Nakomelingen Odermus R

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:31

ja foto's zijn leuk! als je puf heb zie ik ze graag!

klinkt denk ik iets minder als je Lorenz' woorden had gehoord... 8-) tis en blijft wel een puber. ;)
Maar hij deed machtig goed zijn best, luisterde goed en heeft gewonnen. Dus ik was super tevreden.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:57

nou bij deze dan :D

Strand Pulau Kapas:
Afbeelding

Storm!
Afbeelding

Wij, zeiknat en schuilend voor de storm... :D
Afbeelding

*zucht...*
Afbeelding

Klein boompje
Afbeelding

Zo dat waren een paar sfeerplaatjes...
Wel zeer ego post, en off topic... :D

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:00

Hahaha, madelein; we gaan gewoon door; wordt het vanzelf een hk-topic :-)
Zucht.... ben (weer) jaloers.... :9
(en ja, had ze op je hyves gezien; super mooie foto's!)

Klinkt goed Petra!
Zal wel aan het weer liggen (of het karakter ;)), mijn dame had ook een uitprobeer dagje, moest er wel om lachen, ze was vervelend, maa rniet gemeen. Zonder vechten is het 1-0 voor mij geworden en hebben we lekker af kunnen sluiten.
Mijn ervaring is een beetje hetzelfde; als je snel genoeg bent kun je het oplossen zonder op een vervelende manier te vechten met ze (maar dan moet je ook wel echt snel zijn en redelijk vast zitten :D)
Ach, als je 16 bent mag je ook puber zijn, maar als hij het op lost zonder onredelijk te worden en het paard eerlijk behandelt: +:)+
zo hoort het toch?

Ik woon trouwens ook in Enschede ;-)
(net buiten Boekelo)

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:16

Haha, ja ik kom wel uit twente en het valt me wel op dat er bij ons op concour veel odermus nakomelingen lopen. Ik vind dit altijd wel leuk om te zien.

Utopie heb ik gisteren weer opgehaald van de kliniek. Hij was blij dat hij weer naar huis mocht. Thuis heeft hij een hele tijd lopen brullen naar zijn vriendjes. Iedereen wist in ieder geval dat hij weer op stal was. :D

Nou vandaag maar eens kijken of hij zich aan het touw kan gedragen.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:20

Succes met Utopie, we duimen voor jullie ;)

MIjn paardje is trouwens in Hoge Hexel (Wierden, Twente) gefokt, dus ook Twente. De fokker had ook nog een volle zus van haar, 1 jaar jonger. Tegenovergestelde van mijn paardje; groot, zwart, rustiger en minder expressief.
Ach, ja, mijn zusje en ik verschillen ook behoorlijk van karakter ;-)

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:07

Ohh gave foto's Marjolein ik vind de stormfoto echt spectaculair...

Enne huiskamer topic is ook oké toch??

Utopie ik duim voor je dat het goed gaat met wandelen en op stal.
Brullen is ook herkenbaar, dat gebeurt hier ook.

Grappig is dat hoor de merries hier brulden niet zo hard. Maar nu Biet zich laat horen is het een herrie van jewelste.

Odermus is ook een veelzijdig paard, dressuur en springen leuke cijfers. Roelofs in Den Ham dus voor veel fokkers bekend in de omgeving.
Logische keuze dus. <3

Ik ben een geboren Hengelose mijn ouders komen uit Lonneker dus Enschede ken ik goed.
Het dekstation (Hoeve de Hoop in Vroomshoop) waar wij met onze merrie altijd heen gingen hadden goede banden met Roelofs vandaar dat we automatisch van hun een hengst kozen.
We waren toentertijd nog geen ervaren fokkers.

Jolo grappig jij ook een discussietje met paardlief en gewonnen zonder strijd.
Ik vind het knap hoor want tis echt niet makkelijk. Zelfs niet van de kant af gezien.
Lorenz moppert pas als ie afgestapt is en dat vind ik fijn. In het zadel is ie bloedserieus en doet zijn best.

Vind het echt gaaf herkenning te lezen. Zo heb ik toch het gevoel dat we op de goede weg zitten.
Anderen hebben het ook, dus het hoeft geen fout van ons te zijn.
Jippie....

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:07

Nou heb nu weer drie keer gestapt op Utopie. De eerste keer was hij erg braaf. De tweede keer voelde hij zich al een stuk beter en vond hij dat hij wel mocht bokken. Hij merkte zelf toch wel dat dit erg pijn deed en heeft dit naderhand maar niet meer gedaan. Vervolgens gisteren kwam hij erachter dat hij ook wel kon galopperen, want baasje is voorzichtig met mij en zet mij niet op een kleine volte :D . Kan ik mooi nog een stukje verder gelopperen ;). Ach hieruit blijkt wel dat hij zich een stuk beter voelt. Begin september moeten we weer naar de dierenarts en afwachten of ik hem dan weer volledig mag oppakken.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:59

Haha wat een leuke verhalen weer!
Maare schoppen en slaan bij een net zadelmak paard?! Of is het spreekwoordelijk bedoeld? :D
Het is niet gek dat ze dit doet, het op de volte gaan. Dat is hetgeen wat ze kent ( of hij?!) en wat op dat moment veilig voelt. Als er meer zekerheid is komt het vanzelf goed!

Wauw Utopie! Wel uitgezeten dus? Klinkt als een heerlijk rodeo rondje :D! Staat hij inmiddels alweer in het land? Hij had toch boxrust? Gaat dan zeker beter als je weer aan het rijden bent! Heerlijk voor jullie zeg! Geniet ervan!

Met mijn kleine Eduardus gaat het nog steeds prima. We hebben gister weer een kleine fotoshoot gehouden. Grappig dier!

Ik ben nog een beetje herstellende van een heerlijke val tijdens het springen. In de teugels blijven hangen met mn hand, en natuuuurlijk geen handschoenen aan omdat het zulk lekker weer was. Weet weer waarom ze die dingen uitgevonden hebben :D Was wel heerlijk rijden!
Laatst bijgewerkt door madelein op 09-08-10 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:05

Hier 2 foto's van gister.

Het is erg slaapverwekkend hoor, aan zo'n halstertje lopen...

Afbeelding

Uhm... lenig paard! ( edje is de voorste, met de gekke gebogen nek :D)

Afbeelding

utopie
Berichten: 149
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:51

Jammer genoeg heeft Ut nog wel steeds boxrust. Het risico dat hij het land opgaat is gewoon te groot. Hij mag tot begin september geen piekbelasting hebben doormiddel van bokken, steigeren en gekke dingen doen op het land. Ut is echter het soort paard (zoals de meesten van ons) die niet lekker rustig op het land kan staan }> Hij moet altijd dollen met de andere paarden, hoe klein ook het landje. En als het land te klein is spring ik gewoon over het draad heen naar mijn buurman }> en ga ik lekker daar dollen.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:19

Hoi allemaal!
Utopie, gelukkig voelt ie zich goed genoeg om ondeugend te zijn, da's ook wat waard toch?
Hoop dat je goed nieuws krijgt bij de dierenarts over een paar weken!

Leuke foto's van Ed! Hij heeft best wat 'body' voor een jaarling, of lijkt dat maar zo? Ziet er goed uit!

Hoe ging het gisteren goed met Crosley Geeske? Begint ze het allemaal een beetje te snappen?

Hier is eigenlijk weinig nieuws; alles gaat goed! Mevrouw begint weer een beetje sportmodel te krijgen (beetje minder vakantie buikje ;) ) en sterker te worden van achter. Komende tijd lekker doorrijden en ook eens een sprongetje gaan maken. Benieuwt hoe ze dat oppakt....

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:02

Dat nekje..... heel herkenbaar. Grijns blijkbaar doen het er meer hier!!

Utopie wil gelukkig weer wat gekkigheid uithalen, maar mag het helaas niet :(:)
Wat zal boxrust een ramp zijn.

Crosley doet het goed! Super.

Bietje doet het minder....
Heeft zoonlief er 2 keer achter elkaar afgesmeten.
En nu lijkt hij vergeten te zijn hoe het is met zadel op zijn rug. }>
Ik durf m niet zo goed door te pakken omdat ik weet dat ie reuze gevoelig is, maar soms krijg ik ook het idee dat ie me in het ootje neemt.

Aan de hand werken gaat echt fantastisch. Alles doet ie goed en braaf.
Er zit zelfs aan de hand al een zuivere schouderbinnenwaarts op.... en dat terwijl er nu niet eens iemand fatsoenlijk in het zadel kan zitten.

Hij heeft wratten, vrij veel. Eentje zit er onder het chabrak. Net niet onder het zadel... ik hoop nu dat dit geval de schuldige is. Hij is nu open en afgebrokkeld zeg maar. Ik hoop dat het dus straks als het weer glad vel is het leed geleden is.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:40

hahaha, ja, die superflexibele hals (en rest van het lijf) kennen we hier ook!

Hoe gaat het nu kaotictjinta? Als ie last heeft van die wratten misschien wel verstandig om even geen zadel op te doen. Als ie er echt zo veel last van heeft kun je 't 'm niet kwalijk nemen.

Maar als ie geen last heeft; niet aan durven pakken omdat ze zo gevoelig zijn kan ook een tegen je werken! Hebben ze heeeeel snel door ;) (betrap me er zelf ook wel eens op hoor, snap je heel goed!).
Maar net als elk ander paard proberen ze ook wel eens de grenzen op te zoeken en dan kan het ook zijn dat je te voorzichtig bent.

Mijn dametje mag dan wel erg sensibel zijn, als ze iets niet begrijpt of eng vind hou ik daar echt wel rekening mee, maar als mevrouw gewoon strontvervelend is of me uitprobeert wordt ze net als ieder ander op d'r plek gezet.
Zelf hik je daar dan soms tegenaan....totdat ze echt over m'n grens heen is; dan ben ik bijna bang voor haar reactie op mijn 'aanpakken'. Maar is vaak juist de enige reactie die ik terug krijg zo'n blik van oke, oke..ik ga al (duuuh)...
voor mij bevestiging dat het correct was die grens weer even duidelijk te maken ;-)
Voordeel van d'r sensibiliteit dan is dat een keer doorpakken meestal veel/ lang effect heeft; ze zijn slim genoeg!
ff, lastig om dit te typen zeg! intonatie hoort er eigenlijk echt bij, maar je snapt 'm denk ik wel?

Ik probeer wel altijd om het te doen in een situatie waar we allebei weinig 'gevaar' lopen (en ik voorbereid ben op tegengas, maar meestal komt dat dus niet eens).
Maar soms is het ook een 'reflex' reactie van mijn kant. Mevrouw haalt de gekste dingen uit onder het zadel, maar echt bokken op het been doet ze eigenlijk nooit. Tot begin van de zomer een keer; was al hele tijd beetje vervelend en drammerig en ik druk even wat door met m'n been; komt er toch een gemene bok op! Voor ik erbij nadacht kreeg ze een flinke pets met de zweep (terwijl ik die eigenlijk nooit gebruik/ nodig heb bij d'r, alleen om af en toe tegen de buitenschouder aan te leggen als ze erg scheef wil gaan).
Gelukkig was ze daar van onder de indruk en was ze meteen weer braaf; want nog zo'n bok had me wellicht in het zand gelegd :-)
Maar bokken op been heeft ze geen enkele keer meer in d'r hoofd gehaald en zal ook geen gevecht worden; voor nu weer even duidelijk dat, dat niks opleverde.
Klintk achteraf natuurlijk ook wel weer makkelijk; moet natuurlijk niet de pech hebben om er meteen naast te hangen als ze zo snel & flexibel zijn.

Succes in eider geval en hoop dat ie zich snel weer fijn laten rijden/ de wratten weg gaan

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:27

Haha wat grappig dat Eduardus zijn nek zo herkenbaar is voor iedereen :D Hij is echt super flexibel, als je hem af en toe ziet gaan in het land... Je vraagt je af hoe ie het voor elkaar krijgt! Moet zeggen dat ik zelden zo'n soepel bewegend paard in handen gehad heb... Nu maar hopen dat ie dat niet gaat misbruiken straks!
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat Edje ook wratjes lijkt te krijgen. Er stond er een in de opfok bij hem in de groep met wratten, en nu heeft hij bovenop zijn neus een plekje wat verdacht veel op een wrat lijkt. Is daar wat aan te doen? Of net als bij mensen domme pech??

@ Jolo: Met body bedoel je spieren, of vet? Hoop dat je spieren bedoelt :D! Hij is wel goed aan het ontwikkelen naar mijn idee ja. Hij heeft al flinke borst, bil en schouderspieren. Doe er niks aan, dat heeft ie van zichzelf denk ik! Het enige wat ie doet is in het land staan, gek doen en af en toe een poetsbeurt en een wandelingetje aan het halster. Ik ben tot nu toe erg blij met hoe hij uitgroeit. Hij is nog wat aan de kleine kant, 1.50m. Maar misschien dat ie na castratie wat de lucht in gaat nog.
Wat goed trouwens dat ze daarna nooit meer gebokt heeft! Was een goede reflex van je!

@ Kao: Jeetje wat vervelend... Even afwachten idd tot de wrat weg is. Daarna moet ie er dan toch echt weer aan geloven! Dan is doorpakken denk ik de enige optie. Als hij doorheeft dat hij wegkomt met bokken en klieren, dan is er geen land meer me te bezeilen... Succes!

@ utopie: Ja dat is wel naar zeg... Toch nog boxrust. Als het nou niet zo'n hyper was geweest!! Haha gek paard! Dat ie naar de buren springt ook, geweldig }>

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:36

Jolo jouw tekst is superduidelijk en herkenbaar!
Past precies en de intonatie kan ik lezen. :j

Voel me gesterkt door jullie berichtjes en ben ook van plan straks moedig verder te gaan.

Toch besloten eerst de wrat nu even te laten rusten.
Hij zit NET NIET onder het zadel, wel onder het chabrak. Zo met erop drukken reageert ie niet of nauwelijks.
Daarom heb ik ook gewoon gewerkt.
Nu was ie open en sindsdien er niks mee gedaan, alleen aan de hand gewerkt.
Deze week pakken we het weer op samen met lesgever.

Marjolein, wratjes op de neus is geen probleem, die verdwijnen helemaal vanzelf weer.
Das een soort die onschuldig is gelukkig.
Bietje heeft er veel gehad en allen zijn weer vertrokken.

De wratten die hij nu heeft zijn minder onschuldig. Verdwijnen soms wel en soms worden ze groot.
DA verwijderd ze dan.
Eerst dacht ik, dat het een sarcoïd was zo groot was die, is verwijderd door de DA. Bleek er toch geen te zijn, het was een grote wrat.
Tja is een fenomeen bij schimmels helaas.

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:18

@ geeske: Wat super zeg dat het zo goed gaat! Heerlijk die verhalen! Lekkere eigenwijs :D

@ kao: Oh oke, gelukkig dat die wratjes weer weg gaan. Had het nog nooit gezien! Ik hoop dat je bietje het deze week weer goed op gaat pakken, zonder rare fratsen.

Ik heb gister gezien dat Edje voor het eerst mok heeft... Jammer... Even aankijken maar, en hopen dat het met dit weer niet erger wordt... Kan nog steeds moeilijk aan zijn benen komen, dus wordt leuk als ik moet gaan smeren en wassen...

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:30

kao hoe gaat het inmiddels met Bietje??

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:28

Oh, vervelend van die grote wratten.... hoe gaat het nu met Bietje Kao?
We 'supporten' wel vanaf deze kant *\o/*

En met de rest allemaal?
Gaat de blessure van Utopie de goede kant op?
Geeske moest wel even lachen om de hap in je voet; niet gemeen bokken, er tussenuit knijpen oid; gewoon even laten weten dat ze niet blij met je was (mag natuurlijk niet, maar zag er in mijn hoofd wel heel grappig uit ;-) )

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:59

ik hoop binnenkort in mijn rolstoeletje wat fotos te kunnen maken van Geeske en Crosley :j (weet je het bij deze ook Geeske :D )

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:18

Ik meld me weer eens.

madelein, gave foto's van maleisie! Ik ben er lang geleden geweest, vond het ook een prachtig land. Je moet er trouwens niet afvallen, dan zijn handschoenen ook niet nodig. En die eerste gaapfoto is leuk :j
Geeske, hoe gaat het met cross? Ben wel benieuwd naar nieuwe foto's. Die hap is wel heel brutaal zeg :D
Utopie, fijn dat het al wat beter voelt, ben benieuwd wat de DA binnenkort zegt. Boxrust blijft ellende, maar soms kun je niet anders.
Jolo, al een sprongetje gemaakt?
Tjinta, ik snap wat je bedoelt. Maar mijn ervaring is wel dat die gevoelige Odermusjes met die lieve koppies ook een heel duidelijke hand nodig hebben, die leiding geeft. Ons Ukkie laat zich prima corrigeren als dat nodig is, dan is ze absoluut niet van streek. Hoe is het met de wratten? Precies wat Jolo zegt dus :j

Ons Ukkie liep gisteren in de dressuurles als een speer, echt genieten is dat. Dit weekend weer crossen, vorige keer schrok ze met losrijden voor de dressuur van een steigerend paard, schoot weg, bokte mij eraf en ging zelf onderuit, wat schaafwonden opleverde, zodat we helemaal niet meer gestart zijn ;( Hopelijk dit weekend dus meer succes.

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:59

Oei Lielle niet lollig niet kunnen starten omdat je eraf kukelt. Gelukkig "alleen" schaafwonden maar toch...
:(:)

Geeske hap uit de voet... tja echt eens wat ander niet???


Bietje hebben we voor een weekje weer in Coevorden gestalt. Even serieus mee aan het werk.
Tuurlijk deden wij het ook serieus maar een mama met 16 jarige puber op een zeer gevoelig paardje mmmm geen goede combi geloof ik.
gisteren heeft Lorenz hem weer gereden en gedegen les gehad, gevolg het ging prima de luxe!!
Ooit komen we er! Maar we nemen alle tijd en alle rust. Lijkt ons de enige weg.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:27

@ Geeske; die foto's is mijn schuld; vroeg ik biertapje om in een ander topic ;-) zijn ze er al????
En niet meer in je voet gebeten? :')

@ Lielle; ging het deze week beter? Hopelijk allebei niet teveel schade opgelopen van jullie val? Bah, altijd schrikken dat soort dingen.
Ik ben nog niet aan de sprongetjes toegekomen; eerst china, zelf ziek geweest, toen naar Schotland. Tussendoor ook wel lekker kunnen rijden, maar het is tot nu toe meer de dingen die ze al kende onderhouden dan echt veel nieuws gedaan.
Van het weekend liep ze dressuurmatig ook zo lekker; inderdaad genieten dan! Dan beweegt ze zo makkelijk en soepel, genot om op te zitten.
Leuk dat jij dat ook zo herkende van dat corrigeren. Dat felle koppie van Ukkie is ook echt een copy van mijn dame.

@Kao; tuurlijk komt het goed! Dan kun je d'r beter wegbrengen voor wat extra begeleiding dan dat je er thuis geen fijn gevoel over hebt. Gaat het goed op moment?

En hoe gaat het met het herstel van Utopie?

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:35

Lielle schreef:
Ik meld me weer eens.

madelein, gave foto's van maleisie! Ik ben er lang geleden geweest, vond het ook een prachtig land. Je moet er trouwens niet afvallen, dan zijn handschoenen ook niet nodig. En die eerste gaapfoto is leuk :j

Hahaha! Goeie tip :D Vorige week toch maar met handschoenen gereden, en ja hoor lag er na een half uur rodeo weer af... Dat beest is echt super lenig!! ( en niet eens een odermus...) Afgelopen vrijdag weer gereden en liep al een zonnetje. Galopwissels geoefend met een u-vorm van drafbalken. We hebben allebei de grootste lol gehad! Grappig, was er in jaren niet meer afgevallen, en hij krijgt het 2x in 2 weken voor elkaar :+

Hopelijk zijn jullie inmiddels allebei weer fit? Schaafplekken al genezen?

@ geeske: Hahaha wat een heerlijke reactie! Helemaal slecht natuurlijk maar wel grappig, en zo typerend voor het karaktertje ;)

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar Utopie.... Gaat het al beter?

Mijn Eduardus heeft flinke mok inmiddels... Hopelijk gaat ie niet kreupel lopen of een dik been krijgen... Dan moet ie het land uit. En jullie weten vast allemaal wat onze Odermusjes in hun eentje in een stal doen.... :o ( helemaal als ze alleen maar de groep van de opfok gewend zijn)

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: Nakomelingen Odermus R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:40

Oei, niet te hard gevallen deze keer?!
Mooi dat het daarna goed ging!

Balen van de mok bij Ed. Wat doe je er nu aan?
Vanzelf zal het niet weg gaan (zeker niet als ie op het land staat).....

madelein

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 06:21

Haha nee viel mee! Plofte er op het laatst naast na een tijdje aan de zijkant gebungeld te hebben }:0 Zal wel een dom gezicht zijn geweest :D

Ik smeer de mok nu in met sudocreme. En voor de rest hoop ik op droog weer... Zal inderdaad niet zo snel vanzelf weggaan, maar het schijnt dat bij die jonge dieren het niet heel veel kwaad kan, tenzij ze kreupel gaan lopen of een dik been krijgen. En zolang hij maar enigzins op het land kan blijven, heb ik dat toch liever. Maar zodra ik merk dat hij er echt last van gaat krijgen of kreupel wordt oid, dan gaat ie gewoon lekker naar binnen en moeten we gaan behandelen.