Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dageraad
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:26

ik heb odermus R mee mogen verzorgen tijdens zijn verichtingsonderzoek in ermelo.
ik heb in de omgang nooit geen problemen met hem gehad.
ik vondt het toen een hele fijne hengst om te verzorgen.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 07:57

Nou mensen, heb een paar daagjes rustig aan gedaan en vanaf gisteravond ging het al een stuk beter. Komende maandag gaan we starten tijdens de Almelose Ruiterdagen.

Het klopt dat hij op concour wat meer heeft gedaan dan thuis. Op concour wil hij altijd zo goed zijn best doen, dat hij veel gemakkelijker sluit en dus meer belasting krijgt op zijn achterhand. Het is ook zo'n schatje, dat hij dit doet :D Hij wil eigenlijk op concour altijd voor me werken. Loopt dan een stuk gemakkelijker dan thuis :D

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:03

alvast succes Utopie

Geeske heeft gister Crosley gelongeerd met zadel en beugelriemen, ze gaf geen kick :) daarna in de stal nog even met een krukje ernaast beetje aan het zadel hangen en trekken... maar ze vond het allemaal wel prima :j

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:16

GeeskeP heel veel succes gewenst komende zaterdag! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:30

Geeske, Biertabje en Utopie veel succes komende dagen! *\o/*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:18

+:)+

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:06

Hoi hoi allemaal, heb mijn eerste winstpunt in het M2 binnen. Had de eerste dag 179 punten, maar nog wel vijfde van de 30 deelnemers of zo. En gisteren dan mijn eerste winstpunt met 187 punten en een vierde plek. Joepie, ben helemaal trots.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:54

Hey Dames!

gefeliciteerd! +:)+ +:)+

met de 'eerste stapjes' van Crosley, super dat ze het zo goed deed!
en Utopie met je winstpunt!
en als je 5de van de 30 was de dag ervoor heb je toen toch ook echt niet slecht gereden?!

Mijn kleine Odermus heeft zich gisteren flink in het zweet moeten werken. Ze was behoorlijk vervelend, als ze genoeg energie heeft om met 4 benen de lucht in te springen voor elk blaadje, heeft ze ook genoeg energie had om eens goed aan het werk te gaan }>
resultaat mocht er wel wezen, mooie sterke draf en super galop; zo fijn los om te rijden is ze dan <3
Dus moe maar tevreden baasje en paard na afloop :-)

Ga 2 weken in China voor m'n werk, dus vanavond nog even de spiertjes loswerken en dan heeft madam even vakantie.
Zal waarschijnlijk niet alles bijlezen komende weken, maar succes met alles en tot snel weer :wave:

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:41

Jolo veel plezier in China. Utopie mag vanmiddag weer mee naar Almelo. Eens kijken of hij het allemaal kan volhouden. Hij had gisteren en rustdag en was lekker aan het springen aan het touw naast me. Dus had er wel een goed gevoel over.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:41

Veel plezier en succes in China, Jolo! Waar ga je naartoe? Ik ben pas in Shanghqi/Suzhou geweest, dat was een bijzondere ervaring.

Utopie, succes vandaag en al een goede start gehad zeg!

Geeske, fijn dat Cross zo braaf was :j Toch wel lekker als je makkelijk kunt opstappen :))

Ons Ukkie gaat ook fijn, ben iedere keer weer zo blij met haar. Zondag gaan we eindelijk B crossen, ik heb er helemaal zin in.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:58

Nou mensen, ben helemaal trots. Utopie en ik hebben gisteren 201 punten gekregen in het M2 en zijn hiermee eerste geworden :D Hij liep eecht super fijn en dit werd ook beloond met de nodige punten. Hij had een 7 voor de stap en een 8 voor de draf en galop. Dus ben echt helemaal blij. Hij gaat op dit moment met de dag beter lopen. Vandaag om half zes nog een proefje :P

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:18

Wauw, Utopie superpunten! +:)+

Mooi dat het met Crosley en Ukkie ook zo goed gaat!

Lielle, wat vond je van China? Ik ben al op aardig wat plekken geweest, maar China wordt een aparte ervaring denk ik :-)
Ik zit 5 dagen in Shanghai voor een congres en nog een weekje met een paar collega's wat rondkijken (richting Wuhan, 3-klovendam etc)
Ga zo vliegen, tot later allemaal :wave:

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:46

Heb het topic doorgelezen en vraag of ik mee mag kletsen!
:wave:

In 2006 hebben we uit onze merrie The Washlands Honesta een hengst van Odermus gefokt. Be Honest.
Hij is te vroeg geboren (dag 318), en was helaas met 2 maanden al wees.
Daardoor waarschijnlijk wat klein gebleven, Bietje is nu ongeveer 1.60

Het inrijden is professioneel gedaan, ik durfde mijn vingers er niet aan te branden. Biet is erg sensibel en wij dachten dat we geen ervaring genoeg hadden.
Een jaar lang heeft hij op een professionele stal gestaan, maar nu is het zover, dinsdag komt hij naar huis en gaat mijn zoon hem verder rijden.

Ik herken aardig wat van jullie omschrijvingen in de berichtjes dus zou het leuk vinden mijn ervaringen te delen.
Afbeelding
Onze Be Honest.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:42

Wat een leuk paardje zeg Be Honest. Hij dus gisteren thuis gekomen en hoe reageerde die?

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:45

Jolo, het was voor mij de eerste keer in China, en het was een stuk westerser dan ik verwachtte (ben al vaker in Azie geweest). Ik was in Suzhou en Shangai, wel maar een paar dagen alles bij elkaar. Een superervaring :j

Geeske, alles goed met Cross?

Utopie, dat zijn wel superpunten zeg, knap gedaan :))

kaotictjinta (lastige naam!), ook weer een echte Odermus, mooi koppie :j Gaat het goed thuis?

Mijn crossdebuut met Ukkie was een daverend succes, we waren eerste (194 dressuurpunten (2e plek) en verder alles foutloos) :+:
Afbeelding
[SGW-ITP] Ukkie en Raimaer in Vlietlanden (inclusief valpartijtje)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:01

Lielle wat een topprestatie en een gave foto. *gaat zo topic lezen*
Noem me gewoon Petra of Tjinta. Tjinta is mijn Tervuerense herder en haar volle naam is Chaotic Tjinta of Dark Brightness :D vandaar. Uiteraard was die boktnaam nog vrij :+

Geeske voor de 3e keer erop. fijn dat het zo goed gaat.

Be Honest (Bietje dus }> ) is helaas gister niet naar huis gekomen.
Onze trek auto heeft het zondag compleet begeven. Op de Duitse Autobahn zei ie doe het zelf ik niet meer.
We konden hem dus niet halen. Blijft ie noodgedwongen nog maar even staan.

Wij zijn dit weekend voor een Barokke Paarden Concours in Zuid Duitsland/Frankrijk dus wordt hij nog mooi even doorgetraind terwijl we er zelf niet zijn.

Gisteravond had mijn zoon Lorenz nog les. Dat ging leuk. Inmiddels zit er een stuur op en zijn ze leuk aan het rijden.
Heeft lang geduurd. Bietje was een echte zenuwpees. Schrok werkelijk van alles. En vloog dan weg.
We hebben tijdens het inrijden diverse keren hem weer een maandje op rust gezet om hem alles te laten verwerken.
En zo ineens... was hij superbraaf. Nu kun zonder eerst te longeren opstappen. Hij laat zich fijn bewerken echt top.

Jolo hoe was het in Shanghai? volgens mij kom je vandaag of morgen weer thuis.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:23

dat ziet er top uit Geeske :j

Tjinta (thanks!) dat wegvliegen klinkt dus heel bekend. Daar heeft Ukkie ook nog steeds een handje van. Zijn de autoperikelen alweer opgelost?

Ik was dit weekend weer crossen met Uk. Resultaat was 201 punten (ea 3e), een balk en een langsloper in de cross, beide mijn fout. Dressuurjury was erg enthousiast over Ukkie, en de chipcontroleur die op mijn verzoek de controle heel vriendelijk en rustig deed zei al "o, zeker een echte Odermus" :D

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:10

Geeske wat een lekker koppie heeft Crosley. De ogen "herken" ik.
Fijn dat het goed gaat joh!

Lielle +:)+ Met het weer van afgelopen weekend een goede prestatie neergezet. Whow!!
Je bent dus niet bezweken onder de hitte...

wij hadden een barok paarden concours in Duitsland/Frankrijk maar ooooh wat een warmte. En dan in dik barok kostuum, je kon de ruiters uitwringen.

Odermussen staan er dus om bekend! Heb ik nooit geweten. Vind het wel fijn dat Bietje in het plaatje past, heb ik tenminste met zijn opvoeding niks veel verkeerd gedaan. (we hebben m zelf gefokt).
Toen heb ik alleen maar op uiterlijke verbeteringen van de merrie gekeken en niet naar karakter. Die merrie was zo'n ongelooflijk braaf dier.

Nee onze auto heeft het definitief begeven. We moeten op zoek naar een andere oplossing.
Maar.... superlief.... vanavond komt onze Biet dan toch naar huis.
Ton, Bietjes trainer, komt het persoonlijk naar ons terug brengen.
Het voelt net aan alsof er vanavond een nieuw paardje arriveert.

Ik ben vreselijk benieuwd hoe hij op alles gaat reageren.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:20

Hey allemaal, ben er ook weer :-)

Mooi paard heb je Petra! Hoe is ie thuis gekomen? Alles goed gegaan?
Dat wegliegen herken ik heel goed.
Ik heb de mijne met 5 pas zadelmak gemaakt. (ik kocht 'r met 4,5 toen kon ze nog niks, vandaar (geen voetje geven oid))
Dat was vorig jaar, afgelopen winter heeft ze tijdje stil gestaan en afgelopen voorjaar hebben we alles weer opgepakt; ze is nu dus 6. Ik was beetje aangenaam verrast dat het wegvliegen dit voorjaar al veel minder was dan vorig jaar; ze ziet nog wel alles, maar ik kan 'r veel beter 'doorheen' rijden. En zit denk ik echt tussen haar oren en niet de routine, want was vanaf de eerste week dat ik er na de winter weer opzat duidelijk te merken. Dus wat dat betreft herken ik ookw el dat een tijdje rust geven om de boel te verwerken veel efeect kan hebben.
Misschien was ze met 3 of 4 jaar dus ook nog wel erger geweest.

Ooooh, dat koppie Geeske! Heel herkenbaar :-D
Gaat het goed?

Mooi dat de crossen zo goed gaan Lielle! Hahahah, de chipcontroleur.... bij ons precies hetzelfde. Als de hoefsmid, tandarts of zelfs m'n vriend met de meetstok d'r overvalt kun je, je borst natmaken. Maar als ze even 10 sec. de boel kan bekijken als je d'r benadert voor iets vreemds is er niks aan de hand. Zo'n chipapparaat moet natuurlijk ook even in alle rust geinspecteerd kunnen worden ;-)

China was trouwens erg gaaf! Eerst rond gereisd met paar collega's (zo'n 1300 km landinwaarts vanaf Shanghai) en daarna congres gehad in Shanghai. Shanghai is inderdaad erg Westers (op het westen gericht), maar zo'n 1000 km verderop echt nog niet. Apart land, maar eigenlijk leuker dan ik verwacht had.

Mijn schimmel-dametje mag ook weer aan het werk vandaag of morgen.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:47

ik heb net weer een crosslesje gehad, en dat was echt genieten. Alles uit een heel rustig drafje, en alleen maar werken aan de controle. Ze pakte super aan, alleen de dubbele afsprong vond ze even eng. Dan laat je haar even kijken, en de tweede keer laat ze zich keurig naar beneden vallen :+:

Tjinta, fijn dat je trainer zo meedenkt :+: Gaat het goed nu Bietje thuis is? De hitte vond ik trouwens meevallen vrijdag, maar in echt barok kostuum zou ik geloof ook dood gaan.

Jolo, ik heb verder niets van China gezien (alleen Suzhou maar dat is eigenlijk een buitenstad van Shanghai). Gaaf dat het zo goed bevallen is. Ik ben morgen ook een week voor het werk weg, Israel en ik ben reuze benieuwd :j

Geeske, wees maar blij dat Cross niet zo schieterig is, rijdt wel een stuk fijner. Fijne vakantie!

O, en nog twee fotootjes van Ukkie van Maarsbergen:
Afbeelding
Afbeelding

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:30

Lielle ik vind die foto's echt gaaf.
Ook dat rood past prachtig bij een schimmel.

Be Honest gedraagt zich super hier. Ik ben trots op m. Morgen gaan we beginnen met rijden.
Heb eerst een paar dagen vrijwerken in de bak en aan de hand werken geoefend voor de rust en het wennen.

Geeske fijne vakantie!

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 11:38

Mijn odermusje is sinds vorige week dinsdag ook weer onder het zadel, na 8 weken rust.
Met opstappen wil ze nog wel vastgehouden worden, maar verder is ze zoooo vreselijk relaxt, leergierig, rustig en betrouwbaar. Schiet nooit weg (ook niet in hele rare situaties), vertrouwd blindelings op mij als ruiter en stapt rustig nageefelijk de bak door. Wel is ze heel sensibel! Soms nog een tikje onzeker, maar enkele stemhulpen zijn voldoende om haar net dat zetje extra te geven.

Op stal word ik tegenwoordig luid hinnikend begroet, en is het echt een vreselijke kroelkip. Veruit het fijnste paard dat ik ooit heb gezien/gehad in omgang & rijden.

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:58

Hoi mensen, hier ook weer update van mijn kant. Ik zou de afgelopen twee weekenden concour rijden, maar heb Ut op boxrust staan. Hij heeft vastgelegen in zijn box en heeft zichzelf hier flink bij geblesseerd. Hij heeft vocht bij de rug en bekken, dus we zijn waarschijnlijk weer een hele periode uit de running ;( |( Denk je dat het eindelijk weer lekker gaat en hij werd weer lekker braaf en fijn te rijden, krijg je dit. De boxrust vindt hij vreselijk. Hij is constant aan het hinniken naar zijn vriendjes, maar ja die antwoorden wel maar kunnen hem ook niet helpen. Hij heeft weer twee dagen op de wei gestaan, naar tien dagen boxrust, maar dit was geen succes. Hij gaat dan rennen en dit mag dus absoluut niet met deze blessure. Denk je hij heeft pijn, dus hij zal zichzelf wel rustig houden, maar dus niet }>

Nou dus maar weer afwachten wanneer ik kan rijden. Komende maandag gaan we naar de dierenarts (als we er tussen kunnen komen) en zullen we het wel horen. Hebben er nu tien dagen boxrust op zitten en twee dagen wei, nu dus weer volledige boxrust.

Leuk om te horen dat het jullie diertjes allemaal zo goed gaat :D

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:05

Hoi,
Ik heb geen zoon van Odermus maar een kleinzoon, en de dingen die ik hier lees zoals echt even heftig kunnen reageren, kopje op slot doen als het genoeg is, en schrapen in de box, een echte smeerkees zijn in zijn box komt bij de mijne ook helemaal terug. Misschien toch wat zijn grootvader geërfd :)

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:19

utopie schreef:
Hoi mensen, hier ook weer update van mijn kant. Ik zou de afgelopen twee weekenden concour rijden, maar heb Ut op boxrust staan. Hij heeft vastgelegen in zijn box en heeft zichzelf hier flink bij geblesseerd. Hij heeft vocht bij de rug en bekken, dus we zijn waarschijnlijk weer een hele periode uit de running ;( |( Denk je dat het eindelijk weer lekker gaat en hij werd weer lekker braaf en fijn te rijden, krijg je dit. De boxrust vindt hij vreselijk. Hij is constant aan het hinniken naar zijn vriendjes, maar ja die antwoorden wel maar kunnen hem ook niet helpen. Hij heeft weer twee dagen op de wei gestaan, naar tien dagen boxrust, maar dit was geen succes. Hij gaat dan rennen en dit mag dus absoluut niet met deze blessure. Denk je hij heeft pijn, dus hij zal zichzelf wel rustig houden, maar dus niet }>

Nou dus maar weer afwachten wanneer ik kan rijden. Komende maandag gaan we naar de dierenarts (als we er tussen kunnen komen) en zullen we het wel horen. Hebben er nu tien dagen boxrust op zitten en twee dagen wei, nu dus weer volledige boxrust.

Leuk om te horen dat het jullie diertjes allemaal zo goed gaat :D


He bah! Wat een naar gedoe weer... Wat denkt de da dat de hersteltijd zal zijn? Heeft ie zichzelf weer kunnen bevrijden of heb je hem gevonden? Ik hoop dat hij snel weer opknapt, en snel weer naar buiten kan.

Even een korte update van mijn Edje: Hij is inmiddels flink gegroeid, meet nu 1.53. Ook loopt hij inmiddels braaf mee aan het halstertje. Hij heeft soms nog wel eens klier neigingen, maar kan hem nu wel op zn donder geven als ik met hem loop. Hij luistert dan ook.
Voetjes geven blijft een probleem, maar heb door alle verdere vooruitgang goede hoop dat dit goed gaat komen! Hij is ook een stuk socialer geworden, komt naar me toe gelopen als ik de wei in loop, en blijft heerlijk staan bij de poetsbeurt. Ben helemaal blij met dit heerlijke eigenzinnige dier!
:D