergt dit wel heel veel geduld.

Naja vanavond maar weer proberen.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:59

Madelein fijn te lezen dat het goed gaat met je paardje. Het verhaal dat hij heeft geprobeerd over zijn staldeur te springen, klink mij wel erg bekend :D in de oren. Ook Utopie heeft dat geprobeert op jonge leeftijd en kon ook goed uit de paddock/ rijbak springen. Als hij zin had in eten haalde hij het zelf wel even :P. Gelukkig is dat toen hij wat ouder werd opgehouden.

Bodermus heb je ook foto's van je paardje?

Hoe gaat die met onze andere deugnieten??

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:18

Pff nou hoop maar dat het niet meer terugkomt bij Edje :D Vond 1x wel genoeg stress ;)

Wat een sneeuw he?! Voor de paarden wel lekker, want nu mogen ze hier het land op. Levert mooie plaatjes op:

Afbeelding

Afbeelding

Edje zijn stalgenootjes ( met Edje op de achtergrond links)
Afbeelding

Afbeelding

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:20

en nog wat niet-in-de-sneeuw fotos :D

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat was mijn ego post van de dag ;)
Alles goed met de rest?

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:19

De foto's zijn mooi, vooral die snuit met sneeuw.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:21

Onze Odermus jaarling is steeds heel erg fris.
Soms is het net een Arabisch Volbloed:
Afbeelding

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:22

Met mijn Odermus gaat het op dit moment super!

'T is een echte springtopper. :j

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 12:23

Afbeelding

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:36

Vanochtend had ik niet zo veel tijd om te reageren.

Niet alle verhalen hier zijn voor mij even herkenbaar. Onze Odermus is pas 1,5 jaar. Ze heeft naar andere paarden toe wel dominante trekjes, maar naar mensen absoluut niet.
Ze is ook echt niet eenkennig en in de omgang erg makkelijk en meegaand.
Ze komt iedere dag met haar 2 jaar oudere zus in de paddock en die 2 zijn aardig aan elkaar gewaagd.
In het begin liep de 3 jarige er nog wel wat achteraan te jagen, maar nu is het meer samen spelen en heeft ze ook al wel een keer een rake klap aan grote zus uitgedeeld.
Als veulen is ze met moeders een paar mee op de trailer geweest en laden is eigenlijk nooit een probleem geweest.
Afgelopen herfst hebben we haar in de stromende regen uit de wei gehaald waar ze de hele zomer met haar maatjes heeft gelopen.
Bij de trailer heeft ze nog wel even getwijfeld, maar binnen 3 minuten stond ze er op. Een makkelijk beest dus tot nu toe. Nu moet ik wel zeggen dat haar moeder ook een super makkelijk dier is in de omgang.

Fijn Madelein dat het nu zo goed gaat met Edje.

Utopie is mooi geschoren. Die zal wel lekker fris zijn nu met deze kou!

Ben ook wel benieuwd naar foto's Bodermus!

Bikkers

Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:13

Hallo iedereen, zag dit topic en dacht zal mijn knul ook eens aan de wereld voorstellen (foto's via link, want rechtstreeks plaatsen lukte mij, ondanks meerdere pogingen niet).
http://picasaweb.google.com/mrsbikker/Elroy#5555343756346036882
Hij heet Elroy, is een Odermus x Legaat. We hebben 'm zelf gefokt (juni 2009). Het is werkelijk een schatje, kleur: donkerbruin met zwarte manen en blond/zwarte staart. Hij heeft een speelmakker Kalido (een even oud NRPS ponyhengstje van een collega/vriendin). Doordat we 'm zelf gefokt hebben, is ie vanaf dag 1 veel in de handen geweest. Mede daardoor heeft ie veel vertrouwen in de mens, en is het een enorme dikke knuffelkont. Hij lijkt qua gedrag tot nu toe behoorlijk op zijn moeder (ook zelf gefokt), is kalm in het koppie, tikje eigenwijs, makkelijk in de omgang. Met z'n vriendje is het om-en-om wie de baas is. Elroy is wat dominanter, maarrrr vlak die kleine niet uit, want die is zo wendbaar als de neten (pony hé, dus net wat kleinere draaicirkel). Ook Elroy is behoorlijk lenig en handig. En niet bang, en zeker bloednieuwsgierig. Onderzoekt alles.
http://picasaweb.google.com/mrsbikker/Elroy#5555343760126601314
Hij is volgens mij niet overdreven groot, moeders is helaas ook maar 1.61 en grootmoeders was 1.60. Vermoedelijk is hij erfelijk belast met een kleinere maat, ondanks zijn grote pa en opa, beiden 1.70. Zijn moeders is/was trouwens ook al zo'n elastiekje om te rijden, gelukkig wel met een fatsoenlijk galopsprong (in tegenstelling tot haar moeder), waardoor springen een feestje was/is. Ik ben gestopt met actief rijden, ca 8 jaar geleden ivm diverse verbouwingen, maar ik kijk er enorm naar uit als Elroy oud genoeg is om te beleren. Wat mij verder aan hem opvalt, is dat hij rank is. Als veulen (lekkers aan moeders borst) viel het mee, maar sinds hij echt een jaarling werd, is het een heel rank paardje. Altijd in de wei, bijgevoerd, ontwormt etc, maar zoals de veearts zegt, jaarlingen zijn naarlingen. Ook nu blijft het een aandachtspunt. Elroy kan onbeperkt hooi eten, maar eet niet meer dan hij nodig heeft of vindt nodig te hebben. De brokken, appels en wortels gaan d'r wel direct in. Ik ben tamelijk gek met 'm, het is een ontzettend vriendelijk dier.
http://picasaweb.google.com/mrsbikker/Elroy#5555343756869099618
Helaas gaat het sinds anderhalve maand wat minder met 'm. Ze stonden bij huis (op stal met uitloopterrein) ivm behandeling tegen mok. En net op het moment dat we ze weer naar de wei wilden doen, was Elroy in eens 'dronken' achter. 's Middags geconstateerd door mijn vader, terwijl wij aan het werk waren. 's avonds de VA er bij gehaald. Het was toen al behoorlijk verbeterd, maar nog lang niet goed. Zij dacht aan een (goedaardige) wobbler, ontstaan doordat de knapen te lomp zouden hebben gespeeld. In twee weken daarna ging hij wel vooruit, maar nog niet wat het wezen moest, hij bleef atactisch. Dus een fysio/chiropractor erbij gehaald om te kijken of hij iets voelde. Volgens hem had Elroy geen wobbler, maar stond zijn bekken scheef (vermoedelijk van val of iets tijdens het spelen). En dat heeft hij recht gezet. En het is nu afwachten of het goed komt. We hebben 'm wel moeten scheiden van z'n maatje (wel contact over staldeur en muur heen), maar samen in één stal of buiten kan niet meer. Die kleine voelt dat Elroy zwak is en valt aan. En een half uur kan Elroy terug spelen, maar dan wordt hij moe en wordt ie het draad in of tegen de grond gewerkt. Afijn, het is even niet anders, de heren mogen nu om de beurt buiten spelen.
http://picasaweb.google.com/mrsbikker/Elroy#5555343760653509890

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:40

ik meld me ook weer even een keer :-)

Leuk, nog een Odermus erbij, Bikkers! Ik hoop dat ie snel op knapt en dat het opgelost kan worden door het corrigeren van z'n bekken!

Mooi dat felle koppie Yvonne! Dat is dan wel weer heel herkenbaar. Bij die van mij zit er aan moeders kant veel 'bloed' dus daar zal ook een deel van d'r pit vandaan komen. De fokker heeft trouwens ook een volle zus van de mijne en die is wat makkelijker en flegmatieker.

De mijne heeft nu sneeuwvakantie, de hele dag met d'r vriendje de wei onveilig maken. Ze houdt zichzelf wel in beweging (wat een elastiek....) en zodra we weer veilig op pad kunnen mag ze weer aan 't werk.

Mooie foto's zie ik hier trouwens voorbij komen. Ik zal ook nog even een sneeuwfoto opzoeken....
pfff, altijd ruzie met plaatsen vanuit 'mijnalbum'.. Kwaliteit wordt er ook niet beter van, maar toch maar even zo:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=GAI6BNRR

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:12

Nou ook ik hier weer even. Leuk dat je er ook bij komt Bikkers. Hoop voor je dat het terugzetten van het bekken de problemen zal oplossen. Staat hij op dit moment alleen maar binnen of komt hij ook nog wel op het land.

Met Utopie gaat het erg goed. Hij pakt het werk super op en gaat binnenkort weer op concour, helaas niet met mezelf erop |( Ik zal zelf eerst nog veel meer moeten herstellen, voordat ik er zelf weer opkan. Maar ja, dat het met hem goed gaat geeft mij wel veel energie!!

Utopie vindt de sneeuw erg leuk. Ook een sneeuwballen gevecht met de baas is leuk, vooral als deze appels en wortels in haar zak heeft zitten :D

Hoe gaat het met de rest van de paardjes??? Of hebben ze allemaal vakantie??

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:43

Zo ik kom ook maar weer eens buurten :D

Leuk paardje Bikkers! Hij is bijna net zo oud als mijn Odermusje zie ik. Als hij nu met 1,5 jaar 1.60m is, wordt hij nog wel groter hoor! Dan gaat hij de 1.65m zeker wel halen! Die van mij is zelfs nog kleiner, 1.56 ong.
Mijn paardje groeit nu ineens enorm hard! Castratie en altijd goed en genoeg voer ter beschikking scheelt blijkbaar een hoop! Hij staat op een stal waar 9 quarter horses staan, en hij is al groter dan een aantal van hen haha! Sterkte met de ellende!

@ Sanne: Leuke foto zeg! Mooi zo in die sneeuw!

@ Yvonne.nl: Ook een super leuke foto! Moet wel zeggen dat mijn paardje enorme karakterveranderingen doormaakt nu hij niet meer in de opfok staat. De eenkennigheid is er helemaal uit, het schuwe en afwachtende ook. Hij vindt iedereen lief leuk en aardig, en biedt zich graag aan voor knuffels. Hij is super nieuwsgierig, wapperende zeiltjes zijn wel heel eng, maar met wat geduld wil hij uiteindelijk toch wel graag weten wat het is.

@ Utopie: Heb je een bijrijder voor Utopie? Balen dat het nog steeds niet zo goed gaat. Hoe lang verwachten ze dat het nog duurt? Duurt wel lang allemaal voor je... Hoop dat je er snel vanaf bent! Haha Edje is ook al gek op de sneeuw, maar die veranderd zichzelf in een graafmachine, sneeuwhopen maken :D


Ik ben momenteel bezig met Edje, heel lichte ienieminie baby paarden training :D. Aan de hand stappen en halthouden, achterwaarts en zijwaarts. Ook pak ik wat schriktraining mee. Pionnen, over balkjes heenlopen, langs zeiltjes lopen, etc. Dat gaat allemaal super. Probeer het stappen en halthouden de komende tijd uit te breiden, van een afstand aan een stukje longeerlijn. Ik merk dat hij erg veel lol in dit soort dingen heeft, zolang hij het maar begrijpt en het niet te lang duurt. Dus 2x in de week vermaak ik hem en mezelf met dit soort dingen, en we hebben de grootste lol.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:58

Ja, ik heb iemand anders die mijn paardje rijdt. Zal wel moeten, omdat ze verwachten dat alles met elkaar nog een jaar gaat duren. Ik mag misschien al wel weer eerder stukjes stappen op mijn paardje, maar niet trainen. Moet zeggen dat dit voor utopie een perfecte oplossing is. Hij werkt graag en kan goed met zijn ruiter overweg. Verder is straks het weer oppakken voor mij ook een stuk gemakkelijker. Ook wanneer ik dan over een periode weer stukjes mag stappen is dit haalbaar. Wanneer ik dit anders vanuit een rustperiode had moeten doen, had dat niet gekund. Verder kan ik lekker kijken op concour, hij zal in het M2 of Z1 uitgebracht worden. :D

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:54

ik ben hier ook al lang niet meer geweest, maar ik zie wat nieuwe gezichten, welkom!

Utopie, fijn dat hij wordt doorgereden :j Wel balen dat het zo lang gaat duren.
Madelein, leuk dat Ed het zo goed doet. Wij hebben ook een tweejarige rondlopen (Viceroy * Zuidhorn) maar die loopt echt alleen maar in de wei, en die aai ik zo af en toe als ik eens langs rijd. Ik heb hem pas weer gezien met O&N, het is wel een echte naarling maar nog steeds heel lief. Mooie sneeuwfoto's!

Yvonne, wat een heerlijk koppie heeft de jouwe.

Sanne, fijn dat ze zo lekker gaat.

Bikkers, de jouwe heeft een heel bekende oogopslag, zo kan Ukkie (onze Odermus ook kijken). Hopelijkj is het bekken idd de oorzaak van de problemen.

Jolo, de jouwe blijft het evenbeeld van Ukkie, ongelooflijk. Net zo lief brutaal kijken, echt zo herkenbaar.

En onze Uk doet het heel fijn. In de winter doen we even wat rustiger aan, al heb ik wel een dressuurwedstrijdje en een parcoursje gereden in december, en dat ging erg lekker. Dressuur waren we twee keer tweede, met complimenten voor de fijne gangen en de lossigheid :+: Springen wel twee balken, maar ze gedroeg zich keurig, terwijl het vooral met losrijden erg hectisch was. En we gaan alweer vooruit kijken naar het crossseizoen, 27 maart is ze weer aan de beurt.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:56

Hallo allemaal!

Bikkers is er al meer bekend? Gaat het al wat beter??

Utopie is op concour geweest en heeft het erg goed gedaan, had 196 punten in het m2. Dus ben heel trots op mijn jongen!!!

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:37

@ utopie: Wat goed van Utopie!!! Knap gedaan! Hoe is het met zijn baasje? Gaat het wat beter met je inmiddels?

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Edje heeft wel wat streken af en toe, maar is gelukkig heel snel onder de indruk als hij gecorrigeerd wordt. Hij zit nu onder de korstjes, harde plekjes die je er ook af kan trekken, dan blijft er een kaal soms wat open plekje over. Morgen maar even de da bellen voor de zekerheid.
Ben de afgelopen tijd bezig geweest met Edje aan de hand laten draven. Gaat nu super goed! Dus af en toe lekker een stukje wandelen en rennen op het harde. Vind ie geweldig, en het is nog goed voor zijn benen en pezen ook :D

Hoe is het met de andere donderstenen?