Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:09

leuk paard!! groot ook :o

de 3 jarige hier is nog echt een puppie. vorige week voor het eerst aan de longeerlijn gelopen! was best relaxed :j

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:24

Mooi paard Utopie!
(alweer op concours geweest trouwens?)
Hij is inderdaad groot! Die van mij haalt denk ik net de 1.62 / 1.63, maar is afgelopen half jaar wel wat meer paard geworden.

We hebben de dame van het weekend eens laten vrij-springen (2de keer dat ze dit deed)
nog een beetje onwennig soms, maar ze had het snel door en had weinig aanmoediging nodig :D (zelf netjes doorgalopperen en weer op het lijntje af; springpony!)
even kijken of foto's plaasten ook lukt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:06

Heb nu 1 managewedstrijd met hem gereden in het M1 en we hadden winstpuntwaardig gereden. Was dus zelf erg tevreden. Over twee weken gaan we weer starten en dan voor het eerst M2. Hopelijk gaat het allemaal goed.

Utopie vindt vrijspringen ook helemaal het einde. Hij weet alleen niet van ophouden. Moet aan het eind echt de hindernissen op de grond leggen, omdat hij anders door blijft springen. (haha) *D

Het is trouwens een leuk paard, die dus duidelijk plezier in het springen heeft. Ene ga je hem gebruiken voor de spring- of dressuursport?

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:11

Hier nog iemand met een Odermus *\o/*
Heb een foto van hem in mijn profiel staan.
Het is een braaf paard, alleen wanneer hij echt iets engs vind rent hij wel meteen weg.
Verder rijden we nog geen wedstrijden en springen lukt nog niet zo. Hij is heel erg bang van de balkjes.

Wat ik herken uit jullie verhalen is de rotzooi die hij maakt in z'n stal. 2x per dag word zijn stal schoon gemaakt en het blijft een bende. :+

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:29

leuke paarden allemaal! :j
fiandor: klinkt het zelfde als de odermus hier.. maar ze wordt wel steeds cooler in de kop :) en op stal gaat het ook al iets beter, maar het blijft een smeerpeuk

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:00

Jolo, het is dat ik weet dat het de onze niet kan zijn, maar jouw paard is echt het evenbeeld van ons Ukkie.

Utopie, hij is leuk! Wel een heel ander type :j

Ukkie is trouwens juist heel schoon, ons andere paard maakt er een puinhoop van.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:41

Wauw Jolo wat een prachtig paard!!! Super zeg, en een prachtige sprong!

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:27

Haha, die van mij is ook niet echt een smeerderd op stal. Wel kan hij goed spelen met de waterbak, waardoor het daar altijd erg nat is.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:00

madelein schreef:
Wauw Jolo wat een prachtig paard!!! Super zeg, en een prachtige sprong!

Dankje! :D

Klopt Lielle; ik zag het ook aan de foto's van Ukkie; ze lijken echt op elkaar! Leuk om te zien. Wat zit er bij jou aan moeders kant? Bij mij Wathamin xx X Commandant

De mijne is ook zo'n vlieger, maar naarmate ze meer ziet en mee maakt (en beetje opgevoed wordt ;) )wordt ze wel langzaam iets cooler in d'r koppie (afkloppen...).
Beetje een combi van behoorlijk sensibel en bij tijd en wijle ook behoorlijk eigenwijs.
Echt bang van karakter is ze niet, maar wel wat rillerig. Als ze iets eng vindt schiet ze er eerst met 4 benen in de lucht vandoor, om zich vervolgens om te draaien en snuivend te gaan onderzoeken wat het nou was. Zorgt voor leuke taferelen in de wei soms :')

@ Fiandor; hoe oud is die van jou?

Succes in de M2 Utopie!
Ik start mijn 'oudje' komend weekend voor het eerst na 1 jaar (blessure) weer in de M1, als dat goed gaat binnenkort ook M2.
De kleine Odermus gaat in ieder geval mee voor de dressuur, maar het zou zonde zijn om er ook niet mee te springen, toch?
En volgens mij vind ze het ook wel leuk. We gaan gewoon allebei doen en dan zien we wel hoe het verder loopt.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:04

Klinkt goed GeeskeP! +:)+

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:08

Spannend Jolo, succes zondag! Ukkie is van moederskant Samber * Prince Jack XX dus ook veel volbloed. Mijn moeder heeft - heel lang geleden - ook een Wahtamin xx gehad, grappig om die naam ineens weer terug te zien.

Geeske, klinkt goed :j

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:24

Dank Lielle!

Krijg vaak leuke reacties van degene die Wahtamin nog kennen (zijn er van mijn leeftijd niet zo veel). Ik 'kende' Uniform nog van 'vroegah'(ahum) bij 't vierspan en was eigenlijk aangenaam verrast dat ik hier nog tegen een merrie met Wahtamin erin aanliep.

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:32

De mijne is 9 jaar en nu 1,5 jaar bij mij.
Afgelopen maandag gingen de balkjes echt super!
Tijdens het longeren heeft hij zelfs een mini hindernisje genomen en dat zonder angst of andere fratsen van hem.
Dit gebeurde echt in een x, dus laten we hopen dat hij z'n angst voor een groot deel heeft overwonnen. :D

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 15:43

Mooi dat het goed ging fiandor!
Kan best dat het kwartje in een keer is gevallen en ie het zelfs leuk gaat vinden ;-)
Gewoon rustig opbouwen en je zelf niet van je stuk laten brengen door z'n druk-doenerij. Komt vast helemaal goed!

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:41

Wat goed fiandor! Als hij eenmaal zijn angst overwonnen heeft, komt het vast goed!

witjepaard

Berichten: 145
Geregistreerd: 18-05-10

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:48

ik heb geen Odermus maar wel een directe aanverwand, een merrie uit de Dermie stam

Ook een sensibel energiek paard dat voor je door het vuur gaat maar ondertussen geen held is.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 12:18

klinkt goed Fiandor! Lekker doorwerken zo :j

Witjepaard, ik zou onze Odermus zo niet omschrijven. Die heeft best veel lef, alleen opstappen was spannend.

En nog wat foto's:
[SGW-ITP] Wat verzamelde foto's van de afgelopen tijd
(samen met de twee andere paarden die ik rijd)

witjepaard

Berichten: 145
Geregistreerd: 18-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:29

Lielle schreef:
klinkt goed Fiandor! Lekker doorwerken zo :j

Witjepaard, ik zou onze Odermus zo niet omschrijven. Die heeft best veel lef, alleen opstappen was spannend.

En nog wat foto's:
[SGW-ITP] Wat verzamelde foto's van de afgelopen tijd
(samen met de twee andere paarden die ik rijd)


Ja mijn merrie is helaas te kijkerig voor dit soort dingen ( een plank/bord onder hindernis geeft al wat paniek)
Het is wel eens zo dat die planken aan de zijkant van het parcours staan en ze daardoor niet meer naar een sprong te rijden is.

Maar ik heb dan een geen Odermus maar een familielid }:0

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:33

toch heb ik een Flemmingh gereden die precies hetzelfde was als wat jij beschrijft. Die is juist heel dapper geworden ervan, en crosste en sprong uiteindelijk M.

witjepaard

Berichten: 145
Geregistreerd: 18-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:35

Lielle schreef:
toch heb ik een Flemmingh gereden die precies hetzelfde was als wat jij beschrijft. Die is juist heel dapper geworden ervan, en crosste en sprong uiteindelijk M.


Mijn merrie is al 15...

Ze is Z springen geklasseerd toen werd het haar allemaal te veel en is ze bij mij terecht gekomen

Vind dat je schimmel wel hetzelfde sprekende koppie heeft

Mijn paard is ook schimmel ( vos geboren) en ook niet al te groot 1.61 maar heeft wel veel body

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:37

oke, ik dacht dat het nog een jonkie was. Dan zal er idd niet veel meer aan te veranderen zijn, wel ontzettend zonde. Heb je wat foto's van haar?

witjepaard

Berichten: 145
Geregistreerd: 18-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:13

Afbeelding
Afbeelding

heb even geen betere foto's

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:56

leuke schimmel!

de flemmingh die ik heb gereden kan ik wel zo beschrijven... loerderig op hekjes enz :P

de odermus is ook wel iets schijterig, maar wel nieuwsgierig :j

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:11

Ik vindt het wel kenmerkend dat de meeste odermussen zoals je hier leest toch wel moeilijk zijn met het opstijgen. Wanneer het kwartje echter eenmaal is gevallen is het goed. Nou komend weekend ga ik dan maar voor de eerste keer weer op pad. Hopelijk gedraagd mijn monster zich een beetje :o

Ene Jolo hoe is het afgelopen weekend gegaan op concour?

billy1
Berichten: 872
Geregistreerd: 22-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:38

Kom net toevallig dit topic tegen, toch wel grappig, onze Odermus voldoet namelijk wel helemaal aan het vooroordeel dat veel mensen er van hebben :o

Wij hebben een grote vos, kan geweldig springen maar is helaas echt niet gemakkelijk...... Niet gemeen ofzo maar gewoon een echte Odermus ;)